O πεζόδρομος της Σκάλας από ευλογία για την ανάπτυξη του χωριού – θέρετρου της Κεφαλονιάς κατάληξε σε «κατάρα» , σε διχασμό , σε ένα ατελείωτο άνοιξε – κλείσε που ταλαιπωρεί όχι μόνο τους επαγγελματίες αλλά και όλο το χωριό.

Δυστυχώς έτσι συμβαίνει με κάθε έργο που φτιάχνεται στο πόδι από πολιτικούς που κάνουν έργα για ψηφοφόρους και όχι για την κοινωνία. Δυστυχώς έτσι είναι όλη η Ελλαδίτσα,  η Σκάλα θα ήταν η εξαίρεση;

Το Kefaloniapress όπως κάνει και για όλα τα έργα, παρακολουθήσαμε από την αρχή την κατασκευή του όσο και τα προβλήματα που δημιουργήθηκαν ή και προκλήθηκαν στην συνέχεια.

Μέρος του πεζόδρομου της Σκάλας

Ποιο είναι το πρόβλημα του πεζόδρομου της Σκάλας :

 Η Σκάλα έχει Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο (ΓΠΣ) από το 1988. Αυτό σημαίνει ότι έχει θεσμοθετημένες χρήσεις γης, όσο λίγες Ελληνικές πόλεις (ανάμεσα σε αυτές και το Αργοστόλι).

Μία από αυτές είναι και ο χαρακτηρισμός ως πεζοδρόμου τμήματος της «κεντρικής αρτηρίας», όπως αναφέρεται στο  Πολεοδομικό Σχέδιο, («Λεωφόρος» για τους Σκαλισιάνους και «Κωνσταντίνου Τραυλού» η επίσημη ονομασία της) όπου στους χάρτες που συνοδεύουν το ΓΠΣ το πεζοδρομούμενο τμήμα είναι από το περίπτερο έως την Κάτω Πλατεία του χωριού.

Με λίγα λόγια ούτε η δημοτική αρχή Κεφαλονιάς επί δμαρχείας Αλέξανδρου Παρίση    ούτε και η νέα δημοτική αρχή Αργοστολίου του δήμαρχου Θεόφιλου Μιχαλάτου έφτιαξαν Κανονισμό Λειτουργίας πεζοδρόμων της Σκάλας .

Που εντοπίζεται το πρόβλημα

Σύμφωνα με το νόμο για να λειτουργήσει ένας χαρακτηρισμένος δρόμος ως πεζόδρομος πρέπει να έχει Κανονισμό Λειτουργίας σύμφωνα με τη νομοθεσία και τις οδηγίες που δίνονται από τον Συντονιστή της Αποκεντρωμένης Διοίκησης με το 22152/18-9-2017 έγγραφό του. 

Αυτό λοιπόν στην περίπτωση της Σκάλας σημαίνει ότι ΑΜΕΣΑ μπορεί να πεζοδρομηθεί ΜΟΝΟ το τμήμα της Λεωφόρου (οδός Κων. Τραυλού) από το περίπτερο μέχρι την κάτω πλατεία.   ΟΜΩΣ  με την προϋπόθεση ότι εκδίδεται ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ σύμφωνα με τη νομοθεσία μόνο για αυτό το κομμάτι.

Και αυτό απλά σημαίνει ότι θα πρέπει ο Κανονισμός να συνταχθεί σύμφωνα με τις οδηγίες του Συντονιστή της Αποκεντρωμένης που περιλαμβάνονται στο με αρ. πρωτ. 22152/18-9-2017 έγγραφό του.

Και όπως χαρακτηριστικά (και ενδεικτικά) αναφέρεται στην πρόσφατη απόφαση του δημοτικού συμβουλίου 54/22 (ΑΔΑ: 6ΤΕΔ46ΜΓΤΤ-1ΙΒ) από δημοτικούς συμβούλους:

  1. Στον Κανονισμό θα πρέπει να γίνεται σαφή  αναφορά στο ΓΠΣ της Σκάλας (Υπουργική Απόφαση 26391/1152/ ΦΕΚ 384 τεύχος Δ’ /2-6-1988) και να εναρμονίζεται στις ρυθμίσεις που ορίζονται
  2. Για τον Κανονισμό θα πρέπει να υπάρχει σύμφωνη γνώμη της Διεύθυνσης Μεταφορών και Επικοινωνιών της Περιφέρειας και ειδικότερα εφόσον επηρεάζεται  (που επηρεάζεται…) η λεωφορειακή διαδρομή του ΚΤΕΛ απαιτείται η σύμφωνη γνώμη της Διεύθυνσης.
  3. Πρέπει οι προτεινόμενες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στον Κανονισμό να υποστηρίζουν και τις ανάγκες των Ατόμων με Αναπηρία (ΑμεΑ) με πρόβλεψη θέσεων στάθμευσης και διασφάλιση της απρόσκοπτης κυκλοφορίας αυτών.
  4. Ενδεχόμενα και άλλες ρυθμίσεις που καθορίζονται στο 22152/18-9-2017 έγγραφό του Συντονιστή της Αποκεντρωμένης  

Με λίγα λόγια: Ναι μπορεί να πεζοδρομηθεί (πάντα μπορούσε…) ΤΩΡΑ το τμήμα της Λεωφόρου της Σκάλας αλλά με Κανονισμό … ΝΟΜΙΜΟ και όχι σαν αυτό που έφερε η δημοτική αρχή την Τετάρτη στο δημοτικό συμβούλιο !

Αυτό σημαίνει ότι ΤΩΡΑ με αυτόν τον Κανονισμό που ψηφίστηκε  η οποιαδήποτε χρήση της Λεωφόρου ως πεζοδρόμου είναι ΠΑΡΑΝΟΜΗ ! Πολύ περισσότερο όταν γίνονται πεζόδρομοι που δεν είναι χαρακτηρισμένοι ως τέτοιοι στο  Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο της Σκάλας.

Γιατί  η δημοτική αρχή του Δήμου Κεφαλονιάς δεν σύνταξε Κανονισμό Λειτουργίας του νόμιμου πεζόδρομου της Λεωφόρου (οδός Κων. Τραυλού) της Σκάλας , και σήμερα «κόβει τις φλέβες της»;

Γιατί η δημοτική αρχή του δήμου Αργοστολίου δεν τροποποιεί το Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο της Σκάλας κάνοντας πεζόδρομους και τις οδούς Βασιλέως Κωνσταντίνου και τμήματος της Βασιλέως Παύλου;

Και – κυρίως – γιατί ο Θεόφιλος Μιχαλάτος δεν φτιάχνει τον Κανονισμό Λειτουργίας των πεζοδρόμων της Σκάλας σύμφωνα με το νόμο και τις οδηγίες του Συντονιστή της Αποκεντρωμένης ;

Ρωτήστε τους !

Πως προσπαθεί να κουκουλώσει την αδράνειά του ο Θεόφιλος

Πως προσπαθεί τώρα να καλύψει την μέχρι τώρα αδράνειά του (τρία κοντά χρόνια) ο νυν δήμαρχος Θεόφιλος Μιχαλάτος ;

Το 2020 ο Θεόφιλος αναθέτει για 20.000 ευρώ κυκλοφοριακή μελέτη για τη Σκάλα με την προσφιλή του μέθοδο της απευθείας ανάθεση σε μηχανικό από τη … Θεσσαλονίκη που είναι αμφίβολο αν πάτησε ποτέ του το πόδι του στη Σκάλα ! Τη μελέτη την παρέλαβε μέσα στο 2020 και έκτοτε χάθηκαν τα ίχνη της! Έχει ένα θέμα φαίνεται ο Θεόφιλος με τις κυκλοφοριακές μελέτες – και όχι μόνο. Τις πληρώνει για να τις βάζει στο κατζέλο του, όπως και αυτές για το Αργοστόλι…

Το 2021 , αρχές του καλοκαιριού, ο κεντρικός δρόμος της Σκάλας έκλεισε για τα αυτοκίνητα αρχές λόγω εγκυκλίου του Υπουργείου Εσωτερικών που έδινε το δικαίωμα σε δήμους να ορίσουν πεζόδρομους λόγω μέτρων κατά της πανδημίας !

Mε αυτή την εγκύκλιο ο Θεόφιλος πεζοδρομεί τον κεντρικό δρόμο της Σκάλας έως τις 30 Σεπτεμβρίου 2021. Προσωρινή δηλαδή νομιμότητα !

Εφέτος , το 2022, η ίδια Υπουργική Απόφαση ισχύει μέχρι τις 31 Μαΐου  2022.

Εάν δεν παραταθεί θα τιναχτεί στον αέρα όλο το αφήγημα του Θεόφιλου !  Μπορεί να παραταθεί, μπορεί και όχι.

Ο Θεόφιλος φαίνεται ότι παίρνει δεδομένο πως θα επεκταθεί η Υπουργική Απόφαση για όλο το καλοκαίρι του 2022, (για το 2023 έχει ο θεός..).

Το λέμε αυτό γιατί δεν εξηγείται διαφορετικά να προσπαθεί να περάσει Κανονισμό Λειτουργίας του Πεζόδρομου της Σκάλας που «φωνάζει» από μακριά ότι δεν είναι σύμφωνος με το νόμο !

Αλλά τον Θεόφιλο δεν το νοιάζει η νομιμότητα των διαδικασιών και ειδικά του Κανονισμού που έχει περάσει με τις πλειοψηφίες που διαθέτει από το κοινοτικό συμβούλιο της Σκάλας, την Επιτροπή Ποιότητας Ζωής του Δήμου και τελευταία το Δημοτικό Συμβούλιο.

Και αυτό γιατί στηρίζεται στην Υπουργική Απόφαση περί πανδημίας οπότε και …ευκαιριακά έχει νομιμότητα η πεζοδρόμηση της Σκάλας !

Με απλά λόγια ο Θεόφιλος «τζογάρει» στην πλάτη της ναυαρχίδας του τουρισμού της Κεφαλονιάς ,τη Σκάλα !

Διότι αν ήθελε να λυθεί τελεσίδικα, μόνιμα και (κυρίως) ΝΟΜΙΜΑ το θέμα «πεζόδρομοι Σκάλας»  θα είχε ήδη κάνει τα εξής απλά:

  1. Τροποποίηση Γενικού Πολεοδομικού Σχεδίου Σκάλας με την ένταξη όσων και όποιων πεζοδρόμων θέλουν οι Σκαλισιάνοι και
  2. Σύνταξη και έγκριση από τα αρμόδια όργανα Κανονισμού Λειτουργίας των πεζοδρόμων σύμφωνα με το νόμο και τις οδηγίες του Συντονιστή της Αποκεντρωμένης με πρωτ. 22152/18-9-2017

Η πρόσφατη απόφαση του δημοτικού συμβουλίου Αργοστολίου (δεν έχει δημοσιευτεί ακόμα στη ΔΙΑΥΓΕΙΑ), για τον Κανονισμό και τις ώρες λειτουργίας του πεζόδρομου δεν έχουν καμία νομική ισχύ εάν δεν παραταθεί η Υπουργική απόφαση και για το καλοκαίρι του 2022 , λόγω πανδημίας.

Το θέμα λοιπόν του πεζόδρομου όχι μόνο δεν έχει «τελειώσει» όπως ισχυρίζονται , αντίθετα , δεν έχει καν ξεκινήσει..

Η συζήτηση στο Δημοτικό Συμβούλιο Αργοστολίου στις 6 Απριλίου

 Στις 6/4/2022 ένα από τα θέματα της ημερήσιας διάταξης του δημοτικού συμβουλίου Αργοστολίου  ήταν η έγκριση της 18/22 απόφασης της  Επιτροπής Ποιότητας Ζωής που αφορά τον Κανονισμό Λειτουργίας του Πεζόδρομου της Σκάλας.

Βεβαίως από τους έχοντες γνώση του προβλήματος τέθηκε το θέμα ως εξής «Ναι στη πεζοδρόμηση στη Σκάλας αλλά με νόμιμες διαδικασίες».

Ο Θεόφιλος παρακάμπτει τα περί νομίμων διαδικασιών και θέτει το πλαστό δίλημμα «Ναι ή όχι στον πεζόδρομο» . Και όχι μόνο αυτό. Προχωράει βαθύτερα με ξεδιάντροπα πολιτικά διλήμματα  που μόνο στόχο έχουν να διχάσουν το χωριό.

Ισχυρίζεται λοιπόν ο Θεόφιλος ο Μέγας:

  • «Πρέπει να είμαστε ξεκάθαροι με ποιον είμαστε και ποιον θέλουμε να στηρίξουμε. Αυτόν που θέλει την πεζοδρόμηση ή αυτόν που δεν την θέλει» !!!
  • «Τι θέλουμε ; Να πεζοδρομήσουμε ή όχι την Σκάλα;» !!!
  • «Θα πάμε με τον έναν ή με τους τέσσερεις (εννοεί τα μέλη του Κοινοτικού Συμβουλίου)» !!!

Κλείνει τα αυτιά και δεν ακούει ότι οι «διαφωνούντες» θέτουν το κυρίαρχο θέμα των νομίμων διαδικασιών για την πεζοδρόμηση. Δεν θέλει να ακούσει ο Θεόφιλος, γιατί δεν θέλει να δεχτεί τις συνέπειες της ανάθεσης της «αόρατης» κυκλοφοριακής μελέτης που χρυσοπλήρωσε και την μη τροποποίηση του Γενικού Πολεοδομικού Σχεδίου.

Διχάζει και πολώνει το δημοτικό συμβούλιο και την τοπική κοινωνία, θέτοντας ερωτήματα για θέσεις και απόψεις που ουδείς έχει θέσει.

Οι «απόψεις» δημοτικών συμβούλων όπως  της Μίνας Γαβριελάτου, των Μάκη Φόρτε, Αλέξανδρου Παντελειού, Γιάννη Κουρούκλη και άλλων εναντιώθηκαν στην πρότασή του για τον Κανονισμό Πεζοδρόμησης της Σκάλας ΟΧΙ ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΘΕΛΟΥΝ ΤΗΝ ΠΕΖΟΔΡΟΜΗΣΗ – το αντίθετο μάλιστα – αλλά γιατί δεν είναι σύμφωνος ο Κανονισμός λειτουργίας του πεζόδρομου που κατάθεσε με το Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο της Σκάλας και τους νόμους !  Μια μη νόμιμη απόφαση εύκολα προσβάλλεται από τον καθένα και αρχίζει πάλι  η ταλαιπωρία.

Αναλυτικά:

Η πρόταση των δημοτικών συμβούλων της παράταξης ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ ΝΗΣΙΑ ΓΙΑ ΌΛΟΥΣ Παντελειού – Κεκάτου ήταν: «Να δημιουργηθεί ο πεζόδρομος της Σκάλας, βάσει όλων των νόμιμων διαδικασιών και με την κατάλληλη τροποποίηση του Γενικού Πολεοδομικού Σχεδίου»!!! (Δείτε αναλυτικά την ανακοίνωση της παράταξης εδώ  ).

 Και για μια ακόμα μάλιστα φορά , απροκάλυπτα ο Θεόφιλος αλλοιώνει την ξεκάθαρη πρόταση του Μάκη Φόρτε που είναι «Ναι στον πεζόδρομο αλλά με νόμιμες διαδικασίες» ισχυριζόμενος (ο Θεόφιλος)  ότι «εντύπωση, προκάλεσε η στάση του Μάκη Φόρτε, που «γύρισε την πλάτη» ψηφίζοντας κατά» !  Τι να πεις για το πολιτικό ανάστημα του ανδρός!  Τα ίδια είχε κάνει και για το λιμάνι Αργοστολίου…

 Για το πως εξελίχθηκε το δημοτικό συμβούλιο και τι είπε ο καθένας μπορέιτε να διαβάσετε τα πρακτικά συζήτησης του δημοτικού συμβουλίου εδω : 54.22 ΑΠΟΦΑΣΗ ΔΣ ”Έγκριση της αριθ 18.22 απόφασης Επιτροπής Ποιότητας Ζωής που αφορά τον Κανονισμό λειτουργίας Πεζόδρομου Σκάλας) 6ΤΕΔ46ΜΓΤΤ-1ΙΒ

Tι γίνετε απο εδώ και πέρα;

Σκαλισιάνοι, ανάβετε κεράκια στον Αη Γιώργη να παραταθεί η Υπουργική Απόφαση έως τον Σεπτέμβρη του 2022 και για μια ακόμα χρονιά να λειτουργήσει προσωρινά ως πεζόδρομος ο κεντρικό δρόμος της Σκάλας λόγω πανδημίας.

  Διότι νόμιμος πεζόδρομος στο χωριό της Σκάλας ΔΕΝ υφίσταται ! Τελεία και παύλα.

Η Συντακτική Ομάδα του Kefalonia press

Ακολουθήστε το kefaloniapress.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Σχόλιο

  1. Για να μη γίνει ο πεζόδρομος έπρεπε να δημιουργήσουν θέσεις πάρκινγκ καθώς επίσης λόγω της κατασκευής του χωριού η κεντρική οδός είναι ο μόνος φαρδυς δρόμος και ο μόνος που μπορεί να κυκλοφορήσει μεγάλο όχημα…έτσι λοιπόν χωρίς καμμία μελέτη έγινε ο πεζόδρομος…

Comments are closed.