H ανάπτυξη που έχουν γνωρίσει τα τελευταία χρόνια είναι ραγδαία, αφού σχεδόν σε κάθε περιοχή της Αθήνας αλλά και της επαρχίας υπάρχουν κουλουράδικα, μία νέα τάση στην κατηγορία του street food.
Γράφει η Ελένη Μπότα
Πολλές είναι οι αλυσίδες που «ξεφύτρωσαν» τα τελευταία χρόνια οι οποίες διαθέτουν ως κύριο προϊόν κουλούρι σε πολλές παραλλαγές (αλμυρές και γλυκιές) σε συνδυασμό με καφέ, όπως οι Κουλουράδες, το Mon Kulur και το Koulour-Koulour, τα οποία αναπτύσσονται μέσω franchise.
Στελέχη των αλυσίδων αυτών που δραστηριοποιούνται στην αγορά επισημαίνουν ότι οι ημερήσιοι τζίροι των κουλουράδικων ξεπερνούν τα 1.000 ευρώ, ενώ τα περιθώρια κέρδους είναι ιδιαίτερα υψηλά.
Αυτό αποδεικνύει, όπως οι ίδιοι υποστηρίζουν, ότι το άνοιγμα ενός τέτοιου καταστήματος αποτελεί καλή επιχειρηματική επιλογή για όσους σκέφτονται να ανοίξουν το δικό τους κατάστημα.
Koulour-Koulour
Έχει παρουσία στη χώρα μας από το 1958 και εμπορεύεται το παραδοσιακό θεσσαλονικιώτικο κουλούρι και αναπτύσσεται μέσω franchise σε διάφορες πόλεις της Ελλάδας.
Ο λόγος για την αλυσίδα Koulour-Koulour η πρόταση της οποίας αφορά μικρά καταστήματα με ελάχιστο χώρο 45 τ.μ. σε σημεία με αυξημένη διέλευση πεζών, με κύριο προϊόν τα γεμιστά κουλούρια και τους καφέδες.
Όπως υποστηρίζουν τα στελέχη της, η χαμηλή επένδυση, σε συνδυασμό με τα περιθώρια κέρδους που είναι από τα υψηλότερα στην εστίαση διαμορφώνουν την καλύτερη πρόταση για αυτο-απασχόληση, με ιδιαίτερα καλές αποδόσεις.
Η αλυσίδα μέσα από μία αρχική επένδυση 50.000 ευρώ παρέχουν, όπως υποστηρίζουν τα στελέχη της, στους συνεργάτες – franchisees τους μια σειρά από προνόμια με στόχο την εκμηδένιση κάθε ρίσκου και με στόχο την αμφότερα αποδοτική και επιτυχημένη συνεργασία.
Mon Kulur
Το Mon Kulur είναι μία οικογενειακή επιχείρηση που από τη δεκαετία του ’70 μέχρι και σήμερα δε σταματά να δημιουργεί κουλούρια.
Ο Στάθης και ο Θοδωρής, μεγαλωμένοι μέσα στους φούρνους του πατέρα τους συνεχίζουν την οικογενειακή παράδοση δημιουργώντας ένα concept διαχρονικό και μοντέρνο.
Στα καταστήματα του Mon Kulur ο καταναλωτής θα βρει κλασικά αφράτα κουλούρια Θεσσαλονίκης, κουλούρια γεμιστά γλυκά και αλμυρά με τη μεγαλύτερη ποικιλία υλικών, τραγανά κριτσίνια και μπάρες μαζί με καφέ.
Για το άνοιγμα ενός καταστήματος της αλυσίδας το μέσο μέγεθος του καταστήματος κυμαίνεται στα 50 με 60 τετραγωνικά μέτρα.
Το μέσο κόστος της επένδυσης κυμαίνεται στις 65.000 ευρώ, τα δικαιώματα εισόδου (entry fee) στις 15.000 ευρώ ενώ τα δικαιώματα εκμετάλλευσης (royalties) στο 3%.
Οι Κουλουράδες
Αποτελεί μία από τις ταχύτερες αναπτυσσόμενες εταιρείες του κλάδου η οποία αν και έκανε πριν από μία τριετία περίπου την εμφάνιση της στην Αθήνα, έχει φτάσει σήμερα να έχει ένα δίκτυο πάνω από 70 καταστήματα συνολικά.
Εμπνευστής της αλυσίδας, ήταν ο αρτοποιός, Δημήτρης Γρίβας, έχοντας θητεύσει σε αλυσίδες φούρνων με πανελλαδική εμβέλεια. Ο ίδιος δεν είχε καμία σχέση με τη Θεσσαλονίκη. Ωστόσο, αποφάσισε να πειραματιστεί με το κουλούρι Θεσσαλονίκης και πέτυχε.
Η ζήτηση είναι ιδιαίτερα υψηλή. Αυτή τη στιγμή ανοίγουν 2-3 καταστήματα το μήνα, ενώ ο μέσος χρόνος αναμονής ραντεβού για τους υποψήφιους επενδυτές, λόγω της σημαντικής ζήτησης που παρουσιάζει το εμπορικό σήμα των Κουλουράδων, μπορεί να αγγίξει σε ορισμένες των περιπτώσεων, ακόμη και τον ένα μήνα.
Το επενδυτικό πλάνο της αλυσίδας προβλέπει την περαιτέρω ανάπτυξη της τόσο στην Αθήνα όσο και σε άλλες τουριστικές περιοχές της Ελλάδας.