Το λογισμικό «Active Listening» χρησιμοποιεί τεχνητή νοημοσύνη για να «καταγράφει δεδομένα προθέσεων σε πραγματικό χρόνο ακούγοντας τις συνομιλίες μας».
Σε μια παρουσίαση σε υποψήφιους πελάτες, μία από τις εταιρείες που συνεργάζεται στο μάρκετινγκ του Facebook καυχήθηκε πώς ακούει τα μικρόφωνα των smartphone των χρηστών και τους σερβίρει ανάλογες διαφημίσεις πάνω σε αυτά που αναφέρουν στις συνομιλίες τους.
Όπως αναφέρει το 404 Media με βάση έγγραφα που διέρρευσαν στους δημοσιογράφους του, ο αμερικάνικος όμιλος τηλεοπτικών και ραδιοφωνικών ειδήσεων Cox Media Group (CMG) ισχυρίζεται ότι το λεγόμενο λογισμικό «Active Listening» χρησιμοποιεί τεχνητή νοημοσύνη (AI) για να «καταγράφει δεδομένα προθέσεων σε πραγματικό χρόνο, ακούγοντας τις συνομιλίες μας».
«Οι διαφημιστές μπορούν να συνδυάσουν αυτά τα φωνητικά δεδομένα με δεδομένα συμπεριφοράς για να στοχεύσουν καταναλωτές στην αγορά», αναφέρθηκε στην σχετική παρουσίαση.
Στο ίδιο slideshow, η CMG κατονόμασε το Facebook, τη Google και την Amazon ως πελάτες της υπηρεσίας «Active Listening». Αφού το 404 επικοινώνησε με την Google σχετικά με τη συνεργασία της, ο τεχνολογικός γίγαντας αφαίρεσε τον όμιλο μέσων ενημέρωσης από τον ιστότοπο για το «Πρόγραμμα Συνεργατών» του, γεγονός που ώθησε τη Meta, ιδιοκτήτρια του Facebook, να παραδεχτεί ότι εξετάζει την CMG για να δει αν παραβιάζει οποιονδήποτε από τους όρους παροχής υπηρεσιών της.
Εκπρόσωπος της Amazon, εν τω μεταξύ, δήλωσε στο 404 ότι ο βραχίονας της Ads «δεν συνεργάστηκε ποτέ με την CMG σε αυτό το πρόγραμμα και δεν έχει σχέδια να το κάνει. Ο εκπρόσωπός της πρόσθεσε, με σύγχυση, ότι αν ένας από τους συνεργάτες μάρκετινγκ της παραβιάζει τους κανόνες της, η εταιρεία θα αναλάβει δράση.
404 Media previously reported Cox Media Group (CMG) was advertising a service that claimed to target ads based on what potential customers said near device microphones. Now, here is the pitch deck CMG sent to prospective companies: https://t.co/o4XxXbZMcD
— 404 Media (@404mediaco) August 27, 2024
Eίναι νόμιμο; Κι όμως.. ναι
Αυτή η τελευταία διαρροή σηματοδοτεί την τρίτη φορά μέσα σε ένα χρόνο που το 404 αναφέρεται στη σκοτεινή υπηρεσία φωνητικής στόχευσης της CMG. Τον περασμένο Δεκέμβριο, ο ανεξάρτητος ειδησεογραφικός ιστότοπος όχι μόνο έβαλε μια εταιρεία μάρκετινγκ στο στόχαστρο επειδή καυχιόταν για μια τέτοια ανατριχιαστική, αν όχι παράνομη τεχνολογία στο podcast της, αλλά αποκάλυψε επίσης την ύπαρξη του Active Listening της CMG.
Αυτές οι διαρροές ενισχύουν τις μακροχρόνιες υποψίες σχετικά με τους διαφημιστές που χρησιμοποιούν τα κινητά μας τηλέφωνά μας για να μας ακούνε.
«Ξέρουμε τι σκέφτεστε. Είναι όλο αυτό νόμιμο;», σημειώνεται σε μια από τότε διαγραμμένη ανάρτηση στο ιστολόγιο της Cox από τον Νοέμβριο του 2023. «Είναι πράγματι νόμιμο τα τηλέφωνα και οι συσκευές να σας ακούνε. Όταν μια νέα λήψη ή ενημέρωση εφαρμογών προτρέπει τους καταναλωτές με μια πολυσέλιδη συμφωνία χρήσης κάπου στα ψιλά γράμματα, η ενεργή ακρόαση συχνά περιλαμβάνεται ανάμεσα τους».
Η CMG δεν αποκάλυψε τον τρόπο με τον οποίο αποκτά τα υποτιθέμενα φωνητικά δεδομένα, παρά μόνο υποστήριξε ότι μπορεί να εντοπίσει τους χρήστες που είναι «έτοιμοι να αγοράσουν» και να δημιουργήσει λίστες στοχευμένων διαφημίσεων με βάση τα ενδιαφέροντά τους. Για την υπηρεσία αυτή, ο όμιλος μέσων ενημέρωσης χρεώνει 100 δολάρια την ημέρα για να στοχεύσει τους ανθρώπους σε ακτίνα 10 μιλίων και 200 δολάρια την ημέρα για να στοχεύσει εκείνους σε ακτίνα 20 μιλίων.
Δεδομένου ότι η εταιρεία καυχιόταν γι′ αυτό στο δημόσιο ιστότοπό της πριν αρχίσει κανείς να δίνει σημασία, φαίνεται ότι θα είναι αρκετά δύσκολο σε αυτή τη συγκυρία να αρνηθεί την υποκλοπή της.