Όταν η δεσποινίς Γυμνή Πρόληψη χαμογέλασε στην Κυρία Ντυμένη Προκατάληψη (Μέρος Α’)

946

Όταν η δεσποινίς Γυμνή Πρόληψη χαμογέλασε στην Κυρία Ντυμένη Προκατάληψη
(Μέρος Α’)

Δεν μπορώ να καταλάβω σε ποιον δρόμο βρισκόμαστε αποπροσανατολισμένοι
όσον αφορά στην ψυχιατρική μεταρρύθμιση, που αυτή έχει ξεκινήσει από
τότε που ενταχθήκαμε στην Ε.Ε. και μιλούσε για Κοινωτικές δομές όπως
και αποασυλοποίηση, κοινωνική επανένταξη ψυχοκοινωνική αποκατάσταση
ασθενών (στα μέτρα της Πόλης μας το τελευταίο κρούει την Καμπάνα στο
καφενείο μιας Πλατείας μας), αν δεν έχει προβλεφθεί πως θα
αντιμετωπιστεί πρώτα ένας τεράστιος παράγοντας που λέγεται Κοινωνική
Ευαισθησία με σεβασμό των δικαιωμάτων και της αξιοπρέπειας των ψυχικά
ασθενών, που έχει αναφερθεί και σαν βασική παράμετρος αξιοπιστίας του
Κοινωνικού Κράτους. Η δε ψυχιατρική έχει εντάξει στο λεξιλόγιό της την
έννοια Πρόληψη ως εργαλείο της θεραπείας που υποτίθεται ότι
εφαρμόζεται ήδη, για παράδειγμα για τον καρκίνο του μαστού ως προς τις
σωματικές παθήσεις θα μπορούσε να είναι μια αντιστοιχία; Δεν μας έχει
προσδιορίσει ούτε καν ποιες είναι οι παράμετροι που Ορίζουν την ίδια
την έννοια της Πρόληψης σε περίπτωση που οι παθήσεις αφορούν στο χώρο
της ψυχικής υγείας.

Νιώθεις σαν να ακούς σκόρπιες λέξεις σε μια πρόταση και αναρωτιέσαι
μήπως η ίδια η Ψυχιατρική Μεταρρύθμιση πάσχει από ψυχική διαταραχή που
εμφανίζει συμπτωματολογία σοβαρή του κέντρου εγκεφαλικής της ομιλίας
(άρθρωσης και λόγου) εφόσον ούτε καν είναι σε μια λογική σειρά
βαλμένες οι ίδιες οι λέξεις αυτές. Αυτόν τον Καιρό όμως ασχολούμαστε
σοβαρά με την Μεταρρύθμιση του Δικαίου.

Παρατηρώ αυτές τις μέρες ότι η Κοινωνική Ευαισθησία εξαντλείται στην
ιδέα μιας όποιας καλής πρόθεσης Κοινωνικής συμμετοχής μας για την επαναλειτουργία
καφενείου Καμπάνας, στην προβολή των υπαρκτών Κοινωνικών Δομών σαν
επιτεύγματά μας ΜΕΓΑΛΑ. Η βαρειά εγκληματικότητα βγήκε να ψηφίσει
απ΄τις φυλακές καθώς αναβαθμίστηκε σε πταίσμα αυτή. Παράλληλα όμως ένα
παιδί γυμνό μες στην υψηλή θερμοκρασία, τρέχει έντρομο ας πούμε μέσα
στην Πλατεία σε ψυχική Κρίση δημιουργώντας θόρυβο τόσο η σιωπηλή
κραυγή του που την ζωγράφισε και ο Έντβαρτ Μουνκ, αλλά απ΄τη μεριά του
παρατηρητή του πίνακα που θέλει Εισαγγελική παρέμβαση και αστυνομία να
την σώσει την ίδια απ΄την Κραυγή του παιδιού που αυτό είναι το θέμα
του πίνακα και δεν μιλά για την δική της. Μάλιστα το αποκαλεί δυστυχία
του παιδιού αυτό που βλέπει στον πίνακα και όχι δική της δυστυχία.

Απεικονίζεταιι ο Τρόμος στην Κραυγή του ενήλικα εκεί στον πίνακα του Μουνκ, ο
δικός του τρόμος, που ο ίδιος ο ψυχικά ασθενής βιώνει μόνος του στην
ψυχική Κρίση ενώ του είναι αδιανότητο να ερμηνεύσει τι του συμβαίνει.
Νιώθει ψυχικές υπερβατικές καταστάσεις με παιδεία ότι ο άνθρωπος
Αγιάζει, νιώθει ανυπέρβλητους πόνους σωματικούς και ψυχικούς δίχως
ορατή αιτία. Κάνει ταξίδι φρίκης μες στις δικές του ηλικίες με
ταχύτητα μεγαλύτερη του φωτός και έχει ανοίξει ένας ασκός αιόλου από
πληροφορίες ακόμη και από ΒΙΑΙΕΣ ταινίες που έχει προσλάβει και
αποθηκεύσει μες στην ψυχική του μνήμη. Μήπως ο ίδιος να βιώνει τον
μεγαλύτερο εφιάλτη ταινίας που συγκράτησε η μνήμη του αλλά με
πρωταγωνιστή όμως τον εαυτό του και να τα χει χαμένα τόσο που να μην
βγαίνει ούτε η φωνή του επειδή βγήκε η ψυχή του; Σάμπως ποια ήταν η
άλλη του Κοινωνική Παιδεία εκτός της θρησκευτικής για την αγιότητα των
ανθρώπων ως υπέρβαση; Δεν είμαι ΕΓΩ ο Τρελός ΕΣΥ ΕΙΣΑΙ! Είναι το
στίγμα που δεν σηκώνει ο τσαμπουκάς και υποτιμητικά θα πετάξει πάντα
με ειρωνία ως μπούλινγκ πάνω στον απέναντι ο καθένας μας με μια
λογική: Αυτό που σιχαίνομαι συμβαίνει στον ΑΛΛΟΝ αλλά ποτέ δεν αγγίζει ΕΜΕΝΑ, κάτι που
λέει ρατσιστικά με σνομπισμό ναζιστικό ο καθένας μας επειδή αυτό το
σεμινάριο του έκανε η Κοινωνία.

Βλέπει το παιδί γυμνό να τρέχει έξαλλο από πανικό αλλά κοιτά η
Κοινωνία αν φορά ρούχα ώστε να ντροπιάζει την ίδια την Κοινωνία. Δεν
σκέφτεται ο θεατής ότι η Ψυχική Κρίση επηρεάζεται από την υψηλή
θερμοκρασία και την θεριεύει οπότε ενστικτωδώς ο ασθενής πετά τα ρούχα
του να αμολύσει το περιττό βάρος αλλού να ελαφρύνει την Κρίση του σαν
τις βαρειές βαλίτσες που κουβαλούσε η βάρκα του ενώ αυτή βουλιάζει
εξαιτίας υπεράριθμων ατόμων που μπήκαν λαθραία σε αυτήν και εκείνη
διαμαρτύρεται.

Τρέχει ξυπόλυτος να γειωθούν καλύτερα τα Φορτία του στη γη, ενώ
φλέγεται η ζωή του τελειωμένη μέσα και έξω από τον πίνακα.

Τρέχει να γλιτώσει απ΄την Βοήθειά τους και την φωνή τους των
Παρατηρητών που θα του κραυγάσει ΕΙΣΑΙ ΑΡΡΩΣΤΟΣ, παλεύοντας να τον
πιάσει με αστυνομία σαν εγκληματία, ενώ δεν αντέχει τις φωνές τους η
ευαισθησία αντανακλαστικών του που του στερεί και τον ύπνο του καθώς
έπεσε μια τρίχα πάνω στο γάλα (ευαισθησία ακοής γάτας) ίσα που αντέχει
το θρόισμα των φύλλων σε ανοιχτό αέρα για να μην ουρλιάζουν σαν πληγές
σωματικές που ανοίξανε όσα η παρέμβασή τους πάνω του του προκάλεσε
καθώς η Κοινωνία είναι ο δήμιος του και πριν και μετά την ψυχική του
Έκρηξη. Σάμπως ποιος έχει κατοχυρώσει ότι είναι ψυχικές οι ασθένειες
και όχι Κοινωνικές όταν τις βάφτισε με μαύρο πέπλο; η Γενετική ήταν ο
Νονός, που είναι η πιο ρατσιστική επιστήμη που έχει εφεύρει άνθρωπος,
εργαλείο των Ναζί. Αυτή που κάνει ντε Κεφαλομετρήσεις ποιος έχει τον
μεγαλύτερο εγκέφαλο και το πιο πλατύ μέτωπο ως φυλή για να μας
αναδειξει ως Έλληνες ευφιείς τόσο που δώσαμε ακόμη και φως στον
Πολιτισμό με τη Δημοκρατία μας.

Ούτε νερό δεν θα του δώσει μες στην Ψυχική του Κρίση επειδή η ίδια
βρέθηκε να τον φοβάται. Σε ζώο αδέσποτο θα έβαζε από πρόνοια μες στον
καύσωνα ένα δοχείο νερό αλλά στο ίδιο το παιδί της πλατείας δεν θα
μπορούσε να σκεφτεί ότι είναι η υψηλότερη ανάγκη του εφόσον έχει
βγάλει τα ίδια του τα ρούχα για να μην ηλεκτρολυθεί ο εγκέφαλος μαζί
με την αφυδάτωση που είναι πιο μεγάλη λόγω έντασης σωματικής και
ψυχικής. Θα παρέμβει όμως η Κοινωνία με Εισαγγελέα και αστυνομία και
χειροπέδες που όλα αυτά πρόκειται να τον κάνουν τον ασθενή να
μαρτυρήσει στον θεό αν είναι ο ίδιος το παιδί του από τον πόνο τον
σωματικό και ψυχικό που θα υπερπολλαπλασιαστεί μόλις τον αγγίξεις.
Και αν Απαγορεύται να τον αγγίξεις τον ψυχικά ασθενή επειδή ήδη
ουρλιάζει ο πόνος του ο σωματικός και ψυχικός και εσύ του τον
μεγαλώνεις να πεθάνει με δικά σου σαδιστικά βασανιστήρια; Η βίαιη
παρέμβαση της αστυνομίας με ξυλοδαρμό του και χειροπέδες και αυτό που
αυτά προκαλούν είναι ανακούφιση για εμάς που το κοιτάμε σαν να
τακτοποιήσαμε το πρόβλημα εφόσον ΜΕΤΑ ξεκινά η θεραπεία του ασθενή.

Η μισή θεραπεία του ασθενή είναι εκείνη η ΠΡΟΛΗΨΗ…. ΤΗΣ ΣΤΙΓΜΗΣ,
ΣΤΗΝ ΨΥΧΙΚΗ ΚΡΙΣΗ ΠΑΝΩ, να μην τον αγγίξεις εσύ, ούτε η φωνές σου,
αλλά να τον προσεγγίσεις με Ειδικούς να δώσει μόνος του το χέρι του με
εμπιστοσύνη ξανά σε άνθρωπο για να τον συνοδεύσει ο ειδικός στην
υπόλοιπη μισή θεραπεία του.

συνεχίζεται… με μέρος Β΄

Μαρία Μαγουλά
εικαστικός

H φωτογραφία του εξωφυλλου ειναι επιλογή του kefaloniapress, μια σκηνή απο την ταινία Assassination Nation του Sam Levinson.

 

Ακολουθήστε το kefaloniapress.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις