Στο άρθρο μας με τίτλο “Πώς Μετριέται η Επιτυχία στo Ψηφιακό Marketing Ξενοδοχείων;” ξεκινήσαμε κάνοντας αναφορά στο γεγονός ότι αρκετές φορές κοιτάμε τους λάθους δείκτες προκειμένου να αξιολογήσουμε την επίδοση μας, στις πλατφόρμες που χρησιμοποιούμε. Στο παρόν άρθρο, θα εστιάσουμε στην ανάγνωση και ανάλυση των στατιστικών του Facebook που πρέπει να λαμβάνουμε υπόψη, για να έχουμε μια ξεκάθαρη εικόνα σχετικά με την αξιολόγηση των ενεργειών μας σε επίπεδο οργανικών ενεργειών.

Γράφει ο

Ένας γενικός κανόνας είναι ότι:

“Δεν στοχεύουμε στην ποσότητα, άλλα στην ποιότητα” 

Αριθμός likes ή fans που ακολουθούν τη Facebook σελίδα μας

Αρκετούς μας απασχολεί ο αριθμός των page likes της σελίδα μας, πιστεύουμε ότι όσα περισσότερα τόσο το καλύτερο. Αυτό το στατιστικό στοιχείο δεν πρέπει να αναλύεται μεμονωμένα. Για παράδειγμα, μπορεί να διαθέτουμε ένα τεράστιο αριθμό από fans ή followers άλλα ένα πάρα πολύ μικρό ποσοστό να έρχεται σε επαφή με το περιεχόμενο της σελίδας μας. Συνεπώς, η ανάλυση ειδικά του συγκεκριμένου στατιστικού στοιχείου πρέπει να γίνεται με παραμέτρους.

Μεγάλη σημασία έχουν τα παρακάτω στατιστικά.

1. Engagement ή αλλιώς διάδραση. Αυτό συμβαίνει κάθε φορά που ένας χρήστης κάνει κάποια από τις παρακάτω ενέργειες:

  • Reaction (like, love, wow, κ.α.) σε κάποια ανάρτηση μας
  • Σχόλιο σε κάποια ανάρτηση μας
  • Share κάποιας ανάρτησης μας.
  • Click σε κάποιο link που έχει η ανάρτηση μας.
  • Click στην ανάρτηση μας.

Γιατί είναι σημαντικό να αναλύουμε το engagement των Facebook χρηστών μας;

Οι παραπάνω ενέργειες μας δίνουν μια ξεκάθαρη εικόνα του κατά πόσο σχετικό και πόσο ενδιαφέρει το κοινό μας η τουριστική μας επιχείρηση.

2. Reach. Ένας από τους κύριους στόχους του digital marketing είναι να μεγιστοποιήσουμε τον αριθμό των χρηστών που θα έρθει σε επαφή με την επιχείρηση μας. Άρα, είναι πάρα πολύ σημαντικό το μήνυμα που μεταδίδουμε μέσα από τα posts μας να φθάνει σε όσο το δυνατόν περισσότερα άτομα. Μετρώντας το reach γνωρίζουμε πόσα μοναδικά άτομα έχουν δει το post.

3. Impressions (εμφανίσεις). Σε αντίθεση με το reach, στα impressions μετράμε πόσες φορές έχει εμφανιστεί το post μας συνολικά. Δηλαδή ένας χρήστης μπορεί να έχει δει παραπάνω από μία φορά το post.

Τι πρέπει να αποφεύγουμε;

Εάν και είναι μεγάλος πειρασμός να διαθέτουμε ένα τεράστιο αριθμό από followers, αποφεύγουμε να αγοράσουμε followers. Ο λόγος είναι ότι ουσιαστικά αγοράζοντας followers ή αλλιώς fake followers προσθέτουμε στη βάση των fans μας ένα κοινό το οποίο είναι εντελώς άσχετο με την τουριστική μας επιχείρηση και το οποίο αλλοιώνει όποια στατιστικά συμπεράσματα μπορούμε να εξάγουμε. Επίσης, μεταδίδουμε μια άσχημη εικόνα για την σελίδα μας γιατί πολύ πιθανά οι fake followers να μην έχουν κανένα engagement με το περιεχόμενο της σελίδας μας.

Στο ερώτημα εάν θέλουμε πολλούς ή λίγους fans στη Facebook σελίδα μας, η απάντηση ότι προτιμάμε οι fans μας να ανήκουν στο ιδανικό κοινό μας και να αντιστοιχούν στο προφίλ της επιχείρησης μας. Αυτό που πραγματικά επιδιώκουμε είνα οι Facebook fans μας να αλληλεπιδρούν με τις αναρτήσεις μας επειδή πραγματικά τους ενδιαφέρει το περιεχόμενο μας.

** Ο Κύρος Ασφής είναι συνιδρυτής της Nea Mesa Hotel and Digital Marketing Agency.

Ακολουθήστε το kefaloniapress.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις