Αντιγράφουμε απο το facebook τις απόψεις της κυρίας Μπέτυ Χατζηνικολάου για τη τουριστική διαφήμιση. Η κυρία Χατζηνικολάου υπήρξε υψηλόβαθμο στέλεχος του ΕΟΤ για πολλά χρόνια και διατέλεσε και πρόεδρος του ΕΟΤ δυστυχώς για πολύ μικρό χρονικο διάστημα με την Κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ. Οι απόψεις της λοιπόν έχουν ιδιαίτερο βάρος. Ε.Χ.
Ο Yπουργός Τουρισμού κ. Θεοχάρης τηλε-συνομιλώντας με τους αντιπεριφερειάρχες τουρισμού, τους ζήτησε, σύμφωνα με τα δημοσιεύματα, κοινή δράση (καμπάνια) με κοινή χρηματοδότηση και με επίκεντρο την ασφάλεια.
Ο καθένας μπορεί να συμπεράνει ότι η “ασφάλεια” την οποία προτείνει να…προβάλουμε είναι αυτή, που γεννά ο περιορισμένος αριθμός κρουσμάτων και θανάτων από τον νέο ιό.
Ταυτόχρονα σχεδόν είδαμε σε γερμανικά δημοσιεύματα, ότι η Ελλάδα δεν είναι ασφαλής επειδή τα τεστς, που έχει κάνει στον γενικό πληθυσμό, είναι αναλογικά ελάχιστα και ότι οι γερμανοί, που θα ήθελαν να την επισκεφτούν θα πρέπει να είναι προσεκτικοί.
Η εκ των προτέρων αυτή αντίδραση δίνει μια ιδέα και σε όσους δεν γνωρίζουν από τουριστικό μάρκετινγκ του τί θα συμβεί, αν πράγματι στις κύριες αγορές του Ελληνικού Τουρισμού (Ηνωμένο Βασίλειο, Γαλλία, Ιταλία, Γερμανία) ή και σε μικρότερες (π.χ. Βέλγιο, Σκανδιναβία), αγορές που ορισμένες ΑΚΟΜΗ θρηνούν εκατοντάδες νεκρούς ημερησίως, βγούμε να “πούμε” πόσο ασφαλείς είμαστε, δλδ πόσο καλά τα καταφέραμε εμείς!
Αφήνω στην άκρη το γεγονός ότι η όποια καμπάνια κατά τον Ιούνιο είναι πολύ πρόωρη (αν δει κανείς τα κλειστά σύνορα και τις ταξιδιωτικές οδηγίες ορισμένων από τις χώρες αυτές), το να στηρίξει κανείς μια καμπάνια στην όποια δική του υγειονομική επιτυχία, που αυτόματα παραπέμπει στην αποτυχία των άλλων, στη θλίψη και το φόβο τους, αργά ή γρήγορα κινδυνεύει να του γυρίσει μπούμερανγκ με πολλούς τρόπους.
Τη στιγμή αυτή μόνο συμπαράσταση μπορεί κανείς να προσφέρει. Και ασφαλώς πρωτοβουλίες όπως το Greece from home και η εξέλιξή του. Και να μη ξεχνάει ότι από τις 04.05 έχει να αντιμετωπίσει μια νέα κατάσταση, με άδηλα αποτελέσματα.
Πάντως από την εμπειρία μου, όσες φορές η Ελλάδα είχε ως επίκεντρο της διαφημιστικής της παρουσίας κάτι που την τοποθετούσε σε “προνομιακό” ρόλο (πχ ακόμη και την συμμετοχή της ελληνικής γλώσσας στις κύριες ευρωπαϊκές γλώσσες) η όποια καμπάνια …πήγε άπατη, γιατί θεωρήθηκε …υπεροπτική!
Γνώμη μου: προς το παρόν ας ξεχάσουμε σε επίσημη καμπάνια το θέμα της ασφάλειας….