Εορτασμός της Μνήμης του Αγ. Iερομάρτυρος Γρηγορίου του Ε’ εις τον Ι.Ν. Εισοδίων της Θεοτόκου στα Ντομάτα.

274

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ
ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΚΕΦΑΛΛΗΝΙΑΣ

ΔΕΛΤΙΟΝ ΤΥΠΟΥ

Ἡ Ἱερά Μητρόπολις Κεφαλληνίας ἀνακοινώνει εἰς τά Μέλη τῆς Τοπικῆς μας Ἐκκλησίας, ὃτι τήν Κυριακήν 10ην Ἀπριλίου 2022 (Ε’ Κυριακή τῶν Νηστειῶν) ἑορτάζεται ἡ Μνήμη τοῦ Ἁγίου Ἱερομάρτυρος Γρηγορίου τοῦ Ε’ Πατριάρχου Κωνσταντινουπόλεως.
Θά τελεσθεῖ Ἀρχιερατική Θεία Λειτουργία καί θά ἑορτασθεῖ ἡ Μνήμη του εἰς τόν Ἱερόν Ἐνοριακόν Ναόν Εἰσοδίων τῆς Θεοτόκου Ἐνορίας Ντομάτα, ἔνθα καί φυλάσσεται τό πρόχειρον φέρετρον Αὐτοῦ, δωρηθέν εἰς τόν Ἱερόν Ναόν ὑπό τοῦ Πλοιάρχου Ν. Σκλάβου.

Ὣρα 7:45 π.μ. Ἒναρξις Ὂρθρου.
Ὣρα 9:15 π.μ. Ἒναρξις Θ. Λειτουργίας.

ΕΚ ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΣ

Ακολουθήστε το kefaloniapress.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Σχόλιο

