Το kefaloniapress φέρνεi σήμερα στη δημοσιότητα τη μεγάλη είδηση: Η αξιοποίηση της Μαρίνας Αργοστολίου ,  μετά από 17 χρόνια, είναι ένα βήμα πριν το τελικό στάδιο της πρόσκλησης εκδήλωσης ενδιαφέροντος επενδυτών!

  Συγκεκριμένα:

 Την Περασμένη Παρασκευή 15 Φεβρουαρίου 2019,  δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως (αριθμός φύλου 461 Β΄) η απόφαση 94/2019 του Κυβερνητικού Συμβουλίου Οικονομικής Πολιτικής που αφορά την «Έγκριση του από 20 Δεκεμβρίου 2018 αναθεωρημένου Επιχειρησιακού Προγράμματος Αξιοποίησης (Asset Development Plan, ADP) του Τ.Α.Ι.ΠΕ.Δ. Α.Ε.» .

Μαρίνα Αργοστολίου

Στις σελίδες του ΦΕΚ 6151 στα Ελληνικά και 6198 στα Αγγλικά υπάρχει η σχετική αναφορά για τη Μαρίνα Αργοστολίου με μία μικρή περιγραφή της «Μαρίνα με χερσαία ζώνη έκτασης 50 στρεμμάτων περίπου και δυνατότητα ελλιμενισμού περίπου 175 σκαφών. Συνολική δομήσιμη επιφάνεια 3.300 τ.μ. χρήσεων Τουρισμού – Αναψυχής».

Στη συνέχεια αναφέρονται τα εξής πληροφοριακά στοιχεία:

  • Μέθοδος Αξιοποίησης: Μακροχρόνια Παραχώρηση.
  • Χρηματοοικονομικοί Σύμβουλοι: Kantor Group
  • Νομικοί Σύμβουλοι: Σφηκάκης & Συνεργάτες
  • Τεχνικοί Σύμβουλοι: Τρίτων – ΑΔΚ
  • Τρέχουσα Κατάσταση: Ολοκληρώθηκε η επιλογή του τεχνικού, νομικού και χρηματοοικονομικού συμβούλου και το ΤΑΙΠΕΔ υπέγραψε συμβάσεις μαζί τους τον Ιούνιο 2018.
  • Επόμενα Βήματα: Απόφαση Δ.Σ. του ΤΑΙΠΕΔ για την πρόσκληση Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος.

Με λίγα λόγια απομένει η απόφαση του ΤΑΙΠΕΔ για τον διαγωνισμό του ποιος θα πάρει και θα αξιοποιήσει τη Μαρίνα.

H ιστορία της Μαρίνας…

Είναι ένα έργο που η ιστορία του ξεκινάει το 1981 με την ένταξή του στο «Σχέδιο Εθνικού Συστήματος Λιμένων Αναψυχής» (ΣΕΣΥΛΑ) και την χωροθέτησή του στο Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο του Αργοστολίου το 1985.

Το 1999 μετά από πιέσεις του τότε βουλευτή Αλέκου Καλαφάτη και του Δημάρχου Μάκη Φόρτε  έγινε με Υπουργική απόφαση η χωροθέτηση της Μαρίνας Αργοστολίου σε έκταση θαλάσσιας ζώνης 26.040 τ.μ., χερσαίας ζώνης 50.680 τ.μ. εκ των οποίων τα 3.300 τ.μ. δομημένη επιφάνεια με πλήθος δραστηριοτήτων.

Η μεγάλη καινοτομία με βάση τα τότε δεδομένα (που εν πολλοίς σήμερα δεν έχουν αλλάξει) ήταν ότι η Μαρίνα Αργοστολίου προσδιοριζόταν ως Μαρίνα διαχείμασης και όχι ως μια απλή Μαρίνα λίγων διανυκτερεύσεων.

 Το έργο των λιμενικών εγκαταστάσεων δημοπρατήθηκε το 1999 από τον ΕΟΤ και ολοκληρώθηκε το 2002.

