Χοροστατούντος του Αρχιμαδρίτη κ.Σ. Πετεινάτου και άλλων Ιερέων τελέστηκε απόψε ο πανηγυρικός εσπερινός στον Ι.Ν. Παναγίας της Σισιώτισσας στο Αργοστόλι.
Τα Εισόδια της Θεοτόκου -Τι ακριβώς γιορτάζουμε στις 21 Νοεμβρίου:
Τη Μητέρα του Χριστού την αισθανόμαστε σαν τη δική μας μητέρα, γι’ αυτό την τιμούμε και τη γιορτάζουμε πολλές φορές το χρόνο.
Στις 8 Σεπτεμβρίου γιορτάζουμε τη γέννηση της Θεοτόκου, ύστερα τα Εισόδια της Θεοτόκου στο ναό, τρίτη είναι η γιορτή του Ευαγγελισμού στις 25 Μαρτίου και στις 15 Αυγούστου γιορτάζουμε την Κοίμηση της.
Στις 21 Νοεμβρίου γιορτάζουμε τα Εισόδια της Θεοτόκου. Πατέρας της Παναγιάς μας ήταν ο Ιωακείμ και μητέρα της η Άννα. Μέχρι τα βαθιά τους γεράματα δεν είχαν αποκτήσει παιδί. Υποσχέθηκαν λοιπόν, στο Θεό, πως αν τους χαρίσει ένα παιδάκι, μόλις γίνει τριών ετών θα το αφιερώσουν στο ναό Του.
Το κοριτσάκι που απέκτησαν οι ευσεβείς αυτοί άνθρωποι το ονόμασαν Μαρία. Όταν έγινε τριών ετών, οι γονείς της την οδήγησαν στην εκκλησία. Αυτή η είσοδος της Μαρίας στο ναό ονομάστηκε «Εισόδια της Θεοτόκου».
Την υποδέχτηκε ο Αρχιερέας Ζαχαρίας, ο οποίος την οδήγησε στο ιερό του Ναού, στα Άγια των Αγίων. Δώδεκα χρόνια έμεινε η Παναγία μας στο ναό.
“Σημερον της παγκοσμιου χαρας τα προοιμια και της των ανθρωπων σωτηριας η προκηρυξις”ψαλλει η αγια μας Εκκλησια σημερα με την ευκαιρια της θεομητορικης μεγαλης αυτης εορτης.Σημερα αρχιζει σιγα -σιγα να ξεπροβαλλει η επαληθευση της προαιωνιου υποσχεσεως του Θεου για τη σωτηρια του ανθρωπινου γενους.Και τουτο γιατι σημερα η Παναγια η οποια εγινε η “επουρανιος κλιμαξ δι ης κατεβη ο Θεος”περιφανως προπορευεται με τη συνοδεια των ευσεβων γονεων της των θεοπατορων Ιωακειμ και της Αννης και χορειας λαμπαδηφορουντων παρθενων ως τιμαλφες αναθημα προς το Αγιο των Αγιων.Η Παναγια προσφερεται και εισαγεται στο αβατο ιερο του Ναου του Σολομωντος προκειμενου ετσι να προετοιμαστει,να παρασκευαστει καταλληλα για να γινει η θεοδοχος κλινη,η σταμνος το μανα φερουσα,το εμψυχο παλατιο του Λογου,ο οποιος προκειται να φορεσει σαρκα δια της Παρθενου προκειμενου να αναβιβασει προς υψος το ανθρωπινον.Βρισκει σημερα κατα καποιο τροπο και επαληθευση ενας ψαλμος απο το Βιβλιο των Ψαλμων του Δαυιδ,ο οποιος λεει οτι”Απενεχθησονται τω Βασιλει παρθενοι οπισω Αυτης”.
