Πρόγραμμα Εορτής Αγίου Γερασίμου με την παρουσία του Αρχιεπισκόπου Αμερικής Ελπιδοφόρου

324

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ
ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΚΕΦΑΛΛΗΝΙΑΣ

AΡΓΟΣΤΟΛΙΟΝ 9/10/2023

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Κεφαλληνίας ανακοινώνει ότι η Πανήγυρις της εορτής της Ανακομιδής του Ιερού Λειψάνου του Αγίου Γερασίμου του θαυματουργού και προστάτου των απανταχού της γης Κεφαλλήνων θα εορτασθεί και εφέτος ιεροπρεπώς κατά το κάτωθι Πρόγραμμα:

19 Οκτωβρίου 2023. Εσπέρας.
Ώρα 20:30 Μέγας Αρχιερατικός Εσπερινός.
Ώρα 22: 45 Ιερά Αγρυπνία

20 Οκτωβρίου 2023. Πρωῒ. Ώρα 7:30 π.μ. Όρθρος και εν συνεχεία
>> >> >> Ώρα 9:00 π.μ. Αρχιερατική θεία Λειτουργία.
>> >> >> Ώρα 11:00 π.μ. Λιτάνευσις του Ιερού
Σκηνώματος του Αγίου Γερασίμου.

Του Μ. Εσπερινού και της Θ. Λειτουργίας θα προεξάρχη ο Σεβασμιώτατος Αρχιεπίσκοπος Αμερικής κ. Ελπιδοφόρος, πλαισιούμενος υπό των Σεβ. Μητροπολιτών, Λέρου, Καλύμνου και Αστυπαλαίας κ. Παϊσίου, Πατρών κ. Χρυσοστόμου, Ηλείας και Ωλένης κ. Αθανασίου και Κεφαλληνίας κ. Δημητρίου.

Θα ψάλουν οι χορωδίες Αργοστολίου και Ληξουρίου.

ΕΚ ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΣ

 

Ακολουθήστε το kefaloniapress.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Σχόλιο

