ΖΑΚΥΝΘΟΣ: Τα “κίτρινα πλοία” σηκώνουν το βάρος της γραμμής??

914

 Με τίτλο Αλλάζει το στάτους στην θάλασσα | Ενόψει Πάσχα, τα “κίτρινα πλοία” σηκώνουν το βάρος στη γραμμή;” η ηλεκτρονική έκδοση της εφημερίδας ΗΜΕΡΑ ΖΑΚΥΝΘΟΥ κάνει μια εμπεριστατωμένη ανάλυση για την κατάσταση της ακτοπλοΐας στο νησί της Ζακύνθου. Στο άρθρο θα βρείτε ενδιαφέρουσες προσεγγίσεις και για ζητήματα που επηρεάζουν και τις ακτοπλοϊκές γραμμές της Κεφαλονιάς όπως πχ αν πουλήθηκε ή όχι ο ΚΑΛΒΟΣ..

Ταραγμένα, για μία ακόμη φορά, τα νερά στο Νότιο Ιόνιο και στις πορθμειακές γραμμές Ζακύνθου και Κεφαλονιάς από το Λιμάνι της Κυλλήνης.

Οδεύοντας προς ολοταχώς για τις ημέρες του Πάσχα, όλα δείχνουν ότι η κίνηση θα είναι αυξημένη και οι ανάγκες στην γραμμή θα πολλαπλασιαστούν. Ήδη τα εγκεκριμένα δρομολόγια για το Μεγαλοβδόμαδο είναι ικανά να σηκώσουν το βάρος της κίνησης που θα δημιουργήσει κυρίως η Ζάκυνθος ως ένας από τους λίγους ελληνικούς προορισμούς των ημερών.

Παράλληλα, από τον Μάιο, ξεκινάει μια ακόμη τουριστική σεζόν, μέσα στην οποία αναμένονται θεαματικές αυξήσεις τόσο σε επιβάτες όσο και σε εμπορεύματα.

Οι «βαρυσήμαντες ανακοινώσεις» των προηγούμενων εβδομάδων, για αλλαγή ιδιοκτησιακού καθεστώτος στο πλοίο «Κάλβος» από την Ζακυνθινή «ΑΝΜΕΖ» προς την Κεφαλονίτικη «Kefalonian lines», η σοβαρή βλάβη στο «Ζάκυνθος Ι» της ΑΝΕΖ που έχει ενοικιαστεί στην «Kefalonian lines», τα εξακολουθούμενα χρέη από τα παρακρατημένα χρήματα των επιβατών προς τα λιμενικά ταμεία της περιοχής με σοβαρές ευθύνες των προέδρων και πλήθος άλλων πληροφοριών που κυκλοφορούν στα λιμάνια, τόσο της Ζακύνθου όσο και της Κεφαλονιάς αλλά και της Κυλλήνης, δημιουργούν αιτίες και αφορμές για σοβαρές ανακατατάξεις, εν όψη των παραπάνω αναγκών στις γραμμές.

Τι θα άλλαζε… και τι πραγματικά αλλάζει;
Η «πιθανή» ιδιοκτησιακή μετακίνηση, του «Κάλβος» θα δημιουργήσει σπάσιμο στην ήδη κοινοπραξία «Ionian Group Ferries» μεταξύ των «Κίτρινων» και των «Κόκκινων», εφόσον το πλοίο αλλάζει χέρια… Η όποια εικασία, να μείνει το «Κάλβος» στην ήδη κοινοπραξία και ας έχει πάει σε άλλον ιδιοκτήτη, κατέρρευσε από την πρώτη μέρα, διότι η συμφωνία της ΑΝΜΕΖ για τη συμμετοχή της στην κοινοπραξία, ήταν με το πλοίο «Σολωμός» το οποίο έφυγε πριν από μήνες για Αιγαίο. Το ότι μέχρι σήμερα έχει αντικατασταθεί το «Σολωμός» με το «Κάλβος» είναι κάτι που αφορά τους νυν κοινοπράκτες και μόνο.

Η πιθανότητα πώλησης του «Κάλβος» στην Kefalonian, αμέσως θέτει το πλοίο εκτός και επομένως ουσιαστικά δεν υφίσταται κοινοπραξία με την σημερινή μορφή. Οι Πασχαλινές και Καλοκαιρινές ανάγκες, καθώς και τα εγκεκριμένα δρομολόγια για το 2018, προφανώς οδηγούν τον ζακυνθινό επιχειρηματία Γ. Θεοδόση σε εξεύρεση, ενός ακόμη σοβαρού πλοίου, ώστε μαζί με τα «Fior di levante» και «Mare di Levante» να ανταποκριθούν στις ανάγκες Ζακύνθου και Κεφαλονιάς. Οι πληροφορίες, αναφέρουν ότι ο επιχειρηματίας έχοντας παρακολουθήσει τις εξελίξεις, είναι από καιρό έτοιμος να ανταποκριθεί στις υποχρεώσεις, οποιαδήποτε στιγμή με σοβαρές λύσεις!

Πουλήθηκε το «Κάλβος»;
Διάχυτες ανεπιβεβαίωτες πληροφορίες, αναφέρουν ότι υπάρχει αντικειμενική δυσκολία στην ολοκλήρωση της εξαγοράς του «Κάλβος» από την kefalonian lines και αυτό είναι κάτι που αφορά τις συναλλασσόμενες ναυτιλιακές εταιρίες και τους πιστωτές – τράπεζες (το «Κάλβος» φέρει βάρος τραπεζικού δανείου μερικών εκατομμυρίων ευρώ προς την ΑΝΜΕΖ που σε ενδεχόμενη πώληση πρέπει να αλλάξει δανειολήπτη). Ως εκ τούτου, μέχρι και αυτή την ώρα, που γράφεται το άρθρο, το πλοίο παραμένει στην ΑΝΜΕΖ και σαφώς εντός κοινοπραξίας, που σημαίνει πως τα δρομολόγια του Πάσχα 2018, θα κυλήσουν σύμφωνα με το πρόγραμμα της υφισταμένης κοινοπραξίας.

Το Ζάκυνθος Ι και η ΑΝΕΖ
Τα νεώτερα για το «Ζάκυνθος Ι» αναφέρουν ότι υπέστη σοβαρότατη ζημιά στον δεξί άξονα και στην προπέλα, μετά από πρόσφατο συμβάν, κατά το ταξίδι του προς την Κυλλήνη. Ήδη βρίσκεται σε δεξαμενή στον Πειραιά, όπου διαπιστώθηκε το πρόβλημα και σύμφωνα με τους ειδικούς, τόσο το κόστος αποκατάστασης είναι σημαντικό, όσο και ο χρόνος για να φτιαχτεί – τουλάχιστον η χυτή προπέλα – είναι τέτοιος, που μάλλον χάνει την Πασχαλινή περίοδο. Άρα το προφανές, η Ζάκυνθος θα εξυπηρετείται μόνο από την Ionian Group;

Εκατοντάδες μέτοχοι της λαϊκής ζακυνθινής βάσης ΑΝΕΖ, στην ιδιοκτησία της οποίας ανήκει το πλοίο, βρίσκονται σε αναστάτωση, εφόσον ακόμη δεν έχουν ενημερωθεί έγκυρα για το τι ακριβώς συνέβη στην περιουσία τους και τι πιθανά σενάρια ακολουθούν.

Τι σημαίνει αναβάθμιση;
Η κίνηση της γραμμής της Ζακύνθου είναι 70 – 30 σε σχέση με την Κεφαλονιά. Δεν συγκρίνεται καν.

Οι ανάγκες του νησιού μας, το οποίο κρέμεται στην κυριολεξία σε ποσοστό 90% από τον τουρισμό του (χωρίς να υπολογίζουμε το κύμα ανοικοδόμησης και αναγκών σε υλικά κλπ) είναι τέτοιες, που απαιτούν σοβαρές λύσεις και επενδύσεις στις θαλάσσιες συγκοινωνίες του.

Η Ζακυνθινή κοινωνία, το τουριστικό lobby και εν συνόλω το επιχειρήν του νησιού, πρέπει να αντιληφθεί αυτονόητα την σημασία σοβαρών, σίγουρων και σύγχρονων επενδύσεων στα πλοία της γραμμής.

Χωρίς τα παραπάνω, η Ζάκυνθος θα γυρίσει 40 χρόνια πίσω στην εποχή του «Πρωτέα», του «Μάρθα» και των πεπερασμένων ναυτιλιακών λογικών!

Έχει σκεφτεί κανείς τι θα γίνει αν η γραμμή «παραδοθεί» σε λύσεις πλοίων με μέσο όρο ζωής τα 40 χρόνια; Που πάμε; Έχει διαπιστώσει κανείς ότι «οι κόντρες», επενδύσεων χωρίς σοβαρά θεμέλια, σε βάθος χρόνου θα καταστρέψουν το τουριστικό μέλλον της Ζακύνθου; Ποιος θα αναλάβει την ευθύνη ενός ατυχήματος (παραλίγο) που μπορεί στο τέλος να στοιχίσει σε ανθρώπινες απώλειες; Σε πιο βωμό και γιατί;

Από την άλλη, όλη η Ελλάδα θαυμάζει την ποιότητα των κίτρινων πλοίων, στην πορθμειακή γραμμή Ζακύνθου Κυλλήνης, με καράβια βραβευμένα σε παγκόσμια κλίμακα! Το νησί μέσα στην κρίση είναι τυχερό που βρέθηκε θαλάσσιο επενδυτικό ενδιαφέρον σε τέτοιο επίπεδο! Αν αυτό δεν είναι ανάπτυξη και εξέλιξη, σε μια Ζάκυνθο που γεμίζει τετράστερα και πεντάστερα… και επιταχύνει τους ρυθμούς με διψήφιες πρωτιές, τότε ποια είναι;

Σε απάντηση, εξυπνακισμών, ξανατονίζουμε ότι η «Ημέρα» έχει αρθρογραφήσει κατ’ εξακολούθηση και μάλιστα προ δεκαπενταετίας, για τους λάθος χειρισμούς και για «την αλαζονεία» εκείνων των ιδιοκτητών, που δεν έβλεπαν στα μάτια το Ζακυνθινό επιβάτη, αλλά ήθελαν να τον «ληστεύουν» επιδεικτικά. Ούτε αυτό θα πρέπει να γυρίσει ποτέ πίσω!

Ας γίνουμε σοβαροί, να εκτιμούμε αυτούς που πληρώνουν τις υποχρεώσεις τους, δεν μιλάνε, αλλά ρισκάρουν και δουλεύουν σκληρά για τη Ζάκυνθο που πιστεύουν. Το μόνο που πρέπει να κάνουμε όλοι μας είναι να εκτιμούμε και να στηρίζουμε. Όχι άλλες φανφάρες και μεγαλοστομίες. Όχι σε οπισθοδρόμηση και αλαλαγμούς. Είναι καιροί να σηκώνουμε μανίκια, να κρατάμε με σθένος αυτά που έχουμε και να δημιουργούμε όλο και κάτι καλύτερο όλοι μας.

Ακολουθήστε το kefaloniapress.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις