Η δεύτερη ημέρα του 11ου Συνεδρίου Μικρών Νησιών που πραγματοποιηθηκε στις 4-6 Οκτωβρίου στην Ιθάκη,

“σφραγίστηκε” με δυο σημαντικές παρεμβάσεις , για τα νησιά του Ιονίου.

Πρόκειται για την παρέμβαση της προέδρου του ΕΟΤ Αντζελας Γκερέκου  (Διάβασε εδω)

και του Γενικού Δ/ντη της Levante Ferries  Στράτη Απέργη

ο οποίος , εκτός των άλλων,  αποκάλυψε την πρόθεση της εταιρίας να διεκδικήσει εκ νέου την κάλυψη της γραμμής Πάτρα-Σάμη- Ιθάκη. Και οχι μόνο αυτό! Τα επενδυτικά σχέδια της Levante Ferries αφορούν άμεσα την Κεφαλονιά, την Ζάκυνθο και την Ιθάκη στην ποιοτική αναβάθμιση των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών.

Μπορείτε να ακούσετε την ομιλία του κ. Απέργη εδω :

  ‘H /και να την διαβάσετε :

Κύριε Δήμαρχε, Κυρία Πρόεδρε,

Ευχαριστούμε πάρα πολύ για την πρόσκληση στο 11ο Συνέδριο Μικρών Νησιών, είναι χαρά μας που βρισκόμαστε εδώ στο συνέδριό σας , χαίρομαι και λυπάμαι ταυτόχρονα που μέχρι στιγμής είμαστε η μόνη ιδιωτική εταιρεία που βρισκόμαστε εδώ, αλλά μας δόθηκε η ευκαιρία να ακούσουμε τα προβλήματα που σας απασχολούν, τα προβλήματα που θέλετε να αντιμετωπιστούν προς όφελος των μικρών κοινωνιών και να καταλάβουμε λίγο καλύτερα και εμείς πως μπορούμε να συμβάλουμε σε αυτόν τον τομέα.

Λέγομαι Στράτης Απέργης, εκπροσωπώ την Levante Ferries και θα ήθελα να σας παρακαλέσω να μου επιτρέψετε να παρουσιάσουμε την εταιρία μας και στη συνέχεια να πούμε και εμείς κάποια θέματα που μας απασχολούν , κάποιες προκλήσεις και κάποιες αντίστοιχα ευκαιρίες που υπάρχουν στον τομέα που λειτουργούμε.

“Μικρά νησιά – Μεγάλη ευθύνη”

Παίρνω την ευκαιρία από τον τίτλο του συνεδρίου «Τα Μικρά Νησιά» και το συνδύασα με μια άλλη λέξη η οποία νομίζω ισοσκελίζει τον ζυγό και λέγεται «Μεγάλη Ευθύνη». Τα μικρά νησιά φέρνουν μαζί τους και μια μεγάλη ευθύνη διότι υπάρχει η έννοια της καθολικότητας ακριβώς όπως και σε άλλους τομείς της κοινωνίας μας όπως οι τηλεπικοινωνίες που πρέπει να φροντίσουμε να υπάρχει τηλεφωνικός θάλαμος ή σύνδεση,  και στο πιο απομακρυσμένο σημείο , ετσι καταλαβαίνουμε όλοι την ανάγκη για συγκοινωνίες και στο πιο μικρό νησί, και όχι μόνο συγκοινωνίες.

 Θα ήθελα να μου επιτρέψετε να μιλήσω για λίγο για την Levante Ferries, την εταιρία μας για όσους δεν μας γνωρίζουν, όσους είναι σύνεδροι από άλλα νησιά.

Ποιοι είμαστε…

  • Η Levante Ferries είναι μια νέα και σύγχρονη ακτοπλοϊκή εταιρεία που δραστηριοποιείται στα νησιά του νότιου Ιονίου.
  • Αποστολή μας είναι η παροχή ακτοπλοϊκών υπηρεσιών, υψηλού επιπέδου, για επιβάτες, οχήματα και φορτία που να προσδίδουν αξία στα νησιά που εξυπηρετούμε.
  • Από του 2014 που ξεκίνησε τη δραστηριοποίηση της η εταιρεία έθεσε ως στόχο την παροχή καινοτόμων και πρωτοποριακών υπηρεσιών στο χώρο της ακτοπλοΐας

Καινοτομία – Διακρίσεις

Και όταν μιλάμε για καινοτομία θέλω να πω οτι μπήκαμε στον χώρο της καινοτομίας ,  παρουσιάζοντας ένα πλοίο που για την εποχή του (2014) αλλά ακόμα και σήμερα ήταν μια πρωτοπορία για πορθμειακές γραμμές παγκοσμίως ,  και έτσι  κερδίσαμε

  •  το διεθνές βραβείο SHIPPAX 2015, για το πλοίο μας Fior Di Levante ως το πιο όμορφο πορθμείο του κόσμου.  Δεν ήταν όμως μόνο το αισθητικό μέρος  ήταν και για τον πολιτισμό. Το Fior μέσα  είναι διακοσμημένο με πολιτιστικά στοιχεία της Ζακύνθου και των άλλων νησιών του Ιονίου.

  • Αντίστοιχα το 2017 ,πιστέψαμε νομίζω οι πρώτοι στην ακτοπλοΐα στην στην εφαρμογή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου , στο e-ticket . Aπό το 2017 οι επιβάτες μας μπορούν να  εκδίδουν το εισιτήριό τους από το κινητό  , το τάμπλετ ή τον υπολογιστή τους  και να μπαίνουν απευθείας στο πλοίο ακριβώς όπως και στο αεροπλάνο.
  • Μια άλλη καινοτομία που νομίζω θα αναγνωριστεί για την εταιρεία μας είναι διαρκής και ολοχρονική διαφημιστική παρουσία της εταιρίας αλλά μέσα από την διαφήμιση αυτή, προβάλλονται και οι προορισμοί που εξυπηρετούμε. Νομίζω ότι έχουμε συμβάλει  σημαντικά στην ανάδειξη των νησιών του Ιονίου στην καθημερινότητα των Ελλήνων πολιτών και έτσι είμαστε πάντα η πρώτη σκέψη στο μυαλό τους όταν σκέπτονται τις διακοπές τους.

 

Περιοχές Κάλυψης

Η εταιρεία μας καλύπτει τον κύριο όγκο των ακτοπλοϊκών συνδέσεων των νησιών της Ζακύνθου, της Κεφαλονιάς και της Ιθάκης

  • Συνδέουμε τα παραπάνω νησιά με την ηπειρωτική Ελλάδα μέσω των λιμανιών της Πάτρας και της Κυλλήνης
  • Λειτουργούμε 6 κεντρικά ναυτιλιακά πρακτορεία και συνεργαζόμαστε με περισσότερα από 400 πρακτορεία στην Ελλάδα και το εξωτερικό.
  • Κατά τους χειμερινούς μήνες εκτελούνται 9 δρομολόγια καθημερινά και το καλοκαίρι 14 αντίστοιχα, συν επιπλέον καθημερινά δρομολόγια για καύσιμα και επικίνδυνα φορτία.

 

 

 

Ο στόλος

 

Σε αριθμούς…

Λίγα λόγια σε αριθμούς που έχουν αξία για να καταλάβετε την δραστηριότητά μας για την περίοδο 1/11/2018 έως 30/9/2019…

Η εταιρεία απασχολεί περί τους 200 ναυτικούς και 60 υπαλλήλους γραφείου, οι περισσότεροι από τους οποίους προέρχονται από τις τοπικές κοινωνίες

  • Εκτελέσαμε περίπου 700 δρομολόγια, με συνέπεια . Οποια στιγμή και να κοιτάξετε στη περιοχή μας θα δείτε ένα από τα καράβια μας να διασχίζει το όμορφο Ιόνιο.

  • Μεταφέραμε περί τα 1,5 εκατομμύρια επιβάτες και 000 ΙΧ και Φ/Γ
  • Καταβάλαμε στα τοπικά λιμενικά ταμεία 1,1Μ Ευρώ για τέλη επιβατών και οχημάτων και πάνω από 261Κ Ευρώ για λιμενικά τέλη, χρήματα τα οποία ήδη έχουν καταβληθεί.
  • Είχαμε αύξηση 140% στην αποδοχή του e-ticket, το 10% του κύκλου εργασιών μας προέρχεται από το ηλεκτρονικό εισιτήριο. Αν αναλογιστεί κανείς ότι πέρυσι ήταν το 7%, διαπιστώνουμε ότι είναι μια μεγάλη άνοδος.

