I.N. Aγίας Τριάδος Ληξουρίου: Πρόγραμμα Εορτής Αγίου Πνεύματος

316

Ακολουθήστε το kefaloniapress.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

2 Σχόλια

  1. Κατεφθασε και παλι η παραμονη της μεγαλης μεθεορτου και τελευταιας εορτης ητις εστιν η Πεντηκοστη η οποια ειναι η εορτη της ”του Πνευματος επιδημιας και της προθεσμιας η επαγγελια και της ελπιδος η συμπληρωσις”κατα εναν υμνο που ψαλλεται αποψε στην ακολουθια του Μεγαλου εσπερινου της αυριανης εορτης.
    Πληροφορια για το γεγονος της εορτης αλλα και για τα γεγονοτα που ελαβαν χωρα σε αυτην εχουμε φυσικα απο το βιβλιο ”Πραξεις των Αποστολων”οπου ο ιερος συγγραφευς αποστολος και ευαγγελιστης Λουκας διηγειται με την καλαμο του λεπτομερειακα και γλαφυροτατα το μεγιστο και συγκλονιστικο αυτο γεγονος της καθοδου του Παναγιου Πνευματος αλλα και τα αποτελεσματα τα οποια προεκυψαν με βαση αυτο το γεγονος.
    Και αναφερεται συγκεκριμενα οτι” εν τω συμπληρουσθαι την ημερα της Πεντηκοστης ησαν απαντες (οι Αποστολοι) ομοθυμαδον επι το αυτο”.Και ξαφνικα ακουστηκε ενας παραδοξος ηχος ”ωσπερ πνοης βιαιας και επληρωσεν τον οικον ου ησαν καθημενοι και ωφθησαν αυτοις διαμεριζομεναι γλωσσαι ωσει πυρος και εκαθισεν εφ’εν εκαστον αυτον και επλησθησαν απαντες Πνευματος Αγιου και ηρξαντο λαλειν ετεραις γλωσσαις καθως το Πνευμα εδιδου αυτοις αποθφεγγεσθαι”.
    Τις ημερες των ιουδαικων εορτων της Σκηνοπηγιας των Εγκαινιων αλλα κυριως του εβραικου Πασχα και της Πεντηκοστης εχουμε μαρτυριες απο τον μεγαλο Ιουδαιο ιστοριογραφο της διασπορας Τιτο Φλαβιο Ιωσηπο ο οποιος χαρακτηριζεται απο τον αγ Ιωαννη τον Χρυσοστομο ως ”αψευδης και φιλαληθης ιστορικος”και που εζησε και εγραψε στους μετα Χριστον χρονους,οτι συνερρεαν στην αγια πολη Ιερουσαλημ πολλες χιλιαδες κυριως Εβραιοι της διασπορας αλλα και προσηλυτοι απο διαφορα σημεια του τοτε γνωστου κοσμου που εγγιζαν ακομη και το εκατομμυριο.Αυτο συνεβηκε και τοτε εκεινη την εποχη σε αυτο το κοσμοσωτηριο γεγονος της καθοδου του Αγιου Πνευματος. Και συνεβη τοτε οι ιδιοι σχεδον ανθρωποι που ηταν προσκυνηται τον καιρο του αχραντου παθους του Χριστου και που τον ειδαν θνησκοντα επανω στον σταυρο του μαρτυριου ,οι ιδιοι να γινουν και μαρτυρες της θαυμαστης μεταστροφης των μαθητων του και Αποστολων οι οποιοι λιγο πολυ κατεσταθησαν και αυτοι γνωστοι στα πληθη των ανθρωπων κατα την τριετη επι γης παρουσια και δραση του Θεανθρωπου.”Ησαν ανδρες ευλαβεις” απο καθε γωνια ”της υπο των ουρανων”.Και οταν εγινε η βοη η οποια συνταραξε ολο αυτον τον κοσμο καταλαβαν ολοι οτι ειχε επικεντρο το σπιτι οπου ”ησαν οι μαθηται συνηγμενοι δια τον φοβον των Ιουδαιων”.Και διερωτωνταν ολοι αυτοι οι ανθρωποι συμφωνα με το ιερο κειμενο”ουχ ουτοι εισιν οι λαλουντες Γαλιλαιοι και πως ημεις ακουομεν εκαστος τη ιδια διαλεκτω;Παρθοι και Μηδοι και Σκυθοι και Ελαμιται και οι κατοικουντες την Μεσοποταμιαν Συριαν τε και Παμφυλιαν Ποντον και την Ασιαν…..και Ρωμαιοι και Κρητες και Αραβες και προσηλυτοι”.
    Τοτε ”σταθεις ο Πετρος και επαρας τη φωνη αυτου”τους εφερε αποδειξεις για τον αναμενομενο Μεσσια τον σταυρωθεντα και ανασταντα Χριστον και τελειωσε με την προτροπη”Μετανοησατε και βαπτισθητω εις εκαστος επι τω ονοματι του Ιησου Χριστου εις αφεσιν αμαρτιων και ληψεσθε την δωρεαν του Αγιου Πνευματος”Βεβαια τα αποτελεσματα ηταν θαυμαστα γιατι απο εκεινη τη στιγμη πιστεψαν και βαπτισθηκαν απο τους Αποστολους περιπου τρεις χιλιαδες ανθρωποι και αποτελεσαν την πρωτη Εκκλησια γι’αυτο και η Πεντηκοστη ειναι η γενεθλιος ημερα της Εκκλησιας.Αλλα ομως υπηρξαν και οι αμφισβητιες οι οποιοι δεν παραδεχθηκαν τα οσα θαυμαστα εβλεπαν με πρωτη την θρησκευτικη ηγεσια των αρχιερεων και γραμματεων των δικαστων και φονευτων του Χριστου,οι οποιοι συνεχισαν να απιστουν με τα λογια οτι οι Αποστολοι”μεμεστωμενοι γλευκους εισιν”.
    Δυο χιλιαδες χρονια μ. Χ. σημερα και εορταζουμε και παλι την εορτη της Πεντηκοστης εν μεσω παγκοσμιου διαταραχης και πολλων και μεγαλων ακαταστασιων και λοιμικων ασθενειων και πολλων αλλων δυσαρεστων γεγονοτων. Θα επρεπε να επισημανθουν καποια βασικα εδω σημεια.
    Οπως οι Ιουδαιοι τοτε ετσι και ενα μεγαλο μερος της ανθρωποτητας σημερα διακατεχεται απο μια θρησκευτικη αδιαφορια και μια πεισμονα απιστια στα αποκαλυπτικα γεγονοτα των καιρων οπου διανυουμε.Αδιαφορια θρησκευτικη απεναντι στην θεοπνευστια και αληθεια των Γραφων οι οποιες προλεγουν σαφεστατα τα γεγονοτα τα τοσο σημαδιακα και που αναφερονται λεπτομερως στο τελευταιο βιβλιο της Αποκαλυψεως του Ιωαννου οπως π.χ. οι πολεμοι η κοινωνικη ανισοτητα η πεινα η ελευση του αντιχριστου η αποστασια του κοσμου αλλα εν τελει η νικη του Χριστου-αρνιου η ηττα του θηριου ο θριαμβος της Εκκλησιας και η μελλουσα ζωη.Πολλα ηδη απο αυτα που ειπωθηκαν εκπληρωνονται στον καιρο μας. Εξαλλου υπηρξαν και υπαρχουν και σημερα οι φωνες των αγιων του Θεου που πιστοποιουν και επαληθευουν με τις θεοπνευστες ρησεις τους τα ανωτερω τα οποια οι προφητες ανηγγειλαν και οι Αποστολοι εν Αγιω Πνευματι εκηρυξαν εξαιρετικα δε οι Αποστολοι Πετρος (Α και Β Επιστολαι Πετρου)και ο Ιωαννης ο Θεολογος (Αποκαλυψη Α Β και Γ επιστολαι Ιωαννου)οπως οι οσιοι των καιρων μας εξαιρετικα δε ο οσιος γεροντας αγιος Παισιος ο Αγιορειτης ο κατεξοχην εν Αγιω Πνευματι υποφητης των εσχατων χρονων.Υπαρχει βεβαια και το εκλεκτο λειμα ο πιστος λαος του Θεου ο οποιος ευλαβειται τους ως ανω οσιους και ακροαται μετα πιστεως τα αποκαλυπτικα μηνυματα τους τα εντελως αφυπνιστικα και επικαιρα.
    Οπως τοτε στο γεγονος εκεινο που απο τους μεν επιστευθη το γεγονος και απο τους δε παρερμηνευθη ετσι και σημερα τα γεγονοτα που συμβαινουν γυρω μας αντιμετωπιζονται απο τους πιστους χριστιανους ως τα σημεια των καιρων γιατι πραγματι οταν κανεις ακουει οτι η ενσκηψασα πανδημια δεν υποχωρει οτι κοντα σε αυτο το γεγονος προστιθεται πλεον και το φαινομενο των θαλασσιων οντων που εξελισσονται σε εναν ακομη κινδυνο στην περιοδο του θερους για τους απο οπου της Ελλαδας και του κοσμου παραθεριστες ερχεται στην μνημη των πιστων αυτων ανθρωπων λιγο-πολυ τα φαινομενα των δεκα πληγων της Αιγυπτου (Εξοδος) οπου το νερο του Νειλου εγινε αιμα οτι ακριδες και αλλα καταστρεπτικα εντομα επεφεραν ζημιες ανυπολογιστες τοτε στους Αιγυπτιους ,που επεσε σκοτος και χαλαζα ,οπως και σημερα που παρατηρουνται διαφορα ερπετα (ποντικια φιδια κ.α.)σε δρομους αλλα και κοντα σε οικιες, οπου κανουν την εμφανιση τους επικινδυνα καιρικα φαινομενα (ιανος μηδεια γενεσις ραφαηλ)οπως ονομασαν οι επιστημονες -μετεωρολογοι τις κατα καιρους θεομηνιες οπου παρατηρουνται καθε ειδους κλιματικες αλλαγες, οι πολεμοι και οι αιματηρες συγκρουσεις ,το κυριωτερο οπου η αγαπη των πολλων εψυγη οπως προεφητευσεν ο Θεανθρωπος και οπου οι δυναμεις του σκοτους επιασαν σιγα σιγα να σημαδευουν την παγκοσμια ιστορια πισω απο τη σημερινη τεχνολογια και εξελιξη τα σημεια της λεγομενης νεας εποχης και τουτο οφειλεται στην αυτοπροβολη του συγχρονου ανθρωπου και στις δικες του πεπερασμενες δυναμεις απο τη μια και στην αδιαφορια και απιστια γεγονοτα απο την αλλη γεγονοτα που συντελουν συμφωνα με την ορθοδοξη πιστη μας στο να απεμπολει ο συγχρονος και δη ο σημερινος Ορθοδοξος χριστιανος ανθρωπος την Χαρη και την δωρεα του Αγιου Πνευματος απο τη ζωη και τα εργα του, ενω απο εναν θρησκευτικα αδιαφορο ανθρωπο προσκολλημενο στα εφημερα και ρεοντα αντιμετωπιζονται ως πολυ φυσικα και οι φωνες των αποστολων των προφητων και των αγιων ”δεν ισχυουν πια στην εποχη μας και αυτα θεωρουνται πλεον ξεπερασμενα”εξαλλου κατα την ιδια λογικη θα μπορουσε να ισχυριστει ο ιδιος αυτος οτι”ποιος ειδε και ποιος ηκουσε;κανεις . Μηπως πηγε κανεις και γυρισε να μας πει τι ειδε;”Μα και να συνεβαινε αυτο ο απιστος θα εμενε παλι απιστος. Μηπως και οι αρχιερεις και οι πρεσβυτεροι βλεποντας τα θεοπρεπη θαυματα του Χριστου επιστευσαν;οχι το αποτελεσμα ηταν το ”αρον αρον σταυρωσον αυτον!;”
    Κυριακη αυριο της αγιας Πεντηκοστης εορτη της καθοδου και επιφοιτησεως του Αγιου Πνευματος η Εκκλησια αυριο μας καλει να εορτασουμε προσευχητικως κατα τη μεταβαση μας στους ιερους ναους μας και να γονατισουμε σε καιρο πανδημιας αναταραχης πολεμων και πρωτοφανων συμπεριφορων στον τελεσθησομενο αυριον εσπερινο της λεγομενης ”γονυκλισιας”.Μας καλει λιγο να ξεφυγουμε απο τις διασκεδασεις του καλοκαιριου που μολις αρχισε και να ευφρανθουμε ενθεως με την υπεροχη υμνολογια της εορτης αντι για ενα δροσερο μπανιο σε καποια πλαζ κοσμικη προσκαλουμαστε για λιγο να λαβουμε την ανωθεν ευλογια του Παρακλητου με αφορμη την αυριανη λατρευτικη συναξη η οποια κατερχεται ως και τοτε ετσι και σημερα και παντοτε ως ”νεφος δροσωδες και υετιζουσα φλοξ δι ου ημεις ελαβομεν την Χαριν δια πυρος τε και υδατος”.Μας καλει σε καιρο που οι διαφορες δυναμεις γυρω μας μας απειλουν με το προσχημα της αθειας του ορθολογισμου και του οποιουδηποτε οικονομικου η ψυχολογικου η αλλου ειδους πολεμου να στηριξουμε τις ελπιδες μας ”στον θησαυρο των αγαθων και ζωης χορηγον”. Τοτε” η του Αγιου Πνευματος επιφοιτησις τοις απιστοις μεθη ειναι ενομιζετο αλλα ημεις τω Αγιω Πνευματι στηριχθεντες βοησωμεν. το Πνευμα Σου Το Αγαθον αφ ημων μη αντανελης Φιλανθρωπε δεομεθα”. Ας δεηθουμε με τα λογια των ευχων της αυριανης γονυκλισιας ”αμαρτιας νεοτητος μη μνησθης,……καθαρισον ημας εκ των κρυφιων ημων,……. δωρησαι ημιν την αφεσιν των παραπτωματων ημων, σκεπασον ημας εν τη σκεπη των πτερυγων Σου,…..αξιωσον ημας πριν εις την γην υποστρεψαι προς Σε επιστρεψαι,…..Σοι Μονω αμαρτανωμεν αλλα και Σοι Μονω λατρευωμεν.”

  2. Υ.Γ. Επισης θα ηθελα εν τελει να επιφερω μια μικρη διορθωση που δε φαινεται σοβαρη αλλα αυτο το ορθογραφικο λαθος παραπεμπει σε διαφορετικο νοημα απο αυτο που εννοειται και θα πρεπει να εννοειται. Ο λογος για την τελευταια φραση η οποια δε γραφεται με ωμεγα αλλα με ομικρον και εχει ”σοι μονο αμαρτανομεν αλλα και σοι μονο λατρευομεν”.

Comments are closed.