ΝΕΑ ΥΟΡΚΗ- Λαμπρός ο Αγιασμός των Υδάτων στο «Yacht Club», στο Edgewater της Νέας Ιερσέης

491
Ο π. Νεκτάρριος Κοτρώτσος, ο Γεράσιμος Στεφανίτσης και ο Επίσκοπος Μηδείας, κ. Απόστολος. Φωτογραφία: Αναμνήσεις / Δημήτρης Τσάκας.

ΝΕΑ ΥΟΡΚΗ. Λαμπρός και ιστορικός ήταν ο καθαγιασμός των υδάτων και η κατάδυση του Τιμίου και Ζωοποιού Σταυρού στον ποταμό «Hudson River» που διοργανώθηκε το απομεσήμερο της Πέμπτης, 6 Ιανουαρίου 2022, στην προβλήτα του ομογενειακού εστιατορίου «Yacht Club» στο γραφικό Edgewater.

Και αυτό για δύο βασικούς λόγους. Ο πρώτος σχετίζονταν με το γεγονός ότι έλαβε χώρα για δεύτερη χρονιά ανήμερα των Φώτων και ο δεύτερος με το γεγονός ότι ήταν παρόντες όλοι οι ιερείς των κοινοτήτων της Βόρειας Νέας Ιερσέης.

Οι ιερείς, οι διακόνοι και ιεροψάλτες παρατάχτηκαν σε δύο σειρές και παρέλασαν μέχρι και το νότιο τμήμα της προβλήτας, όπου ανέμεναν οι πιστοί και ο ίδιος ο ιδιοκτήτης του εστιατορίου Γεράσιμος Στεφανίτσης, ο οποίος όπως έγραψαν οι «Αναμνήσεις» είναι φιλάνθρωπος και πρώην πρόεδρος της Κεφαλληνιακής Αδελφότητας της Νέας Υόρκης.

Το πρωί της Πέμπτης στην τριπολιτειακή περιοχή της Νέας Υόρκης επικρατούσε συννεφιά. Η συννεφιά, το ψύχος και οι προγνώσεις της Μετεωρολογικής Υπηρεσίας για την χιονοθύελλα που έπληξε σήμερα (Παρασκευή) τα ξημερώματα τις Βορειοανατολικές Πολιτείες δεν κατάφεραν να εμποδίσουν τους ομογενείς όλων των ηλικιών να παραστούν στο ιστορικό γεγονός και να παρακολουθήσουν τον αγιασμό και την κατάδυση των υδάτων του ποταμού Χάντσον από τον Επίσκοπο Μηδείας, κ. Απόστολο.

Την ώρα της τελετής ως δια μαγείας διαλύθηκαν τα σύννεφα και ο λαμπερός ήλιος ζέσταινε τις καρδιές των ομογενών και καθιστούσε ακόμη πιο λαμπερή την τελετή.

«Ήρθαμε και εμείς ως Χριστιανοί Ορθόδοξοι για να τιμήσουμε αυτό το έθιμο της Αγίας μας Εκκλησίας, σ’ αυτή την χώρα που ζούμε των Ηνωμένων Πολιτειών και συγκεκριμένα στη Νέα Ιερσέη. Ευχαριστώ όλους εσάς τον κάθε έναν ξεχωριστά. Σήμερα είναι ημέρα φωτός και ο Θεός μας χάρισε φωτεινή ημέρα. Λάμπει από ήλιο. Ο Χριστός είναι το φως του κόσμου», επεσήμανε κατά την διάρκεια της ομιλίας του ο Επίσκοπος Μηδείας, κ. Απόστολος, ευχόμενος όπως του χρόνου να εορτάσουν και πάλι απαλλαγμένοι από την πανδημία και τον κορωνοϊό.

Στην τελετή παρέστη και ο ευεργέτης της Εκκλησίας και της Παιδείας και μέλος του Τάγματος των Αρχόντων του Οικουμενικού Πατριαρχείου Στυλιανός Ζερβούδης και άλλοι εκπρόσωποι της ομογένειας, καθώς επίσης και ο Αγησίλαος Τριανταφυλλόπουλος, ο οποίος εκπροσωπούσε την Ομοσπονδία Ελληνικών Σωματείων Νέας Ιερσέης.

Ο π. Νεκτάρριος Κοτρώτσος, ο Γεράσιμος Στεφανίτσης και ο Επίσκοπος Μηδείας, κ. Απόστολος. Φωτογραφία: Αναμνήσεις / Δημήτρης Τσάκας.

Ο Επίσκοπος κάλεσε τους πιστούς να τηρήσουν τις αποστάσεις και τα πρωτόκολλα προστασίας από τον κορωνοϊό και στην συνέχεια τους αγίασε και τους ευλόγησε. Αμέσως μετά ο Επίσκοπος βοηθούμενος από τους ιερείς τέλεσε και τον αγιασμό του εστιατορίου. .

Η φιλοξενία του Γερασίμου Στεφανίτση και τα ελληνικά εδέσματα που απόλαυσαν μετά τον αγιασμό ήρθαν να πολλαπλασιάσουν την χαρά και τον ενθουσιασμό των συνδαιτυμόνων,

Κατά την διάρκεια του γεύματος ο Επίσκοπος Μηδείας, κ. Απόστολος ενημέρωσε τους ομογενείς για το πρόσφατο ταξίδι στην γενέτειρα και για τις επισκέψεις τους στην Έυβοια και στις άλλες περιοχές της Αττικής που επλήγησαν από τις πυρκαγιές του καλοκαιριού καθώς επίσης και για τον τρόπο με τον οποίο θα διατεθεί το ένα εκατομμύριο δολάρια που συγκεντρώθηκαν  από τον έρανο της Αρχιεπισκοπής για τους πυροπαθείς.

Σε πρώτο πλάνο διακρίνονται ο Σταύρος Περγαντής, ο Στυλιανός Ζερβούδης και ο Επίσκοπος Μηδείας, κ. Απόστολος. Φωτογραφία: Αναμνήσεις / Δημήτρης Τσάκας.

«Yacht Club»

Το ελληνικής ιδιοκτησίας «Yacht Club» στο Ετζγουότερ της Νέας Ιερσέης, όπως έγραψαν οι «Αναμνήσεις» άνοιξε τις πύλες του στις 26 Αυγούστου 2020 και εξέπληξε τους πελάτες με τον διάκοσμό του, με την ανεπανάληπτη θέα, με τα εύγευστα φαγητά και θαλασσινά, καθώς επίσης και με την άψογη εξυπηρέτηση.

Το εστιατόριο βρίσκεται σε ιδιόκτητη προβλήτα στην διεύθυνση 541 River Road, Edgewater. Εισερχόμενος κανείς στον χώρο στάθμευσης εκπλήσσεται από την αρχιτεκτονική του και από τα χρώματα τα οποία, όπως λέει και ο ιδιοκτήτης του Γεράσιμος Στεφανίτσης σου θυμίζουν ότι βρίσκεται στο Αργοστόλι  είτε σε κάποια άλλη παραλιακή πόλη της γενέτειρας.

Η θέα του μοναδική και ανεπανάληπτη και μάλιστα κάτι παραπάνω από το «Million Dollar View», που είθισται να λένε οι Αμερικανοί συμπολίτες μας. Βόρεια αντικρύζεις την γέφυρα George Washington Bridge, ανατολικά το Μανχάταν, νότια το Άγαλμα της Ελευθερίας, νοτιοδυτικά την πόλη του Τζέρσεϊ Σίτι, η οποία συναγωνίζεται τους ουρανοξύστες του Μανχάταν και δυτικά το γρήγορα αναπτυσσόμενο Ενζγουότερ.

Από αριστερά διακρίνονται οι κ.κ. Γεράσιμος Στεφανίτσης, Αποόστολος Μηδείας Απόστολος και ο Στυλιανός Ζερβούδης. Φωτογραφία: Αναμνήσεις / Δημήτρης Τσάκας.

Το εν λόγω εστιατόριο είναι το δεύτερο εστιατόριο της οικογένειας Στεφανίτση στη Νέα Ιερσέη. Προηγήθηκε το εστιατόριο «Μόλος» στο Γουιχόκεν (Weehawken) της Νέας Ιερσέης, το οποίο άνοιξε τις πύλες του στις αρχές της προηγούμενης δεκαετίας και αποτελεί προορισμό για τους λάτρες της ελληνικής και μεσογειακής γαστρονομίας.

Περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το Yacht Club στο: https://www.anamniseis.net/yacht-club-to-neotero-omogeniako-estiatorio-sto-edgewater-tis-neas-ierseis/

Στιγμιότυπο από την τελετή του καθιαγιασμού των υδάτων στο Yacht Club. Φωτογραφία: Αναμνήσεις / Δημήτρης Τσάκας.
Στιγμιότυπο από τον αγιασμό των Υδάτων. Φωτογραφία: Αναμνήσεις / Δημήτρης Τσάκας.
Οι ιερείς ενώ εισέρχονται στον χώρο όπου έλαβε χώρα ο καθαγιασμός των Υδάτων. Φωτογραφία: Αναμνήσεις / Δημήτρης Τσάκας.

 

ΠΗΓΗ https://www.anamniseis.net

Ακολουθήστε το kefaloniapress.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Σχόλιο

  1. ”Επεφανη ο Σωτηρ η Χαρις η Αληθεια εν ρειθροις του Ιορδανου”( Εξαποστειλαριον του ορθρου των Θεοφανειων).
    Για μια ακομη χρονια στη δινη της ενσκηψασης πανδημιας, η υπ’ουρανον κτισις ενεδυθη παλιν” ιματιον σωτηριου και χιτωνα ευφροσυνης περιεβληθη. Ως νυμφιος περιεθετο μιτραν και ως νυμφη κατεκοσμηθη κοσμω” κατα τον μεγαλοφωνοτατον προφητην Ησαιαν.ο Ο λογος , γιατι ”Σημερον ο της ευφροσυνης επεστη καιρος και χορος αγιων εκκλησιαζει ημιν και ανθρωποι μετα ανθρωπων συνεορταζουσιν. Σημερον η Χαρις του Αγιου Πνευματος εν ειδει περιστερας τοις υδασιν επεφοιτησεν. Σημερον τα του Ιορδανου ναματα εις ιαματα μεταποιειται τη του Κυριου παρουσια. Σημερον ο Ακτιστος υπο του ιδιου πλασματος βουλη χειροθετειται. Σημερον ο προφητης και Προδρομος τω Δεσποτη προσερχεται, αλλα τρομω παρισταται ορων Θεου προς ημας συγκαταβασιν. Σημερον ρειθροις μυστικοις πασα η κτισις αρδευεται. Σημερον τα των ανθρωπων πταισματα τοις υδασιν του Ιορδανου απαλειφονται. Σημερον ο αδυτος Ηλιος ανετειλεν και τω φωτι Κυριου καταυγαζει ημιν. Σημερον η σεληνη λαμπραις ταις ακτισιν τω κοσμω συνεκλαμπρυνεται. Σημερον οι φωτοειδεις αστερες τη φαιδροτητι της λαμψεως την οικουμενην καλλωπιζουσιν. Σημερον λαμπαδοφεγγει πασα η κτισις ανωθεν. Σημερον το πικρον υδωρ το επι Μωυσεως τω λαω εις γλυκυτητα μεταποιειται τη του Κυριου παρουσια. Σημερον η ιερα και μεγαλοφωνος των Ορθοδοξων πανηγυρις αγαλλεται. Σημερον ο Ακλινης τω ιδιω οικετη υποκλινεται ινα αναβιβαση προς υψος το ανθρωπινουν. Σημερον Βασιλειαν ουρανων ωνησαμεθα, της γαρ Βασιλειας του Κυριου ουκ εσται τελος.” Και δια τουτο βοωμεν μαζι με τον υμνογραφο της εορτης “Ειδοσαν σε υδατα ο Θεος ειδοσαν σε υδατα και εφοβηθησαν. Ο Ιορδανης εστραφη εις τα οπισω θεασαμενος το πυρ της Θεοτητος σωματικως κατερχομενον και εισερχομενον επ’αυτον. Ο Ιορδανης εστραφη εις τα οπισω θεορων το Πνευμα το Αγιον κατερχομενον ωσει περιστερα και περιιπταμενον Σοι. Ο Ιορδανης εστραφη εις τα οπισω ορων τον Αορατον οραθεντα, τον Κτιστην σαρκωθεντα, τον Δεσποτην εν δουλου μορφη και νεφελαι φωνην εδωκαν θαυμαζουσαι τον παραγενομενον Φως εκ Φωτος Θεον αληθινον εκ Θεου αληθινου. Ο Ιορδανης εστραφη εις τα οπισω και τα ορη εσκιρτησαν. Δεσποτικην πανηγυρις εν τω Ιορδανη ορωντες ”(απο την ευχη του Μεγαλου Αγιασμου της εορτης των Θεοφανειων, ποιημα Σωφρονιου πατριαρχου Ιεροσολυμων).
    Ο Ιδιος ο Χριστος ο επιφανεις εν σαρκι Λογος του Πατρος καλει τον προδρομον. ”Δικαιον και πρεπον εστιν πληρωσαι ημιν πασαν δικαιοσυνην” (Ευαγγελιον κατα Ματθαιον).”Ιωαννη Βαπτιστα” ,του λεγει με τα λογια του υμνογραφου,”ο εν μητρα γνωρισας με τον Αμνον εν ποταμω με διακονησον , μετα Αγγελων μοι λειτουργησον. Εκτεινας αψαι τη χειρι σου της κορυφης μου της αχραντου και οταν ιδης τα ορη τρεμοντα και το Ιορδανη αναστραφεντα συν τουτοις βοησον.Ο επιφανεις εις σωτηριαν ημων Κυριε δοξα Σοι”.
    ”Εν αρχη εποιησεν ο Θεος τον ουρανον και την γην. Η δε γη ην ακατασκευαστος και σκοτος επανω της αβυσσου και Πνευμα Θεου επεφερετο επανω του υδατος”. Με αυτα τα λογια αρχιζει το πρωτο κεφαλαιο του πρωτου βιβλιου της Παλαιας Διαθηκης και συναμα ολοκληρου της Αγιας Γραφης η Γενεσις. Το Πνευμα το Αγιον του Θεου επεφερετο επανω του υδατος και κατα τους θεοφωτιστους ερμηνευτες-εξηγητες της Γραφης ”επωαζε” κατα τροπον τινα την κτιση και εγενετο φως και εγενετο η ξηρα και διεχωρισθη το υδωρ απο της γης στα συστηματα των υδατων τα οποια” εκαλεσεν( ο Θεος ) θαλασσας ”παλιν κατα το αυτο θεοπνευστον κειμενον.Και ετσι προεκυψεν αυτο το θαυμαστο ποιημα του Θεου ο επιγειος ορατος και αορατος κοσμος στον οποιο ο Ιδιος ο Τριαδικος Θεος επεβαλε τη σφραγιδα του δημιουργικου του Πνευματος και αποτυπωνεται σε ολο αυτο το εργο το μεγαλειο και η παντοδυναμια του Παναγιου Πνευματος.
    Στον Ιορδανη ποταμο με το βαπτισμα του ο Χριστος μας εισαγαγει στο μυστηριο του αγιου βαπτισματος στην εποχη της Καινης Διαθηκης της νεας χαριτος, και λαμβανομεν την σφραγιδα της απολυτρωσεως την ευλογια του Ιορδανου σφραγιζομαστε με το σημειο του τιμιου Σταυρου λαμβανομε την δωρεα του Αγιου Πνευματος συνθαπτομεθα και συνανισταμεθα με τον Χριστο γενομενοι ουτως μετοχοι της ταφης και της αναστασεως του και καθισταμεθα συμμορφοι και συμετοχοι απο αυτη τη ζωη των αιωνιων αγαθων. Η εικονα του Θεου ο ανθρωπος μεταμορφωνεται , καθισταται βασιλικη παρουσια , επιστρεφει εις το προπτωτικον καλλος της δημιουργιας , αυτη η κορωνιδα και το επιστεγασμα ολης της δημιουργιας,ελευθερωνεται απο τη φθορα και το θανατο γιατι κατα τον Αποστολο Παυλο”η κτισις συστεναζει και συνωδινει αχρι του νυν”(προς Ρωμαιους επιστολη).
    Στον κατακλυσμο του Νωε αφου ελαβε περας η αποφαση του Θεου και δια του υδατος κατεποντισθη ολος ο τοτε αμαρτωλος κοσμος , μεσα στην κιβωτο ο Νωε αφησε ελευθερη μια περιστερα και η τελευταια επεφερε στο ραμφος της κλαδον ελαιας σημαινοντα το τελος του κατακλυσμου και την ανανεωση της διαθηκης του Θεου στους απογονους του δικαιου Νωε οι οποιοι και απετελεσαν τους γεναρχες της μετα τον κατακλυσμον ανθρωποτητος. Στον Ιορδανη ποταμο ,κατα την βαπτιση του Κυριου και την φανερωση της Αγιας Τριαδος ο Παρακλητος” εν ειδει περιστερας”κατερχεται σημαινων την εποχη της Νεας Διαθηκης του Παναγιου Τριαδικου Θεου προς τον κοσμο , την συμφιλιωση και καταλλαγη δια του Χριστου και την εποχη της Χαριτος την οποια βιωνουμε στην Εκκλησια που ειναι η νεα Κιβωτος της σωτηριας η οποια παρεχεται δια των αγιων του Θεου μυστηριων με πρωτο και κυριο τη Θεια Ευχαριστα.
    Την εποχη του πυρφορου και υψιπετου προφητου Ηλιου ”απεστρεφετο ποτε ο Ιορδανης ποταμος την μηλωτην Ελισσαιε αναληφθεντος Ηλιου και διηρειτο τα υδατα ενθεν και ενθεν. Και γεγονεν ευθυς ξηρα οδος η υγρα εις τυπον αληθως του βαπτισματος δι’ου ημεις την ρεουσαν του βιου διαπερωμεν διαβασιν”(κοντακιον Μεγαλων Βασιλικων ωρων της εορτης των Θεοφανειων).Το γεγονος της διαβασεως του Ιορδανου ποταμου και ο χωρισμος του στα δυο και η μετα ταυτα ” εν πυρι και συσσεισμω αναβασις του Ηλιου του προφητου ως εις τον ουρανον”το βαπτισμα της Καινης Διαθηκης προεικονιζουν.Γιατι οπως ο Ηλιας διαβας τον Ιορδανη ποταμο ανεληφθη ετσι και οι χριστιανοι δι υδατος και Πνευματος πολιτογραφουνται στη Βασιλεια των ουρανων διοτι κατα τον Αποστολο Παυλο ”ουκ εχομεν μενουσαν πολιν αλλα την μελλουσαν επιζητουμεν”, ”το πολιτευμα ημων εν ουρανοις υπαρχει”,”παροικοι γαρ και παρεπιδημοι εσμεν”.Ο Ιδιος εξαλλου ο Κυριος προς τον κεκρυμμενο μαθητη και μετεπειτα ενταφιαστη του Νικοδημο σαφως το προλεγει.”Εαν μη τις αναγεννηθη εξ’υδατος και Πνευματος, ου δυναται εισελθειν εις την Βασιλειαν των ουρανων”(Ευαγγελιον κατα Ιωαννην).
    Κατα τη βαπτιση του Κυριου Ιησου ”ιδου ανεωχθησαν Αυτω οι ουρανοι και ειδεν το Πνευμα του Θεου καταβαινον επ’αυτον και φωνη γεγονεν εκ των ουρανων. Ουτος εστιν ο Υιος μου ο αγαπητος εν ω ηυδοκησα”(απο το ιερον ευαγγελικον αναγνωσμα της εορτης, κατα Ματθαιον ιερον ευαγγελιον).Και κατα το δικο μας βαπτισμα και την εισαγωγη και πολιτογραφηση μας στην Εκκλησια του Χριστου επι της γης ανοιγουν τα ουρανια και κατερχεται Πνευμα Αγιον Θεου στο νεο μελος και ο Θεος επικυρωνει με την μυστικη φωνη του ”σημερα γινεσαι υιος ιδικος μου κατα Χαριν”, γιατι ολοι εμεις κατα Χαριν τεκνα Θεου γινομαστε , ενω ο Υιος του Θεου ο ενανθρωπησας Χριστος ”φυσει Θεου Υιος προ παντων των αιωνων”, ”Φως εκ Φωτος Θεος αληθινος εκ Θεου αληθινου Ομοουσιος τω Πατρι δι’ου (του Υιου)τα παντα εγενετο”‘.
    Στους παλαιο-διαθηκικους χρονους ο προφητης του Θεου εχριε τους Εβραιους αρχιερεις και βασιλεις και κριτας δι’ελαιου, το οποιο συμβολιζε την Χαρι του Θεου και τον αγιασμο δηλωνοντας και την επισημη κλιση και καθιερωση τους στο εργο που τους ανετεθη(αρχιερατικο,βασιλικο).Ο Κυριος Ιησους ο Χριστος εχρισθη ”ελαιω θεουργικω”κατα την βαπτιση Του. ”Δια τουτο εχρισεν Σε ο Θεος, ο Θεος σου ελαιον αγαλλιασεως παρα τους μετοχους σου”(απο τον ψαλμο Εκλογη).Εχρισθη ο Χριστος απο το Αγιον Πνευμα κατα την ανθρωπινη φυση Του καθισταμενος ουτω βασιλευς του παντος αρχιερευς και μεσιτης προς το Θεον και Πατερα του και προφητης ”Πνευμα Κυριου ου εινεκεν εχρισεν με ευαγγελισασθαι πτωχοις απεσταλκεν με”κατα τον Ησαια τον προφητη. Ετσι και εμεις με το βαπτισμα μας μετεχουμε του τρισσου αξιωματος του Χριστου καθισταμενοι ουτω-ω της τιμης! αρχιερεις και βασιλεις και προφηται ”συνιεντες τι ευαρεστον τω Κυριω”. Αμην.

Comments are closed.