Τέλος του 2003 η τότε δημοτική αρχή (δήμαρχος Μάκης Φόρτες) σε συνεργασία με τον βουλευτή (Αλέκος Καλαφάτης) ζητάει και εγκρίνεται ο Δήμος Αργοστολίου να ολοκληρώσει την διαδικασία εξεύρεση επενδυτή όπως ήδη είχε γίνει με άλλες Μαρίνες στην Ελλάδα (π.χ. Λευκάδα).

Και ενώ αναμενόταν η ψήφιση σχετικής ρύθμισης στη βουλή, γίνονται εκλογές, εκλέγεται η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας του Κώστα Καραμανλή και σταματάει η διαδικασία με την ρητή δέσμευση όμως του τότε Υπουργού Τουρισμού Δημήτρη Αβραμόπουλου ότι το Υπουργείο Τουρισμού σύντομα θα ολοκληρώσει την διαδικασία.

 Η προκήρυξη του διεθνούς διαγωνισμού για την εξεύρεση του ιδιώτη επενδυτή ο οποίος θα αναλάμβανε την κατασκευή των χερσαίων εγκαταστάσεων και τη λειτουργία της Μαρίνας για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα έγινε πέντε χρόνια μετά το 2008 και τον Ιούλιο του 2009 ανοίγεται η δεσμευτική προσφορά που κρίθηκε αποδεκτή, της ένωσης νομικών προσώπων «Άκτωρ Παραχωρήσεις ΑΕ, Κόσμος Γιώτινγκ Ελλάς ΑΝΕ, Άκτωρ ΑΤΕ» (Μπόμπολας).

Ακολούθησαν εκλογές τον Οκτώβριο του ίδιου χρόνου, αρχές του 2010 η χώρα μπαίνει στη δίνη των μνημονίων και όταν το καλοκαίρι του 2010 η τότε Κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ του Γιώργου Παπανδρέου αποφασίζει να συστήσει την αρμόδια για τον διαγωνισμό Διϋπουργική Επιτροπή Λιμένων που θα κατακύρωνε το αποτέλεσμα του διαγωνισμού ο ανάδοχος …….απέσυρε το ενδιαφέρον του.

Έκτοτε αρκετοί Υπουργοί Τουρισμού πέρασαν από εκεί δίνοντας αφειδώς υποσχέσεις αλλά δεν έχει γίνει κανένας άλλος διαγωνισμός και αντίθετα κατά καιρούς λέγονται διάφορα ανεύθυνα και ανυπόστατα από υπεύθυνα μάλιστα χείλη…..

Αυτό λοιπόν είναι ένα μικρό ιστορικό της περιβόητης Μαρίνας Αργοστολίου, που θα μπορούσε πολλά να προσφέρει στο θαλάσσιο τουρισμό της Κεφαλονιάς και της πατρίδας μας αλλά παραμένει πεισματικά αναξιοποίητη 17 χρόνια τώρα, με τη συνδρομή της δημοτικής αρχής τα 9 τελευταία χρόνια.

 Αν το 2014 είχε δοθεί στο Δήμο Αργοστολίου όπως είχε ζητηθεί από την τότε  δημοτική αρχή του Μάκη Φόρτε ,τώρα σήμερα , θα ήταν σε λειτουργία προσφέροντας τα μέγιστα στην τοπική οικονομία αλλά και ένα σεβαστό έσοδο θα έμπαινε στα ταμεία του Δήμου όπως συμβαίνει εδώ και πολλά χρόνια με τη Μαρίνα της Λευκάδας και τον τοπικό Δήμο !!!

 Η δημοτική αρχή Παρίση – Λυκούδη απαξίωσε πλήρως την μαρίνα..

