Χοροστατούντος του Μητροπολίτη Κεφαλληνίας Δημητρίου ετελέσθη η Δοξολογία στον Μητροπολιτικό Ναό Αργοστολίου προς τιμή της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας καθώς εορτάζει σήμερα, ημέρα μνήμης της Εκκλησίας των τριών Παίδων εν καμίνω.
Παρόντες στη δοξολογία ο Δήμαρχος Αργοστολίου Θεόφιλος Μιχαλάτος, ο πρόεδρος της ΕΟΔ Εικοσιμίας Διονύσης Κωνσταντάτος, ο διοικητής της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας Κεφαλονιάς, πύραρχος Χρήστος Ζουναλής, εκπρόσωποι του Πυροσβεστικού Σώματος και των υπόλοιπων σωμάτων ασφαλείας της Κεφαλονιάς, οι εθελοντές του ΕΟΔ και συμπολίτες μας.
Την ημερήσια διαταγή του Αρχηγού του Πυροσβεστικού Σώματος διάβασε ο υποδιοικητής της Π.Υ Αργοστολίου Αντιπύραρχος Χριστοπαναγης Κουγιανος.
Ευχόμαστε στον Διοικητή της Πυροσβεστικής, στα στελέχη, στις γυναίκες και τους άνδρες της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας, των Εθελοντικών Ομάδων και της Πολιτικής Προστασίας Δήμου και Περιφέρειας , ΥΓΕΙΑ και ΚΑΛΗ ΔΥΝΑΜΗ στο έργο τους.
ΡΕΠΟΡΤΑΖ: ΕΥΓΕΝΙΑ ΜΑΡΑΤΟΥ
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΠΑΝΟΣ ΜΑΝΤΑΣ
Δείτε περισσότερες φωτογραφίες:
Η σημερινη εορτη των αγιων τριων Παιδων των εν τη καμινω βληθεντων και Δανιηλ του προφητου αλλα και του συν-εορταζομενου ”Αγιου της συγγνωμης” και προστατου της γειτονος νησου αγιου Διονυσιου του θαυματουργου φετος τυγχανουν την ημερα της Κυριακης οπου μνεια ποιουμεθα του χαρμοσυνου γεγονοτος της Αναστασεως του Κυριου.
Οι αγιοι τρεις Παιδες Αζαριας Ανανιας και Μισαηλ (στα βαβυλωνιακα Σεδραχ Μισδαχ και Αβδεναγω αντιστοιχα) και ο αγιος επισης προφητης του Θεου Δανιηλ εζησαν τετρακοσια εξηντα(460)χρονια πριν απο την εν Χριστω ενσαρκον φρικτην οικονομιαν κατα τους χρονους της Βαβυλωνιου αιχμαλωσιας στη Βαβυλωνα και διακριθηκαν εν μεσω του ειδωλολατρικου περιβαλλοντος της εποχης για τις τιμες και τα αξιωματα που ελαβαν λογω των πολλων αρετων τους ,αλλα κυριως επειδη τους προστατευε ο Κυριος ο Αληθινος και Μονος Θεος των πατερων τους Τον Οποιο ελατρευαν αδιακοπα και απροσκοπτα εν μεσω των Βαβυλωνιων ειδωλολατρων με αποτελεσμα οι μεν αγιοι τρεις Παιδες θαυματουργικα με την επιστασια αγιου Αγγελου να διαφυλαχθουν σωοι και αβλαβεις απο την φλεγομενη καμινο στην οποια ερριφθησαν κατα διαταγη του βασιλεως Ναβουχοδονοσορος και ο προφητης Δανιηλ να διασωθει ακεραιος μεσα στο λακκο των λεοντων οπου εβληθη τον αυτο καιρο.
Ο αγιος Διονυσιος εγεννηθη με τη σειρα του στην υπο ενετικη κατοχη νησο Ζακυνθο απο πλουσιους και επιφανεις γονεις, νορμανδικης καταγωγης ο πατηρ του Νουκιος Σιγουρος ο οποιος και ανθραγαθησε τοτε στους βενετο-τουρκικους πολεμους προσφεροντας σημαντικες υπηρεσιες στην Ζακυνθο και η οικογενεια του Αγιου τουτου πατρος διακριθηκε για τον πλουτο και τις τιμες και τιτλους παρα των Ενετων ευγενων αλλα κυριως για τη θεοσεβεια και τις τοσες αλλες αρετες της.
Αναφορικα με το γεγονος της Αναστασεως του Χριστου που η Εκκλησια μας τιμα και μνειαν ποιειται την σημερον ημερα Κυριακη οι αγιοι τρεις Παιδες προτυπωνουν με το γεγονος της θαυμαστης διασωσεως τους εκ της φλεγομενης καμινου το μοναδικο κοσμοσωτηριο γεγονος της Αναστασεως γιατι εφυλαχθησαν σωοι και αβλαβεις εξηλθον θαυματουργικα οπως και ο Χριστος Σωτηρ εξηλθεν εκ του ταφου ”σκυλευσας τον Αδην μη πειρασθεις υπ’αυτου”και ο αγιος Διονυσιος επισης με την αφθαρσια του τιμιου σκηνωματος του διαλαλει την κοινην Αναστασιν εν τη εσχατη ημερα ,οπως και η σαρξ του Δεσποτου ”διαφθοραν ουκ οιδε ”και ”ουδε εν Αδη ξενοπρεπως εγκαταλελειπται”.
Στο βιβλιο επισης του προφητου Δανιηλ στην Παλαια Διαθηκη, οπου γινεται λογος για τους αγιους τρεις Παιδας και τον Δανιηλ, αναφερεται επισης συμβολικα και η προσωπικοτητα του Μεγαλου Αλεξανδρου με τη φραση ”ο τραγος των Ελληνων”ο οποιος προερχεται εκ δυσμων και υποδηλωνει σαφεστατα την ελληνικοτητα της Μακεδονιας μας, της μοναδικης ακριτικης αναποσπαστης και ευγενεστερας αυτης περιοχης της πατριδας μας, της ελληνικης και δικης μας Μακεδονιας. Στο βιο του αγιου Διονυσιου αντιστοιχα οι απογονοι του Αγιου καταγομενοι στην αρχη απο νορμανδικο γενος το οποιο αργοτερα κατηλθε στην ιταλικη χερσονησο και επερασε στα Επτανησα εξελληνιζεται με τον εκ μερους τους γαμο με ελληνιδες συζυγους (γονεις αγ. Διονυσιου Νουκιος η Μωκιος Σιγουρος και Παυλινα Βαλβη)και εντασσονται στην ελληνικη ζακυνθινη κοινωνια της εποχης δεχομενοι δια του αγιου χριστιανικου ορθοδοξου βαπτισματος και την μοναδικη ευλογια και τιμη εκτος του οτι ειναι μελη συνειδητα της ορθοδοξου Εκκλησιας, της μονης Κιβωτου της σωτηριας, να αναθρεψουν και να αναδειξουν συν τοις αλλοις και τον ευκλεη τους καρπο, τον ”λαμπρο γονο της Ζακυνθου και Αιγινης προεδρο Διονυσιον” τον θαυματουργον με χριστιανικες αρετες και ελληνικα ιδεωδη, ο οποιος αναδεικνυεται με τη σειρα Του καυχημα της Εκκλησιας και αγιος -εκτος των Ζακυνθιων και ολων των Ελληνων χριστιανων.
Αλλα οι αγιοι τρεις Παιδες Δανιηλ ο προφητης και Διονυσιος επισκοπος Αιγινης ο θαυματουργος , οι συν-εορταζομενοι αγιοι τη σημερον ημερα Κυριακη των αγιων προπατορων του Χριστου, οπως αυτη λεγεται,και που στη σημερινη ευαγγελικη περικοπη γινεται λογος για τους κεκλημενους του δειπνου, ειναι και οι πρεσβευτες ολων των πιστων των προσερχομενων στο δειπνο που δεν ειναι αλλο απο τη βρωση του ενιαυσιου-πασχαλιου Αμνου του Χριστου που προσφερεται ως ”μελιζομενος και μη διαιρουμενος” και ”εσθιομενος και μη δαπανωμενος” (ευχη της θ.λειτουργιας ι. Χρυσοστομου) και στο οποιο ειναι κεκλημενοι ολοι οι βαπτισθεντες εις το ονομα του Κυριου και προτρεπουν και δεονται νοερως-εκτος απο την προστασια και διαφυλαξη ολων των τιμωντων την εορτην τεταγμενων στο ιερο τους καθηκον, για την επαξια και ολο-προθυμο συμ-μετοχη εκαστου σε αυτο το δειπνο της Κυριακης ημερας περιξ της Αγιας Τραπεζης και της μη προβολης εκ μερος κανενος δικαιολογιας ”παρακαλω σε εχε με παρητημενον”,το οποιο δειπνο ειναι η απαρχη και η ολοκληρωση του επικειται στην επουρανιο βασιλεια οπου ολοι οι συν-δαιτημονες θα παραβρισκονται με τους απ αιωνος δικαιους τους αγιους προγονους του Χριστου (κατα την ανθρωπινη φυση Του)τους Αβρααμ Ισαακ Ιακωβ, παντας τους αγιους και εξαιρετικα με τους αγιους τρεις Παιδας τον προφητη Δανιηλ και τον Αγιο της συγγνωμης Διονυσιον τον θαυματουργον.