ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΚΕΦΑΛΛΗΝΙΑΣ
ΙΕΡΟΣ ΕΝΟΡΙΑΚΟΣ ΝΑΟΣ ΓΕΝΕΣΙΟΥ ΘΕΟΤΟΚΟΥ ΜΑΓΓΑΝΑΣ-ΑΓΙΟΥ ΣΤΕΦΑΝΟΥ ΜΗΝΙΩΝ

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΙΕΡΑΣ ΠΑΝΗΓΥΡΕΩΣ ΑΓΙΟΥ ΣΤΕΦΑΝΟΥ

Φέρεται εις γνώσιν των ευσεβών Χριστιανών της καθ’ ημάς Ιεράς Μητροπόλεως ότι κατά το διήμερο 26ης και 27ης Δεκεμβρίου 2023 θα τελεσθεί στον ως άνω Ιερό Ναό Πανήγυρις κατά το κάτωθι Πρόγραμμα:

Τρίτη 26/12: Μέγας Πανηγυρικός Εσπερινός μετ’ Αρτοκλασίας και θείου κηρύγματος προεξάρχοντος του Παν. Αρχιμ. π. Μάρκου Αποστολάτου 06.30 μ.μ.

Τετάρτη 27/12: Όρθρος και Αρχιερατική Θεία Λειτουργία προεξάρχοντος του Σαβασμιωτάτου Μητροπολίτου μας κ. Δημητρίου 07.30 π.μ.

Εκ του Εκκλησιαστικού Συμβουλίου

Ακολουθήστε το kefaloniapress.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Σχόλιο

  1. Μεσα στη χαρα της μεγαλης δεσποτικης εορτης της κατα σαρκα θειας Γεννησεως του Κυριου και συγκεκριμενα στην εβδομαδα των λεγομενων μεθεορτων τιμαται η εορτιος μνημη του πρωτομαρτυρος και αρχιδιακονου Στεφανου ο οποιος ηταν ενα απο τα ηγετικα στελεχη της πρωτης Εκκλησιας της αποστολικης και απο την αρχη ακομη της υπαρξεως και συστασεως της μεσα στον κοσμο απο την ημερα της Πεντηκοστης και κατα πρωτον σε αυτο ειδικα το ιουδαικο περιβαλλον των Ιεροσολυμων.
    Ο πρωτομαρτυς και αρχι-διακονος Στεφανος εζησε την εποχη των αγιων Αποστολων και συμφωνα με τη διηγηση του βιβλιου”Πραξεις των Αποστολων”εχειροτονηθη διακονος απο τους Αποστολους στην πρωτη χριστιανικη Εκκλησια ”πληρης ων πιστεως και Πνευματος Αγιου”μεταξυ των επτα διακονων τους οποιους εξελεξαν τον αριθμο επτα και που εστησαν ενωπιον των Αποστολων και μεταξυ των οποιων ησαν οι Προχορος, Νικολαος, Τιμων ,Παρμενας συμφωνα με αιτημα των πρωτων χριστιανων οι οποιοι διεγογγυζον οτι στα γευματα των χριστιανων στις λεγομενες” αγαπες ”παραθεωρουνταν καποιες περιπτωσεις ανθρωπων και με βαση την αποφαση των Αποστολων οτι” ουκ εξεστιν ημας τον λογον του Κυριου καταλειψαντες διακονειν τραπεζαις”εγινε και η αναλογη εκλογη για την αντιμετωπιση αυτου του προβληματος-ζητηματος που ανεκυψε.
    Ο αγιος Στεφανος διακρινοταν για την μεγαλη πιστη του προς τον Χριστο και την παρρησια και σοφια με την οποια ελεγχε και αποστομωνε τους Ιουδαιους αρνητας του Κυριου και σε καποια συνομιλια με καποιους νομομαθεις Ιουδαιους απο την συναγωγη των Λιβερτινων και Κυρηνιων οι τελευταιοι τον κατηγορησαν οτι εβλασφημησε στον Νομο του Μωυσεως και στο Ναο του Κυριου, επειδη εκηρυττε παρρησια οτι ο Κυριος του ουρανου και της γης ”ουκ εν χειροποιητοις κατοικει” ουτε περιοριζεται σε εναν τοπο αλλα οτι τα συμπαντα δεν δυνανται να Τον χωρησουν και οτι ο Χριστος-Μεσσιας ειναι ο επηγγελμενος απο τους προφητες και τον Μωυση και διελεχθη ενωπιον του Μεγαλου Συνεδριου οπου και δεσμιος εσυρθη κηρυσσοντας και ομολογωντας τον Χριστον αληθη Θεον αποστομωνοντας και κατηγορωντας τους Ιουδαιους ως αρνητες του Χριστου και ως ”σκληροτραχηλους και απεριτμητους τη καρδια”και αντιλεγοντας ”τω Πνευματι τω Αγιω”,ενω ταυτοχρονα αξιωθηκε και θεοπτιας βλεποντας ανεωγμενον τον ουρανον και τον Ιησουν καθημενον εν δεξια της δυναμεως του Πατρος μετα δοξης , γεγονος που ειχε ως συνεπεια τον δια λιθοβολισμου θανατο του απο τους μαινομενους Ιουδαιους, οι οποιοι ”διεπριοντο τας καρδιας και εβρυχον τους οδοντας αυτων”κατα του Πρωτομαρτυρος ο οποιος εχων λαμπουσαν την θεωριαν του ως αγγελος ετελευτησε προσευχομενος υπερ των βασανιστων του.
    Ο πρωτομαρτυς Στεφανος υπηρξε μια φωτεινη και μεγιστη φυσιογνωμια για την πρωτη Εκκλησια και δια μεσου των αιωνων δεχεται το σεβας και την τιμη ως το πρωτον σφαγιον υπερ Χριστου.Ειναι εξ αλλου γεγονος οτι στο γεγονος της Γεννησεως του Κυριου οι απο Ανατολων μαγοι ”εχαρησαν χαραν μεγαλην” βλεποντας τον αστερα και οδηγουμενοι εως την οικιαν ”οπου ην το παιδιον”, ”ο δε Ηρωδης ακουσας εταραχθη και πασα Ιεροσολυμα μετ’αυτου”.Ο πρωτομαρτυς Στεφανος ελαμπε ως αγγελου το προσωπον του και οι Ιουδαιοι ”διεπριοντο τας καρδιας και εβρυχον τους οδοντας”.Παρα τη φυγη στην Αιγυπτο της αγιας Οικογενειας και τη σφαγη των βρεφων , το σχεδιον της θειας οικονομιας εξεπληρωθη εως τελους, ενω παρα το λιθοβολισμο του Στεφανου και το διωγμο της πρωτης Εκκλησιας το κηρυγμα εξηπλωθη εν Ιερουσαλημ, Ιουδαια και Σαμαρεια και εως εσχατου της γης.
    Ο Ηρωδης κακως ετελευτησε μετα το απαισιο εγλημα που διεπραξε και ο οικος των χριστοκτονων Ιουδαιων αφεθη ερημος εως να ομολογησουν οτι”ευλογημενος ο ερχομενος εν ονοματι Κυριου”ενω αντιθετα ο πρωην διωκτης Σαουλ ο και ”συνευδοκων τη αναιρεσει Στεφανου ”γινεται αποστολος των εθνων Παυλος και κατα την εσχατη εποχη μελλει το λημμα των Ιουδαιων να πιστευσει και να επιστρεψει.
    Ακομα και σημερα τα γεγονοτα επαναλαμβανονται αλλα σε αλλη μορφη και με διαφορετικες συνθηκες. Μολονοτι δεν υπαρχει μαρτυριον αιματος στην εποχη μας εντουτοις οι ανθρωποι ειναι αλλοι μαθητες και ομολογητες του αρχιποιμενος Χριστου και αλλοι μετα πεισμονου αντιδρασεως αρνηται και εν τελει διωκται Του. Αλλοι ειναι πιστα μελη της Εκκλησιας δειχνοντας ετσι την αφοσιωση και υπακοη στους ποιμενες Της και αλλοι αντιτιθεμενοι και ”αντιλεγοντες τω Πνευματι τω Αγιω” κυριως με την απιστια και αντιλογια τους σε οσα παραδοθηκαν απο τους Αποστολους και περιχαρακωθηκαν απο τους αγιους πατερες δια των αγιων επτα οικουμενικων συνοδων, αλλοι αγωνιζονται προσφεροντας πολλες φορες και τα αποκτηματα τους στο εργο της Εκκλησιας, ενω αλλοι καταφερονται μετα μανιας και ”διαπριονται τας καρδιας και βρυχοντας τους οδοντας αυτων” εθελοτυφλουντες οτι η Εκκλησια ”διωκομενη και υβριζομενη λαμπροτερα καθισταται”οπως και στην εποχη των Αποστολων των μαρτυρων και του πρωτομαρτυρος Στεφανου.
    Ο πρωτομαρτυς και αρχιδιακονος Στεφανος μας δειχνει σημερα τη νικηφορα πορεια της Εκκλησιας του Χριστου η οποια ειναι τεθεμελιωμενη και οικοδομημενη επι τω θεμελιω των Αποστολων και των προφητων και στα αιματα των αγιων μαρτυρων των πεπελεκισμενων για την ομολογια του Αρνιου -Χριστου και οι ανηκοντες στην Εκκλησια ειναι φωτομορφα τεκνα αυτης και το ειδος των προσωπων αυτων ωσει αγγελων οπου και ο Χριστος ”πρωτοτοκος εν πολλοις αδελφοις”ενω οι εκτος Εκκλησιας γευονται απο αυτη τη ζωη τα δεινα του Αδου και ”διαπριονται τας καρδιας και βρυχουν τους οδοντας αυτων”ενω ο αγιος πρωτομαρτυς με το παραδειγμα του επιβεβαιωνει τρανως το γεγραμμενο στο ευαγγελιον κατα Ιωαννην”οπου ειμι Εγω εκει και ο διακονος ο εμος εσται και εαν τις Εμοι διακονη τιμησει αυτον ο Πατηρ”

Προσθέστε το δικό σας σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!