Το Έμβλημα του Δήμου Αργοστολίου, απάντηση στην Πρόταση του κ. Φόρτε.

324
Δημαρχείο Αργοστολίου

Διαβάζοντας την Πρόταση του κ. Φόρτε για την κατοχύρωση του Κεφάλου με
την σκύλα του Λαίλαπα (θηλυκό είναι) ως έμβλημα του Δήμου Αργοστολίου
μου δημιουργήθηκαν κάποιες πρώτες σκέψεις που αποφάσισα να γράψω εδώ
στην Μεγάλη για Όλους πλατφόρμα, έστω ως τροφή για προβληματισμό.

Πρώτα απ΄όλα η Δημιουργία ενός σήματος Δήμου αυτή τη στιγμή που έχουμε
τρεις σε μια Ενότητα, αυτήν της Κεφαλονιάς, πιστεύω ότι είναι μια
Ομαδική δουλειά Συνεργασίας και των τριων Δήμων μαζί. Δεν πρέπει με
τίποτα να λειτουργήσουν οι Δήμοι σαν τρεις ανταγωνιστικές μεταξύ τους
ιδιωτικές Εταιρείες που σηματοδοτούν το προιόν τους. Αντίθετα
ο πελάτης λέγεται ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ και έχει τρία ΚΑΛΑ παραρτήματα που πρέπει
το ένα να αναδεικνύει το άλλο.

Πρέπει να δημιουργηθεί ένα Concept ( ευρηματικό σκεπτικό ) που να
Διαφοροποιεί ΙΣΟΤΙΜΑ σε Αξία, ή Φήμη τους τρεις Δήμους αλλά να τους
επιστεγάζει κάτω από μια κοινή ιδέα τους ως ΕΝΟΤΗΤΑ. Χρειαζόμαστε τρία
διαφορετικά σύμβολα απεικονισμένα με την ίδια τεχνοτροπία και ίδια
λογική γραφισμού ώστε να δίνουν κοινή ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ότι ανήκουν στο ίδιο
ΣΩΜΑ, αυτό της Κεφαλονιάς.

Η Ιστορικότητα του Δήμου Αργοστολίου δεν μπορεί να κατοχυρωθεί με
περγαμηνές του παλιού σήματος του Κεφάλου ενώ ο Κέφαλος συμβολίζει ΌΛΗ
ΤΗΝ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ και όχι την Πρωτεύουσά της. Αν θέλαμε να βρούμε
Ιστορικότητα στον Δήμο Αργοστολίου αυτό που τον χαρακτηρίζει ως
Κραναίας είναι τα Κυκλώπεια Τείχη. Σε αυτή την περίπτωση θα πρέπει ο
Δήμος Παλικής και ο Δήμος Σάμης να βρουν δικό τους έμβλημα ΙΣΟΤΙΜΗΣ
αξίας, φήμης ή κύρους με τα Κυκλώπεια ακόμη κι αν αυτό σημαίνει να
προβάλουν κάτι με όχι τόσο μεγάλη Ιστορική Αξία, Σημασία ή να βρουν
κάτι με διαφορετική ποιότητα από την ιστορικότητα που θα΄χει το δικό
τους έμβλημα.

Στην περίπτωση Concept-σκεπτικού Ομηρικού Έπους: Αν ο Δήμος
Αργοστολίου σηματοδοτηθεί με τον Κέφαλο, αντίστοιχα θα πρέπει ο Δήμος
Σάμης να σηματοδοτηθεί με τον Αμφιτρύωνα που δεν σημαίνει κάτι για
τους κατοίκους εδώ, ενώ ο Δήμος Παλικής καλείται να χρησιμοποιήσει ως
έμβλημα τον Παλέα ή Πηλέα (ενός από τους τέσσερις γιους του Κεφάλου)
που δεν τον θυμάται ούτε η σύζυγος του Κεφάλου. Σε περίπτωση Μυθικών
Ηρώων ως σκεπτικό δεν μπορούμε να έχουμε ισοτιμία στους τρεις Δήμους
επειδή δεν θα έχουν την ίδια Αναγνωρισιμότητα.

Θα τολμούσα μια Πρόταση εκσυγχρονισμένης ιστορικότητας πέρα από τη
λογική Μυθικής μας φιγούρας από την οποία πήγασε το όνομα της
Κεφαλονιάς. Θα φανταζόμουν να κάνω έμβλημα Ανθρώπους που πήγασαν
εκείνοι απ΄τον Τόπο μας, σύγχρονες φιγούρες υπαρκτές στην
καθημερινότητά μας αν και όχι πια μαζί μας, ώστε να διαφημίσουμε τους
Ανθρώπους μας που προέρχονται από τους τρεις Δήμους και που την
Κεφαλονιά την οραματιζόντουσαν ΕΝΩΜΕΝΗ με ιδέες για να Αναπτυχθεί, ο
καθένας με τον μοναδικό τρόπο του.

Αργοστόλι: Αντώνης Τρίτσης, Σάμη: Μαρίνος Αντύπας, Παλική: Νίκος
Καββαδίας, οι Ειδικοί Τόποι Γέννησής τους.
Τρεις Πολυαγαπημένες μας Προσωπικότητες της Σύγχρονης Ιστορίας μας θα
μπορούσαν ίσως να μας βοηθήσουν να μείνουμε ενωμένοι ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΣΩΜΑ
ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ και να επικεντρωθούμε σαν ΣΥΜΒΟΛΑ στον ΑΝΘΡΩΠΟ τον Υπαρκτό
και όχι τον Μυθικό Ήρωα που μας έδωσε όνομα σαν νησί. Στο φόντο τους
θα μπορούσε να υπάρχει σαν κοινό στοιχείο μια διακριτική παρουσία
πολλών ανθρώπων που να συμβολίζουν έναν ΔΗΜΟ.

Είναι μια Πρόταση, αλλά θα μπορούσαν να προκύψουν και άλλες είτε με
αυτή την κατεύθυνση, είτε με κάποια άλλη Κοινή Λογική που να επιτρέπει
στους τρεις Δήμους συνεργασία και όχι ανταγωνιστική τους πρόθεση με
μη-ισότιμους όρους εμβλημάτων. Έχουμε να βρούμε λοιπόν για τον Δήμο
Αργοστολίου όχι ένα αλλά τρία σύμβολα για τους Δήμους ώστε να
αποκαλύπτουν την Κεφαλονιά σαν ΈΝΑ σημαντικό σημείο που διασταυρώνει
πλούτο ιδεών και ποιοτήτων. Το θέμα είναι να είμαστε Περήφανοι όλοι
για Όλους τους Δήμους μας επειδή έχουν Τόσο διαφορετικό Πλούτο και
συνολικά φτιάχνουν μια Εικόνα της ψυχής της Κεφαλονιάς.

Μαρία Μαγουλά
εικαστικός (art director)

Ακολουθήστε το kefaloniapress.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις