Το Kefaloniapress , όπως πράττει σε όλα τα δημόσια και δημοτικά έργα, παρακολουθεί την πορεία τους και σας ενημερώνει για τις εξελίξεις.
Το έργο της κατασκευής της γέφυρας στη θέση ΧΕΙΜΩΝΙΚΟ είναι από τα πιο σημαντικά για το νησί μας καθώς συνδέει τη βόρειο Κεφαλονιά με την πρωτεύουσα του νησιού, το Αργοστόλι , και κατα συνέπεια με τη Νότιο Κεφαλονιά.
Το Υπουργείο Υποδομών είναι ο υπεύθυνος φορέας για την υλοποίηση του έργου ενώ η Περιφέρεια Ιονίων Νήσων παρακολουθεί και ελέγχει καθώς είναι ο αποδέκτης του έργου επειδή βρίσκεται στον επαρχιακό οδικό άξονα.
Εξάλλου ο Αντιπεριφερειάρχης Σταύρος Τραυλός (ανω φωτο) ,στη διάρκεια της θητείας του, είχε πρωτοστατήσει και είχε πιέσει ιδιαίτερα έντονα το Υπουργείο Υποδομών για την άμεση κατασκευή της Γέφυρας και μάλιστα σε «νεκρό» τουριστικά χρόνο. Και το κατάφερε.
Η εικόνα του έργου αυτή τη στιγμή είναι “τρομακτική” . Tα χωματουργικά έργα που γίνονται αποκαλύπτουν ένα τοπίο ιδιαίτερα επικίνδυνο τόσο από το βάθος της χαράδρας όσο και του κινδύνου απο το βουνό. Ομως -από όσα και ένας απλός πολίτης μπορεί να δει – οι χωματουργικές εργασίες είναι εξαιρετικά προσεκτικές , οι χειριστές των μηχανημάτων άριστοι επαγγελματίες, κάθε βήμα (κάθε “κουταλιά”) είναι σωστά υπολογισμένο να φέρει πιο κοντά την ολοκλήρωση του έργου.
Ο εργολάβος των χωματουργικών έργων είναι Κεφαλονίτης, ο Κωνσταντίνος Γασπαρής (Κ. ΓΑΣΠΑΡΗΣ Ι.Κ.Ε).
√ Κεφαλονίτης είναι και ο εργολάβος που έχει την πλήρη ευθύνη υλοποίησης του έργου: ΜΑΡΟΥΛΗΣ Ι. ΑΕ
Ερωτήματα
Τα βασικά ερωτήματα που έχουν οι πολίτες για το έργο είναι δυο:
- Θα ολοκληρωθεί πριν ξεκινήσει η νέα τουριστική σεζόν του 2024;
- Γιατί γίνεται αυτή η μεγάλη διαπλάτυνση στο βράχο; Μήπως είναι υπερβολή;
Η έγκαιρη παράδοση του έργου
O Αντιπεριφερειάρχης Σταύρος Τραυλός επανειλημμένα έχει απαντήσει στο ερώτημα της έγκαιρης παράδοσης του έργου.
Σύμφωνα με την μέχρι τώρα πορεία του έργου όλα πάνε σύμφωνα με τη μελέτη, ισχυρίζεται ο κ. Τραυλός . Οι χωματουργικές εργασίες θα ολοκληρωθούν τον Μάρτιο. Μέχρι τον Μάρτιο θα κατασκευαστεί επίσης και η βάση πάνω στην οποία θα «κουμπώσει» η σιδηρογέφυρα η οποία ετοιμάζεται στο εργοστάσιο. Μέχρι στιγμής , από την έναρξη του έργου μέχρι σήμερα, δεν έχει υπάρξει ουδεμία καθυστέρηση, όλα πήγαν σύμφωνα με το πρόγραμμα.
H βραχοπροτασία με «πατάρια»
Αυτό που σήμερα αντιλαμβανόμαστε ως διαπλάτυνση, έχει πει ο κ. Τραυλός, είναι ένα «πατάρι» το οποίο κατασκευάζεται για να προστατεύσει το δρόμο (τους οδηγους και τα οχήματα) από τις βραχοπτώσεις. Η περιοχή αντιμετωπίζει μεγάλο πρόβλημα σαθρότητας με συνέπεια σχεδόν σε κάθε βροχή να προκαλούνται μικρές η μεγάλες κατολισθήσεις. Ιδιαίτερα επικίνδυνες τη νύχτα.
Σύμφωνα με τη μελέτη θα κατασκευαστούν «πατάρια» σε διάφορα σημεία του δρόμου ώστε να δέχονται τις κατολισθήσεις, σε ένα σημείο μάλιστα το πατάρι θα μπει 15 μέτρα μέσα στο βουνό.
Δυο έργα σε… ένα!
Στην πραγματικότητα στην περιοχή υλοποιούνται δυο μεγάλα και σημαντικά έργα :
*η κατασκευή της γέφυρας και
*το έργο προστασίας από βραχοπτώσεις.
Όταν ολοκληρωθεί το έργο (τα έργα), η εικόνα που θα έχουμε είναι αυτή των δυο παράλληλων δρόμων, ο ένας από αυτούς όμως θα είναι προστατευτικός του άλλου από τις κατολισθήσεις. Η διέλευση από το ΧΕΙΜΩΝΙΚΟ θα γίνεται με πλήρη ασφάλεια για οδηγούς, επιβάτες και οχήματα, ισχυρίζεται ο κ. Τραυλός.
Η διαδοχή των ευθυνών
Την επόμενη εβδομάδα (20/12), η απερχόμενη Περιφερειακή Αρχή της Ρόδης Κράτσα – Τσαγκαροπούλου, παραδίδει τη διοίκηση του Νομού Κεφαλονιάς και Ιθάκης στη νεοεκλεγμένη του Περιφερειάρχη Γιάννη Τρεπεκλή.
Από την 1η Ιανουρίου 2024 και για πέντε χρόνια ο κ. Τρεπεκλής θα έχει την ευθύνη της υλοποίησης του έργου και κάθε έργου της Περιφέρειας Ιονίων Νήσων, που βρίσκεται σε εξέλιξη.
Ευχόμαστε να πάνε όλα σύμφωνα με τη μελέτη και το ΧΕΙΜΩΝΙΚΟ να παραδοθεί στο επαρχιακό οδικό δίκτυο εντός των προβλεπόμενων χρόνων. Από άποψη ουσίας είναι ένα έργο ισόβαθμο με αυτό του ΧΑΡΑΚΑ.
Ελένη Δ. Χιόνη
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ του έργου στο Χειμωνικό, στις 13 Δεκεμβρίου 2023.