  1. Ενα απο τα τοσα τροπαρια της ιδιαιτερας ασματικης ακολουθιας του αγιου Γερασιμου και συγκεκριμενα ενα απο τα μεγαλυναρια του ιερου προς Εκεινον παρακλητικου κανονος τον ονομαζει ”Ασκητων η λαμπροτης”.Θελει δηλ. να δηλωσει οτι ο αγιος Γερασιμος πετυχε αυτο, που ονομαζει η Εκκλησια μας δια των αγιων μεγαλων θεολογων πατερων της, απο το κατ”εικονα” στο καθ’ομοιωσιν”, πετυχε μεσα απο την πολυετη ασκηση του και τον πνευματικο του αγωνα την παντελη προετοιμασια και ευκοσμια πνευματικη του ψυχικου Του κοσμου, ωστε απο αυτη την ζωη να γινει δεκτης των νοερων ελλαμψεων του Αγιου Πνευματος , η καρδια και η ψυχη του να γινει κατοικητηριο και θρονος βασιλικος του Αγιου Πνευματος, να αναδειχθει οργανο του Αγιου Πνευματος, της Αγιας Τριαδος οικος παντερπνος , κηπος ευωδεστατος και παγκαλος της αρετης και της χαριτος (απο την ι. ασματικη ακολουθια του Αγιου) και να επιτυχει να γινει αυτο που και ο Μεγας Βασιλειος λεει χαρακτηριστικα, να γινει δηλ. αστραφτερος και κρυσταλλινος σαν το καθαρο κρυσταλλο, το οποιο δεχεται τις ακτινες του αισθητου φωτος (του ηλιου) και οπως ο ηλιος αντανακλα σαν δευτερο φως ακτινες του ηλιακου φωτος ορατες χιλιομετρα μακρυα, ετσι αντανακλα και Εκεινος (ο αγ Γερασιμος) με τη σειρα του σαν ετεροφωτος και διαυγαζων αστηρ ακτινες του νοερου και ακτιστου Φωτος, της χαριτος του Τρισηλιου Φωτος, του Τριαδικου Θεου. Και το πετυχε αυτο μελετωντας διηνεκως τα ζωηρα λογια της Αγιας Γραφης και κανοντας τα καθημερινη πραξη γενομενος φως τοις πλησιον Του, οπου ευρεθη και παρεμεινε προς δοξαν Θεου.
    Στην Παλαια Διαθηκη, στα πρωτα κεφαλαια του βιβλιου της Γενεσεως ο Ιδιος ο Τρισυποστατος Δημιουργος Θεος μετα την ορατη και αορατον κτισιν δημιουργει τον ανθρωπο την κορωνιδα της δημιουργιας (ποιησωμεν ανθρωπον κατ’εικοναν ημετεραν και καθ’ομοιωσιν) και τον εγκαθιστα μονιμο κατοικο του κηπου της Εδεμ(του Παραδεισου) με την εντολη να εργαζεται για την διατηρηση και προοδο της δημιουργιας ολης ως πρωτος και μονιμος κατοικος, ενω ταυτοχρονα τον προικιζει ο Αθανατος Δημιουργος με τα λεγομενα ”αρχεγονα δωρα”της θειας δικαιοσυνης, τα οποια κυριως ειναι η αφθαρσια, η αθανασια και η χαρα.
    Μετα την πτωση των πρωτοπλαστων αλλαζουν οι συνθηκες για τον πεπτωκοτα πλεον ανθρωπο, ζει μακραν της αγαπητικης κοινωνιας μετα του Θεου, απεμπολει τα αρχεγονα δωρα της δικαιοσυνης, διαταρασσεται η σχεση του μετα του Δημιουργου και με ολη την λογικη και αλογο κτιση-δημιουργια, ενω διδεται συγχρονος και η πρωτη υποσχεση-” το Πρωτευαγγελιον” σχετικα με την ανακληση του πεπτωκοτος δημιουργηματος και την αποκατασταση στο αρχαιον καλλος (Και εχθραν θησω ανα μεσον σου και αναμεσον του σπερματος σου και αναμεσον του σπερματος αυτης. Αυτος σου τηρησει την κεφαλην, συ δε τηρησεις αυτου πτερναν).
    Ο εν Χριστω ανθρωπος εχοντας λαβει την αθανατοποιον σφραγιδα του Χριστου κατα το αγιον βαπτισμα, μαζι συγχρονος και την δωρεα του Αγιου Πνευματος αποκαθισταται στο αρχαιον καλλος και ετσι αποκτα ολες τις προδιαγραφες να φθασει απο το” κατ εικονα” στο ”καθ’ομοιωσιν”εκλαμπρυνεται -εφ οσον και ο ανθρωπινος παραγων συνεργει προς τουτο, με τις ενθεες θεικες αρετες και καθισταται πολιτης της βασιλειας του Θεου απο αυτη την ζωη και τιμιον μελος της επι γης στρατευομενης Εκκλησιας Του γευομενος απο αυτη τη ζωη την χαρα του ουρανου και την μακαριοτητα των δικαιων και τα αγαθα εκεινα,”α ο Θεος ητοιμασεν τοις αγαπωσιν Αυτον”.
    Ενα τετοιο τιμιο μελος εκ κοιλιας μητρος υπηρξε και ο αγιος Γερασιμος ο επικληθεις” Νεος Ασκητης”τιμητικα απο την στρατευομενη του Χριστου Εκκλησια με εορτη κυρια και πανηγυρι της μνημης του την 20ην Οκτωβριου-συνδεδεμενη για λογους καθαρα εκκλησιαστικους με την ημερα της ανακομιδης του τιμιου σκηνους Του.Ο αγιος Γερασιμος αξιοποιησε ολες τις δυνατοτητες και προδιαγραφες ανατεθραμμενος απο τους ευσεβεις γονεις του”εν παιδεια και νουθεσια Κυριου”και ανεδειχθη εκτος απο μελος τιμιον και παραδεισου οικητωρ, αλλα κυριως ανεδειχθη ”δοχειον αποστιλβον της Χαριτος”και μιμητης των παλαι αρχαιων ασκητων με την αδιαλειπτο προσευχη, την σωματικη κακοπαθεια, την μελετη του θειου λογου, αλλα και με την προσωπικη Του εργασια, ιδιαιτερα στον μεχρι των ημερων του κακοτραχαλο και δυσβατο τοπο των Ομαλων, οπου τον μετετρεψε σε εναν ευφορο και παραγωγικο τοπο, αλλα κυριως τις κεχερσωμενες ψυχες και καρδιες μετεβαλλε με το αροτρο του λογου και του παραδειγματος Του σε ευφορη γη αποδιδουσα ”καρπον εκατονταπλασιονα”.
    Ο αγιος Γερασιμος ξεπερασε τους νομους της φθορας, οπως και ο συν-ωνυμος του οσιος Γερασιμος ο Ιορδανιτης (εις τιμην και του οποιου ελαβε το ονομα κατα την χειροτονια του εις πρεσβυτερον στον Παναγιο Ταφο) ξεπερασε τους νομους της εχθροτητας μετα του φυσικου περιβαλλοντος και του ζωικου βασιλειου και στον οποιο”ο θηρ δεδουλευκεν”.Με τα πνευματικα του παλαισματα καταλυει με τη σειρα του τις πλεκτανες του αρχαιου εχθρου, του οφεως, ο οποιος ποτε την Ευαν ηπατησεν και οπως οι ασκητες Μεγας Αντωνιος ο κατεξοχην καθηγητης της ερημου ,Ευθυμιος και Σαββας, ασκητευσε κατακτωντας τα επαθλα των αγωνων του και γενομενος ποδηγετης ευσεβων μοναζουσων ιδρυοντας γυναικειον κοινοβιον αναδεικνυμενος και καθηγητης της μοναστικης πολιτειας και μιμουμενος στην αγιοτητα τον οσιον Θεοδοσιον Κοινοβιαρχην με τον οποιον ”ην ομοιος ο Αγιος κατα την ιδεαν του σωματος,πλην του γενειου,υπεξανθιζε γαρ κατα τον πογωνα”(απο το συναξαριον του Αγιου).
    Η σημερινη Μονη των Ομαλων (Νεας Ιερουσαλημ) την οποια ιδρυσεν ο οσιος Γερασιμος ”των ασκητων η λαμπροτης”,εκτος απο πανορθοδοξο και πανελληνιο προσκυνημα, ειναι εργαστηριο αγιοτητος, μια μεγαλη πνευματικη σχολη,ενας επι γης ισαγγελος παρθενωνας, ενα πανεπιστημιο και ενα πνευματικο Γυμνασιο, οχι σαν αυτα που γνωριζουμε, αλλα μια σχολη και πανεπιστημιο που βιωνεται στο επακρον η εμπειρικη θεολογια και η πρακτικη εφαρμογη των κυριακων εντολων, ενω ταυτοχρονα ειναι ενας αλλος ”κηπος της Εδεμ”, ενας νοητος και πνευματικος επι της γης παραδεισος,οπου ευτυχια και πλουτος ασυλος ειναι η μυστικη ευλογια οπου διανεμει ο οσιος Γερασιμος ”η λαμπροτης των ασκητων”μεσω του τιμιου και αφθαρτου λειψανου Του, οπου ειναι το αποστιλβον δοχειον της αρετης και της Χαριτος ”ην εκ Θεου πιστως ειληφεν”και η παραδεισια ενθεος ατμοσφαιρα των ιερων ακολουθιων, που σαν αλλα Χερουβειμ ”επιβοωντα και κραζοντα” ειναι η αδελφοτης της Μονης οπου ανυμνει εσπερας και πρωι και μεσημβρια το παναγιον ονομα του Τρισαγιου ανυμνουμενου υπο των ουρανιων αγγελικων ταγματων Θεου.
    Σε αυτη τη σχολη, το πανεπιστημιο, το πνευματικο Γυμνασιο, τον ισαγγελο παρθενωνα, το πανελληνιο και πανορθοδοξο προσκυνημα συρρεουν και φετος κατα χιλιαδες προσκυνηται -κληρικοι , ιερομοναχοι, αρχιερεις και λαικοι ευσεβεις προσκυνητες και ατενιζουν προς τον οσιο Γερασιμο την ”λαμπροτητα των ασκητων”και προσβλεποντες σε Αυτον ως παραδειγμα τελειο αρετης και της χαριτος και ως ποδηγετην της πρακτικης παναριστον, ζητωντας να μυσταγωγηθουν παρα του οσιου Πατρος τα κρειττονα, δεομενοι μαζι με τον υμνωδο της Παρακλητικης” αρεταις εκλαμπρυνον ο Θεος ινα υμνω Σε”, προβαλλομενοι πρεσβυν ευπροσδεκτον τον Κεφαλληνιας υπερμαχον και ουρανομυστην της Χαριτος ,τον Γερασιμον τον θειον, οπου ειναι κατεξοχην ”των ασκητων η λαμπροτης”.

Comments are closed.