Το να ανοίγεις ένα ξενοδοχείο σε έναν σημαντικό προορισμό με μεγάλη αναγνωρισιμότητα, δίνει σίγουρα την αυτοπεποίθηση ότι το ξενοδοχείο αυτό έχει σημαντικές προοπτικές επιτυχίας. Ωστόσο, η δυσκολία αυξάνεται σημαντικά όταν έχεις να αντιμετωπίσεις τον έντονο ανταγωνισμό της περιοχής, με ξενοδοχεία τα οποία έχουν ήδη σημαντική τοποθέτηση στην αγορά αλλά και το πλεονέκτημα της τοποθεσίας. Όταν ένα ξενοδοχείο βρίσκεται σε γνωστό προορισμό, είναι θετικό· όταν όμως ο προορισμός έχει “landmark” τοποθεσίες με υψηλή ζήτηση, τα ξενοδοχεία που τυγχάνει να μην βρίσκονται σε αυτές τις περιοχές, γίνονται ξαφνικά πιο αδύναμα και, ανεξαρτήτως ποιότητας, αποτελούν αυτόματα “δεύτερη επιλογή” διαμονής.
Σε αυτό το Case Study, θα δούμε πώς μια ξενοδόχος και hotel concept & design maker, η κυρία Αλίνα Τσολακάκη, κατάφερε να δημιουργήσει ένα από τα πιο εμπνευσμένα ξενοδοχειακά concepts σε έναν “δεύτερης ταχύτητας” προορισμό, και να τραβήξει την προσοχή των ταξιδιωτών, αναδεικνύοντάς το σε ένα πετυχημένο παράδειγμα στρατηγικής.
Γιατί η Τοποθεσία παίζει τόσο μεγάλο ρόλο στην περίπτωση του Art Hotel Santorini;
Η Σαντορίνη αποτελεί έναν από τους γνωστότερους προορισμούς παγκοσμίως, καθώς και “σταθμό ζωής” για πολλούς ταξιδιώτες από όλο τον κόσμο. Ο λόγος είναι σαφώς το δραματικό τοπίο με τους απόκρημνους γκρεμούς που έχουν δημιουργηθεί λόγω της έκρηξης του ηφαιστείου, αλλά και το ειδυλλιακό και ξακουστό ηλιοβασίλεμα. Κοινώς, ο προορισμός έχει ταυτιστεί με αυτή την συγκλονιστική εικόνα, και τα ξενοδοχεία πάνω στο γκρεμό, κοινώς την Καλντέρα, αποτελούν την πρώτη — και ίσως μοναδική — επιλογή για τους ταξιδιώτες. Τι γίνεται όμως με τα ξενοδοχεία που δεν βρίσκονται στο προνομιακό αυτό σημείο; Η αλήθεια είναι πως συνήθως αποτελούν τελευταία επιλογή, κυρίως για το luxury κοινό. Και αυτή ακριβώς ήταν η μεγάλη πρόκληση για το Art Hotel Santorini, που βρίσκεται στο παραδοσιακό χωριό του Πύργου.
Πώς η στρατηγική συνάντησε το Design και δημιούργησε ένα μοναδικό Concept;
Η κυρία Αλίνα Τσολακάκη, έχει δημιουργήσει μερικά από τα πιο πετυχημένα ξενοδοχεία της Σαντορίνης. Τα περισσότερα από αυτά, διατηρούσαν το συγκριτικό πλεονέκτημα της τοποθεσίας στην επιβλητική Καλντέρα. Στην περίπτωση του Art Hotel Santorini όμως, είχε να αντιμετωπίσει την πρόκληση ενός μη δημοφιλούς προορισμού, όπως είναι το χωριό Πύργος. Παράλληλα, δεν ήθελε σε καμία περίπτωση να κάνει έκπτωση στο κοινό που ήθελε να προσεγγίσει, που δεν ήταν άλλο από τους luxury ταξιδιώτες του προορισμού. Καθώς η υψηλή ποιότητα του Service και η καλή αισθητική είναι δεδομένα για τα project της, χρειαζόταν κάτι πιο εμπνευσμένο, που θα έκανε το κατάλυμα να ξεχωρίσει και να είναι εύκολο να εντοπιστεί από το κοινό. Η κατάληξη ήταν μια “εκκεντρική” Design προσέγγιση που θα έκανε το ξενοδοχείο εμφανές σε οποιαδήποτε περίπτωση, προκαλώντας το ενδιαφέρον του κοινού.
Γιατί η κόκκινη πισίνα αποτέλεσε ξενοδοχειακό στρατηγικό πλεονέκτημα;
Το κύριο χαρακτηριστικό της κυκλαδίτικης αρχιτεκτονικής, ορίζει τα σπίτια να είναι λευκά με χρωματιστά κουφώματα. Αυτή ακριβώς είναι και η εικόνα που κάθε ταξιδιώτης επιθυμεί και αναμένει να συναντήσει. Η συνήθης επιλογή είναι τα μπλε κουφώματα, χωρίς όμως να λείπουν και άλλα χρώματα, όπως κίτρινο και κόκκινο.
Μία κόκκινη πισίνα όμως, είναι σίγουρα κάτι που δεν συναντάμε συχνά, όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά και σε ολόκληρο τον κόσμο. Κατά τη δημιουργία του Art Hotel Santorini, το βασικό ερώτημα ήταν τι θα κάνει τον κόσμο να μείνει μακριά από την Καλντέρα, και σαφώς με ποιο τρόπο θα μπορέσει το ξενοδοχείο να εντοπιστεί στα διάφορα distribution channels. Και τα δύο ερωτήματα τα απαντούσε με σαφήνεια η κόκκινη πισίνα: Ήταν σίγουρο ότι μεγάλο μέρος των ταξιδιωτών θα ήθελε να ζήσει το lifetime experience της κόκκινης πισίνας και ότι ένα τόσο εκκεντρικό ξενοδοχείο θα τραβούσε την προσοχή του κοινού στα διάφορα booking platforms. Έτσι, δημιουργήθηκε ένα μοναδικό ξενοδοχείο που απέδειξε ότι με μια σωστή στρατηγική διαφοροποίηση, ακόμα και η τοποθεσία — που αποτελεί καθοριστικό παράγοντα, μπορεί να ξεπεραστεί.
Το Ξενοδοχείο όμως δεν έμεινε μόνο στο έξυπνο Design!
Αν και οι ιδιοκτήτες γνώριζαν καλά τη μεγάλη απόδοση που θα είχε η “κόκκινη” προσέγγιση του Ξενοδοχείου, δεν έμειναν μόνο σε αυτό. Εκτός από τις υψηλής ποιότητας υπηρεσίες, επέκτειναν το concept στο χώρο της τέχνης, από όπου και πήρε και το όνομά του. Το Art Hotel Santorini, γνωρίζοντας το ιδιαίτερο κοινό που θα προσελκύσει, ενισχύει ακόμη περισσότερο την εμπειρία φιλοξενώντας εκθέσεις τέχνης στον ειδικά διαμορφωμένο χώρο, δημιουργώντας ένα ολοκληρωμένο artistic hotel concept. Επίσης, ένα κόκκινο ξενοδοχείο δεν μπορεί παρά να είναι το ιδανικό μέρος για ζευγάρια σε μήνα του μέλιτος· το Art Hotel Santorini, διασφαλίζει την κατάλληλη ατμόσφαιρα γι’ αυτό, μέσω του Adults Only χαρακτήρα του.
Συμπέρασμα
Κατά το χτίσιμο ενός νέου ξενοδοχείου, πρέπει να λαμβάνουμε σοβαρά υπόψιν τόσο την τοποθεσία του, όσο και τη διαφοροποιημένη εμπειρία που θα παρουσιάζει. Επίσης, καθώς το διαδίκτυο είναι αυτό που καθορίζει τις πωλήσεις στο χώρο των ξενοδοχείων, είναι σημαντικό να προνοήσουμε το ξενοδοχείο μας να είναι φωτογενές. Με αυτόν τον τρόπο, η όποια ιδιαιτερότητά του σε επίπεδο design θα μπορεί να καταστεί διακριτή και να αποδοθεί με τη σωστή φωτογράφηση. Το Art Hotel Santorini αποτελεί ένα ιδανικό παράδειγμα και ευχόμαστε να εμπνεύσει τους αναγνώστες της Hotelier Academy!