 Για το πώς έχει συμπεριφερθεί η δημοτική αρχή Παρίση – Λυκούδη στην μαρίνα και την αξιοποίησή της , αρκεί να διαβάσετε το παρακάτω άρθρο που είχε δημοσιεύσει το kefaloniapress στις , ως απάντησε σε ομιλία  του δημάρχου Αλέξανδρου Παριση.

Κυριακή 04.10.15

Θέλετε να μιλήσουμε για τη “μαρίνα – φάντασμα” κύριε Δήμαρχε; Πολύ ευχαρίστως!

Χθες , στη φιέστα της πλακέτας στο μπαστούνι , ο Δήμαρχος Κεφαλονιάς Aλέξανδρος Παρίσης εις τον πανηγυρικό της βραδιάς «πέταξε την μπάλα στην κερκίδα» και ανάμεσα στα πολλά και διάφορα είπε , αναφέρθηκε και «Σε έργα που δαπανήθηκαν εκατομμύρια, αλλά είναι άχρηστα, όπως το “έργο-φάντασμα” της μαρίνας του Αργοστολίου, που δεν έμελλε να ολοκληρωθεί ποτέ» και άφησε αιχμές «κατά προηγούμενων αρχών της τοπικής αυτοδιοίκησης, για έργα που κόστισαν, αλλά δεν υλοποιήθηκαν, όπως η μαρίνα Αργοστολίου»

Για να δούμε κύριε Δήμαρχε, ποιοι ήταν αυτοί που δεν ολοκλήρωσαν ποτέ τη μαρίνα Αργοστολίου και αν δικαιούστε να αγνοείτε τα γεγονότα στα οποία συμμετείχατε και ως βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας και ως Δήμαρχος!

Η μαρίνα Αργοστολίου («Τουριστικός Λιμένας Αργοστολίου» η επίσημη ονομασία) χωροθετήθηκε με το μοναδικό σχέδιο εθνικού συστήματος λιμένων αναψυχής (ΣΕΣΥΛΑ) για την ανάπτυξη μαρίνων σε όλη την Ελλάδα που ανατέθηκε το 1981 επί Νέας Δημοκρατίας και θεσμοθετήθηκε στη συγκεκριμένη θέση υποχρεωτικά με το Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο του Αργοστολίου!!!

Η μαρίνα Αργοστολίου κατασκευάστηκε από το Υπουργείο Ανάπτυξης γύρω στο 2000 δίχως καμία ανάμειξη του Δήμου Αργοστολίου και της Νομαρχίας Κεφαλληνιας με σκοπό να δοθεί σε ιδιώτη επενδυτή μετά από διαγωνισμό. Ο επενδυτής θα έφτιαχνε τις χερσαίες εγκαταστάσεις και θα την λειτουργούσε !!!

√ Το 2004 με το που ανέβηκε στην εξουσία η Κυβέρνηση της ΝΔ με τον Κώστα Καραμανλή, σταμάτησε η διαδικασία μεταβίβασης της μαρίνας στο Δήμο Αργοστολίου, αναλαμβάνοντας η ίδια η κυβέρνηση να κάνει τον διαγωνισμό και να βρει η ίδια τον ιδιώτη επενδυτή .Εντεκα χρόνια μετά βεβαίως δεν έχει γίνει τίποτε!

√ Οντας Βουλευτής Κεφαλονιάς ο Αλέξανδρος Παρισης , στις 27/8/2008 έγινε ο διαγωνισμός για την εξεύρεση του ιδιώτη επενδυτή στη μαρίνα Αργοστολίου !!!
Μήπως αλήθεια θυμάται ο Αλέξανδρος Παρίσης γιατί ως Βουλευτής Κεφαλονιάς ποτέ δεν ενδιαφέρθηκε για να υπογράψει τη σύμβαση η ένωση νομικών προσώπων «Άκτωρ Παραχωρήσεις ΑΕ, Κόσμος Γιώτινγκ Ελλάς ΑΝΕ, Άκτωρ ΑΤΕ» που είχε καταθέσει δεσμευτική προσφορά;

√ Σαν τη μαρίνα Αργοστολίου υπάρχουν 48 μαρίνες σε όλη την Ελλάδα, με κάποιες εξ αυτών όπως της Ζακύνθου να έχουν φτιαχτεί τουλάχιστον μία δεκαετία πριν την δικιά μας και νάναι και σε πιο προνομιούχα θέση. Να παραμένουν όμως εγκαταλελειμμένες.
Μήπως αλήθεια θυμάται ο Δήμαρχος γιατί ως Βουλευτής του Ελληνικού Κοινοβουλίου την διετία 2007 – 2009 και Δήμαρχος Κεφαλονιάς την πενταετία από το 2011 ποτέ δεν ενδιαφέρθηκε να αξιοποιηθούν από το Ελληνικό Κράτος αυτές οι 48 μαρίνες όταν δίπλα μας Τουρκία, Κροατία, Μαυροβούνι και τελευταία Αλβανία έχουν γεμίσει με μαρίνες;

√ Επί της θητείας του Αλέξανδρου Παρίση το 2012 η Μαρίνα Αργοστολίου μεταβιβάστηκε με την 218/13-8-2012 απόφαση της Διυπουργικής Επιτροπής Αποκρατικοποιήσεων από τον ιδιοκτήτη του έργου «Εταιρεία Ακινήτων Δημοσίου Α.Ε.» (πρώην «Ελληνικά Τουριστικά Ακίνητα Α.Ε.») χωρίς αντάλλαγμα στο γνωστό ΤΑΙΠΕΔ και με την υπογραφή όλων των «αδελφών» Υπουργών της ΝΔ.

Μήπως αλήθεια ο Αλέξανδρος Παρίσης μπορεί να θυμηθεί τι ενέργειες έκανε ως Δήμαρχος Κεφαλονιάς για να αποτρέψει αυτή την σκανδαλώδη μεταβίβαση;

√ Κατά την διάρκεια της θητείας του ως Δήμαρχος είχε ανακοινωθεί το 2013 από την Κυβέρνηση Σαμαρά ότι η μαρίνα Αργοστολίου θα αναβαθμιστεί σε μαρίνα πολυτελείας (luxury μαρίνα) και ότι θα ξεκινούσε ο σχετικός διαγωνισμός εντός του πρώτου εξαμήνου του 2013 με μέση διάρκεια της διαγωνιστικής διαδικασίας, από την έναρξή της μέχρι την επιλογή επενδυτή και την τελική υπογραφή 6-9 μήνες!!!

Μήπως αλήθεια θυμάται ο Αλέξανδρος Παρίσης να πει στους Κεφαλονίτες τι ενέργειες έκανε ως Δήμαρχος Κεφαλονιάς για να μην μείνει ΚΑΙ ΑΥΤΟΣ ο διαγωνισμός στα χαρτιά;
Μήπως αλήθεια θυμάται ο Αλέξανδρος Παρίσης να πει στους Κεφαλονίτες τι ενέργειες έκανε ως Δήμαρχος και Βουλευτής Κεφαλονιάς στα 7 χρόνια που κατέχει τοπική εξουσία για να μην είναι «έργο φάντασμα» η μαρίνα Αργοστολίου;

Ολα αυτά που οφείλει να γνωρίζει για τη μαρίνα Αργοστολίου ως Δήμαρχος Κεφαλονιάς και ως πρωην βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας, δεν τα θυμάται!

Μέχρι να θυμηθεί τις δικές του ευθύνες, που η μαρίνα Αργοστολίου παραμένει ανεκμετάλλευτη και «έργο φάντασμα», καλά θα κάνει να σωπαίνει γιατί απλά αυτοδιασύρεται ως ο Δήμαρχος που δεν ξέρει, δεν βλέπει, δεν καταλαβαίνει τίποτε!

Αυτό θέλει?

Η συντακτική Ομάδα του Kefalonia Press

 

Ακολουθήστε το kefaloniapress.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις