Η ανάπλαση της παραλιακής και τα αναπάντητα ερωτήματα της δημοτικής αρχής

288

Υπάρχει πρόβλημα με τον τρόπο δράσης της δημοτικής αρχής σε ότι αφορά το έργο της ανάπλασης της Αντώνη Τρίτση και της Σιτεμπόρων.

  • Ταιριάζει το πολεοδομικό σχέδιο του 1985(φεκ 934/7-10-96) στο 2024;
  • Προέβλεπε την δραματική αύξηση του αριθμού των αυτοκινήτων!
  • Την εγκατάλειψη των λεωφορείων ως μέσο μεταφοράς των κατοίκων των χωριών!
  • Την τεράστια αύξηση του τουρισμού! , κ.α.

Η απάντηση της δημοτικής αρχής στην ενημέρωση των επαγγελματιών ήταν ότι εφαρμόζεται ως έχει για τις πεζοδρομήσεις και ότι τώρα ξεκινά μια νέα πολεοδομική μελέτη για το Αργοστόλι που αφορά την επέκταση της πόλης.

  • Τι αναφέρει η κυκλοφοριακή μελέτη (φεκ 1223/6-3-2023) ;
  • Διατηρείται η υπάρχουσα κατάσταση στην οδό Αντώνη Τρίτση !
  • Εκπονήθηκε με μετρήσεις εκτός τουριστικής σεζόν !
  • Ισχύει , εκτός των άλλων όρων , με την προϋπόθεση ότι θα εκπονηθεί ειδικής μελέτης για την επέκταση του υφιστάμενου δικτύου ποδηλατοδρόμων! , κ.α.

Η δημοτική αρχή μας είπε στην συνάντηση της 25/10 ότι το σχέδιο ανάπλασης  αλλάζει την υπάρχουσα κατάσταση στην Αντώνη Τρίτση μειώνοντας το διαθέσιμο πλάτος του οδοστρώματος για κίνηση των οχημάτων και ότι αυτό γίνεται γιατί με το στένεμα του δρόμου θα σταματήσει το φαινόμενο του διπλοπαρκαρίσματος..

Όμως το αποτέλεσμα θα είναι να περιοριστεί η κίνηση όταν κάποιο όχημα σταματήσει λόγω βλάβης ή για να παρκάρει / ξεπαρκάρει και θα μπλοκάρει πιο εύκολα η κυκλοφορία.

Η κυκλοφοριακή μελέτη εκπονήθηκε με μετρήσεις εκτός τουριστικής σεζόν , είναι γι’ αυτό το λόγο μειωμένης εγκυρότητας λόγω του ότι άλλες είναι οι κυκλοφοριακές συνήθειες των μονίμων κατοίκων την χειμερινή και άλλες την καλοκαιρινή περίοδο καθώς και των τουριστών.

Το στένεμα της Αντώνη Τρίτση και το κλείσιμο (πεζοδρόμηση) καθέτων οδών θέτει σε κίνδυνο ανθρώπινες ζωές και περιουσίες επειδή σταματάει την δυνατότητα που υπάρχει τώρα τα μποτιλιαρισμένα αυτοκίνητα να κάνουν άκρη και να διέρχονται τα ασθενοφόρα, οι πυροσβεστικές και τα περιπολικά. Οι οδοί που πεζοδρομούνται (κλείνουν) στις δύσκολες καταστάσεις παροχετεύουν την κίνηση από την Αντώνη Τρίτση στην Σιτεμπόρων ή αντίστροφα ανάλογα με την ανάγκη. Αυτό είναι σύνηθες να συμβαίνει με την υπάρχουσα κατάσταση και αφορά όχι μόνο του επαγγελματίες , τους επισκέπτες και τους κατοίκους στο τμήμα της Αντώνη Τρίτση  από την Δεβοσέτου ως την Χοϊδά αλλά ένα μεγάλο μέρος της πόλης που εξυπηρετείται από τον παραλιακό δρόμο.

Η δημοτική αρχή είπε στην συζήτηση με τους επαγγελματίες ότι ούτε τώρα περνάνε τα οχήματα άμεσης ανάγκης όταν είναι γεμάτη η παραλιακή προκαλώντας την νοημοσύνη τους με αυτή την άρνηση της πραγματικότητας!!!

Θα θέλαμε να δούμε τα έγγραφα του ΕΚΑΒ ,της Πυροσβεστικής και της Αστυνομίας όπου να συμφωνούν με τις αλλαγές που θα γίνουν στο παραλιακό μέτωπο και τα σχέδια επέμβασης που έχουν συντάξει για τις περιπτώσεις ανάγκης που απαιτείται διέλευση από την Αντώνη Τρίτση ή επέμβαση σε κάποιο σημείο σ’ αυτή την οδό και των παρακείμενων δρόμων και πεζοδρόμων.

Ο δήμαρχος μας είπε ότι η επέκταση του ποδηλατοδρόμου στην Αντώνη Τρίτση δεν θα γίνει επί του υπάρχοντος οδοστρώματος για να μην χαθούν θέσεις στάθμευσης. Έμεινε η απορία πως θα υλοποιηθεί , πάνω στα γουλόστρωτα !!!

Από τον Φλεβάρη έχουν ζητηθεί έγραφα που αφορούν το έργο της ανάπλασης  από την τεχνική υπηρεσία του Δήμου Αργοστολίου. Η υπηρεσία παρότι υποχρεούται να δίνει αντίγραφα των δημοσίων εγγράφων στους πολίτες δεν τα έχει παραχωρήσει. Ενδεικτικό του κλίματος στην συζήτηση  με τους επαγγελματίες είναι ότι όταν ζητήθηκαν έγγραφα οι υπηρεσιακοί παράγοντες είπαν (εκνευρίζοντας παραβρισκόμενους επαγγελματίες) να τα βρουν στο διαδίκτυο και στην ιστοσελίδα του Δήμου.

Μεγάλη εντύπωση έχει προκαλέσει η άρνηση του μηχανικού του έργου να παραχωρήσει ηλεκτρονικό αντίγραφο του σχεδίου της ανάπλασης στο Γεράσιμο Ν. Παπαναστασάτο (ο οποίος είχε την πρωτοβουλία να μαζέψει υπογραφές από τους επαγγελματίες της Αντώνη Τρίτση για να μας ενημερώσει ο δήμαρχος μετά τις απορρίψεις των επανειλημμένων προφορικών εκκλήσεων στα δημοτικά συμβούλια)  ο οποίος τυγχάνει και δημοτικός σύμβουλος παρόλο την προφορική του δέσμευση στην συνάντηση με τον δήμαρχο.

Γιατί άραγε δεν δίνουν τα έγγραφα και ούτε γνωστοποιούν τους συνδέσμους του διαδικτύου στους οποίους θα μπορούσε να βρει κάθε ενδιαφερόμενος τα σχετικά έγγραφα για το έργο;

Μήπως υπάρχει μια προχειρότητα και ισχύει το ‘’πάμε και όπου βγεί’’  και εντέλει αυξάνουν δραματικά την πιθανότητα να θρηνήσουμε θύματα;

Ερωτηθείς ο αντιδήμαρχος Σ. Σαμούρης από τον δημοσιογράφο κ. Βούτο στην εκπομπή του της 19/7/24 ‘τι θα γίνει αν μπλοκαριστεί ένα ασθενοφόρο στην Αντώνη Τρίτση και χαθεί ζωή’ απαντά ‘μια φορά θα συμβεί’  – ‘ θα το αντιμετωπίσουμε ‘ . Τι άλλο δείχνουν τα λόγια αυτά από αδιαφορία για την ανθρώπινη ζωή;

Η αδιαφορία και η ανοχή σε ενέργειες που θέτουν σε κίνδυνο ζωές είναι συνενοχή. Γι’ αυτό θέτω εγγράφως αυτά που αντιλαμβάνομαι στο δημόσιο διάλογο.

Ανδρέας Δ. Κοσματος

Σημειωση: Η φωτογραφία που συνοδεύει το κείμενο είναι από περιστατικό που κλήθηκε το ΕΚΑΒ στην παραλιακή τις 5 Νοεμβρίου 2024 στις 18.30 μμ

 

 

Ακολουθήστε το kefaloniapress.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Προσθέστε το δικό σας σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!