“Είμαστε έτοιμοι για όλα τα σενάρια και θα εφαρμόσουμε όσα μας υποδείξουν οι ειδικοί. Η απόφαση και η πρόθεσή μας αυτή τη στιγμή παραμένει τα σχολεία να ανοίξουν στις 7 Σεπτεμβρίου” αναφέρουν πηγές του υπουργείου Παιδείας στο theTOC στο ερώτημα τι μέλλει γενέσθαι με τα σχολεία και κυρίως πότε θα χτυπήσει το πρώτο κουδούνι.
“Η επιθυμία και η σημερινή πρόβλεψη είναι το άνοιγμα των σχολείων να γίνει την ημέρα που έχει αποφασισθεί με χρήση μάσκας. Θα δούμε, όμως, αν αυτό θα αναθεωρηθεί…”, δήλωσε νωρίτερα σήμερα ο πρόεδρος του Πανελλήνιου Ιατρικού Συλλόγου, Αθανάσιος Εξαδάκτυλος, απαντώντας σε σχετική ερώτηση στον ΣΚΑΙ.
Τα τελευταία εικοσιτετράωρα, διαμορφώνουν ένα άλλο σκηνικό από εκείνο που υπήρχε στη χώρα όταν -αρχές του καλοκαιριού- το υπουργείο Παιδείας ανακοίνωνε ότι όλα τα σχολεία θα ανοίξουν στις 7 Σεπτεμβρίου, λίγες ημέρες νωρίτερα από την 11η Σεπτεμβρίου -που παραδοσιακά κάθε χρόνο άνοιγε η αυλαία της σχολικής χρονιάς- ώστε να καλυφθούν οι απώλειες σε διδακτικές ώρες και η χαμένη ύλη στα μαθήματα, από το lockdown της Άνοιξης.
Η ώρα των οριστικών αποφάσεων είναι κοντά: Αμέσως μετά τον Δεκαπενταύγουστο (υπολογίζεται στο διάστημα του τελευταίου δεκαπενθημέρου του Αυγούστου) οι Επιτροπή των Ειδικών θα ανάψει το πράσινο φως για τα σχολεία. Η τελική απόφαση θα διαμορφωθεί από τα επικαιροποιημένα επιδημιολογικά δεδομένα της περιόδου, αλλά και από τις προτάσεις που έχουν ήδη διατυπωθεί εντός και εκτός Επιτροπής, από τους λοιμωξιολόγους.
Αυτές είναι όλες οι προτάσεις για το άνοιγμα των σχολείων
Ανοιχτό είναι το ενδεχόμενο παράτασης της έναρξης της σχολικής χρονιάς, άγνωστο αυτή τη στιγμή για πόσο. Αν αυτό προκρίνει η επιτροπή των ειδικών, το υπουργείο Παιδείας έχει στη φαρέτρα του την -δοκιμασμένη από το προηγούμενο διάστημα και σε ένα βαθμό οργανωμένη- εξ αποστάσεως σύγχρονη και ασύγχρονη διδασκαλία. Στα μείον, όμως, προσμετρώνεται η “χαλαρή” στάση των μαθητών απέναντι στα διαδικτυακά μαθήματα και το γεγονός ότι με την εξ αποστάσεως διδασκαλία οι εκπαιδευτικοί (όσοι είναι εξοικειμένοι με τις νέες τεχνολογίες) δεν μπορούν ούτε να βαθμολογήσουν ούτε να εξετάσουν με διαγωνίσματα και με αδιάβλητο τρόπο τους μαθητές. Άρα, η χρήση της δεν μπορεί παρά να είναι βοηθητική, ως λύση “εκτάκτου ανάγκης” για να μην χαθεί η επαφή των μαθητών με τη σχολική και μαθησιακή διαδικασία.
Η άλλη λύση είναι άνοιγμα με υποχρεωτική τη μάσκα στα σχολεία, όπως χαρακτηριστικά είπε η καθηγήτρια Πνευμονολογίας Εντατικής Θεραπείας στο Πανεπιστήμιο Αθηνών και μέλος της επιτροπής των ειδικών του υπουργείου Υγείας, Αναστασία Κοτανίδου, ότι έχει ήδη προταθεί, επιβεβαιώνοντας σχετικές πληροφορίες του TheTOC, πριν από 12 ημέρες.
“Η αυξητική τάση που αναμένεται μετά το τέλος Αυγούστου θα μπορούσε να αναχαιτιστεί με επιπλέον μέτρα κοινωνικής αποστασιοποίησης, τα οποία δε θα έπλητταν την τουριστική δραστηριότητα (π.χ. καθυστέρηση ανοίγματος των σχολείων, περιορισμός συγχρωτισμού σε δημόσιες υπηρεσίες, σούπερ μάρκετ και πολυκαταστήματα, κ.α.)” αναφέρεται χαρακτηριστικά στην έκθεση του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης που έχει τεθεί υπόψη της επιτροπής των ειδικών και του υπουργείου Παιδείας. Ωστόσο, προκαλεί μεγάλο προβληματισμό το πώς θα επιβληθεί η χρήση μάσκας σε μικρούς μαθητές του Δημοτικού, αλλά και στους μεγαλύτερους των Γυμνασίων και των Λυκείων. Ποιοι θα επιβλέπουν αν ο μαθητής φορά μάσκα; Οι εκπαιδευτικοί; Κι αν δεν τη φορούν;…
Από το τραπέζι δεν έχει φύγει, ασφαλώς, και το σενάριο να εφαρμοστεί -τουλάχιστον σε πρώτη φάση- το σύστημα της προηγούμενης περιόδου: Να ξεκινήσουν τα μαθήματα με τους μαθητές σε εκ περιτροπής διδασκαλία. Δηλαδή, μαθήματα μέρα παρά μέρα σε τμήματα έως 15 μαθητών.
Τέλος, για τους φοιτητές συζητείται η επιστροφή των φοιτητών στα Πανεπιστήμια με αρνητικό τεστ κορονοϊού για τα δια ζώσης μαθήματα, σε συνδυασμό με τη χρήση της εξ αποστάσεως εκπαίδευση και των νέων τεχνολογιών.