Οι προτεραιότητες του νέου υπουργού. Μέρος της τουριστικής βιομηχανίας οι βραχυχρόνιες μισθώσεις και «έχουν θέση στο τραπέζι των συζητήσεων για τον τουρισμό».
Στη “βαριά βιομηχανία” της χώρας- δηλαδή στον τουρισμό- εστιάζει η κυβέρνηση, με τον αρμόδιο υπουργό Χάρη Θεοχάρη να σκιαγραφεί στη Βουλή τις προτεραιότητες. Όπως σημείωσε στόχος είναι “κάθε τουρίστας να μένει περισσότερες ημέρες και να αφήνει περισσότερα χρήματα”.
Εκτός από τις… παραδοσιακές μορφές τουρισμού στόχος είναι να καλυφθούν και σύγχρονες ανάγκες. Για παράδειγμα η ενίσχυση του πολιτιστικού και θρησκευτικού τουρισμού αλλά και η προσέλκυση τόσο τουριστών τρίτης ηλικίας όσο και των λεγόμενων millennials (δηλαδή της γενιάς του 2000).
Ο υπουργός αναφέρθηκε στις βραχυχρόνιες μισθώσεις λέγοντας πως είναι μέρος της τουριστικής βιομηχανίας και “έχουν θέση στο τραπέζι των συζητήσεων για τον τουρισμό”. Προσέθεσε δε πως “από τη θέση αυτή μπορούν να προτείνουν και να διεκδικούν αλλά έρχεται με υποχρεώσεις ώστε να διαφυλάξουμε τόσο την ποιότητα της τουριστικής εμπειρίας όσο και το κοινωνικό της αποτύπωμα. Παρανομία και φοροδιαφυγή δεν είναι ανεκτές”.
Μιλώντας στην Ολομέλεια ο Χάρης Θεοχάρης αναφέρθηκε στο κυβερνητικό πρόγραμμα για την επαναφορά της ανταγωνιστικότητας του τουρισμού μέσω της μείωσης του ΦΠΑ στο τουριστικό πακέτο στο 13% από 24%. Και στο 11% στο τέλος της τετραετίας.
Ο υπουργός σημείωσε πως θα κινηθεί στους ακόλουθους άξονες:
*Δημιουργία υποδομών, βελτίωση του αδειοδοτικού πλαισίου και χωροθέτηση του Τουρισμού. Μεταξύ άλλων αναφέρθηκε στην ολοκλήρωση του χωροταξικού πλαισίου, στη δημιουργία one shop stop για την ταχύτερη αδειοδότηση τουριστικών επενδύσεων και στα κίνητρα για τη νηολόγηση επαγγελματικών και ιδιωτικών σκαφών. Στόχος η προσέλκυση 5.000 σκαφών άνω των 10 μέτρων.
* Προσβασιμότητα και διασυνδεσιμότητα της χώρας. Με προσπάθεια ενίσχυσης των αεροπορικών και άλλων διασυνδέσεων της χώρας, όπως για παράδειγμα απευθείας πτήσεις στις ΗΠΑ και τον χειμώνα. Με ένα φιλόδοξο σχέδιο επέκτασης και αναβάθμισης των μαρινών για τη βελτίωση των προσφερόμενων υπηρεσιών. Με την σύνδεση όλων των τουριστικών μονάδων και επιχειρήσεων στο διαδίκτυο και την ενίσχυση της ενεργής ψηφιακής παρουσίας τους.
* Διαχείριση της εμπειρίας ώστε αυτή να είναι ποιοτική και ελκυστική.
* Επανασχεδιασμός του τουριστικού προϊόντος και επαναπροσδιορισμός της εικόνας του. Θα κληθούν όλοι οι φορείς ανά περιφέρεια ώστε με συντονισμένες ενέργειες να δημιουργηθούν ειδικά χειμερινά προϊόντα.
Κατά τις προγραμματικές δηλώσεις της κυβέρνησης ο υπουργός αναφέρθηκε στη βιώσιμη τουριστική ανάπτυξη, που σημαίνει: ισορροπία προσφοράς, ζήτησης και υποδομών.Παράλληλα τόνισε την ανάγκη για αποφυγή του υπερτουρισμού. Είναι χαρακτηριστικό πως φέτος στις 6 Αυγούστου θα φθάσουν στη Σαντορίνη κρουαζιερόπλοια χωρητικότητας 18.372 επιβατών.
Στόχος είναι να γίνει “ανάλυση δεδομένων για το ποιους θέλουμε να προσελκύσουμε, πότε τους θέλουμε και γιατί” αλλά και να υπάρξουν “ ποιοτικά καταλύματα και συγκροτήματα με χαμηλό περιβαλλοντικό αποτύπωμα και γιατί όχι μηδενικό άνθρακα”.
Οι στρατηγικοί στόχοι του υπουργείου είναι οι εξής: βελτίωση της ανταγωνιστικότητας, της ποιότητας, της ανθεκτικότητας και της βιωσιμότητας του τουριστικού προϊόντος.
Σύμφωνα με το Χάρη Θεοχάρη θα δημιουργηθεί ομάδα υλοποίησης των δράσεων του Εθνικού Σχεδίου για τον Τουρισμό και θα θεσπιστεί Τουριστικό Περιφερειακό Συμβούλιο ώστε οι Αντιπεριφερειάρχες να συναντώνται τακτικά με την ηγεσία του Υπουργείου για τον καλύτερο συντονισμό των δράσεων. “Η Ελλάδα που προσφέρει όσα δε μπορούσες ποτέ να φανταστείς” θα είναι ο στόχος, είπε κλείνοντας την τοποθέτηση του στην Ολομέλεια ο υπουργός Τουρισμού.
Κατερίνα Κοκκαλιάρη