  1. ”Το ποτηριον ο εγω πινω πιεσθε και το βαπτισμα ο εγω βαπτιζομαι βαπτισθησεσθε. Το δε καθισαι εκ δεξιων μου και εξ ευωνυμων μου ουκ εμον εστιν δουναι, αλλ’οις ητοιμασται.”Στο κατα Μαρκον ιερον Ευαγγελιον στην σχετικη περικοπη που θα αναγνωσθει αυριο Κυριακη Ε των Νηστειων στους ιερους ναους γινεται λογος για ενα αιτημα των Μαθητων προς τον Χριστον,οι οποιοι του απευθυνουν μια παρακληση το να καθησουν οι υιοι του Ζεβεδαιου ο Ιακωβος και ο Ιωαννης, οι οποιοι και ησαν εκεινοι που του κανουν και την αιτηση αυτη ”ο εις εκ δεξιων και ο εις εξ’ ευωνυμων Του” οταν ο Ιησους θα ερχοταν στην βασιλεια Του.
    Ο Χριστος ηδη ειχε αναγγειλει σε ολους τους Μαθητες τα επικειμενα παθη Του αλλα και την Ανασταση Του προ ολιγον.”Τοτε ηρξατο αυτοις λεγειν οτι ιδου αναβαινομεν εις Ιεροσολυμα και ο Υιος του ανθρωπου( ο Χριστος) μελλει παραδοθηναι και πολλα παθειν υπο των αρχιερεων και πρεσβυτερων και εμπαιξουσιν αυτον και μαστιγωσουσιν και σταυρωσουσιν και τη τριτη ημερα αναστησεται”κατα τις διηγησεις και των αλλων λεγομενων συνοπτικων Ευαγγελιων (Ματθαιου και Λουκα).Ο Χριστος τοτε τους αποκρινεται λεγοντας κατα την ιδια ιερα διηγηση.”Ουκ οιδατε τι αιτεισθε. Δυνασθε το ποτηριον ο εγω πινω πιεσθε και το βαπτισμα ο εγω βαπτιζομαι βαπτισθηναι;Οι δε λεγουσιν αυτω. Δυναμεθα”.Και ο Χριστος πλεον τους διαβεβαιωνει με τα παραπανω.
    Κατα τους χρονους τους εσχατους οπου η Ιουδαια η χωρα οπου ο Σωτηρ εζησε σωματικως και επετελεσε τα της σωτηριου Αυτου οικονομιας εστεναζε κατω απο τη σιδεροφραχτο τοτε Ρωμη και η λαχταρα της αναμονης του επικειμενου Μεσσιου γινοταν ολο και πιο εντονη. Μαλιστα οι αρχιερεις και οι πρεσβυτεροι του λαου εχοντας παρερμηνευσει το νοημα των σχετικων προφητειων αλλα και παραθεωρωντας ολοτελα καποιες ρησεις π.χ. του Ησαιου ”ως προβατον επι σφαγην ηχθη και ως αμνος εναντιον του κειροντος αυτου ουκ ανοιγει το στομα”που αναφεροταν στην σταυρικη θυσια ,αλλα και αλλες ρησεις π.χ.”βουλεται ο Κυριος καθαρισαι αυτον απο της πληγης και δειξαι αυτω φως”που αναφερεται στην εκ νεκρων Ανασταση εδωσαν εντελως κοσμικη ερμηνεια στην παρουσια και αποστολη του αναμενομενου Μεσσιου.Τον επεριμεναν ως επιγειο βασιλεα και ανεμεναν την Ιουδαια και την πρωτευουσα του κρατους τους τα Ιεροσολυμα στις αρχαιες δοξες της εποχης του Δαυιδ και του Σολομωντα ελευθερωμενοι πλεον απο τους εχθρους τους Ρωμαιους οπως και τοτε απο τους Βαβυλωνιους και Ασσυριους αλλα και τους Αιγυπτιους την εποχη του γεναρχου τους Μωυσεως του θεοπτου.Αξιζει μαλιστα να αναφερθει οτι ο ιδιος ο Μωυσης προεφητευσε στην τοτε γενεα οτι”προφητην μελλει αναστησει Κυριος ο Θεος εξ’ημων. Αυτου ακουετε”.Γεγονος που και ο Ιδιος ο ενανθρωπησας Κυριος σαφως τους το προλεγει ”ου κατηγορησω υμων προς τον Πατερα. Μωυσης εσται ο κατηγορος υμων, εις ον υμεις ηλπικατε”.
    Με βαση ολα τα πιο πανω”ηρξαντο αγανακτειν κατ’αυτων οι Μαθηται (του Ιακωβου και Ιωαννου).Ως γνωστον οι πιο πανω μαθηται ησαν μαζι με τον Πετρον ο πιο στενος κυκλος οι πιο κοντα στον Διδασκαλο Χριστο και σε στενοτερη σχεση με Αυτον αποστολοι.Και παιρνει την ευκαιρια ο Χριστος και τους ξεκαθαριζει πλεον τα πραγματα δινοντας την πραγματικη εννοια σε οτι μεχρι τωρα τους απασχολουσε”μη ουτως εν ημιν αλλ’οστις θελει πρωτος ειναι εστω παντων διακονος. Και γαρ ο Υιος του ανθρωπου ουκ ηλθεν διακονηθηναι, αλλα διακονησαι και δουναι την ψυχην αυτου λυτρον αντι πολλων”.
    Ο Υιος του Θεου γενομενος ανθρωπος ερχεται πλεον να καταλυσει τις λανθασμενες αντιληψεις και ερμηνειες των αρχιερεων και πρεσβυτερων του λαου με τις οποιες ειχαν διαποτισει και τους απλους τοτε ανθρωπους. Ξεκαθαριζει πλεον τα πραγματα απορριπτοντας καθε εννοια εγκοσμιου βασιλειας Του μεταξυ των ανθρωπων. Η αποστολη του ηταν καθαρα σωτηριολογικη και η παρουσια Του ως πασχοντος δουλου του Θεου κατα τον προφητη ο οποιος ” τας ασθενειας ημων εβαστασε”, ”τας αμαρτιας ημων ανηνεγκεν εν τω σωματι Αυτου επι το ξυλον”, κατα τον αποστολο του μετεπειτα και κορυφαιον Πετρον και”ου τω μωλωπι Αυτου ημεις ιαθημεν”.Η βασιλεια του δεν ηταν εγκοσμιος αλλα ανακαινιση των παντων”κατα προγνωσιν Θεου Πατρος, εν Αγιασμω Πνευματος” και ”εν ραντισμω αιματος Ιησου Χριστου”.Οσον αφορα τον προορισμο των Μαθητων του τους ειχε ξεκαθαρισει ευθυς εξ αρχης οτι”ιδου εγω αποστελλω υμας ως προβατα εν μεσω λυκων” ”παραδοθησεσθε εις συνεδρια και εσεσθε μισουμενοι δια το ονομα Μου”, ”ο υπομεινας εις τελος ουτος σωθησεται”.”ει εμε εδιωξαν και υμας διωξουσιν”. ”εν τω κοσμω θλιψιν εξετε, αλλα θαρσειτε. Νενικηκα γαρ τον κοσμον”.Σκοπος τους ηταν ο δρομος και η μιμηση του Διδασκαλου τους Χριστου και αποστολη τους ο ευαγγελισμος του κοσμου με οτι και αν εκοστιζε αυτο τους το σωτηριον εργον. Ο δρομος του Χριστου ειναι ανηφορικος με πετρες Γολγοθας σταυρος και ο τοπος του οχι καθεδρα με δαφνας αλλα τοπος μαρτυρικος με καρφια και τετοιον θα πρεπει να τον βλεπουν οσοι θελουν να ακολουθησουν και να χρηματισουν Μαθητες του Χριστου. Το βραβειο ειναι το μαρτυρικο αλλα ενδοξο τελος και τα στιγματα των βασανισμων κοσμηματα πρωτου μεγεθους στο μαρτυρικο στεφανι των γνησιων αθλητων και χριστιανων αγωνιστων.
    Τετοιοι ακριβως αγωνιστες οι οποιοι εφθασαν στο υψος της αγιοτητας ειναι και οι αυριον εορταζομενοι κατα την Κυριακην ημερα Ε των Νηστειων αγιοι Μαρια η Αιγυπτια οσια και Γρηγοριος ο Ε ιερομαρτυς πατριαρχης Κων/πολεως η μεν δια της σκληρας οδου της ασκησεως και ο δε με το ενδοξο μαρτυρικο του τελος υπερ πιστεως και πατριδος. Εκλπηρωσαν εις το επακρον τους λογους του Χριστου ο καθενας αναλογα με τις περιστασεις στις οποιες εζησε και ενατια στις προκλησεις των καιρων τους . Η μεν οσια Μαρια αντιπαλαισε εναντια στο σαρκικο φρονημα και νικησε κατα κρατος τον πονηρο και τα ενεδρα του με την πολυετη μονωση και ασκηση της στην ερημο του Ιορδανου και ο δε αγιος Γρηγοριος αναδεικνυμενος ποιμην καλος και γνησιος κατα μιμηση του αρχιποιμενος Χριστου αξιος διαδοχος του πρωτοκλητου αποστολου και Μαθητου του Χριστου Ανδρεου στην καθεδρα της βασιλιδος των πολεων μιμητης του μαρτυρικου του τελους και πατριδος αληθινος και γνησιος προστατης σε χρονους ζοφερας δουλειας για το γενος το ελληνικον κατα τον ιερον Χρυσοστομον ομολογησας με ανδρειο φρονημα εναντια στους απιστους με τη σταση του Χριστον εσταυρωμενο και ανασταντα εκ νεκρων. Η μεν εδοξασε τον Χριστον με το μαρτυριο της συνειδησεως ο δε με το μαρτυρικο επι της αγχονης μακαριον τελος του, αναδεικνυοντας διαχρονικα παντα καθε τετοια ημερα παραμονη της αγιας και Μεγαλης Εβδομαδο των παθων του Κυριου οδον αγωνισματων και νικης κατα των ποικιλων κυριως εχθρων της ψυχης εν οψει της Αγιας και μεγαλης εορτης του Πασχα κααι πρεσβευοντες υπερ σωτηριας εξ’ αορατων και ορατων εχθρων υπερ παντων ημων .Αμην

Comments are closed.