Το γεγονος αυτο της εισοδου της Παναγιας προφητευθηκε ,προεικονιστηκε στην εποχη της Παλαιας Διαθηκης,με τις τελετουργικες διαταξεις και ιδιως με τα τελετουργικα-λατρευτικα αντικειμενα-σκευη,τα οποια υπηρχαν στο Ναο του Θεου,τον οποιο ανοικοδομησε ο σοφος Σολομωντας προς δοξαν του Ενος και Μονου Αληθινου Θεου του Ισραηλ,τοποθετωντας μεσα στο Ιερο τη σταμνο του “μανα”,την” βλαστησασα” ραβδο του Ααρων και κυριως την σκηνη του “Μαρτυριου” που περιειχε τις πλακες με τις Δεκα Εντολες.
α).Η σταμνος του “μανα”,οπως πληροφορουμαστε απο το βιβλιο της “Εξοδου”,περιειχε την ουρανοσταλτο τροφη ,η οποια εμοιαζε με παχνη και με την οποια οι Ισραηλιτες παρεσκευασαν αρτους,προκειμενου να θεραπευσουν την πεινα τους.Το γεγονος αυτο εγινε μετα απο την διαβαση της Ερυθρας θαλασσης ,κατα την πορεια προς τη γη της επαγγελιας.
Ο Χριστος αργοτερα διακηρυσσει πως Εκεινος ειναι “ο Αρτος της Ζωης ,ο εκ του Ουρανου καταβας”.Οι Ισραηλιτες εφαγον το μανα,αλλα απεθανον,οποιος ομως προσελθει στον Αρτο Εκεινο της Ζωης εκεινος δεν προκειται να πεινασει αλλα και θα εχει ζωη παντοτεινη.
β)Το δευτερο συμβολο, η ραβδος του Ααρων,περισσοτερο συμβολιζει την εκ Παρθενου κατα σαρκα και Θεια Γεννηση του Κυριου.
γ)Το τριτο και σπουδαιοτερο κειμηλιο-συμβολο ηταν η κεχρυσωμενη κιβωτος της Διαθηκης,η αλλιως “Σκηνη του Μαρτυριου”,η οποια περιειχε τις πλακες με τις Δεκα Εντολες(Δεκαλογο),τις οποιες παρελαβε ο Μωυσης στο ορος Σινα.Η εκκλησιας μας σημερα στην ακολουθια των Χαιρετισμων της Παναγιας ψαλλει προς την Θεοτοκο”Χαιρε Κιβωτε χρυσωθεισα τω Πνευματι”,”Χαιρε ο τομος εν’ω δακτυλω εγγεγραπται Πατρος ο Λογος,Αγνη”.
Επομενως λοιπον με βαση ολα αυτα η Παναγια προεικονιστηκε (και το γεγονος της εισοδου της)με αυτα τα συμβολα-κειμηλια του Ναου του Σολομωντος,τα οποια υπηρχαν στο αδυτο και αβατο Ιερο του Ναου.Ετσι και η Παναγια,η σταμνος του νοητου μανα,η Κιβωτος η χρυσωθεισα τω Πνευματι και η ραβδος η βλαστησασα τον Λογον-Χριστον,εισηχθη στο αδυτο και αβατο Ιερο του Ναου απο τον αρχιερεα Ζαχαρια,ως προσφορα στο Θεο απο τους θεοπατορες,μεσα στο οποιο εμεινε δωδεκα ετη τρεφομενη με ουρανιο τροφη και ετοιμαζομενη για τη μεγαλη της αποστολη στην ανθρωποτητα.
Εξ’αλλου ολοκληρη η Παλαια Διαθηκη προφητευει για την αποστολη αυτη της Παναγιας και μεσω των αγιων προφητων(Μιχαιας,Ησαιας)και μεσω των ιστορικων γεγονοτων,ειδικα απο το βιβλιο της Εξοδου.
Την αποστολη αυτη και το γεγονος αυτο που εορταζουμε σημερα εξαιρει και η οχι τυχαια περιπτωση,που απο σημερα δηλ.αρχιζουμε να ψαλλουμε πανηγυρικα και προεορτια τον υμνο “Χριστος γενναται δοξασατε”,χαιρετιζοντας επισημα την εκ Παρθενου Γεννηση του Μεσσιου και Λυτρωτου στον κοσμο.