Οι προκλήσεις…

Όμως έχουμε και εμείς τις προκλήσεις που μας απασχολούν, και δεν απασχολούν μόνο την δική μας επιχείρηση αλλά γενικότερα την ακτοπλοϊα

  •  Εκσυγχρονισμός του νομοθετικού πλαισίου ν.2932/2001 – Αποποινικοποίηση του συγκεκριμένου νόμου. Φανταστείτε ότι σήμερα πχ αν ένα λεωφορείο του ΚΤΕΛ για οποιοδήποτε λόγο δεν καταφέρει να εκτελέσει ένα δρομολόγιο έχει μια τυπική κύρωση , για εμάς όμως μη εκτέλεση δρομολογίου σημαίνει ποινική ευθύνη. Δεν λέμε να μην υπάρχουν κυρώσεις, δεν λέμε να μην υπάρχει αυστηρό πλαίσιο αλλά το να εκτελείς τα καθήκοντά σου με την απειλή της ποινικής δίωξης νομίζω δεν αντιπροσωπεύει το σύγχρονο πνεύμα της εποχής.
  • Μείωση του συντελεστή ΦΠΑ στα εισιτήρια προς όφελος των επιβατών. Αυτή τη στιγμή όλα τα εισιτήρια επιβαρύνονται με 24% ΦΠΑ.
  • Θα ειμαι κοινότοπος να πω ότι ο εκσυγχρονισμός των λιμενικών υποδομών και ανταποδοτικότητα των τελών είναι ένα θέμα που μας απασχολεί. Επιτέλους λύνεται το πρόβλημα του λιμανιού του Πίσω Αετού στην Ιθάκη. Όμως παραμένουν πολλά θέματα, όπως λχ το λμάνι της Ζακύνθου το οποίο δεν εξυπηρετεί από κυκλοφοριακής άποψης , όταν καταπλέει ένα πλοίο με 200 ΙΧ και θα πρέπει να πάρει μαζί του άλλα 200 ΙΧ σας βεβαιώ ότι δημιουργείται ένα μποτιλιάρισμα που δεν μπορούμε εμείς να το διαχειριστούμε ότι και να θέλουμε να κάνουμε δεν μπορούμε αν δεν το δούμε συνδυαστικά και με την τροχαία για την κυκλοφοριακή ρύθμιση της πόλης, θα είναι ένα πρόβλημα που θα το έχουμε πάντα μπροστά μας.
  • Για να μην παραγνωρίσω την μεγάλη βοήθεια που έχουμε από τις Λιμενικές αρχές όμως είναι υποστελεχωμένες .Χρειάζεται ενίσχυση των τοπικών λιμενικών αρχών.
  • Μια σημαντική πρόκληση είναι η μείωση της γραφειοκρατίας με χρήση τεχνολογίας. Μην παραξενευτείτε με αυτό που θα σας πω. Για να λειτουργήσει σήμερα ένα πλοίο ένα και δυο ανθρώπους καθημερινά σε πλήρη απασχόληση και να ασχολούνται μόνο με τα χαρτιά. Δεν υπερβάλω. Όλα όμως αυτά τα χαρτιά θα μπορούσαν να υπάρχουν online και να τα συμπληρώναμε στις φόρμες και θα ήταν όλα πιο γρήγορα.
  • Μια ακομα πρόκληση και για την δική μας περιοχή είναι η ολοκλήρωση των μεγάλων έργων των οδικών αξόνων που θα φέρουν τα λιμάνια μας πλησιέστερα σε όλη την Ελλάδα. Η Ιόνια οδός έκοψε μισή ώρα διαδρομή αν ολοκληρωθεί και η Ολυμπία οδός θα έχουμε άλλη μισή ώρα μείωση χρόνου.
  • Όλα αυτά όμως που λέμε σαν προκλήσεις επιστεγάζονται κατά την άποψή μας και με ένα ακόμα πρόκληση που είναι πιο μεγάλη , είναι η αντίσταση  για την αλλαγή που παρουσιάζουμε όλοι μας, και εμείς σαν επιχειρήσεις που πολλές φορές έχουμε συνηθίσει να λειτουργούμε με τον ίδιο τρόπο και το επιβατικό κοινό με την ίδια έννοια αντιστέκεται στην αλλαγή. Πολλές φορές έχουμε κατηγορηθεί για καθυστερήσεις και ταλαιπωρία των επιβατών. Αναλαμβάνουμε 100% τη ευθύνη και θα γίνουμε καλύτεροι όμως δεν μπορείς να κάνεις πολλά πράγματα όταν το 50% του επιβατικού κοινού κατεβαίνει στο κιόσκι δέκα λεπτά πριν την αναχώρηση του πλοίου.

Οι ευκαιρίες…

Όμως υπάρχουν και οι ευκαιρίες , για εμάς αυτές είναι :

  • Διαρκή επένδυση σε νέα πλοία και εκσυγχρονισμό των υπαρχόντων
  • Συνεχής αξιολόγηση και επανασχεδιασμός των λειτουργιών της επιχείρησης για παροχή βέλτιστων κάθε φορά υπηρεσιών . Ti δεν κάναμε καλά πέρυσι ? να το διορθώσουμε τον επόμενο χρόνο. Μου αρέσει να λέω ότι θέλω να γίνουμε διάφανοι , να ξερουν δηλαδή οι τοπικές κοινωνίες ότι είμαστε εκεί, ότι λειτουργούμε , υπάρχουμε αλλά να μην τους απασχολούμε. Αυτό είναι πάρα πολύ σημαντικό. Όπως ας πούμε το ηλεκτρικό ρεύμα που ξέρουμε ότι είναι εκεί στο σπίτι μας και δεν μας απασχολεί.
  • Χρήση της σύγχρονης τεχνολογίας σε όλες τις πτυχές της ακτοπλοϊκής δραστηριότητας. Εχουμε μετατρέψει όλο το σύστημα διαχείρισης της ασφάλειας των πλοίων σε ψηφιακό, θέλουμε να καταργήσουμε εσωτερικά στην εταιρεία οτιδήποτε είναι έγγραφο
  • Συντονισμένη προσπάθεια προβολής των νησιών για ποιοτική και ποσοτική αύξηση του τουρισμού τους
  • Έμφαση στην Προστασία Περιβάλλοντος

 Οι δεσμεύσεις μας…

  •  Να φέρουμε εις πέρας αδιαπραγμάτευτα την αποστολή μας
  • Να επενδύσουμε και σε άλλα πλοία για την περιοχή για να βελτιώσουμε και να θωρακίσουμε ακόμα περισσότερο τη συνεχή και αδιάλειπτη σύνδεση των νησιών μας
  • Να διατηρούμε τα πλοία μας στα νησιά μας ώστε να είναι έτοιμα στην πρώτη ανάγκη. Προχθές ένα πλοίο μας, έφυγε από την Ζάκυνθο στις 01.30 πμ με αυταρπάνηση του πληρώματος, αυτοί κάνουν το δρομολόγιο όχι για να μεταφέρει ένα βαριά τραυματισμένο πολίτη με το ασθενοφόρο στην Κυλλήνη.
  • Να εργαστούμε ακόμα σκληρότερα για να παρέχουμε ακόμα καλύτερες υπηρεσίες προς το επιβατικό κοινό
  • Να έχουμε σταθερά και ανοιχτά δρομολόγια για όλο το χρόνο ώστε να μπορεί ο επιβάτης να κάνει τον προγραμματισμό του αλλά και για τις επιχειρήσεις.
  • Να ενισχύσουμε την Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη μας προς όφελος των τοπικών κοινωνιών

 Τι αναμένουμε για την νέα χρονιά!

  • Θα συμμετάσχουμε στον διαγωνισμό για συνέχιση της κάλυψης της γραμμής Πάτρα-Σάμη-Ιθάκη , ευελπιστούμε να είμαστε ο μειοδότης , δεν ξέρουμε αν υπάρχει άλλος, εμείς θέλουμε να συνεχίσουμε.
  • ΑΝΔΡΕΑΣ ΚΑΛΒΟΣ ΠΑΤΡΑ
  • Αξιοποίηση των συμπερασμάτων μας από την προηγούμενη χρονιά για παροχή καλύτερης εξυπηρέτησης
  • Αναμένουμε να δούμε πως θα εξελιχθεί η υποχρέωση χρήσης από 1/1/2020 καυσίμου χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο (Low Sulfur 0,5%) με αύξηση κόστους κατά 25%-30%
  • Ενίσχυση  της ενημέρωσης για το μεταφορικό ισοδύναμου προς ταξιδιώτες, και σε επαγγελματίες  ώστε το προϊόν να φθάνει ακόμη φθηνότερο στον νησιώτη . Είναι για εμάς να βλέπουμε το μικρό ποσοστό των επιβατών μας που κάνει χρήση αυτού του δικαιώματος.
  • Κυρία πρόεδρε, θα πρέπει να εξετάσει η Κυβέρνηση την Ειδική αυξημένη  συμμετοχή του  ισοδύναμου για τους κατοίκους των μικρών νησιών.

Ολοκληρώνοντας  να σας συγχαρώ και να ευχηθώ καλή επιτυχία στο συνέδριό σας.

 Σας Ευχαριστώ για την προσοχή σας

Στράτης Απέργης

Οκτώβριος 2019

 

Ακολουθήστε το kefaloniapress.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις