Κεφαλονιά 2019. Εκεί που ο πεζός και ο ποδηλάτης λειτουργούν ως αμεα ως προς τα αμάξια και τους οδηγούς τους

706

Με αφορμή τις απώλειες ανθρώπινης ζωής από πνιγμό σε παραλίες μας και
τις αβλεψίες που έχουν Ευθύνη παρατηρώ ότι η ίδια αδιαφορία και
έλλειψη σχεδιασμού ισχύει όχι μόνο για τις παραλίες αλλά και στο οδικό
δίκτυο της Κεφαλονιάς ευρύτερα. Ο σχεδιασμός νέων δρόμων και η
συντήρησή τους, πρέπει να συνάδει με σοβαρή και υπεύθυνη οδική Παιδεία
και όχι με τη σημερινή οδική συμπεριφορά του Νεοέλληνα ή και
Νεοκεφαλονίτη όπως επίσης και να πληροί ευρωπαικές προδιαγραφές
συγκοινωνιολογικής μελέτης.

Στη Ελλάδα ευρύτερα αλλά και στην Κεφαλονιά ειδικότερα: ο πεζός και ο
ποδηλάτης λειτουργούν ως αμεα ως προς τα αμάξια και τους οδηγούς τους.
Δεν υπάρχει σχεδιασμός αντιστοιχίας “ράμπας” και ασφαλούς
προσβασιμότητάς τους στους δρόμους εφόσον δεν τους δίνει χώρο η
“Κανονικότητα” του αμαξιού.

Κατά τη θερινή περίοδο που όλο το νησί περιμένει να ζήσει απ΄τον φόρτο
εργασίας λόγω τουρισμού ο οδηγός αμαξιού και φορτηγού ακόμη και για να
μην πέσει η παραγωγικότητα ή και ανταγωνιστικότητά του έχει μάθει να
απαντά σε κινητό όταν βρίσκεται εν κινήσει, ενώ αυτό είναι χειρότερο
κι από το να οδηγείς υπό την επήρεια αλκοόλ, με απόσπαση προσοχής και
στρες οδηγού. Συνήθως δε οι έλεγχοι της τροχαίας αφορούν στο αλκοοτέστ
ή την ταχύτητα και δεν μπορούν να ανιχνεύσουν βέβαια αυτή την
παράμετρο αυξημένης επικινδυνότητας της ασφαλούς πρόσβασης του πεζού,
του παιδιού, του Τουρίστα, και του ποδηλάτη στο δρόμο.

Πρέπει να σηματοδοτηθούν σωστά οι δρόμοι μέσα και έξω από κατοικίσιμες
περιοχές για την έλευση όχι μόνο αιγοπροβάτων στη Φάλαρη ή και σε
άλλες κτηνοτροφικές περιοχές. Τα άγρια μικρόσωμα ζώα, τα κατοικίδια ή
και αδέσποτα έχουν την ίδια αξία ζωής κι ας μην εξαργυρώνεται αυτή.
Όλοι οι έμβιοι οργανισμοί έχουν δικαίωμα να διασχίσουν έναν δρόμο
ταχείας κυκλοφορίας αλλά επίσης και όλες οι Τουριστικές περιοχές
κατοικημένες η μη-κατοικημένες πρέπει να μελετηθούν με σεβασμό στη
Ζωή.

Πρέπει να τοποθετηθούν σαμαράκια και έξω από κέντρα διασκέδασης όπου ο
Τουρίστας βγαίνει υπό την επήρεια αλκοόλ και δεν μπορεί ούτε ο ίδιος
να έχει καλά αντανακλαστικά.  Δεν είμαι συγκοινωνιολόγος για να
προτείνω και τις υπόλοιπες κατηγορίες σημείων που είναι ευάλωτος εκεί
ο πεζός, ο ποδηλάτης ή και ο αμέριμνος τουρίστας που περπατά να δει τη
Φύση της Κεφαλονιάς. Είμαι απλά ένας πολίτης με υψηλή παρατηρητικότητα
που τολμά να περπατά και να μην παίρνει παντού το αμάξι του.

Σήμερα ανακοινώνονται σωρηδόν προγράμματα κομμάτων ώστε να αναπτυχθούν
Αργοστόλι και Ληξούρι σαν Μεγάλα Αστικά Κέντρα και εκείνα. Αυτό
καθιστά απαραίτητο να προβλεφθεί η ΑΣΦΑΛΕΙΑ της ανθρώπινης ζωής και
της ζωής ευρύτερα και μέσα και έξω απ΄ τα Κέντρα αυτά. Δεν χτίζεις
ποτέ Πολιτισμό ούτε τον Αναπτύσεις κοιτώντας με παρωπίδες
επικεντρωμένος μόνο σε ένα σημείο.
Δεν αρκεί να μπουν δυο ράμπες πρόσβασης αμεα μέσα στην Πλατεία
Αργοστολίου και σε δυο πεζοδρόμια στο λιμάνι. Η αβλεψία της Αρχής τόσο
για τις σωστές και επαρκείς μελέτες όσο και η αδιαφορία για τη σωστή
ενημέρωση των Πολιτών δεν πρέπει να μας κάνουν αναγνώστες στον Τοπικό
Τύπο αναφοράς ατυχημάτων σε πεζούς και ποδηλάτες επειδή τους
συμπεριφέρεται ο δρόμος σαν αμεα, κατώτερων δικαιωμάτων ζωής και
ελλιπούς ασφάλειάς τους ως προς τους υπόλοιπους της ρατσιστικής
παιδείας μας ως Κανονικότητες.

Η Αρχή πρέπει να φροντίσει για την ασφάλεια όλων των ανθρώπινων
κοινωνικών ομάδων και για τη δωρεάν ασφαλή πρόσβασή τους στο δρόμο και
δίχως πετρέλαιο και όχι να μας εξαναγκάζει λόγω συνθηκών να παίρνουμε
μαζί αμάξι επειδή επικρατεί στην άσφαλτο το δίκαιο του Ισχυρού. Επίσης
πρέπει να ξεκινήσει να σέβεται γενικά τη ζωή γύρω της.

Μαρία Μαγουλά
εικαστικός

Ακολουθήστε το kefaloniapress.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις