Ι.Ν. Προδρόμου Διλινάτων: Iερή Αγρυπνία απόψε

162

Ανακοινώνεται στον Ιερό Ναό Αγίου Ιωάννου Προδρόμου Διλινατων ότι σήμερα 11 Σεπτεμβρίου 2023 και ωρα 8.30 μ.μ θα τελεσθεί Ιερά Αγρυπνία προς τιμή της υπεραγία Θεοτόκου Λάμιας

Ακολουθήστε το kefaloniapress.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Σχόλιο

  1. Η παραμονη της Εικονας της Παναγιας της ”Λαμιας”οπως ονομαζεται στον ι ναο του τιμιου Προδρομου Διλινατων μεχρι την εορτη του τιμιου Σταυρου δινει την ευκαιρια στους εντοπιους να εκδηλωσουν την τιμη και ευλαβεια τους στο προσωπο της Παναγιας μας εντοπιων χωριανων αλλα και απο οπου αλλου προσελθουν χααριν προσκυνηματος.
    Η παραμονη της Εικονας εξαλλου στον ως ανω ιερο Ναο τον κεντρικο αυτο του χωριου Διλινατα διδει αφορμη και για καποια βαθυτερα θεολογικα νοηματα και μηνυματα στο σημερα , την εποχη με τα τοσα προβληματα και γεγονοτα που μαστιζουν τον συγχρονο κοσμο και κυριως στα τελευταια ετη που επακολουθησαν μετα την επιδημια του λεγομενου ”κορωνο-ιου”.
    Η Παναγια οπως και ο τιμιος Προδρομος ειναι δυο μορφες – κεφαλαια ξεχωριστες, μοναδικες και ανεπαναληπτες στην ιστορια του κοσμου. Και οι δυο αυτες μορφες επαιξαν σπουδαιο και πρωτευοντα ρολο εντασσομεναι στο προαιωνιο σχεδιο του Θεου για τη σωτηρια του κοσμου.
    Και πρωτα -πρωτα τα γεγονοτα που σχετιζονται με την -σημερα εορταζομενη γεννηση της Θεοτοκου αλλα και του τιμιου Βαπτιστου Ιωαννου ειναι παρομοια.Πληροφοριες απο την ιερα Παραδοση λεγουν οτι το ζευγος Ιωακειμ και Αννης ησαν ατεκνοι εως το βαθυ γηρας τους ,γεγονος που θεωρουνταν ονειδος και ελειψη ευλογιων παρα Κυριου, δια τουτο και αντιμετωπιζαν την αποδοκιμασια των συγχρονων τους Ιουδαιων, επειδη η ατεκνια θεωρουντας ονειδος και δειγμα θεικης τιμωριας , μιας και η αναμονη του Μεσσιου-Χριστου ηταν εντονη οσο ποτε εκεινους τους χρονους και ο καθενας ειχε τη ελπιδα πως απο το γενος η τους απογονους του θα προηρχετο ο Μεσσιας, οπως ανηγγειλαν τα βιβλια των Προφητων.Ομοιως δε και οι γονεις του Προδρομου Ζαχαριας ο ιερευς και η Ελισαβετ, οι οποιοι ησαν εν γηρα βαθυ ατεκνοι και κατα το Ευαγγελιον του Λουκα συνελαβαν τον Προδρομον της Χαριτος.
    Η Αννα πανηγυριζει και ο Ιωακειμ ευφραινει κατα τον τοκον(απο την υμνολογια της εορτης) βοωντες ο καθενας ”ιδου μοι εδωκεν ο Υψιστος το εμψυχον παλατιον της θειας δοξης Αυτου”οπου ειναι η Θεοτοκος Μαριαμ ο ”εμψυχος θρονος του Βασιλεως Χριστου και το παλατιον και η πολις”, ενω παρομοια ο Ζαχαριας ”πλησθεις Πνευματος Αγιου” αναφωνει προς το νεογεννητο Ιωαννη”Και συ παιδιον προφητης Υψιστου κληθηση”. Η Θεοτοκος και ο τιμιος Προδρομος υπηρξαν καρποι επαγγελιας στους αγιους γονεις των εντασσομενοι πλεον στο σχεδιο της θειας οικονομιας.Και απο ονειδος τα ζευγη των γονεων τους προσελκυουν τιμη και μακαρισμους απο τις γενεες των πιστων μεσω των υμνων των εορτων και επικλησεων προς αυτους για χαρη ευλογια και σωτηρια.
    Η εορτη της υψωσεως του τιμιου Σταυρου αυτον επισης το μηνα μαζι ταυτοχρονα με την εορτη του γενεθλιου της Θεοτοκου μας δηλωνει οτι και η Θεοτοκος και ο τιμιος Προδρομος εγευθησαν το σταυρικο μαρτυριο, η Θεοτοκος συνειδητα και ο Βαπτιστης Ιωαννης ακολουθωντας τη μαρτυρικη πορεια καθε αγιου.Η Θεοτοκος ολη της τη ζωη απο τη στιγμη της ”εκ Πνευματος Αγιου”συλληψεως της αντιμετωπισε τη δυσπιστια πρωτα -πρωτα του δικαιου μνηστορος ο οποιος ”δικαιος ων και μη θελων αυτην παραδειγματισαι εβουληθη λαθρα απολυσαι αυτην”(Ευαγγελιον κατα Ματθαιον). Το συνειδητο αυτο μαρτυριο εκορυφωθη στο δραμα του Γολγοθα οπου ”παρα τω Σταυρω του Ιησου ειστηκεισαν η μητηρ Αυτου και η αδελφη της μητρος Αυτου Μαρια η του Κλωπα και Μαρια η Μαγδαληνη”(κατα Ιωαννην Ευαγγελιον)ενω η Θεοτοκος ,κατα τον ρωμαικο νομο, κινδυνευσε να υποστει συνεπειες λογω ως μητερα του Σταυρωθεντος ,δια τουτο και ο Χριστος με τους λογους προς τον μαθητη ον ηγαπα ”ιδου η μητηρ σου”μεριμνησε για την προστασια Της απο τη θεση του σταυρικου μαρτυριου.Ο Βαπτιστης αντιστοιχα ετελειωθη με αποκεφαλισμο ,ως γνωστον, ως ο τελευταιος προφητης και κηρυκας του επιφανεντος Μεσσιου-Χριστου μεσα στις φυλακες του φρουριου Μαχαιρους, κατα το γνωστοτατο συμποσιο του Ηρωδου,στο οποιο γεγονος ειναι αφιερωμενος και ο αναφερθεις ιερος Ναος του.
    Επισης οι λογοι του Κυριου προς τους Μαθητες Ιακωβο και Ιωαννη ζητουντων πρωτοκαθεδρια κατα την επικειμενη βασιλεια του Μεσσιου ”το δε καθισαι εκ δεξιων μου και εξ ευωνυμων μου ουκ εστιν εμον δουναι, αλλ’οις ητοιμασται”(Ευαγγελιον κατα Μαρκον) δηλ. οτι το ποιος θα καθισει εκ δεξιων και εξ αριστερων Μου ,οριστηκε απο τον Ουρανιο Πατερα μου. θα λεγαμε οτι υπονοει την Θεοτοκο Μαρια πρωτα-πρωτα ως Μητερα και θρονο εμψυχο του Δεσποτου και ως ”την μονη ευλογημενην εν γυναιξιν”την Κεχαριτωμενη και τον τιμιο Προδρομο ο οποιος παλι κατα την μαρτυρια του Ιδιου του Χριστου”ουκ εγηγερται εν γεννητοις γυναικων μειζων Ιωαννου του Βαπτιστου”δηλ κανεις δεν ανεδειχθη μεγας απο τους ανθρωπους σαν τον Ιωαννη Βαπτιστη. Αυτο δηλωνει και η βυζαντινη εικονογραφηση-παρασταση της ”Δεησης”οπου ενθρονος καθηται ο Χριστος Σωτηρ του κοσμου ενω δεξια και αριστερα η Θεοτοκος και ο τιμιος Προδρομος μεσιτευοντες.
    Μεσα στα μεθεορτα του Γενεθλιου της Θεοτοκου κατα τις παραμονες της εορτης της Υψωσεως του Σταυρου ,οπου υποδηλωνει το σταυρικο μαρτυριο και τη νικη του Ανασταντος ως ”η δευτερη Μεγαλη Παρασκευη”για την Εκκλησια μας διδει η Θεοτοκος και ο τιμιος Προδρομος το μηνυμα για ακραδαντη πιστη στις δυσκολιες, στενοχωριες ,σε θεματα δυσκολα της υγειας, σε ανεκπληρωτα σχεδια , στο μελλον του καθενος , αλλα προπαντος στην επιτευξη της σωτηριας εκαστου αφορωντες στον Σταυρο του Χριστου ως πηγη δυναμεως , ζωης και νικης και προσβλεποντες στο επιγειο θυσιαστηριο , την Αγια Τραπεζα ,ως επι γης Γολγοθα και ταφο και μνημειο κενο της Αναστασεως, εχοντες ο καθενας συν-αντιληπτορας και βοηθους τη Θεοτοκο και τον Προδρομο της Χαριτος ως εχοντας εμπειρια του σταυρικου αλλα και του συνειδητου μαρτυριου και του προσωπικου Γολγοθα.
    Με αυτο το πνευμα και τη συναισθηση καλουνται οσοι θα παραυρεθουν και φετος στα μεθεορτα του Θεομητορικου Γενεθλιου στον τιμιο Προδρομο αλλα και απαντες ο καθενας χωριστα να ατενισουμε αισθητα η και νοερα την Εικονα της Παναγιας της”Λαμιας”μεσα στον ιερο Ναο του τιμιου Προδρομου ,στου οποιου την αποτομη ειναι αφιερωμενος και στις παραμονες της ”δευτερας Μεγαλης Παρασκευης”,της εορτης της υψωσεως του τιμιου και ζωοποιου Σταυρου.

Comments are closed.