Δικαιούχοι που λάμβαναν προνοιακό αναπηρικό επίδομα από τους Δήμους και πληρώθηκαν για πρώτη φορά από τον ΟΠΕΚΑ στις 18 Ιανουαρίου 2019, θα πρέπει για κάθε μεταβολή των στοιχείων τους – όπως για παράδειγμα αλλαγή διεύθυνσης, αλλαγή τραπεζικού λογαριασμού κλπ. – να απευθύνονται και να υποβάλλουν αιτήσεις στις αρμόδιες υπηρεσίες των Δήμων μέχρι 28-2-2018. Το ίδιο ισχύει και για τα μέλη των οικογενειών τους, σε περίπτωση θανάτου του δικαιούχου.

Επίσης δικαιούχοι που ελάμβαναν διατροφικό επίδομα θα πρέπει να απευθύνονται για κάθε μεταβολή στοιχείων στις αρμόδιες υπηρεσίες των Διευθύνσεων Υγείας των Περιφερειών μέχρι 1-2-2018.

ΠΡΟΣΟΧΗ: Στα Κέντρα Κοινότητας των Δήμων όλης της χώρας και στις υπηρεσίες του ΟΠΕΚΑ θα υποβάλλονται ηλεκτρονικά από την Δευτέρα 28 Ιανουαρίου νέες αιτήσεις για προνοιακά αναπηρικά επιδόματα όπως και αιτήσεις παράτασης χορήγησης επιδομάτων.

Η ηλεκτρονική αίτηση στην σχετική πλατφόρμα που έχει αναπτύξει η ΗΔΙΚΑ θα είναι διαθέσιμη από την ερχόμενη Δευτέρα για :

  • αιτήσεις που υποβάλλονται για πρώτη φορά και αφορούν σε αρχική χορήγηση προνοιακών αναπηρικών επιδομάτων, σε περιοχές της χώρας όπου δεν υπάρχει σε λειτουργία πιλοτική διαδικασία. Υπενθυμίζεται πως στην Αττική, την Θεσσαλονίκη και την Αχαία συνεχίζεται κανονικά το πιλοτικό πρόγραμμα απονομής προνοιακών επιδομάτων σε Άτομα με Αναπηρία και όλες οι νέες αιτήσεις υποβάλλονται αδιάλειπτα από το 2018.
  • αιτήσεις που αφορούν σε παράταση χορήγησης προνοιακών παροχών για όσους έχουν γνωμάτευση ορισμένου χρόνου από υγειονομική Επιτροπή ΚΕΠΑ η οποία έχει λήξει ή λήγει εντός του επόμενου τριμήνου (έχουν ενημερωθεί για τη λήξη της από τους Δήμους).
  • αιτήσεις που αφορούν σε δικαιούχους οι οποίοι έχουν γνωμάτευση σε ισχύ από Υγειονομική Επιτροπή ΚΕΠΑ και δεν έχουν υποβάλλει αίτηση είτε για αρχική χορήγηση είτε για παράταση.

Οι αιτήσεις θα υποβάλλονται ηλεκτρονικά από εξουσιοδοτημένους υπαλλήλους των Κέντρων Κοινότητας των Δήμων όλης της Ελλάδας όπως επίσης και από εξουσιοδοτημένους υπαλλήλους της κεντρικής υπηρεσίας και των περιφερειακών υπηρεσιών του ΟΠΕΚΑ.

Επισημαίνεται πως δεν τίθεται θέμα απώλειας δικαιωμάτων, ούτε για τις νέες αιτήσεις ούτε και για τις παρατάσεις. Σε περίπτωση λήξης γνωμάτευσης ΚΕΠΑ, ο δικαιούχος έχει χρονικό περιθώριο 6 μηνών μετά την λήξη για να υποβάλλει αίτηση επανάκρισης ώστε η καταβολή του επιδόματος να ξεκινήσει από την επόμενη ημέρα της λήξης της γνωμάτευσης. Επίσης για όλες τις νέες αιτήσεις, η καταβολή του επιδόματος ξεκινάει από την 1η του επόμενου μήνα της αίτησης.

Για την υποβολή της αίτησης ο δικαιούχος πρέπει :

α) να προσκομίζει έγγραφο απόδοσης ΑΜΚΑ ή να γνωρίζει τον ΑΜΚΑ του.

β) να προσκομίζει το Δελτίο Αστυνομικής Ταυτότητας (ή Διαβατήριο)

γ) να προσκομίζει φωτοαντίγραφο της πρώτης σελίδας βιβλιαρίου καταθετικού λογαριασμού τράπεζας ή ΕΛΤΑ από το οποίο να προκύπτει ο αριθμός IBAN. Απαραίτητη προυπόθεση είναι ο δικαιούχος της προνοιακής παροχής να εμφανίζεται ως δικαιούχος ή συνδικαιούχος του λογαριασμού.

δ) αν είναι αλλοδαπός, εκτός των ανωτέρω, πρέπει να προσκομίσει άδεια διαμονής

ε) αν υποβάλλει την αίτηση τρίτο πρόσωπο (γονέας, εκπρόσωπος, δικαστικός συμπαραστάτης κλπ) πρέπει να προσκομίζει εξουσιοδότηση ή πληρεξούσιο.

 

Ακολουθήστε το kefaloniapress.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις