Υποστηρίξτε μας και επιλέξτε ένα πρόγραμμα το οποίο θα σας δώσει πρόσβαση στις αποκλειστικές ιστορίες μας.
Βασικό
€
3
€
0
/ 15 credits
Το βασικό πακέτο παρέχει 15 μονάδες (credits) στο λογαριασμό σας. Επιτρέπει το ξεκλείδωμα για: 3 ΑΡΘΡΑ!
Featured
€
10
€
0
/ 50 credits
Το Featured πακέτο παρέχει 50 credits στο λογαριασμό σας. Επιτρέπει το ξεκλείδωμα για: 10 ΑΡΘΡΑ!
Premium
€
25
€
0
/ 125 credits
Το Premium πακέτο παρέχει 125 credits στο λογαριασμό σας. Επιτρέπει το ξεκλείδωμα για: 25 ΑΡΘΡΑ!
** Εγγραφείτε στον ιστότοπό μας και επιλέξτε ένα πακέτο. Το κάθε πακέτο παρέχει έναν αριθμό μονάδων (credits) που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε για να ξεκλειδώσετε την πρόσβαση στις αποκλειστικές ιστορίες μας χωρίς ημερομηνία λήξεως.
Μπορεί να κοντεύει να τελειώσει η σχολική χρονιά και να μην έχουμε δημοσιεύσει νέα μας… αυτό όμως δεν σημαίνει ότι πάψαμε να εξελισσόμαστε και να φτάνουμε όλο και πιο μακριά, με όρεξη για μάθηση και δημιουργικότητα.
Πέρυσι η Α’ Λυκείου στο μάθημα της Ερευνητικής Εργασίας* δημιούργησε μια εφαρμογή για Android κινητά, μέσω της οποίας ο χρήστης μπορεί να δει – ανάλογα με την εποχή – ποια από τα εδώδιμα είδη της άγριας χλωρίδας είναι διαθέσιμα στη φύση της Κεφαλονιάς, και να τα εντοπίσει με τη βοήθεια των φωτογραφιών και των βασικών πληροφοριών που ενσωματώσαμε για χρήση “χωρίς σύνδεση” (“offline”). Αν όμως διαθέτει σύνδεση (“online” χρήση), μπορεί να αναζητήσει περισσότερες πληροφορίες στα σχετικά λήμματα της Βικιπαίδειας, καθώς και στα Wikimedia Commons, Wikidata και Wikispecies.
Η ομάδα σχεδιασμού της εφαρμογής “Wild Flora of Kefalonia”, από αριστερά προς τα δεξιά: Σπύρος, Γιώργος, Μαρία, Μίνα, Ροδαμάνθη, Ευαγγελία και Κατερίνα. Ο Άγγελος δεν φαίνεται στη φωτογραφία.
Την ανάλυση και το σχεδιασμό της εφαρμογής επεξεργάστηκε ολόκληρη η τάξη στο μάθημα της Πληροφορικής, το οποίο συνδέθηκε στο δεύτερο τετράμηνο με την ερευνητική εργασία ώστε η μελέτη του προγραμματιστικού περιβάλλοντος “App Inventor 2” του Massachusetts Institute of Technology – το οποίο περιλαμβάνεται στην ύλη του μαθήματος επιλογής της Α’ Λυκείου “Εφαρμογές Πληροφορικής” – να οδηγήσει στην παραγωγή ενός χρήσιμου για την ευρύτερη κοινωνία app. Την ολοκλήρωση του προγραμματισμού ανέλαβε μόνος του ο μαθητής Άγγελος Παπαδάτος, ο οποίος όχι απλά επιμελήθηκε τη σωστή λειτουργία όλων των απαραίτητων στοιχείων, αλλά εμπλούτισε την εφαρμογή με χρήσιμους συνδέσμους, όπως το ιστολόγιο του σχολείου και την σελίδα μας στο Facebook. Αξίζει να σημειωθεί ότι η αρχική εφαρμογή δημιουργήθηκε στα αγγλικά, επειδή είχε εκφραστεί ενδιαφέρον από εκπαιδευτική κοινότητα του Ισραήλ για χρήση της εφαρμογής στο δικό τους περιβάλλον.
Φέτος η Β’ Λυκείου αποφάσισε στο πλαίσιο των Δημιουργικών Εργασιών να ασχοληθεί ξανά με την εφαρμογή, μεταφράζοντάς την στα ελληνικά και εμπλουτίζοντας τη συλλογή φωτογραφιών με περισσότερα είδη φυτών. Παράλληλα, σκεφτήκαμε ότι θα είχε ενδιαφέρον η παρουσίαση της δουλειάς μας εκτός Κεφαλονιάς: με τον τρόπο αυτό θα είχαμε την ευκαιρία να γνωριστούμε με άλλα σχολεία και να τους δείξουμε ότι θα μπορούσαν και οι ίδιοι να χρησιμοποιήσουν και να εξελίξουν περαιτέρω την εφαρμογή μας! Ο θεσμός του Μαθητικού Φεστιβάλ Ψηφιακής Δημιουργίας ήταν ο κατάλληλος για τους στόχους μας: φέτος η 8η διοργάνωση του Φεστιβάλ περιλάμβανε 13 πόλεις… επιλέξαμε να συμμετάσχουμε στο Φεστιβάλ του Αγρινίου, και αποδείχτηκε σοφή επιλογή: από τη θερμή υποδοχή και τον υπέροχο χώρο διεξαγωγής στο Μουσικό Σχολείο Αγρινίου, μέχρι την άψογη διοργάνωση και το πραγματικό ενδιαφέρον που έδειξαν οι καθηγητές των σχολείων του νομού Αιτωλοακαρνανίας, ζήσαμε μια μοναδική εμπειρία!
Στην παρουσίαση συμμετείχαν οι μαθήτριες Ροδαμάνθη Βασιλάτου και Ευαγγελία Κοσμάτου, μαζί με την καθηγήτριά τους Μίνα Θεοφιλάτου. Συγκινητική ήταν η παρέμβαση του Σχολικού Συμβούλου Πληροφορικής του Νομού Αιτ/νίας κ. Σπύρου Παπαδάκη: εκτός από τα καλά του λόγια για τη δουλειά μας, ανέφερε στο κοινό ότι στην Κεφαλονιά τα πασχαλινά αυγά βάφονται με… φύκια! Και εμείς προσθέσαμε ότι φύκια χρησιμοποιούνται και για να δώσουν το βαθύ κόκκινο χρώμα στις μάντολες, τις οποίες προσφέραμε στους επισκέπτες στο περίπτερο της ομάδας μας στον χώρο του Φεστιβάλ.
Θα θέλαμε από εδώ να ευχαριστήσουμε τον Σχολικό Σύμβουλο κ. Παπαδάκη, τον τεχνικό ΚΕΠΛΗΝΕΤ Αιτωλοακαρνανίας κ. Αραπογιάννη, καθώς και τα μέλη της οργανωτικής επιτροπής και όλους τους καθηγητές και μαθητές που μας υποδέχτηκαν και μας παρακολούθησαν με ενδιαφέρον… και να πούμε ότι θα χαρούμε πολύ να τους ανταποδώσουμε τη φιλοξενία σε τυχόν μελλοντική εκδήλωση στην Κεφαλονιά. Τέλος, θα ήταν παράλειψη αν δεν αναφέραμε το πόσο απολαύσαμε την επίσκεψή μας στην πόλη του Αγρινίου: μια πόλη που κρύβει πολλές ομορφιές, που αξίζει να τις γνωρίσει περισσότερος κόσμος!
Την εφαρμογή “Η Άγρια Χλωρίδα της Κεφαλονιάς στο Κινητό σας” μπορείτε να την κατεβάσετε από εδώ στα ελληνικά και εδώ στα αγγλικά. Επίσης, αν έχετε το κατάλληλο λογισμικό στη συσκευή σας μπορείτε να σαρώσετε το QR code στην παρακάτω εικόνα.
Η αφίσα Α4 που δημιουργήσαμε για το χώρο της έκθεσης.
Στη συνέχεια ακολουθούν μερικά στιγμιότυπα από τη συμμετοχή μας στο Φεστιβάλ:
Η αφίσα του Φεστιβάλ στην πύλη του Μουσικού Σχολείου Αγρινίου
Το κτίριο του Μουσικού Σχολείου
Το περίπτερο της ομάδας μας στον χώρο της έκθεσης
Από αριστερά προς τα δεξιά: Ευαγγελία Κοσμάτου, Ροδαμάνθη Βασιλάτου, Μίνα Θεοφιλάτου
Οι μαθήτριες Ευαγγελία και Ροδαμάνθη με τα διπλώματα συμμετοχής στο Φεστιβάλ. Εκτός από τις μαθήτριες που παρουσίασαν την εργασία, διπλώματα απονεμήθηκαν και στα άλλα μέλη της ομάδας.
Θερμά συγχαρητήρια τόσο στις δυο μαθήτριες που παρουσίασαν την εργασία “Η Άγρια Χλωρίδα της Κεφαλονιάς στο Κινητό σας”, όσο και στους υπόλοιπους μαθητές της Β’ Λυκείου Άγγελο Παπαδάτο, Μαρία Χριστοφοράτου, Κατερίνα Στρακάτου, Γιώργο Χαλιλόπουλο και Σπύρο Κουρούκλη. Με ζήλο για μάθηση, σκληρή δουλειά αλλά και μπόλικο κέφι, οι μαθητές του Εσπερινού Γυμνασίου και Λυκείου Αργοστολίου καταφέρνουν πάντα να αποδεικνύουν ότι η μάθηση χρόνια δεν κοιτά… κάθε τάξη και κάθε χρονιά μαζί τους “ανεβαίνουμε” όλο και πιο ψηλά!
*από τη σχολική χρονιά 2017-18 δυστυχώς καταργήθηκε από το ωρολόγιο πρόγραμμα του Εσπερινού Λυκείου το μάθημα της Ερευνητικής Εργασίας. Είναι πραγματικά κρίμα που δεν υπάρχει πλέον το μοναδικό μάθημα που έδινε τη δυνατότητα σε μαθητές Εσπερινού να αναπτύξουν στη διάρκεια δυο τετραμήνων χρήσιμα εφόδια όπως ψηφιακές δεξιότητες, δημιουργική σκέψη και δράση, και ομαδοσυνεργατική προσέγγιση στη μάθηση. Όπως εύκολα μπορεί να διαπιστώσει κανείς αν “κατεβάσει” την εφαρμογή στο κινητό του, είμαστε “τυχεροί” που πέρυσι υπήρχε το μάθημα και εκμεταλλευτήκαμε κάθε λεπτό του κάθε δίωρου της κάθε εβδομάδας των δυο τετραμήνων ώστε να προκύψει ένα άρτιο προϊόν με απήχηση τόσο στην τοπική, όσο και στη διεθνή κοινότητα. Θα χαρούμε να δούμε τους υπεύθυνους του Υπουργείου Παιδείας να αναθεωρούν την άποψή τους για το μάθημα, και να ενταχθεί εκ νέου στο ωρολόγιο πρόγραμμα των Εσπερινών Λυκείων από την ερχόμενη σχολική χρονιά.