Μεγαλοπρεπής ο εορτασμός του Αγίου Πνεύματος εις τον Ι.Ν. Αγίας Τριάδος Ληξουρίου

488

Μεγαλοπρεπώς πανηγύρισε την εορτή του Αγίου Πνεύματος κατά το διήμερο Κυριακής 12- Δευτέρας 13 Ιουνίου 2022 ο περικαλλής Ιερός Ναός Αγίας Τριάδος Ληξουρίου.
Στο μέγα εσπερινό της εορτής μετείχαν οι ιερείς του Ληξουρίου, πρωτοπρεσβύτερος π. Χαραλάμπης Μαρκέτος, ο οποίος και εκήρυξε καταλλήλως, πρωτοπρεσβύτερος π. Νικόλαος Σωτήρας, πρεσβύτερος π. Νικόλαος Κανελλόπουλος και ο εφημέριος του Ναού, πρωτοπρεσβύτερος π. Ιωάννης Φραγκισκάτος. Από πολιτικούς το παρόν έδωσαν ο δημοτικός σύμβουλος Ληξουρίου κ. Διονύσιος Αραβαντινός και το μέλος του συμβουλίου της τοπικής κοινότητος Ληξουρίου κ. Έκτορας Αντωνάτος.

Στην Θεία Λειτουργία της πανηγύρεως προεξήρχε ο σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Κεφαλληνίας κ.κ.Δημήτριος, συμπαραστατούμενος από τους ιεροδιακόνους του και τον εφημέριο του Ναού π. Ιωάννη Φραγκισκάτο. Το παρόν έδωσαν ο βουλευτής Κεφαλληνίας και Ιθάκης κ.Παναγής Καππάτος ,  ο δήμαρχος Ληξουρίου κ. Γεώργιος Κατσιβέλης και ο δημοτικός σύμβουλος κ. Βαγγέλης Συνοδινός-Βαλλιάνος.

Τους ύμνους όλων των ιερών ακολουθιών απέδωσε με κατάνυξη και καλλιτεχνία η υπό την διεύθυνση του κ. Νικολάου Βάλσαμου εκκλησιαστική χορωδία, απαρτιζομένη από τους εκ Ληξουρίου συνεργάτες του κ. Σπύρο Θεοτοκάτο, κ. Ανδρέα Γρηγορόπουλο, πρόεδρο της τοπικής κοινότητος Ληξουρίου, κ. Μπάμπη Μαρκαντωνάτο, κ. Δημήτρη Μοσχόπουλο, τον ιεροψάλτη του Ναού κ. Αντώνιο Έρτσο, καθώς και τους συνεργάτες του στην Χορωδία του Ι.Ν.Αγίου Γεωργίου Καρύκη Αθηνών κ.Νίκο Καραγκιαούρη, κ. Βασίλη Γιαννόπουλο και κ. Σπύρο Κοντό.
Η Παναγία Τριάς να σκέπει και να αγιάζει όλον τον κόσμον.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ : Νίκος Καραγκιαούρης

Ακολουθήστε το kefaloniapress.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Σχόλιο

  1. Τοτε μεν κατειργασθη η αφωνια προς τιμωριαν ,νυν δε καινουργειται η συμφωνια προς σωτηριαν των ψυχων ημων( Δοξαστικον αινων ορθρου εορτης Αγιου Πνευματος).
    Το γεγονος της συγχυσεως των γλωσσων της Βαβελ και της διασπασεως της ανθρωποτητος σε λαους και φυλες οπως το διηγειται το σχετικο κεφαλαιο στην Γενεση διαδεχεται η συμφωνια των λαων και εθνων σε ολη την τοτε γνωστη οικουμενη προς σωτηριαν με την αποστολη και καθοδο του Αγιου Πνευματος ,το οποιο εορτασαμε την ημερα της Δευτερας μετα την Πεντηκοστη κατα την οποια αυτο το ομοδοξον και ομουσιον και παντοδυναμον εορταζομεν Πνευμα τον Εναν της Τριαδος Θεον τω Πατρι και τω Υιω συνθρονον συμπροσκυνουμενον και συνδοξαζομενον.
    Η ομοφωνια αυτη δια μεσου των αιωνων συνεχιζεται αμεσως μετα την γεννηση και εξαπλωση της πρωτης Εκκλησιας πρωτα στα Ιεροσολυμα ”την μητερα πασων των Εκκλησιων και το κατοικητηριον του Θεου” η οποια ”πρωτη εδεξατο αφεσιν αμαρτιων δια της Αναστασεως”.
    Στα Ιεροσολυμα επισκοπευει ως πρωτος επισκοπος ο Ιακωβος ο Αδελφοθεος ο οποιος και προεδρευει στην πρωτη Αποστολικη συνοδο των Ιεροσολυμων η οποια συγκληθηκε για την αντιμετωπιση των εξ εθνων χριστιανων κατα την εισοδο τους στην Εκκλησια του Χριστου το 49 μ. Χ.Η συνοδικη συνειδηση εκφραζεται τοτε για πρωτη φορα με επιστολη των Αποστολων η οποια αρχιζει με την φραση”Εδοξε τω Αγιω Πνευματι και ημιν”οπως μας πληροφορουν οι ”Πραξεις”γεγονος που σημαινει οτι με το φωτισμο και την καθοδηγηση του Αγιου Πνευματος αντιμετωπιστηκε σοφα και καταπληκτικα το φλεγον αυτο ζητημα και η αναγνωση της επιστολης των Αποστολων προκαλεσε αγαλλιαση στα μελη της αρτιγεννητης Εκκλησιας για τη διαφωτιση που τους παρειχε στο θεμα-προβλημα το οποιο ανεφυη.
    Με την παροδο των αιωνων στην πολυετη πορεια της Εκκλησιας εχουμε την πληρη διαμορφωση της συνοδικης συνειδησης της Εκκλησιας με βαση το δογματικο και κανονικο εργο των επτα αγιων οικουμενικων συνοδων οι οποιες με τους κανονες που επεκυρωσαν καθοριζουν τις προυποθεσεις λειτουργιας και ασκησης του συνοδικου θεσμου σε τοπικο αλλα και υπερ-τοπικο και οικουμενικο πεδιο με βαση παντα και το κριτηριο της πολιτικης διοικησεως.Ετσι εχουμε το πεντακορυφον κρατος της Εκκλησιας και τον θεσμο της πενταρχιας των πατριαρχων των οποιων τα προνομια επικυρωνουν οι σχετικοι κανονες των αγιων επτα οικουμενικων συνοδων καθοριζοντας με τη σειρα τιμης πρωτον τον Ρωμης (πρεσβυτερα Ρωμη) δευτερον τον Κωνσταντινουπολεως ( Νεα Ρωμη) τριτον τον Αλεξανδρειας τεταρτον τον Αντιοχειας και πεμπτον τον Ιεροσολυμων.Η σειρα αυτη οριστηκε με βαση και την πολιτικη διοικηση ενω κατα την πατερικη -δογματικη γραμματεια το Ιδιο το Πνευμα το Αγιον εθεσε τουτο το πεντακορυφον κρατος στην Εκκλησια που λειτουργει ως οι πεντε αισθησεις του εκκλησιαστικου σωματος ως και οι πεντε αισθησεις του ανθρωπινου σωματος. Παραλληλα με κανονες μιας εκ των συνοδων εκεινων καθοριζονται και τα πρεσβεια τιμης της Εκκλησιας της Κυπρου ως Αυτοκεφαλου ενω ταυτοχρονα οριζονται και οι σχετικες εδαφικες δικαιοδοσιες μιας εκαστης εκ των ανω Εκκλησιων.
    Αυτη η ταξη κρατησε απαρασαλευτη εως και το 1054 μ. Χ. οποτε εχουμε το σχισμα των δυο Εκκλησιων Ανατολης και Δυσεως.Τουτο οφειλεται στη θεωρια περι παπικου πρωτειου η οποια διαμορφωθηκε με εντελως κοσμικα κριτηρια οσον αφορα τον επισκοπο Ρωμης.Η αρχη εγινε με την διεισδυση της Εκκλησιας της Ρωμης στα ανατολικα μερη της Ιλλυριας επι της πατριαρχειας του Μεγαλου Φωτιου και εξης. Παραλληλα υιοθετηθηκαν αρχικα απο δυτικους και Λατινους κυριως θεολογους στοιχεια ξενα προς την παραδοση της καθολου Εκκλησιας οπως η
    προσθηκη του filioqve στο Συμβολο εντελως αντικανονικη και βλασφημος την οποια δυστυχως επεκυρωσαν οι τοπικες συνοδοι Φραγκφουρτης και Ακυισγρανου στη Δυση. Την αρχη της ελαβε απο τη συνοδο του Τολεδο της Ισπανιας, επισης η λεγομενη ψευδο-Κωνσταντινειος δωρεα οι χαλκευμενες ισιδωρειες διαταξεις το λεγομενο dictatus papae τα οποια θεμελιωνουν τις παπικες δοξασιες σχετικα με το πρωτειο του επισκοπου Ρωμης συμφωνα με το οποιο ο παπας αποτελει μυστικη προεκταση του αποστολου Πετρου και η εξουσια του επεκτεινεται στα επουρανια επίγεια και καταχθονια!Ο παπας κατα τις ιδιες επισης δοξασιες επικυρωνει τις συνοδους και τα δογματα οπως διακηρυξε η συνοδος του Τριδεντου ξεπερνωντας σε αυθεντια και την ιδια τη συνοδο!κατι εντελως αντιθετο με τη συνοδικη συνειδηση της Ανατολης καθως επισης και αλλα καταδικαστεα λατινικα εκκλησιαστικα εθιμα.
    Θα ελεγε κανεις οτι εδω εχουμε στην περιπτωση του επισκοπου-παπα Ρωμης τον ιδιο εγωισμο και την επαρση της Βιβλικης Βαβελ η οποια επαναλαμβανεται ως αλλη πλεον νοητη Βαβελ στην ιστορια της Εκκλησιας.Συνεπεια ειναι η αφωνια προς τιμωρια . Αφωνια εδω θα μπορουσε να δηλωθει η απουσια της Χαριτος του Αγιου Πνευματος η οποια παυει εις το εξης να επισκιαζει και να πρυτανευει τους αποσχισθεντες δυτικους με αποτελεσμα να επελθει η τιμωρια η ασυμφωνια δηλ. και το πνευματικο σκοτος . Αποτελεσμα η ρωμαιοκαθολικη εκκλησια να διασπασθει και απο αυτη να διαχωρισθουν οριστικα πλεον την εποχη της Μεταρρυθμισης οι Λουθηρανοι οι οποιοι δεχονται μονο δυο μυστηρια το βαπτισμα την θεια κοινωνια και το γαμο των κληρικων σε αντιθεση με τη ρωμαιοκαθολικη εκκλησια, οι Καλβινιστες οι οποιοι δεν δεχονται τις εορτες καθολου, αρουνται τελειως την προσκυνηση του τιμιου σταυρου των ι. εικονων των ι. λειψανων δεν τελουν θεια λειτουργια και τηρουν μονο το Ευαγγελιο ενω η Παλαια Διαθηκη και η ιερα παραδοση δεν εχουν κατ αυτους ισχυν σε αντιθεση με την Ορθοδοξια οπου ειναι κατα την δογματικη ορθοδοξο διδασκαλια ισοτιμες και ισοκυρες, οι Αγγλικανοι οι οποιοι εχουν βεβαια λιγες εορτες και η παρουσια των ι εικονων εχουν διακοσμητικο χαρακτηρα στους οικους λατρειας των.Επηλθε δηλ η αφωνια η ελλειψη της Θειας Χαριτος που κατεστησε ακαρπους και πνευματικα ξηρους αλλα και διηρημενους μεταξυ τους ,ως αλλοτε το πληθος που οικοδομουσε τη Βαβελ και διεσπασθη, ολους αυτους που ανηκουν στα ως ανω δογματα και ομολογιες ενω απο το 1054 και εξης δεν υπαρχουν κοινοι αγιοι ουτε καν αγιοι στις χωρες της Δυσεως.
    Στην Ορθοδοξη Εκκλησια του Χριστου την μονη κανονικη Εκκλησια την Κιβωτο της σωτηριας στα τελευταια χρονια εχουμε αθροα επιστροφη πολλων ανηκοντων πριν σε αυτες τις ομολογιες-δογματα . Πολλοι προερχονται απο την Αγγλια Γαλλια Ελβετια και αλλες χωρες κυριως υστερα απο επισκεψεις σε μονες του Αγιου Ορους σε καιρους παραμονης τους στην Ελλαδα , αλλοι ερχονται και στα νησια μας (πολλοι εξ αυτων εδω στην Κεφαλληνια στον αγιο Γερασιμο οπου συγκινουνται με το προσκυνημα και την ατενιση του Αγιου στην λαρνακα Του οπου ειχαμε και εχουμε μεταστροφες θαυμαστες στην Ορθοδοξια ενω δεν παυουν να γραφουν ο καθενας προσευχες στη γλωσσα τους σε χαρτακια ενωπιον της ιερας λαρνακος)ενας επισης Ελβετος στο Αγιο Ορος επισκεπτομενος τον αγιο Παισιο βαπτισθηκε χριστιανος ορθοδοξος και αλλες πολλες μεταστροφες ετεροδοξων οι οποιοι πλεον εντασσονται στην Αγια του Χριστου Ορθοδοξο Καθολικη και Αποστολικη Εκκλησια μετα απο προσκυνημα τους και σε αλλα ιερα μερη της Ελλαδας και ενσαρκωνουν για μια ακομη φορα το δευτερο τμημα του υμνου της εορτης” αρτι καινουργειται η συμφωνια προς σωτηριαν”την οποια επιτυγχανουν Χαριτι Θεου ολοι αυτοι οι προερχομενοι απο τις αποσχισμενες μεταξυ τους ομολογιες -δογματα ερχομενοι σε μια θαυμαστη συμφωνια και που επιδαψιλευεται πλεον κατα την παυλειο αποστολικη ευλογια ”η χαρις του Κυριου ημων Ιησου Χριστου και η αγαπη του Θεου και Πατρος και η κοινωνια του Αγιου Πνευματος μετα παντων”Αμην.

Comments are closed.