Αναδημοσιεύουμε απο το facebook του Gerasimos Valsamis, το σχολιό του για την κατάσταση που δημιουργήθηκε την προηγούμενη Κυριακή στην Μικρή Εκκλησία της Μονής του Αγίου Γερασίμου.
Με αφορμή γεγονότα όπως της Μυκόνου, (που την ίδια ημέρα αντίστοιχο “ηβέντ” είχε και το…Αργοστόλι, αλλά….σσσσουτ, μη το μάθουν οι εξω από δω…) να χοντρύνω την υπόθεση, καθώς δεν μου αρέσουν “κρυφά και τα απόκρυφα”…ιδιαίτερα όταν αυτά αφορούν την υγεία, την ελευθερία και την ευθυκρισία.
Αυτό που έγινε εδώ στην Κεφαλονιά μας, την Κυριακή στον ναό της Μονής Αγίου Γεράσιμου, με τον κόσμο να είναι ο ένας πάνω στον άλλον, από προσκυνητές και λειτουργούμενους, σε έναν ιδιαίτερα μικρό κλειστό χώρο (στον μικρό Ιερό Ναό της Μονής, όπου και το Ιερό Σκήνωμα του Αγίου μας) χωρίς καμία τήρηση στοιχειώδους απόστασης, τον ιερέα και τους ψαλταδες να συνεχίζουν την λειτουργία σαν να μην τρέχει τίποτε, τις Μοναχές και την Ηγουμένη επίσης να μην “κόπτονται” για τίποτε περί συνωστισμών κλπ και κανείς μα κανείς μα μην βρίσκεται στα ιερά προσκυνήματα για συνεχή απολύμανση, είναι τραγικό.
Που;
Στον Άγιο Γεράσιμο!
Που όλοι γνωρίζουν, ακόμη κι οι πέτρες, ότι δεν υπάρχει περίπτωση όσοι βρεθούν στο νησί, να μην περάσουν για προσκύνημα από τον Άγιο!!!
Την ίδια ώρα, την ίδια ημέρα, στην άλλη Ιερή Μονή του Αγίου Ανδρέα (στα Περατάτα), με μια (ή δυό) καλόγριες, τα πάντα να λειτουργήσουν τέλεια, σύμφωνα με όλες τις διαδικασίες που απορρέουν από τα πρωτόκολλα περί διαφύλαξης της υγείας σε Ιερούς Ναούς και Μονές!
Δυστυχώς, δεν είναι μόνον κάποιοι άμυαλοι πολίτες, ούτε μόνον κάποιοι άμυαλοι επιχειρηματίες, είναι και κάποιοι κληρικοί, και προκειμένου για Μονές και κάποιοι Ηγούμενοι ή η Ηγουμένη των.
Μήπως Σεβασμιότατε Μητροπολίτη Κεφαλληνίας, δεν “έλαβαν το ίδιο μήνυμα” όλοι τους;
Τελικά τι θέλουν κάποιοι;
Έναν “χωροφύλακα” συνεχώς με τον “βουρδουλα” πάνω από το κεφάλι τους;
Και μετά να διαμαρτύρεται το πόπολο για χουντοκρατια;
“Μη πεποιθατε επ αρχοντας υιους ανθρωπων εν οις ουκ εστιν σωτηρια”,αναγινωσκουμε στο θεοπνευστο Ψαλτηριον το οποιο ειναι ενα εκ των ιερων Βιβλων της Παλαιας Διαθηκης.
“Μη πεποιθατε επ αρχοντας υιους ανθρωπων”.Πανω απο ολους και ολα ειναι ο αγρυπνος ο παντοπτης οφθαλμος που λεγεται Θεια Προνοια που λεγεται αγιαστικη και ανακαινιστικη θεικη παρουσια ,που δεν ειναι τιποτε αλλο παρα ο Παναγιος και Παντοδυναμος Θεος ο Τριαδικος Υπεραρχιος Θεος ο των θαυμασιων Θεος ο ποιων μεγαλα τε και ενδοξα, εξαισια τε και παραδοξα.
