Λαμπρός διήμερος εορτασμός στον Ιερό Ναό των Ταξιαρχών (Αρχάγγελο) Αργοστολίου. Απόψε Πέμπτη πανηγυρικός εσπερινός και αύριο θεία Λειτουργια στην οποία θα χοροστατήσει ο Μητροπολίτης Κεφαλληνίας Δημήτριος. Μετά τη θεία λειτουργία θα ακολουθήσει επιμνημόσυνος δέηση –συμφωνα με επιθυμία του Μητροπολίτη- εις τη μνήμη των ιερέων και επιτρόπων που έχουν υπηρετήσει στο Ναό.
ΕΟΡΤΟΛΟΓΙΟ
Στις 8 Νοεμβρίου, κάθε χρόνο η Εκκλησία γιορτάζει τη σύναξη των Παμμέγιστων αρχαγγέλων Μιχαήλ και Γαβριήλ, καθώς και των υπολοίπων Ασωμάτων και Ουράνιων Αγγελικών Ταγμάτων.
Οι Αρχάγγελοι Μιχαήλ και Γαβριήλ παρουσιάζονται συνήθως με σπαθί ή σκήπτρο στο δεξί χέρι, σύμβολο της εξουσίας που τους χάρισε ο Θεός. Στο αριστερό δε χέρι τους, είθισται να κρατούν μια σφαίρα , η οποία συμβολίζει τον κόσμο.
Ο Αρχάγγελος Μιχαήλ είναι προστάτης της Ελληνικής Πολεμικής Αεροπορίας, ενώ οι Αρχάγγελοι Μιχαήλ και Γαβριήλ είναι προστάτες Άγιοι της Μυτιλήνης, των Σερρών, του Αιτωλικού και του Κορυδαλλού Αττικής.
Ο Αρχάγγελος Μιχαήλ
Ο Αρχάγγελος Μιχαήλ είναι άγγελος, δηλαδή κτιστό, αόρατο και τέλειο πνεύμα, το οποίο δεν το περιορίζει ούτε ο χρόνος, ούτε ο χώρος. Επιπλέον είναι και ο μόνος ο οποίος ονομάζεται Αρχάγγελος κατά την Αγία Γραφή καθώς και «ένας των πρώτων αρχόντων» και «άρχων» και το όνομά του σημαίνει «Ποιος Είναι Ομοιος με τον Θεό;».
Είναι άγγελος, ο οποίος εμφανίζεται στην Παλαιά Διαθήκη, όταν ο Εωσφόρος, το όνομα του οποίου σημαίνει «αυτός που φέρει το φως», ενώ κατείχε την ύψιστη θέση στην κτιστή τελειότητα, ηγήθηκε μικρής ομάδας στασιαστών αγγέλων (μετέπειτα δαίμονες), οι οποίοι ήθελαν να μην υπακούσουν στις διαταγές του Θεού, και επαναστάτησαν.
Τη στιγμή εκείνη ο έως τότε Άγγελος Μιχαήλ, ανέλαβε σημαίνοντα ρόλο στην υποστολή της ανταρσίας του, κερδίζοντας έτσι τον τίτλο του Αρχάγγελου. Μάλιστα ήταν εκείνος που ανήγγειλε στον Αβραάμ την ανάγκη θυσίας του γιου του, Ισαάκ, ενώ ήταν και εκείνος που οδήγησε το λαό του Ισραήλ στη φυγή από την Αίγυπτο.
Στην Καινή Διαθήκη, ο Αρχάγγελος Μιχαήλ είναι εκείνος που θα αναγγείλει τη δεύτερη έλευση του Ιησού Χριστού και την αρπαγή της εκκλησίας Του, ενώ είναι παρών και στον Ιησού του Ναυί, την πτώση της Ιεριχούς, καθώς και στις ιστορίες του Εμμανουήλ, Δαβίδ και Ηλία. Πάντοτε κρατά ρομφαία, η οποία δίνει την πύρινη τιμωρία στους εχθρούς του Θεού.
Τον Αρχάγγελο Μιχαήλ, τον συναντάμε επίσης και στην κάθοδο του Χριστού στον Άδη, όπως επίσης και στην Αποκάλυψη του Ιωάννη, όπου ως επικεφαλής των Αγγέλων πολεμά το Σατανά.
Σύμφωνα με τη λαϊκή παράδοση, ο Μιχαήλ θεωρείται από το λαό ότι είναι ο ψυχοπομπός άγγελος, δηλαδή μεταφέρει τις ψυχές στον ουρανό. Μάλιστα σε ορισμένες περιοχές, όπως τη Θράκη, υπάρχουν κάποιες προλήψεις και ο κόσμος δεν αφήνει τη μέρα αυτή τα παπούτσια του έξω από το σπίτι, για να μην τα δει ο Αρχάγγελος και «ενθυμηθεί αυτούς και αναλάβει εκ της ζωής».
Είναι γνωστό και το θαύμα του Αρχάγγελου Μιχαήλ στους Κολοσσούς της Φρυγίας. Στην περιοχή των Κολοσσών είχε αναβλύσει πηγή με αγιασμένο νερό που θεράπευε κάθε αρρώστια. Εκεί χτίστηκε ναός στο όνομα του Αρχάγγελου Μιχαήλ. Οι ειδωλολάτρες στράφηκαν εναντίον του ιερέα του ναού, τον οποίο όμως προστάτευσε ο Αρχάγγελος και σώθηκε. Οι ειδωλολάτρες δοκίμασαν τότε να εκτρέψουν το ρου ενός ποταμού για να πνίξουν τον ιερέα και να καταστρέψουν το ναό. Τότε ο Αρχάγγελος Μιχαήλ επενέβη και με τη ρομφαία του έσκισε στα δυο τη γη και τα νερά χωνεύθηκαν μέσα. Έως σήμερα τα νερά των ποταμών χωνεύονται, γι’ αυτό και το μέρος ονομάστηκε Χώναι.
Ο Αρχάγγελος Μιχαήλ (Ταξίαρχος και Αρχιστράτηγος) είναι επίσης και ο Προστάτης Άγιος της Πολεμικής Αεροπορίας και η μνήμη του γιορτάζεται με κάθε μεγαλοπρέπεια σε όλες τις Μονάδες της Πολεμικής Αεροπορίας.
Ο Αρχάγγελος Γαβριήλ
Ο Αρχάγγελος Γαβριήλ είναι ένας από τους απροσμέτρητους αγγέλους. Το όνομά του σημαίνει «ήρωας του Θεού» και είναι ένας από τους λίγους αγγέλους, οι οποίοι αναφέρονται ονομαστικά στην Αγία Γραφή.
Ο Αρχάγγελος Γαβριήλ είναι ο άγγελος που εμφανίστηκε στο προφήτη Δανιήλ, στη γυναίκα του Μανωέ, και της αναγγέλλει ότι θα γεννήσει τον Σαμψών, στον Ιωακείμ και την Αννα, και τους αναγγέλλει πως θα γεννήσουν την Παναγία, στον ιερέα Ζαχαρία, για να του αναγγείλλει ότι θα γεννήσει τον άγιο Ιωάννη τον Πρόδρομο.
Ο Αρχάγγελος Γαβριήλ είναι επίσης αυτός με τον οποίο συνδέονται όλα τα γεγονότα που έχουν σχέση με την γέννηση του Χριστού.
Ο Αρχάγγελος Γαβριήλ είναι εκείνος, ο οποίος έδωσε τον κρίνο στην Παναγία και της ανακοίνωσε ότι θα γεννήσει το Γιο του Θεού και αυτός παρουσιάστηκε στους βοσκούς. Αυτός είπε στον Ιωσήφ, να πάρει την Μαρία και το βρέφος και να φύγει στην Αίγυπτο και ύστερα από καιρό, να επιστρέψει στη γη του Ισραήλ.
Στα νεώτερα χρόνια στον Ιερό Ναό του Πρωτάτου, στις Καρυές του Αγ.Ορους εμφανίστηκε ο Αρχάγγελος Γαβριήλ σε έναν μοναχό και μπροστά στην εικόνα της Παναγίας άρχισε να ψάλλει το «Αξιον Εστί».Του μοναχού του άρεσε αυτός ο ύμνος, αλλά στεναχωρέθηκε γιατί θα το ξεχνούσε. Ο Αρχάγγελος Γαβριήλ όμως με το δάχτυλό του χάραξε τον ύμνο πάνω σε μαρμάρινη πλάκα. Έτσι η εικόνα της Παναγίας ονομάστηκε «Αξιον Εστί» και υπάρχει μέχρι σήμερα η θαυματουργική αυτή εικόνα της Παναγίας «
Άξιον Εστί» υπενθυμίζοντάς μας ότι η ύπαρξη των αγγέλων είναι μία πραγματικότητα, καθώς και ο ίδιος ο Αρχάγγελος Γαβριήλ.
Πολλοί από τους ιερούς μελετητές και ασματογράφους γνωματεύουν, ότι ο θείος Γαβριήλ ήταν ο Άγγελος ο οποίος κύλισε την βράχο από το μνημείο του Ιησού. Και αυτός ήταν που έφερε το μήνυμα στις Μυροφόρες για την Ανάσταση του Κυρίου. Ο Αρχάγγελος Γαβριήλ ήταν αυτός που υπηρέτησε το Μυστήριο της ένσαρκης οικονομίας του Θεού Λόγου από την αρχή ως το τέλος.
Ο αρχαγγελος Μιχαηλ επισης, ηταν ο αγγελος εκεινος που, προπορευοταν του αγιου και ισαποστολου Κωνσταντινου του Μεγαλου, οταν ο τελευταιος ευρισκομενος στην τοτε πολιχνη Βυζαντιον εθετε τα θεμελια της καινουργιας πρωτευουσης του κρατους του Κωνσταντινουπολης. Συμφωνα λοιπον με τον Μεγαλο Συναξαριστη, ο αρχαγγελος Μιχαηλ εμφανιζο ταν οφθαλμοφανως στον Μ.Κωνσταντινο και του υπεδεικνυε τα σημεια , τα οποια εθετε σαν θεμελια της πρωτευουσας του.
Στο περιπετειωδες ναυαγιο του Αποστολου των εθνων Παυλου, κατα το ταξιδιον του στη Ρωμη, ο ιδιος ο αρχαγγελος Μιχαηλ εμφανιστηκε και εδωσε θαρρος στον Αποστολο , οπως περιγραφεται στο βιβλιο”Πραξεις των Αποστολων”,κανοντας του γνωστο οτι θα διασωθουν σε καποια νησο, το οποιο και εγινε.Το νησι αυτο λεγοταν Μελιτη και συμφωνα με τη γνωμη κορυφαιων θεολογων επιστημονων προκειται για το μερος εκεινο που ειναι η σημερινη Πεσσαδα, εδω στην Κεφαλλονια.
Ο Ταξιαρχης Μιχαηλ επισης εχει και αλλα δυο προσκυνηματα στα οποια τιμαται καθε χρονο,το προσκυνημα του Μανταμαδου στη Μυτιληνη και στο ακριτικο νησι της Συμης των Δωδεκανησων.Στη Συμη ειδικα υπαρχει μοναστηρι-προσκυνημα που φημιζεται για το εξαιρετικης τεχνης κωδονοστασιο του καθως και τα πολυαριθμα πολυτιμα αφιερωματα θειας λατρειας, ταματα πιστων καθε ταξεως στον Ταξιαρχη.Μεγαλυτερο κειμηλιο και θησαυρος της μονης η εικονα του Αρχαγγελου Μιχαηλ-Μεγαλοχαρου Ταξιαρχου του Πανορμιτη, που ειναι θαυματουργικη και προσελκυει παντοτε ικανο αριθμο επισκεπτων -προσκυνητων.
Τα θαυματα του Ταξιαρχου Πανορμιτη ειναι εξαισια και περιακουστα ανα την υπ’ουρανον οικουμενη.Πολλοι ευεργετηθεντες μη μπορωντας να ταξιδεψουν στη Συμη για προσκυνημα, μεγα και παραδοξο πραγμα! πετουσαν στη θαλασσα μεσα σε μπουκαλια οτι ειχανε ταξει και αυτα εφταναν παντοτε συμφωνα με μαρτυριες στο λιμενα οπου βρισκεται η μονη του Ταξιαρχη , αυτο αποτελει ενα απο τα πιο αδιαμφισβητητα σημεια κατα καιρους που επιτελει η Χαρις του Ταξιαρχου Πανορμιτου.
Επισης κατα τον αυτο τροπο ο Ταξιαρχης εδινε σημεια σε αμελεις χριστιανους, που ενω ειχαν ταξει καποιο αντικειμενο η πραγμα δεν ηταν ομως συνεπεις στην υποσχεση τους.Στην Ροδο καποιος ειχε ταξει στο μοναστηρι του Πανορμιτου μια ορισμενη ποσοτητα σε πορτοκαλια απο τη σοδεια του για κατι που ειχε ζητησει και πραγματοποιηθηκε.Αλλα αμελησε και οκνησε να πραγματοποιησει το ταξιμο του.Τοτε ξεσπασε δυνατη καταιγιδα και στο κτημα του ανθρωπου αυτου, εριξε η δυνατη βροχη αρκετους απο τους καρπους των πορτοκαλιων και παρεσυρθηκαν απο τα νερα που σχηματισε η βροχη εως τη θαλασσα, με αποτελεσμα τα κυματα να μεταφερουν ολα αυτα τα πορτοκαλια στην παραλια της μονης του Πανορμιτη!Θντως θαυμαστος ο Θεος εν τοις αγιοις Αυτου.