Χοροστατούντος του Μητροπολίτη Κεφαλληνίας κ.κ. Δημητρίου τελέστηκε στον Ιερό Ναό της Μητροπόλεως Αργοστολίου η Αποκαθήλωσης του Σώματος του Κυρίου . Η εκκλησία ήταν κατάμεστη απο πιστούς οι οποίοι γιορτάζουν ελεύθερο Πάσχα μετά τα δυόμιση χρόνια των αποκλεισμών της πανδημίας.
Η Αποκαθήλωσης εις τον Μητροπολιτικό Ναό του Αργοστολίου
Ακολουθήστε το
kefaloniapress.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Τουτο το Σαββατον εστιν το υπερευλογημενον εν ω ο Χριστος αφυπνωσας αναστησεται τριημερος, ψαλλει απο σημερα η Εκκλησια μας προεορταζουσα αμα τη εις αδου καθοδω του Χριστου την εκ νεκρων λαμπροφορον τριημερον εξανασταση Του.Στην Παλαια Διαθηκη στο πρωτο βιβλιο της Γενεσεως διαβαζουμε οτι ο Δημιουργος Θεος κατεπαυσεν τη ημερα τη εβδομη ”απο παντων των εργων ων ηρξατο ο Θεος ποιησαι”.Αφου συνετελεσθησαν οι εξι φασεις της δημιουργιας του κοσμου ειδεν ο Θεος και” ιδου καλα λιαν”.Στο βιβλιο της Εξοδου αναφερεται στο Νομο του Μωυσεως οτι”τη ημερα τη εβδομη Σαββατα Κυριω τω Θεω σου” Η πρωτυπωση της αργιας της ημερας του Κυριου εμφανιζεται στο γεγονος της παραλαβης του Νομου και ισχυε απαρασαλευτα μεχρι και τους χρονους της θειας ενανθρωπησεως.Η ημερα αυτη για τους Εβραιους ηταν το Σαββατον αφ ενος για την αναμνηση της καταπαυσεως του Θεου απο παντων των εργων ων ηρξατο ο Θεος ποιησαι και αφετερου για το γεγονος της θαυμαστης διαβασεως της ερυθρας θαλασσης και πορειας προς την γη της επαγγελιας.
Στο χριστιανικο Πασχα εχουμε τον Σαββατισμο-καταπαυση του Χριστο στον ταφο μετα το περας της πραγματοποιησεως της ενσαρκου θειας οικονομιας η οποια εκορυφωθη στο γεγονος της σταυρικης θυσιας στο Γολγοθα.Μεσα στον ταφο η σαρξ του Δεσποτου Χριστου διαφθοραν ουκ οιδεν. Ο Χριστος ως τελειος ανθρωπος υπηρξεν εν ταφω σωματικως εν Αδη δε μετα ψυχης ο απεριγραπτος.”Ως λεων και ως σκυμνος ανεπεσεν και τις εγερει Αυτον”Ως Θεος παντελειος δε η θεοτης εν τω ταφω εν τω Αδη οπου ”τοις εν φυλακη πνευμασιν πορευθεις εκηρυξεν”(κατα τον κορυφαιον αποστολον Πετρον) και εν τω ουρανω συγχρονως πληρων τα παντα ο απεριγραπτος μη εκστας του θρονου του πατρικου.Και ο ταφος του Χριστου εν συνεχεια ”πασταδος βασιλικης λαμπροτερος αναδεδεικται η πηγη της ημων αναστασεως”.
Το γεγονος αυτο της αναστασεως και του εσχατολογικου σαββατισμου της μελουσης ζωης και μακαριοτητος το ζει η Εκκλησια μας απο τωρα με τα ιερα μυστηρια μεσω των οποιων προσφερει τον αγιασμο και την καινοτητα στα πιστα μελη της. Εφοσον ειναι το μυστικο σωμα του σαρκι σταυρωθεντος και ανασταντος Χριστου. Κυριωτερα αποδειξη αυτου του σαββατισμου και κυριως αποδειξη της αναστασεως ειναι και τα αφθαρτα σκηνωματα των αγιων μας Σπυριδωνος εν Κερκυρα Διονυσιου εν Ζακυνθω και Γερασιμου του εν Κεφαλληνια τα οποια αυτες τις ημερες του Πασχα εκτιθενται στις θυρες ορθια κατα την τοπικη προσφικη εκφραση για τιμητικη προσκυνηση και αγιασμο δηλωνοντας με την παρουσια τους την αει-σωματικη οτι ”η σαρξ σου διαφθοραν ουκ οιδε Δεσποτα ουδε η ψυχη σου εις Αδην εγκαταλελειπται”και οτι τουτο το Σαββατον εστιν το υπερευλογημενον εν ω ο Χριστος αφυπνωσας αναστησεται τριημερος”Αμην.