Ενα τετοιο σημειο και ανα τους αιωνας απτο και ορατο ο πιστος λαος του Θεου ο περιουσιος λαος ο καθε καλοπροαιρετος και εχων υγια τα πνευματικα αισθητηρια και ανοιχτα τα ερτζιανα του να συλλαμβανει τα υπερφυη και εκτακτα εκεινα συμβαινοντα τα τεκμηριουντα και πιστοποιουντα την αγιαστικη και παντοδυναμο Θεια Χαρη, αξιωνεται να ζει στον οικο της θειας λατρειας την Εκκλησια τον χριστιανικο Ναο,οπου δεησεις και ικεσιαι και ωδαι πνευματικαι αναπεμπονται καθ εκαστην ημερα και εορτη, ιδιαιτερως δε κατα την Κυριωνυμο ημερα του Κυριου, οπου εορταζεται ενα μικρο Πασχα η Ανασταση του Θεανθρωπου, ο Οποιος ειναι εις το διηνεκες Παρων και δη πανταχου Παρων και τα παντα Πληρων.
Μια τετοια ημερα ηταν και η προχθεσινη Κυριακη της Αγιας Πεντηκοστης κατα την οποια αναθυμομαστε το ιστορικο μεν, αλλα εις το διηνεκες με σωτηριολογικες προεκτασεις επαναλαμβανομενο γεγονος της καθοδου του Παρακλητου του Τριτου Προσωπου της Παναγιας και Ομοουσιου και Ζωαρχικης Τριαδος το Οποιο μενει απο τοτε και “ολον συγκροτει τον θεσμον της Εκκλησιας, βρυει προφητειας, ιερεας τελειοι, αγραμματους σοφιαν εδιδαξεν, αλιεις θεολογους ανεδειξεν”.
Ειναι Εκεινος ο αλλος Παρακλητος, Ο παρα του Πατρος εκπορευεται, τον Οποιο υποσχεθηκε ο Ιδιος ο Χριστος στους Αποστολους και Μαθητες του,λιγο πριν την εκουσιο παραδοση του, Ο Οποιος θα οδηγουσε και θα οδηγει απο τοτε εως της καθολικης συντελειας του κοσμου” εις πασαν την αληθειαν”.Ειναι Εκεινος που δινει πνοη και ζωη “εν Ω τα παντα ζει και κινειται” .Εναι Εκεινος που καθυπουργει στα ιερα μυστηρια, που δανειζεται την γλωσσα και τα χερια των ιερεων κατα της τελεση της αναιμακτου θειας λατρειας.Ειναι Εκεινος, που εγκατοικει πλεον νοερα και αισθητα οταν ενας επι γης ευκτηριος οικος καθιερωνεται με την τελετη των εγκαινιων στην λατρεια του Τρισυποστατου Αγιου Θεου, μεσα στον Ναο τον εγκαινιζομενον λουζοντας τον με τις υπερφωτους μαρμαρυγες Του και πληρωνοντας τον με την ακτιστο Θεια Χαρη Του ,Ο Καθαγιαζων τα παντα τα εν τω ναω αλλα και τους εν αυτω προσιοντας.Ειναι Αυτος Ο Οποιος καθιστα τον οικο της λατρειας σκηνωμα θειας δοξης του Θεου και τοπο οπου αστραφτει σαν επουρανιο ανακτορο απο υπερκοσμιον φως.
Ειναι Εκεινος οπου ανοιγονται τα ουρανια και κατερχεται εν δοξη και πυρι “Ο Ποιων και Μεταποιων και Αλλοιων μονω το βουλεσθαι”επι της Αγιας Τραπεζης επανω στα Τιμια Δωρα μετουσιωνοντας τα υπερφυως και υπερ λογον σε αυτο το Σωμα και αυτο το Αιμα του Χριστου και το ιερο θυσιαστηριο απο Την μεγαλειωδη παρουσια και επισκιαση Του καθισταται τοπος φοβερος εκπεμπων ως αλλη πηγη πυρινους ποταμους.
Ειναι Εκεινος Ο Οποιος εγκατοικει και χαριτωνει τα λειψανα των αγιων ,των Αποστολων του Χριστου, των μαρτυρων των οσιων και παντων των δικαιων, αλλα και τις Αγιες και περιπυστες Εικονες τις περικοσμει και τις επισκιαζει με την ολοφωτο Παρουσια Του και οπου ο προσεγγιζων μετα πιστεως εκει “δυναμεις και ενεργηματα και δωρηματα και χαρισματα ιαματων και μερισμοι Πνευματος Αγιου”, και απαλλαγη απο θανατηφορες ασθενειες και ψυχικα νοσηματα και επιδημιες και εξαισια τερατουργηματα τελουμενα και ολα αυτα “μονω τω βουλεσθαι”.
Ειναι Εκεινος Ο Αρχηγος Παρακλητος Ο Παντοδυναμος Ο Ανερμηνευτος, οπου συντηρει και αρωματιζει, κατα τον πανσεβαστο ογκολιθο της Ορθοδοξιας αγιο Νικοδημο τον Αγιορειτη, οτι θα επρεπε να καταστρεφει και να αφανιζει η σηψις και η φθορα. Ειναι Εκεινος οπου ανεδειξε τρεις αειφωτους αστερας και φυλακας προς Δυσμας και εκ των Δυσμων τους εν Επτανησω Αγιους της Εκκλησιας. Τον ιδιο τον Αγιο Γερασιμο ο οποιος ειναι “το του Αγιου Πνευματος οργανον και ο του Δεσποτου θεραπων γνησιος”, ο οποιος “ρωννυσι τους νοσουντας και δαιμονωντας ιαται”Τον Αγιο Γερασιμο τον οποιο ερχονται να προσκυνησουν χιλιαδες μυριαδες απο την υπ ουρανον και ο οποιος βραβευει καθ εκαστην τα ιαματα τοις μετα πιστεως προσιουσιν τω τιμιω αυτου λειψανω το οποιον συνεργεια του Αγιου Πνευματος” μυρα βρυει δαψιλως” και το ιδιον ακομα αυτου το τεμενος(=ο ιερος Ναος, που κατεκλεισθη και κατακλυζεται απο πιστους)”νεμει Χαριν πολλαπλως”.
Ιδου λοιπον .Τι αλλο επιζητουμε για να πιστευσουμε στην Παντοδυναμο Χαρι του Θεου?Και ο γραφων αυτες τις λιγες σειρες αξιωθηκε να διαπιστωσει τις τελευταιες ημερες καταγεγραμμενα θαυματα -αποδειξεις , οτι ο Ιδιος ο Θεος ειναι” πανταχου Παρων και τα παντα Πληρων”.Πανταχου Παρων στους επι γης τοπους της λατρειας Του εξαιρετικα και τα παντα Πληρων προστατευοντας απο ορατους και αορατους εχθρους Αυτος “ο εν αγιοις Θαυμαστος και εν τοις αγιοις Αναπαυομενος”την χωρα και τον τοπο αυτο που λεγεται Ελλαδα και τον πιστο λαο της και φυσικα κατ επεκταση και ολο τον κασμο.Αυτη την πιστη προχθες την ημερα τη σωτηριο της Πεντηκοστης ολος αυτος ο κοσμος ηρθε να διατρανωση ο ενας πανω στον αλλο μεσα στην Εκκλησια του Αγιου και οπου αλλου εκκλησιασθηκε, οτι “μη πεποιθατε επ αρχοντας υιους ανθρωπων εν οις ουκ εστιν σωτηρια”και “ει ο Θεος μεθ ημων ουδεις καθ ημων”.