To 2020 θα είναι μια ανεπανάληπτη χρονιά ως προς την τάση των διεθνών ταξιδιωτών να εξερευνούν νέους προορισμούς παγκοσμίως, η οποία θα πυροδοτηθεί από την τεχνολογία και την αυξανόμενη αίσθηση ευθύνης και βαθύτερης διασύνδεσης με τους ανθρώπους και τις περιοχές στις οποίες θα ταξιδεύουν.
Αυτό αποκαλύπτει έρευνα της Booking.com, που διενεργήθηκε σε πάνω από 22.000 ταξιδιώτες από 29 αγορές και σε 180 εκατ. κριτικές ταξιδιωτών, σχετικά με τις τάσεις στα ταξίδια την ερχόμενη χρονιά.
Η έρευνα πραγματοποιήθηκε από τις 9 έως τις 28 Αυγούστου 2019, σε άτομα που είχαν ταξιδέψει μέσα στο προηγούμενο 12μηνο ή προγραμματίζουν ταξίδι μέσα στο επόμενο.
Ειδικότερα, οι τάσεις που αποκαλύφθηκαν είναι…
1. Η άνθιση του ταξιδιώτη «δεύτερης πόλης»
Τα ταξίδια δεύτερης πόλης, δηλαδή εκείνα που περιλαμβάνουν την εξερεύνηση λιγότερο γνωστών προορισμών σε μια προσπάθεια να μειωθεί ο υπερτουρισμός και να προστατευθεί το περιβάλλον, θα κάνουν άλμα την ερχόμενη χρονιά.
Το 54% των διεθνών ταξιδιωτών δήλωσαν ότι επιθυμούν να αποτελέσουν μέρος της προσπάθειας για την ανακούφιση του υπερτουρισμύ, ενώ το 51% θα άλλαζε τον προορισμό της προτίμησής του για έναν λιγότερο γνωστό όμως εξίσουν ελκυστικό εάν αυτό θα είχε μικρότερο αντίκτυπο στο περιβάλλον.
Το 60% θα ήθελε να είχε πρόσβαση σε υπηρεσία (app/ ιστοσελίδα) που προτείνει προορισμούς όπου η αύξηση του τουρισμού θα είχε θετικό αντίκτυπο στην τοπική κοινότητα. Αναμένεται να δούμε εταιρίες να εισάγουν λειτουργίες που διευκολύνουν τους ταξιδιώτες να εντοπίζουν δεύτερους/ εναλλακτικούς προορισμούς μέσα από την κατανόηση των προτιμήσεων του ταξιδιώτη. Επιπλέον, αναμένεται να υπάρξουν περισσότερες καμπάνιες ενημέρωσης και βελτιώσεις υποδομών ώστε να προσεγγίζονται ταξιδιώτες να ταξιδέψουν σε πιο «ψαγμένα» μέρη.
2. Να περιμένετε το αναπάντεχο στην τεχνολογία
Το 2020 οι ταξιδιώτες θα εναποθέσουν σε μεγαλύτερο βαθμό σημαντικά στοιχεία της διαδικασίας λήψης απόφασης για τα ταξίδια στην τεχνολογία. Οι καινοτόμες τεχνολογίες θα προσφέρουν έξυπνες και ασφαλείς προτάσεις ταξιδιών με νέες εμπειρίες, οι οποίες διαφορετικά δεν θα ήταν προσβάσιμες από τους ταξιδιώτες, εξοικονομώντας παράλληλα χρόνο αναζήτησης και δίνοντας τη μέγιστη ικανοποίηση κατά τη διάρκεια του ταξιδιού.
Έξι στους 10 ταξιδιώτες (59%) ανέφεραν ότι επιθυμούν μέσω της τεχνολογίας να ανακαλύπτουν συναρπαστικές εμπειρίες και εντυπωσιακές επιλογές. Το 46% δήλωσαν ότι θα χρησιμοποιούν app που διευκολύνει και επιταχύνει την εξερεύνηση και την κράτηση σε προορισμούς, σε πραγματικό χρόνο, κατά τη διάρκεια του ταξιδιού και το 44% θα χρησιμοποιήσει app για δραστηριότητες πριν τον προγραμματισμό ώστε να έχουν όλες τις απαντήσεις που χρειάζονται σε ένα μέρος.
Έτσι, το 2020 περισσότερες εφαρμογές τεχνητής νοημοσύνης θα προσφέρουν εξατομικευμένες προτάσεις προορισμών, διαμονής και δραστηριοτήτων βάσει των τρεχουσών προτιμήσεων των ταξιδιωτών, προηγούμενων ταξιδίων τους και βασικών παραγόντων όπως ο καιρός και η δημοφιλία.
3. Η αργή κίνηση είναι η νέα τάση FOMO (Φόβος ότι κάποιος “χάνει” την τρέχουσα τάση)
Αντί για την αίσθηση του φόβου ότι χάνουν κάτι σημαντικό από τις τρέχουσες τάσεις στα ταξίδια (FOMO) και της προσπάθειάς τους να επιταχύνουν τα ταξίδια τους όσο το δυνατό περισσότερο, οι ταξιδιώτες το 2020 θα έχουν την τάση να επιβραδύνουν τις ταξιδιωτικές τους επιλογές. Το 48% σκοπεύει να χρησιμοποιήσει μέσο μεταφοράς με μεγαλύτερη διάρκεια ταξιδίου ώστε να μειώσει τον αντίκτυπο στο περιβάλλον, και το 61% θα προτιμήσει μακρινότερα ταξίδια ώστε να απολαύσει το ίδιο το ταξίδι προς τον προορισμό.
Τα μέσα μεταφοράς που θα προτιμήσουν ξεκινουν από ποδήλατα μέχρι τραμ, σκάφη θαλάσσης κτλ…
Το 57% των ταξιδιωτών ήδη επιθυμεί να ταξιδεύει περισσότερο χρόνο για να φτάσει στον προορισμό εάν έχει επιλέξει ένα ιδιαίτερο μεταφορικό μέσο. Το 64% επιθυμεί να νιώσει ότι ταξιδεύει στο χρόνο, χρησιμοποιώντας τρένο.
4. Ανακαλύπτοντας τις διασκεδαστικές αποδράσεις
Αντί να εστιάζουν σε μία θεματική στα ταξίδια τους, οι ταξιδιώτες θα επιδιώξουν να εξερευνήσουν διασκεδαστικές πλευρές του, ταξιδεύοντας σε προορισμούς που προσφέρουν ποικιλία εμπειριών και ατραξιόν.
Το 54% επιθυμεί να κάνει ένα μακρινό ταξίδι σε μέρος που προσφέρει όλες τις αγαπημένες του δραστηριότητες και ατραξιόν, και το 62% θα επέλεξε προορισμό που έχει συγκεντρωμένα αυτά τα στοιχεία σε κοντινή απόφαση ώστε να εξοικονομήσει χρόνο.
5. Τα κατοικίδια θα είναι προτεραιότητα
Το 55% των διεθνών ταξιδιωτών που έχουν κατοικίδιο αναφέρουν οτι αυτό είναι το ίδιο σημαντικό με τα παιδιά τους.
Το 42% των ιδιοκτητών κατοικιδίων θα επιλέξουν προορισμούς διακοπών σύμφωνα με την ανοχή τους στα ζώα και το 49% προτίθεται να καταβάλλει μεγαλύτερο κόστος διαμονής για να ταξιδέψει μαζί με κατοικίδια.
6. Δημιουργία εξαιρετικών αναμνήσεων σε ταξίδια για την τρίτη ηλικία
Το 72% των παπούδων πιστεύουν ότι ο χρόνος που δαπανούν με τα εγγόνια τους τους διατηρεί νέους και το 71% ότι οι γονείς χρειάζονται χρόνο μακριά από τα παιδιά τους. Σε συνδυασμό με το γεγονός ότι οι ταξιδιώτες τρίτης ηλικίας σήμερα είναι πιο υγιείς, προτιμούν περισσότερο την περιπέτεια και είναι πιο πρόθυμοι από ποτέ να παραμείνουν νέοι και ενεργητικοί, το 2020 θα δούμε ποικιλία εμπειριών που απευθύνονται στις 2 αυτές γενιές.
7. Η γαστρονομία ως επίκεντρο των διακοπών
Τα κρυφά διαμάντια, τα μέρη όπου πάντα αποτελούσαν αγαπημένο προορισμό για τους ντόπιους και προσφέρουν εκλεπτυσμένες γαστρονομικές εμπειρίες, και κάποιες φορές βρίσκονται σε ψαγμένα σημεία, είναι εκείνα που θα κερδίσουν το 2020 τις καρδιές των διεθνών ταξιδιωτών που αναζητούν τοπικές γαστρονομικές εμπειρίες. Το 71% των ταξιδιωτών ανέφερε ότι το δείπνο σε εστιατόριο με τοπικά εδέσματα και υλικά είναι σημαντικό για τις διακοπές τους.
Επομένως, οι ταξιδιώτες αναμένεται να δημιουργήσουν πρόγραμμα για τις διακοπές τους με επίκεντρο τη γαστρονομία.
8. Τα ταξίδια ιδανική επιλογή για τα χρόνια μετά τη σύνταξη
Το 23% των ηλικιών 18-25 προγραμματίζουν να συνταξιοδοτηθούν πριν τα 55, ενώ το 65% θεωρεί τα ταξίδια ιδανικό τρόπο να αξιοποιήσουν τα χρόνια μετά τη σύνταξη.
Το 47% προγραμματίζει ταξίδια με περισσότερη περιπέτεια μετά τη σύνταξη, και το 19% εξ όσων έχουν ήδη συνταξιοδοτηθεί προγραμματίζει ταξίδια μηνών χωρίς διακοπή, κάτι που το 52% των ταξιδιωτών θεωρεί ότι μπορεί να κάνει κανείς σε οποιαδήποτε ηλικία.