Tο δεξιά ή αριστερά το΄χω συνδέσει με πόνο από την παιδική μου ηλικία.
Βλέπεις εμένα η μάνα μου, που είχε αναλάβει αποκλειστικά την Παιδεία
μου, είχε για μέθοδό της εκμάθησής μου τον σωφρονισμό είτε ασκώντας
σωματική βία είτε ασκώντας σχεδόν σαδιστικά τρομοκρατία μου.

Όταν έφτασε η ώρα να πάω σχολείο και να ξεκινήσω να αποτυπώνω λέξεις
σε χαρτί ήταν ο πρώτος που αντιμετώπισε το πρόβλημα της γραφής μου.
Έγραφα με το μολύβι μου μια με το Δεξί, μια με το Αριστερό. Στην αρχή
με πήρε για αναποφάσιστο να ψηφίζω μεριά και άρχισε να εκνευρίζεται
αλλά πίστεψε ότι είναι τυχαίο και έστρεψε το βλέμμα της στην κατσαρόλα
να μην κολλήσει το φαί. Μετά ανακάλυψε ότι όσο κι αν επέμενε
ουρλιάζοντας να γράφω με το ΣΩΣΤΟ ΧΕΡΙ ΤΟ ΔΕΞΙ, εγώ της ξέφευγα και
έγραφα ΚΑΙ με το Αριστερό σχεδόν προκλητικά μπροστά της. Στο τέλος μου
επέβαλε να γράφω ΜΟΝΟ ΜΕ ΤΟ ΣΩΣΤΟ και εμφάνισα ένα αντιδραστικό τικ.
Να τσιμπάω το αριστερό μου χέρι στον καρπό με το δεξί λες και ήθελα να
ενεργοποιήσω νεύρα να μην μου ατονίσει και μείνει ατροφικό. Θύελλα
οργής ξέσπασε για εκείνο το παιδικό τικ μου και μανία σωφρονισμού. Δεν
ξεχνώ πως επιχείρησε να μου το κόψει. Είπε: “αν δεν το σταματήσεις θα
σε πάω στο γιατρό να σου κόψει το χέρι”. Τρομοκρατήθηκα για τα αίματα στο Αριστερό χέρι και απλά το συνέχισα όταν δεν με έβλεπε.

Τελικά το έκοψα μόνη μου λίγο παρακάτω με μουσική που έπαιζα με τα δυο
χέρια μα και με όπλο που χρησιμοποιούσα τουλάχιστον δυο φορές τη μέρα,
και που πέρασε κάτω από τα σύρματα του εχθρού ως την εφηβεία μου που
βρέθηκα να με ανακαλύψει μια Θεία Βασιλικιά που μας έκανε τραπέζι, και
παράλληλα με κατέδωσε.

“Το παιδί είναι Αριστερό! Το παιδί είναι Αρστερό!” Αναφώνησε Έντρομη
και τινάχτηκαν όλα τα συντηρητικά Κεφάλια της οικογενειακής εκείνης
σύναξης καρφώνοντας τα μάτια τους με αποστροφή πάνω στον προδότη.
Ναι… κρατούσα σαν Αριστερόχειρας τα μαχαιροπίρουνα και πάντα σταθερά
στο Αριστερό το μαχαίρι, για να κόβω αποτελεσματικά και με δεξιότητα.

Όχι, δεν μιλάω για κόμματα τόσην ώρα. Υπάρχουν Αμφίχειρες που λέγονται
και Αμφιδέξιοι. Απλά αυτοί είναι η μειοψηφία 1-2% των συγγραφέων
παιδιών. Οι δεξιόχειρες είναι το 90% και οι αριστερόχειρες το 10%.
Όταν το παιδί είναι γύρω στα 5 γίνεται η εξελικτική του επιλογή της
πλευρίασης εγκεφάλου που δείχνει ποιο εγκεφαλικό ημισφαίριο θα
επικρατήσει λίγο πάνω στο άλλο. Μαμάδες που ελέγχετε το θέμα παιδείας
να ξέρετε ότι δεν υπάρχουν μόνο δεξιόχειρες και αριστερόχειρες και αν
σας τύχει παιδί με αμφιδεξιότητα δώστε στη ζωή του ικανότητες
δημιουργικές για τα δυο χέρια τους να αναπτύσσονται μαζί σε συνεργασία
τα δυο εγκεφαλικά ημισφαίρια. Αυτές οι δεξιότητες βρίσκονται και στην
επαφή με την Φύση, καλλιεργώντας κάτι με τα δυο χέρια τους μαζί.

Όσο για μένα που η καταναγκαστική μου δεξιοχειρία σε χειρόγραφο πάντα
μου κουράζει το νεύρο του δεξιού χεριού η εξέλιξη της τεχνολογίας με
έκανε να αναπτύξω πάθος με τη γραφή όταν έβαλε στη ζωή μου το
πληκτρολόγιο που εκεί νιώθω σαν να ρέω αβίαστη. Σαν να είμαι όπως
Πρωτογεννήθηκα να Είμαι πριν από την κάθε απόλυτη και τυφλή Κοινωνική
Παιδεία μου.

Μαρία Μαγουλά
εικαστικός | συγγραφέας

Ακολουθήστε το kefaloniapress.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις