COVID-19, ο αόρατος εχθρός που συγκλόνισε και συνεχίζει να συγκλονίζει την ανθρωπότητα.

Η ζωή μας άλλαξε,οι αξίες μας άλλαξαν, τα «θέλω» μας άλλαξαν, ο κόσμος άλλαξε και οι αλλαγές είναι μόνιμες, θα μάθουμε να ζούμε με αυτές και να πορευόμαστε ανάλογα, θα πρέπει να προσαρμοστούμε σε μια ΄΄νέα κανονικότητα΄΄.

Capt Ηλίας Στεφανάτος

Γράφει ο Capt. Ηλίας Στεφανάτος – Celebrity Cruises Inc.

Ο αντίκτυπος τεράστιος και ολέθριος, όμως κάπου εκεί στο βάθος υπάρχει ελπίδα, υπάρχει φώς στο τούνελ και εκεί θα πρέπει να στραφούμε και να εστιάσουμε την προσοχή μας, στην μετά Covid 19 εποχή, στην αναγέννηση και στην δημιουργία.

Αναμφισβήτητα, μια απο τις μεγαλύτερες συνέπειες της πανδημίας είναι και ο κατακρεμνησμός της Τουριστικής μας βιομηχανίας, μιας βιομηχανίας που αποτελεί την μεγαλύτερη πηγή εισοδήματος σην χώρα μας αλλά και στο νησί μας ειδικότερα.

Η ερώτηση που ταλλανίζει όλους μας είναι το εάν και πότε θ΄ανακάμψουμε. Δυστυχώς το πότε δεν το ξέρει κανείς αλλά το εάν, θεωρείται δεδομένο. Υπάρχουν πάρα πολλοι άγνωστοι στην εξίσωση της ανάκαμψης του Τουρισμού αλλά ένα είναι το σίγουρο, η Τουριστική βιομηχανία δεν θα είναι ποτέ ξανά η ίδια, άλλαξε μια για πάντα και έτσι θα πρέπει και εμείς να αλλάξουμε μαζί της.

Παρά την θλίψη και την απέραντη δυστυχία, βρισκόμαστε μπροστά σε μια πολύ σπάνια και μοναδική ευκαιρία να επαναπροσδιοριστούμε σαν προορισμός, ν΄αποκτήσουμε νέα ταυτότητα και ν΄αναβαθμίσουμε τις υπηρεσίες μας.

Προσπαθώντας  λοιπόν να λύσουμε την δύσκολη αυτή εξίσωση της τουριστικής ανάκαμψης, κάνουμε μελέτες, συλλέγουμε όσον το δυνατό περισσότερα δεδομένα και στατιστικά και αναλύουμε τ΄αποτελέσματα.

Ποιοί θα είναι οι πιθανοί επισκέπτες μας; Από ποιές χώρες προέρχονται; Τι είδους διακοπές επιθυμούν; Τι αναζητούν σαν δεδομένο στον προορισμό τους;

Ας πάρουμε λοιπόν μια ιδέα για το τι μας λένε τα μέχρις σήμερα δεδομένα στον Ερωπαϊκό χώρο όπως αυτά προκύπτουν απο επίκαιρη μελέτη του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Τουρισμού ( ECT) :

Στην ερώτηση για την πρόθεση ταξιδίου στους επόμενους 6 μήνες έχουμε τα παρακάτω στατιστικά:

Σημειώνουμε την απουσία της Βρεταννικής και Γερμανικής αγοράς που αποτελεί το 75-80% των επισκεπτών στο νησί μας.

Εκτός της απουσίας των παραδοσιακών επισκεπτών μας, έχουμε και αλλαγές μεταξύ των ηλικιακών κατανομών:

Παρατηρούμε λοιπόν ότι  το ηλικιακό προφίλ των πιθανών επισκεπτών μας αλλάζει και πλέον έχουμε τις νεότερες ηλικίες να είναι πιο θετικοί σε κάποιο είδος ταξιδίου παρά τις μεγαλύτερες παραδοσιακά , ηλικίες επισκεπτών.

Οι ηλικίες λοιπόν μεταξύ 25-34, οι γνωστοί Millenians, είναι αυτοί που ΄΄δεν βλέπουν την ώρα΄΄, να ταξιδέψουν και δεν είναι λίγοι μιας και αποτελούν το 23% του Παγκοσμίου πληθυσμού.

Πιο είναι το είδος διακοπών που θα προτιμηθεί ;

Εδώ δεν έχουμε και μεγάλες εκπλήξεις με την εξαίρεση της αύξησης των απαιτήσεων για δράσεις κουλτούρας και πολιτισμού.

Ο ήλιος και η θάλασσα κατέχουν τα σκήπτρα στις προτιμήσεις με τον Πολιτισμό και την Αστική ζωή να έρχονται αμέσως επόμενα.

Ποια είναι τα επιμέρους χαρακτηριστικά που ψάχνουν οι επισκέπτες απο τον προορισμό τους;

Φυσικό και λογικό επόμενο, το αίσθημα της ασφάλειας και υγείας, να είναι στην πρώτη θέση με την μεγαλύτερη ζήτηση.

Βρισκόμαστε μπροστά σε μια ευκαιρία αλλά και απαίτηση γι΄αλλαγή πλεύσης, επαναπροσδιορισμό αξιών και φυγή απο το ΄΄παραδοσιακό΄΄, την στασιμότητα και το τέλμα.

Πέρα απο την πανδημία και το πλέον αδιαπραγμέτευτο αίσθημα ασφάλειας και υγείας που θα πρέπει ν΄αποπνέει το νησί μας και η χώρα μας γενικότερα, έχουμε ανάγκη το κάτι διαφορετικό, το ανώτερο, το καλύτερο και αυτό θα πρέπει να είναι το μέλλημα μας για τα επόμενα χρόνια.

Συνεργασία όλων μας, Φορέων, Διοίκησης, επαγγελματιών, κατοίκων για την αναβάθμιση της Κεφαλονιάς μας και την δημιουργία ενός brand name  Kefalonia, την ετικέτα μας, την ταυτότητα μας.

Κάθε δράση μετράει, μεγάλη ή μικρή και δεν χρειαζόμαστε κραυγαλέες δράσεις ανάπτυξης. Μικρές δράσεις αλλά με μεγάλο αποτέλεσμα.

Προώθηση της εντοποιότητας στους επισκέπτες μας και ενσωμάτωση τους στην τοπική κοινωνία. Η λέξη τουρίστας ( tourist) είναι μια άχαρη και πλέον πεπερασμένη έννοια που  έχει αντικατασταθεί με το un-tourist ( μη- τουρίστας )

Οι επισκέπτες μας δεν έρχονται απλώς για να έρθουν και για να απολαύσουν τον ήλιο και την θάλασσα αλλά για να νιώσουν, να βιώσουν, να γευτούν, να γίνουν μέρος του τόπου μας, να μιλήσουν με τους ανθρώπους, να αισθανθούν σαν μέρος αυτής της μικρής και όμορφης κοινωνίας. Δεν είναι πλέον απρόσωποι και αδιάφοροι αλλά το ακριβώς αντίθετο. Επιθυμούν να γίνουν μέρος της κοινωνίας μας και να αισθανθούν, έστω και για λίγο, ντόπιοι !!!

Όλες οι ενέργειές μας αλλά και οι δράσεις μας, πρέπει να δηλώνουν και δηλώνουν πρόθεση, τα πάντα δηλώνουν πρόθεση, ότι και αν κάνουμε αλλά και δεν κάνουμε, δηλώνει πρόθεση, καλή ή κακή αντιστοίχως.

Μια καλή εικόνα του νησιού π.χ, η καθαριότητα, η συντήρηση, η προσβασιμότητα, η συγκοινωνία, η ασφάλεια, η υγεία, η σήμανση, τα λουλούδια στα παρτέρια, το χρώμα κλπ, δηλώνουν καλή πρόθεση ενώ στον αντίποδα μια εικόνα εγκατάλειψης, βρωμιάς, ανασφάλειας κλπ. δηλώνουν πάλι πρόθεση, κακή αυτήν την φορά.

Ας αναρωτηθούμε για πιο λόγο να έρθουν οι επισκέπτες μας στον τόπο μας; Για τις παραλίες μας και για τον ήλιο μας και μόνο; Αυτο είναι λοιπόν η Κεφαλονιά; Παραλία και ήλιος μόνο; Αυτά υπάρχουν και αλλού!!!

Ας εστιάσουμε στο brand name Κεφαλονιά να είναι κάτι πολύ διαφορετικό και ανώτερο.

Να είναι ένας τόπος που προάγει την διαφορετικότητα και την εντοποιότητα μεταξύ των επισκπετών του, ενας τόπος που επενδύεει στις υποδομές αλλά και στους ανθρώπους με το να αλληλεπιδρά και να παρέχει το ανθρώπινο στοιχείο στις σχέσεις με τους επισκέπτες του, ένας τόπος ανθρωποκεντρικός που δημιουργεί ξεχωριστές εμπειρίες και αναμήσεις στους επισκέπτες του με το να διεγείρει τις αισθήσεις τους και τα συναισθήματα τους  μέσω της κουλτούρας του, του πολιτισμού του, της ιστορίας του, των παραδόσεων του,  των εικόνων του, των αρωμάτων του, των γεύσεων του και των ακουσμάτων του, ένας τόπος umami ( όρος γευσηγνωσίας) ή αλλίως ένας τόπος που υπόσχεται θετικές εμπειρίες, ένας τόπος που όλα δηλώνουν καλή πρόθεση, ένας τόπος όραμα, ειδυλλιακός  που πάντα επιτυγχάνει στους επαγγελματικούς του στόχους αλλά και ταυτόχρονα, ξεπερνά τις προσδοκίες των επισκεπτών του.

Το brand name Κεφαλονιά να μην είναι απλώς ένα όνομα, ένας τίτλος που θα χρησιμοποιούμε για ν΄αναφερόμαστε στον γεωγραφικό τόπο Κεφαλονιά αλλά μια βαθύτερη έννοια που θα δηλώνει τις αρχές μας και τον πυρήνα των πεποιθήσεων μας.

Ας ξεκινήσουμε λοιπόν, με σχέδιο, όραμα και συνεργασία και πάντα με κέντρο αναφοράς τον άνθρωπο.

Ο καλύτερος΄΄ προορισμός΄΄ είναι οι θετικές εμπειρίες! –  τα πάντα δηλώνουν πρόθεση !

Φωτο εξώφυλλου : Aσσος 30/1/2021 – Πηγή www.outdoorkefalonia.com

 

Ακολουθήστε το kefaloniapress.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις