Το ναυάγιο των κρουαζιερόπλοιων στην Κεφαλονια

2177

Απογοήτευση και θλίψη προκαλεί  για ακόμα μια φορά, ο αριθμός των κρουαζιερόπλοιων  που θα επισκεφτούν το νησί μας την φετινή  τουριστική περίοδο, μόλις 36!!!, την ίδια στιγμή μάλιστα  που σε κάποια άλλα λιμάνια του Ιονίου, όπως στο Κατάκολο και την Κέρκυρα πανηγυρίζουν για τις φετινές τους αφίξεις. Για την Κέρκυρα θα συμφωνήσουμε όλοι ότι είναι αναμενόμενο, για το Κατάκολο πάλι, μάλλον αξιοπερίεργο. Σκεφθείτε ότι με την έναρξη της φετινής τουριστικής περιόδου, είχαμε  στην Κεφαλονιά μόνο 114 επιβάτες, την στιγμή που στο Κατάκολο δυο κρουαζιερόπλοια, το Msc  Musica και το Costa Luminosa, αποβίβασαν 2.500 και 2.260 επιβάτες αντίστοιχα.

Τώρα αν έρθουμε στα δικά μας και  κοιτάξουμε καλά τους πίνακες που δημοσιεύονται κάθε χρόνο, θα παρατηρήσουμε μια πορεία ανομοιογενή, η οποία όμως δεν φαίνεται να ανησυχεί τους τοπικούς μας άρχοντες.

Σύμφωνα με τα στοιχεία του Λιμεναρχείου, οι αφίξεις  τα τελευταία  επτά  χρόνια έχουν ως εξής:

Έτος Κρουαζιερόπλοια Επιβατές
2010 64 82.182
2011 56 87.171
2012 98 120.739
2013 100 136.659
2014 79 88.032
2015 112 149.227
2016 77 85.463

Να τονίσουμε εδώ, ότι επειδή το Λιμεναρχείο είναι ένα, αυτά τα στοιχεία αφορούν όλα τα κρουαζιερόπλοια που επισκέπτονται Κεφαλονιά και Ιθάκη, αλλά εκ των πραγμάτων  ο κύριος όγκος αυτών κατευθύνεται προς την Κεφαλονιά.

Παρατηρούμε λοιπόν ότι αντί κάθε χρόνο να προσελκύουμε περισσότερα πλοία και μεγαλύτερο αριθμό επιβατών, μας συμβαίνει αυτό που λέει ο σοφός λαός μας, “μια ζέστη μια κρύο” . Γιατί όμως?

Από τις ανακοινώσεις του Δήμου προκύπτει ότι διατίθεται ένα σημαντικό ποσό για την τουριστική προβολή των νησιών μας κι ο αρμόδιος αντιδήμαρχος πηγαινοέρχεται στο εξωτερικό και σε εκθέσεις για αυτόν ακριβώς τον λόγο. Ο τουρισμός όμως δεν είναι μόνο οι επισκέπτες μέσω των tour operators στα διάφορα καταλύματα  αλλά κι οι επιβάτες των κρουαζιερόπλοιων, οι οποίοι έχουν και μια σημαντική ιδιαιτερότητα. Θα κινηθούν στην πλειοψηφία τους μέσα στην πόλη, θα καθίσουν  στις καφετέριες, θα ψωνίσουν από τις τοπικές επιχειρήσεις, θα περπατήσουν σαν πολύβουο μελίσσι στους δρόμους, θα μετακινηθούν με λεωφορεία και ταξί προς την υπόλοιπη Κεφαλονιά και κυρίως θα δώσουν ζωή στον τόπο με την παρουσία τους. Ποιος δεν έχει βρεθεί καλοκαίρι πρωί ή μεσημέρι στο Λιθόστρωτο και την παραλιακή να διαπιστώσει τι όμορφο θέαμα είναι όταν αυτοί οι επισκέπτες περιφέρονται ανάμεσα μας και πόσο άδεια φαίνονται όλα όταν λείπουν. Και πρακτικά όμως να το δούμε το ζήτημα, τόσος κόσμος μέσα στην πόλη την στιγμή που η μεγάλη πλειοψηφία των τουριστών βρίσκεται στις παραλίες, είναι αδιαμφισβήτητα  γεγονός που μόνο θετικά αποτελέσματα μπορεί να έχει.

Φθάνουμε λοιπόν στο δια ταύτα. Γιατί κάθε χρόνο δεν προσελκύουμε σταθερά αυξητικό αριθμό επιβατών αλλά αντιθέτως διαβάζουμε ανακοινώσεις των εταιρειών οι οποίες σταματούν τις αφίξεις τους στα νησιά μας; Τι είναι αυτό που τους οδηγεί σε μια τέτοια απόφαση; Σίγουρα δεν είναι η μοναδική ομορφιά του τόπου μας που κατά γενική ομολογία, σκλαβώνει και τον πιο απαιτητικό τουρίστα. Ενδιαφέρεται κάποιος εκ των υπευθύνων να έρθει σε επαφή μαζί τους και να ενημερωθεί για τις αιτίες της αποχώρησής τους; Γιατί φεύγουν από το νησί μας κι επιλέγουν για παράδειγμα το Κατάκολο, το οποίο στερείται προορισμών, όπως ο Μύρτος, το Φισκάρδο, η λίμνη  Μελισσάνη, το σπήλαιο Δρογκαράτη και φυσικά αμέτρητες αμμώδεις παραλίες σε κοντινές αποστάσεις; Κάποιος μπορεί να ισχυριστεί επειδή απλά έτσι τους αρέσει, αλλά για να είμαστε ειλικρινείς μάλλον κάτι τους πειράζει και τους ενοχλεί σε τέτοιο βαθμό που προκειμένου να εισπράξουν αρνητικά σχόλια από τους επιβάτες τους, οι εταιρείες επιλέγουν   διαφορετικούς προορισμούς.  Κι όπως κάθε νοικοκύρης γνωρίζει τα του οίκου του, έτσι κι εμείς όλοι ξέρουμε τι φταίει.

Πρώτον, το γεγονός ότι βγαίνοντας από το κρουαζιερόπλοιο οι επιβάτες συνήθως πατούν πάνω σε περιττώματα αδέσποτων ζώων, πράγμα που πολύ εύκολα διευθετείται   με το να σταλεί  ένας υπάλληλος καθαριότητας του δήμου λίγο πριν την άφιξη, που έτσι κι αλλιώς είναι από μέρες γνωστή.

Δεύτερον, ότι στην συνέχεια περπατώντας προς την πόλη, πέφτουν πάνω σε κακοτεχνίες επί του οδοστρώματος και παριστάνουν τους ζογκλέρ για να αποφύγουν λακκούβες, τρύπες, καλώδια, σπασμένα φρεάτια, που κι αυτά όλα θα μπορούσαν να έχουν επιδιορθωθεί  πολύ πριν, συν το γεγονός ότι βρίσκουν μπροστά τους το απαίσιο θέαμα μικρών κάδων σκουπιδιών να ξεχυλίζουν από αυτά.

Τρίτον, όσοι επιλέξουν   να μετακινηθούν  με ταξί, πολλές φορές έρχονται αντιμέτωποι με τον ιδιαίτερο καλοκαιρινό κώδικα ενδυμασίας των οδηγών, ευτυχώς όχι όλων, που σημαίνει, μαλλούρα, βερμούδα, σαγιονάρα κι ότι άλλο προσθέτει καθένας από φακιόλι μέχρι την ελληνική σημαία στους ώμους, πράγμα που τους κάνει επιφυλακτικούς. Να διευκρινήσουμε εδώ ότι ΔΕΝ αναφερόμαστε στο σύνολο των ταξιτζήδων, οι οποίοι επι το πλείστον είναι καλοί επαγγελματίες, αλλά σε μια μειόψηφία που δυστυχώς όμως χαλάει το σύνολο και δίνει κακή εικόνα. Εδώ ο εκάστοτε πρόεδρος του σωματείου θα μπορούσε ίσως να δώσει λύση. Οι ίδιοι αυτοί επιβάτες ταλαιπωρούνται επίσης ανάμεσα στα διερχόμενα αυτοκίνητα γιατί απλά δεν ειδοποιείται πάντα η τροχαία, να επιβάλλει την τάξη και να κλείσει για λίγο τον δρόμο ώστε να μετακινηθούν με ασφάλεια.

Τέταρτον, υπάρχουν επιβάτες τους οποίους έχουμε δει να στέκονται στην στάση του αστικού  λεωφορείου περιμένοντας ασκόπως γιατί κι αυτό κατάφερε να το σταματήσει η δημοτική αρχή για λόγους προφανώς δικούς της, μόνο που οι τουρίστες αγνοούν τα  δικά μας καμώματα και κάθονται μέσα στο λιοπύρι. Τόσο δύσκολο θα ήταν έστω για εκείνες τις ημέρες το αστικό λεωφορείο  να εκτελεί δρομολόγια;

Πέμπτον, πολλές φορές καταφθάνουν πλοία σε επίσημες αργίες και τότε δυστυχώς τα περισσότερα μαγαζιά  είναι  κλειστά. Φανταστείτε τουρίστες να περπατούν για παράδειγμα Πρωτομαγιάτικα στο Λιθόστρωτο, η απόλυτη κατάθλιψη, αν δεν κάνουν την σκέψη ότι μας απήγαγαν Αρειανοί.

Aν στα παραπάνω προσθέσουμε και την κακή ποιότητα παροχής υπηρεσιών από κάποιους επαγγελματίες, εύκολα καταλήγουμε στο  τι φταίει αλλά φαίνεται ότι μας είναι πολύ δύσκολο να το διορθώσουμε ή απλά δεν μας νοιάζει.

Κεφαλονίτης Καπετάνιος

Ακολουθήστε το kefaloniapress.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

2 Σχόλια

  1. Ερώτηση προς όλους. Γιατί οι πελάτες του κρουαζιερόπλοιου Europa ψηφισαν την Σάμη για προορισμό του χρόνου το Μαη? Μήπως πρέπει να φέρουμε κρουαζιερόπλοια αλλιώς στο νησί γιατί το Αργοστόλι τέλος… Με καραβάκια που στο Κατάκωλο ούτε τα μαγαζιά τους δεν ανοίγουν δεν μπορούμε να θεωρούμαστε προορισμός…Μόνο ίσως μέσω Σάμης…αλλά ξέχασα..ούτε μια πεζογέφυρα δεν μπορούν να φτιάξουν εκεί..χαχαχα. άγονη γραμμή…

  2. Να συπληρωσω τα εξης: Οι πεζοι και οσοι εχουν κινητικα προβληματα δεν μπορουν να περπατησουν στα πεζοδρομια του Αργοστολιου τα οποια ειναι κατηλημενα απο αυτοκινητα (και στο οδοστρομα με διπλοπαρκαρισμενα αυτοκινητα) και τραπεζοκαθισματα απο καφετεριες, το ιδιο συμβαινει και στις ραμπες αναπηρων/διαβασεις και κανεις δεν κοβει μια κληση. Μουσειο στο Αργοστολι μετα το σεισμο δεν υπαρχει (ερωτηση γιατι απο κοκκινο στο δευτερο σεισμο εγινε κιτρινο το κτηριο; για να επισκευαστει οπως οπως καποτε και στον επομενο σεισμο να σκοτωθει κοσμος;) Σωστη σήμανση στους δρομους δεν υπαρχει, οι πινακιδες ειναι βρωμικες απο γκραφιτι/αυτοκολητα ομαδων, πινακιδες με αριθμηση των κτηριων και των οδων δεν υπαρχει και ο τουριστας κρατωντας ενα χαρτη που του δινουν στο δρομο δεν ξερει που να παει. Το παρκο του Κουταβου και οσα παρκα διαθετει το Αργοστολι καθαριζονται σπανια και οσες λαμπες φωτισμου/παγκακια, τραπεζια υπαρχουν ειναι κατεστραμενα ή σε προχωρημενη φαση φθορας. Η γεφυρα του Κουταβου (την οποια καποιοι ηθελαν να την ξανακανουν δρομο για αυτοκινητα ωστε να ξαναπεσει) οδηγει σε ενα αδειο και βρωμικο Δραπανο, θα μπορουσε να υπαρχει μια καφετερια/εστιατοριο την θερινη σαιζον ώστε ο κοσμος να περασει ευχαριστα την ωρα του βλεποντας την υπεροχη θεα προς το Αργοστολι. Φτιαχνουμε νεα πλατεια βιαστικα γιατι καποιοι δεν θωρακισαν σωστα το εργο νομικα με ελαχιστο πρασινο ωστε να καταληθφει παλι απο τραπεζοκαθισματα. Σωστη συγκοινωνια στο νησι δεν υπαρχει, αν καποιος θελει να παει στο Μυρτο που ειναι η βιτρινα του νησιου θα πρεπει να παει ειτε με ταξι και χωσει το χερι βαθεια στην τεσπη ή με ενοικιαζομενο αυτοκινητο που θα μπορουσε να υπαρχει ενα μινι λεωφορειο γι’αυτη τη δουλεια, ακομα και για το αεροδρομιο δεν υπαρχει συγκοινωνια (να δουμε όταν η Fraport θα βαλει δικο της λεωφορειο και θα εχει εσοδα και απο εκει ποιος θα φταιει τοτε). Ενας σημαντικος παραγοντας που οδηγησε σε πολλες ακυρωσεις της Κεφαλονιας σαν προορισμο ειναι και η ετων καθυστερηση του εργου στον Χαρακα (ας ελπισουμε φετος να εχει τελειωσει) και η οποια κατεστρεψε την Β. Κεφαλονια. Κατα τ΄αλλα το Λιμενικο Ταμειο θελει να φτιαξει συντριβανι στο Κουταβο ελπιζοντας να γινουμε Ζυριχη γιατι ετσι θα ερθουν οι τουριστες στη Κεφαλονια αντι να φτιαξει ενα πεζοδρομιο 100 μετρων απο το Μπαστουνι μεχρι το Αργοστολι και το Γουλοστρωτο…αλλα ξεχασα…για ολα φταιει η κριση και ο κακος ο ΣΥΡΙΖΑ

Comments are closed.