Πανηγυρίζει ο Δήμαρχος Αργοστολίου Θεόφιλος Μιχαλάτος, ότι ξεκίνησε η υλοποίηση του πολυθρύλητου έργου του Μουσείου Γερασίμου Σκλάβου στο πρώην “Μέγαρο” (κτίριο της Τράπεζας της Ελλάδας) , με την πρόσληψη του Τεχνικού Συμβούλου του έργου που είναι και το πρώτο υποέργο του έργου.

Καταρχήν ο δήμαρχος, ενοχικά ίσως, σημειώνει στο σχετικό δελτίο τύπου  ότι η πρόσληψη έγινε … «μετά από σχετικό μειοδοτικό διαγωνισμό» όταν μέχρι τώρα σχεδόν όλες οι παντός είδους αναθέσεις υπηρεσιών και προμηθειών (ακόμη και για αντίστοιχες υπηρεσίες μηχανικών όπως η συγκεκριμένη) γίνονται με την προσφιλή του μέθοδο … «με απευθείας ανάθεση».

Και πάμε στην ουσία του έργου που επιμελώς ο δήμαρχος Αργοστολίου φαίνεται να αποκρύπτει.

Με απλή καταγραφή γεγονότων, ιδού ποια είναι η αλήθεια για το έργο του Μουσείου του Σκλάβου, διευκρινίζοντας εξ αρχής ότι οι ενστάσεις μας  ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ για το γεγονός της δημιουργίας Μουσείου Σκλάβου, αλλά για το κτίριο που επιλέχθηκε να φιλοξενήσει τα έργα του μεγάλου Κεφαλονίτη καλλιτέχνη,  αφού αγοράστηκε και μάλιστα με δάνειο για άλλη χρήση .

Το κτίριο αγοράστηκε από τον τέως Δήμαρχο Γιώργο Τσιλιμιδό και σήμερα αντιδήμαρχο του Θεόφιλου Μιχαλάτου, αλλά η πλήρης αλήθεια είναι ότι αγοράστηκε με …δάνειο που χρυσοπληρώνεται και θα χρυσοπληρώνεται για πολλά ακόμη χρόνια από τους δημότες !

Το έργο του Μουσείου Σκλάβου χαρακτηρίζεται από τον δήμαρχο Αργοστολίου ως «οραματική κίνηση» που ξεκίνησε από την αγορά του κτιρίου από τον Δήμο Αργοστολίου αφήνοντας να εννοηθεί ότι η αγορά έγινε … γι’ αυτό το σκοπό ! Μόνο που και πάλι δεν λέγεται η πλήρης αλήθεια που δεν είναι άλλη από το γεγονός ότι το κτίριο ΔΕΝ αγοράστηκε για να φιλοξενήσει τα έργα ΜΟΝΟ του Σκλάβου, αλλά και άλλων Κεφαλλήνων καλλιτεχνών.

Πρώτο ντοκουμέντο η αναφορά – δέσμευση του τέως δημάρχου Τσιλιμιδού (και σήμερα ανταυτού του Θεόφιλου Μιχαλάτου) στη συνεδρίαση που πήρε την σχετική απόφαση σύμφωνα με μέσα ενημέρωσης της εποχής (14/11/2007) «Ο χώρος αυτός θα χρησιμοποιηθεί ως πινακοθήκη, που τόσο λείπει από την πόλη μας, (παράλληλα και με άλλες πολιτιστικές χρήσεις), όπου θα φιλοξενηθούν σημαντικών Κεφαλλήνων καλλιτεχνών, με μεγάλη αξίας έργα, όπως είναι γλυπτά του Σκλάβου ή την συλλογή που διαθέτει ο Δήμος του ζωγράφου Στέρη …» !

Δεύτερο ντοκουμέντο η προεκλογική δέσμευση του Θεόφιλου Μιχαλάτου όπως καταγράφεται στο προεκλογικό του πρόγραμμα : «Άμεση δημιουργία Δημοτικής Πινακοθήκης –  Γλυπτοθήκης στο πρώην Κτίριο της Τράπεζας της Ελλάδος»

Τρίτο: Ο Θεόφιλος Μιχαλάτος το 2007 ήταν δήμαρχος Λειβαθούς αλλά και πρόεδρος του Επιμελητηρίου για το οποίο ήθελε το κτίριο της Τράπεζας της Ελλάδος . Οι κόντρες μεταξύ του Θεόφιλου Μιχαλάτου και του Γιώργου Τσιλιμιδού έχουν μείνει παροιμιώδεις με βαρύτατους χαρακτηρισμούς ένθεν και ένθεν που αναλυτικά καταγράφονται από τα μέσα ενημέρωσης της εποχής . 15 χρόνια πριν ποιος θα το έλεγε ότι ο σημερινός Δήμαρχος και ο σημερινός αναπληρωτής του θα ομονοήσουν αλλά σε τελείως διαφορετικό σκοπό !

Τέταρτο: Ο Θεόφιλος Μιχαλάτος προφανώς για να «φουσκώσει» τις εντυπώσεις αναφέρει στο δελτίο τύπου του ότι «Ο συνολικός προϋπολογισμός της Πράξης που χρηματοδοτείται από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα ξεπερνά τα 3.000.000 €».

Όμως άλλο 3 εκατ. και άλλο … 2,5 εκατ. (για την ακρίβεια 2.577.550,23 ευρώ) που είναι ο πραγματικός προϋπολογισμός της πράξης όπως σαφώς γνωρίζει ο Θεόφιλος αλλά παραπλανά τον κοσμάκη και αναφέρεται στην με αρ. πρωτ. 4496/05-05-2021 και ΑΔΑ: 6Φ0Υ46ΜΤΛΡ-50Ι απόφαση ένταξης αλλά και στο από 6/5/2021 δελτίο τύπου του .

Πέμπτο: Ο Θεόφιλος Μιχαλάτος ούτε λίγο ούτε πολύ πανηγυρίζει λες και το έργο… τελείωσε με την ανάθεση στον τεχνικό σύμβουλο !!! ΟΜΩΣ το βασικό έργο … ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΚΑΝ ΞΕΚΙΝΗΣΕΙ για την διαδικασία δημοπράτησης του !!!

Αποκρύπτει λοιπόν ότι στην απόφαση ένταξης που αναφέρθηκε πιο πάνω,  αναφέρεται ότι «ημερομηνία λήξης της Πράξης ορίζεται η 30/04/2023» !!!

Που σημαίνει απλά ότι μέσα σε ένα χρόνο από σήμερα θα πρέπει… να έχει προκηρυχθεί ο διαγωνισμός, να έχουν κατατεθεί οι προσφορές, να έχει επιλεγεί ο ανάδοχος, να έχει υπογραφεί η σύμβαση και να ‘χει ολοκληρωθεί το έργο της Πράξης «Αναβάθμιση και Εκσυγχρονισμός Μουσείου Γεράσιμου Σκλάβου Δήμου Αργοστολίου (συνημμένες οριστικές μελέτες έργου (Αρχιτεκτονική, Η/Μ)»!

Ευχόμαστε να τα προλάβουν..

Όμως ακόμη και παράταση να δοθεί μέχρι τη λήξη του προγράμματος στις 31/12/2023 είναι πολύ μα πάρα πολύ απίθανο για τα δεδομένα του Δήμου Αργοστολίου και των Δήμων όλης της Ελλάδας , να ολοκληρωθεί σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα.

Τι θα γίνει; Θα συμβουλεύαμε τον Θεόφιλο καλοπροαίρετα να αρχίσει από τώρα το τρέξιμο με τον βουλευτή στα Υπουργεία…

Πολύ περισσότερο απαιτείται να λάβει σοβαρά υπόψη του το γεγονός ότι έχουν εκτοξευθεί στα ύψη τα οικοδομικά υλικά και δεν είναι απίθανο η μελέτη,  βάση της οποίας έχει ενταχθεί το έργο με προϋπολογισμό 2,5 εκατ. ευρώ , να χρειάζεται αναθεώρηση σε πολύ μεγαλύτερο ύψος.

Εδώ υπάρχουν πληροφορίες ότι έργα δημοπρατημένα, ακόμη και στην Κεφαλονιά, κάποια αν και ξεκινημένα, οι εργολάβοι τα εγκαταλείπουν λόγω αυξήσεων των καυσίμων.

Το «Πολιτιστικό όραμα» του Θεόφιλου Μιχαλάτου δεν μπορεί να αρχίζει και να τελειώνει με το «Μουσείο Σκλάβου».

ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΑΡΓΟΣΤΟΛΙΟΥ κλειστό απο τους σεισμούς του 2014

Απέναντι από το «Μουσείο Σκλάβου» βρίσκεται το κλειστό από το 2014 λόγω σεισμών, Αρχαιολογικό Μουσείο που κανείς δεν ξέρει το μέλλον του και την ίδια ώρα άγνωστη παραμένει και η τύχη του Ανοικτού Θεάτρου στα Ραζάτα, ενώ δεν γίνεται καμία προσπάθεια ουσιαστικής αναβάθμισης και  αξιοποίησης των Αρχαιολογικών χώρων του Δήμου.

Είναι τιμή για τον Δήμο Αργοστολίου και τους δημότες του η φιλοξενία των έργων του μεγάλου γλύπτη Γεράσιμου Σκλάβου , αλλά είναι ανεπίτρεπτη ανακολουθία της πολιτικής ηγεσίας τόσο με τις υπογραφές που έβαζε για την χρήση του συγκεκριμένου ακινήτου, όσο και με τις υποσχέσεις που έδινε.

Και σίγουρα είναι απαράδεκτη η κατάσταση που επικρατεί στον χώρο του Πολιτισμού  στον Δήμο τόσο στις υποδομές όσο και σε «πολιτιστικές εκδηλώσεις» που ουδεμία σχέση έχουν με τον Επτανησιακό Πολιτισμό..

Η Συντακτική Ομάδα του Kefaloniapress

 

 

 

 

Ακολουθήστε το kefaloniapress.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις