Ο οδικός άξονας Αργοστολίου -Ληξουρίου , μήκους 30 χιλιομέτρων παρόλο που είναι ένας από τους πλέον βασικούς εμπορικούς και τουριστικούς δρόμους της Κεφαλλονιάς και δέχεται καθημερινά πολύ μεγάλο κυκλοφοριακό φορτίο, βρίσκεται σε οριακό σημείο οδικής ασφαλείας . Πρόκειται για μια διαδρομή απίστευτης φυσικής ομορφιάς που συναγωνίζεται την επικινδυνότητα.

Αναμφίβολα έχουν γίνει βελτιώσεις τα τελευταία χρόνια , μετά τους σεισμούς του 2014, όμως έχουν μείνει πίσω πολύ μεγάλες εκκρεμότητες.

Ο Αντιπεριφερειάρχης Σταύρος Τραυλός στα πλαίσια αυτού του ρεπορτάζ μας ενημέρωσε ότι το επόμενο διάστημα δημοπρατούνται δυο εργολαβίες για όλο το επαρχιακό δίκτυο: Μπάρες και σήμανση.
Τα σημεία που χρειάζονται μικρές ή μεγάλες παρεμβάσεις είναι πάρα πολλά ξεκινώντας απο το πιο επικίνδυνο σημείο της διαδρομής που είναι στις στροφές του Σκαυδολίτη ( το κατηφορικό κομμάτι και οι στροφές πριν το λιβάδι που γίνονται τα έργα δια πλάτυνσης μετά τον Ιανο. λόγω της διάβρωσης των πρανών ) η άσφαλτος έχει υποστεί μεγάλες παραμορφώσεις και χρειάζεται άμεση αντικατάσταση .
Για να αποκατασταθεί το αίσθημα ασφάλειας των δηγών χρηστών του δρόμου πρέπει άμεσα να γίνει η αποκατάσταση των κατεστραμμένων προστατευτικών μπαρών αλλά και η τοποθέτηση νέων μπαρών σε σημεία που χρειάζεται .
Μεγάλη σημασία για την ασφάλεια της διαδρομής είναι και τα κατσίκια ελεύθερης βοσκής. Κατασκηνώνουν στα πιο επικίνδυνα σημεία του δρόμου αμέριμνα επειδή εκεί τα ταΐσουν κάποιοι ασυνείδητοι κτηνοτρόφοι. Δεν φταίνε τα ζωντανά, αυτοί που τα έχουν αφήσει ελεύθερα φταίνε. Ένα μεγάλο πρόβλημα οδικής ασφάλειας που έχει δημιουργεί καθαρά και μόνο από τον ανθρώπινο παράγοντα.
Μετά τους σεισμούς του 2014 έγιναν μεγάλα έργα βράχοπροστασίας σε πολλά επικίνδυνα σημεία του δρόμου. Μένουν ακόμα και αλλά σημεία που χρειάζεται να τοποθετηθούν πλέγματα συγκράτησης των πρανών . Που και που λαμβάνουμε φωτογραφίες από διερχόμενους οδηγούς με μεγάλες πέτρες στο οδόστρωμα που ξέφυγαν από την πλαγιά.
Τα ‘αιώνιο ‘έργο στην περιοχή της Κριτονού δυστυχώς σταμάτησε και είναι άγνωστο πότε θα ξεκινήσει πάλι καθώς ακούγεται ότι υπάρχει γραφειοκρατικό μπλέξιμο με την εργολαβία. Ας ελπίσουμε να μην έχουμε καιρικό φαινόμενο τύπου ΙΑΝΟΥ στο άμεσο μέλλον γιατί ο κίνδυνος να αποκοπεί ο δρόμος που ενώνει τις δυο πόλεις του νησιού είναι πλέον ορατός.
Είναι αναγκαίο , είναι επιτακτική ανάγκη η περιφέρεια Ιονίων νήσων να βάλει σε ΑΜΕΣΗ προτεραιότητα την οδική ασφάλεια και να εκπονήσει μελέτες βελτίωσης όλου του επαρχιακού δικτύου των νησιών μας που είχε παρά πολλά προβλήματα και πριν την καταστροφή που προκάλεσε ο κυκλώνας Ιανος . Ο ΙΑΝΟΣ δυστυχώς χειροτέρεψε την κατάσταση.
Αναρωτιόμαστε πόσα χρόνια πρέπει να περάσουν για να έχουμε στην Κεφαλονιά οδικό δίκτυο με ασφαλή οδικά χαρακτηριστικά για να οδηγούμε με ασφάλεια εμείς ,τα παιδιά μας και οι επισκέπτες του νησιού μας . Δυστυχώς τα τελευταία χρόνια εκτός από την χάραξη και κατασκευή του δρόμου της Φάλαρης δεν έχουμε δει κανένα άλλο σημαντικό οδικό έργο .
Σήμερα σε αυτό το ρεπορτάζ επικεντρωνόμαστε στη διαδρομή Αργοστόλι – Ληξούρι – Αργοστόλι με μια επισήμανση με ΤΕΡΑΣΤΙΑ γράμματα : Η τήρηση του ΚΟΚ από τους οδηγούς είναι βασική προϋπόθεση για την ασφάλειά τους και όχι μόνο σε αυτή την διαδρομή.
ΜΑΚΗΣ ΛΕΚΑΤΣΑΣ
Τα 12 “κόκκινα” σημεία που εντοπίσαμε στην διαδρομή:
- Σε όλο το μήκος του δρόμου από την Γέφυρα Δεβοσέτου μέχρι το χωριό Φάρσα είχαν γίνει εργασίες υπογειοποίησης καλωδίου και σε πολλά σημεία έχει καταστραφεί η άσφαλτος αποκατάστασης δημιουργώντας αυλάκι πλάτους 6 κατοστών πάρα πολύ επικίνδυνο ιδιαίτερα για οδηγούς μοτοσικλετιστών .
2. Σπασμένες μπάρες σε όλο το μήκος του οδικού άξονα. Οι φωτο ειναι απο τη θέση “Αγιος Κωνσταντίνος”
3. Στα Φάρσα ρίζες δένδρων στην είσοδο του χωριού έχουν δημιουργήσει “σαμαράκια” στην άσφαλτο μειώνοντας το ωφέλιμο πλάτος του δρόμου για τους διερχόμενους οδηγούς .
4. Πινακίδες πριν τα Φάρσα. Ελάχιστοι της βλέπουν και ακόμα πιο ελάχιστοι τις τηρούν.
5. ΦΑΡΣΑ – Λακούβες και σαμαράκια μέσα στον οικισμό
6. Tα σημεία που επισκευάστηκαν μετά τους σεισμούς του 2014 παραμένουν χωρίς προστατευτικές μπάρες .
7. Από περιοχή Κριτονού έως και τον Σκαυδολίτη και μέχρι τις τελευταίες στροφές πριν την ευθεία στο Λιβάδι , έχει δημιουργηθεί στένωση του δρόμου λόγω των έργων. Τι προστασία υπάρχει;
8. Καταστραμμένες δυο μπάρες πριν τη στροφή για το Λιβάδι
9. Και άλλες κατεστραμμένες μπάρες κατά μήκος της διαδρομής πριν την διασταύρωση για τα Ζόλα
10. Κατολίσθηση πριν την τελευταία στροφή για το Λιβάδι
11. Στο τμήμα του δρόμου από Κριτονού μέχρι και Σκαυδολίτη η άσφαλτος έχει υποστεί παραμορφώσεις σε πολλά σημεία και ιδιαίτερα στα σημεία του δρόμου με μεγάλη κατωφέρεια λόγω της διέλευσης βαρέων οχημάτων .
12. Σηματοδότηση στα… πατώματα