Στις παράλληλες δράσεις του 11ου Συνεδρίου Μικρών Νησιών που πραγματοποιήθηκε στην Ιθάκη από τις 4 και 5 Οκτωβρίου, διοργανώθηκε από τον δήμαρχο Ιθάκης Διονύση Στανίτσα σύσκεψη κορυφής με εκπροσώπους των επενδυτών της περίφημης επένδυσης μαμουθ στο μικρό νησί της Ιθάκης που απασχολεί την κοινή γνώμη από το 2014 που ανακοινώθηκε.
Στη σύσκεψη πήραν μέρος η πρόεδρος του ΕΟΤ Αντζελα Γκερέκου, ο δήμαρχος Ιθάκης Διονύσης Στανίτσας και άλλα στελέχη του δήμου, ο δήμαρχος Αργοστολίου Θεοφιλος Μιχαλάτος (από το Νόμο έχει οριστεί να προφέρει τεχνική υποστήριξη στον δήμο Ιθάκης) , ο Ευστράτιος Απέργης Γενικός Δ/ντης της Levante Ferries με τον υπεύθυνο πρακτορείων Γιάννη Πυλαρινό και εκπρόσωποι των επενδυτών.
Σύμφωνα με τους επενδυτές πρόκειται για ένα έργο που στην ολοκλήρωσή του θα ξεπεράσει το μισό δις ευρώ, το ποσό προέρχεται από κεφάλαιο που έχει συγκεντρωθεί από ομογενείς επενδυτές και στηρίζεται στο μοναδικό Brand name Ομηρος – Ιθάκη.
Αφορά ένα συγκρότημα πολυτελών (6 αστέρων) κατοικιών , συνολικής χωρητικότητας 1.200 κλινών!!!) σε γη η οποία ήδη έχει αγοραστεί. Η εξασφάλιση των σχετικών αδειών όπως ισχυρίστηκαν οι επενδυτές, ήταν μια πολύχρονη Οδύσσεια και μάχη με την γραφειοκρατία και ώρα βρίσκονται στο «δια ταύτα», να δημοσιευτούν οι σχετικές αδειοδοτήσεις σε ΦΕΚ. Μετά από αυτό θα ξεκινήσει ένας δεύτερος αγώνας με τις υπηρεσίες το δήμου για εγκρίσεις και λοιπά.
Στόχος της συνάντησης στο δημαρχείο Ιθάκης ήταν να ενημερωθεί από πρώτο χέρι η πρόεδρος του ΕΟΤ για την επένδυση και να συζητηθούν τρόποι που θα μειωθούν οι καθυστερήσεις από τη ν πλευρά του δήμου.
Η πρόεδρος του ΕΟΤ Αντζελα Γκερέκου, έκανε πολλές ερωτήσεις στους επενδυτές με επίκεντρο την προστασία της πολιτιστικής κληρονομιάς της Ιθάκης, του περιβάλλοντος της και της μη «αλλοίωσης της δομής της τοπικής κοινωνίας από τους χιλιάδες εργάτες , εργαζόμενους και επισκέπτες του συγκροτήματος.
Πρότεινε την επέκταση του project σε όλα τα Ιόνια νησιά στο πνεύμα ότι ο Οδυσσέας ξεκίνησε από την Κέρκυρα και περιπλανήθηκε στο Ιόνιο , επαναφέροντας και την πρότασή της για σταθερή συγκοινωνιακή σύνδεση όλων των νησιών του Ιονίου μεταξύ τους.
Από την άλλη μεριά ο δήμαρχος Ιθάκης Διονύσης Στανίτσας ήταν πάρα πολύ σκεφτικός με το όλο εγχείρημα και δεν άνοιξε καθόλου τα χαρτιά του το ίδιο σκεπτικός ήταν και Θεόφιλος Μιχαλάτος προφανώς για το πώς θα αντέξει η Τεχνική Υπηρεσία του Δήμου Αργοστολίου στον όγκο εργασιών που θα απαιτηθούν για αδειοδοτήσεις και ελέγχους.
Το ερώτημα μεγάλο : Μπορεί μια τόσο μεγάλη επένδυση σε ένα νησί των 3000 κατοίκων να προστατεύσει το περιβάλλον , τον πολιτισμό και την κοινωνική σύνδεση του?? Το όφελος του δήμου και των δημοτών (θέσεις εργασίας, δημοτικά τέλη, αντισταθμιστικά κλπ) να αντισταθμίσει τους ενδεχόμενους κινδύνους??
Η υπόθεση βρίσκεται σε εξέλιξη, με την δημοσίευση των ΦΕΚ θα έχουν όλοι μια πλήρη εικόνα πως νομικά θα στηριχθεί το έργο και τότε θα παρθούν δύσκολες πολιτικές αποφάσεις..