Αλλαγές στα τέλη κυκλοφορίας ετοιμάζει η κυβέρνηση, όπως προανήγγειλε ο Χρήστος Σταϊκούρας.
«Υπάρχει µια ευρωπαϊκή οδηγία αλλά και εισηγήσεις υπηρεσιακών στελεχών για αλλαγές στον τρόπο υπολογισµού των τελών κυκλοφορίας», είπε ο υπουργός Οικονομικών.
«Το σύστηµα των τελών κυκλοφορίας χρήζει βελτιώσεων. Πρέπει να ενσωµατωθούν οι απαιτήσεις της νέας ευρωπαϊκής νοµοθεσίας αναφορικά µε τους εκποµπές ρύπων, ενώ πρέπει να γίνει και δικαιότερο για τους κατόχους αυτοκινήτων, λαµβάνοντας υπόψη διάφορα κριτήρια. Κάθε αλλαγή θα κινείται προς την κατεύθυνση δικαιότερης κατανοµής της επιβάρυνσης στους κατόχους αυτοκινήτων, αλλά και του στόχου ανανέωσης του παλαιού στόλου αυτοκινήτων που κυκλοφορεί στη χώρα µας», τόνισε στο «Έθνος της Κυριακής» ο κ. Σταϊκούρας.
Όσον αφορά το πότε θα γίνουν, είπε: «Επιδιώκουµε οι αποφάσεις µας να είναι αποτέλεσµα σωστής αξιολόγησης της υφιστάµενης κατάστασης αλλά και ορθής εκτίµησης των επιπτώσεων των όποιων αλλαγών. Ως εκ τούτου, όταν είµαστε έτοιµοι θα προχωρήσουµε στις αποφάσεις µας».
Τέλη κυκλοφορίας: Θα υπάρξει τελικά μείωση;
Το οικονομικό επιτελείο εξετάζει την αναπροσαρμογή των ετήσιων Τελών Κυκλοφορίας των οχημάτων που κατά χιλιάδες βρίσκονται σε φορολογική ακινησία με στόχο τόνωση των εσόδων.
Δείτε επίσης: Έσκασε τώρα: Παράταση στα τέλη κυκλοφορίας 2019!
Μείωση των Τελών Κυκλοφορίας σε αυτοκίνητα με κυβισμό από 1.929 κ.εκ. και άνω εξετάζει το οικονομικό επιτελείο σε μια προσπάθεια να τονώσει τα κρατικά έσοδα και να αρθούν από την ακινησία χιλιάδες αυτοκίνητα.
Σύμφωνα με πληροφορίες του πάνω από 80.000 πινακίδες κυκλοφορίας αυτοκινήτων με κινητήρες από 1.929 κ.εκ. και άνω βρίσκονται κατατεθειμένες στις κατά τόπους εφορίες τα οποία δεν αποτελούν καμία απολύτως πηγή εσόδων για το κράτος.
Έτσι το οικονομικό επιτελείο εξετάζει την αναπροσαρμογή των Τελών Κυκλοφορίας στα συγκεκριμένα αυτοκίνητα που όλα είναι με 1η Άδεια Κυκλοφορίας πριν τις 31/10/2010 και τα Τέλη του υπολογίζονται σύμφωνα με τον κυβισμό του κινητήρα αλλά και την παλαιότητά τους.
Ειδικότερα τα Τέλη Κυκλοφορίας στα αυτοκίνητα με κινητήρες από 1.929 έως και 2.357 κ.εκ. ανέρχονται σε 615 ευρώ αν έχουν 1η Άδεια κυκλοφορίας έως το 2.000, σε 630 ευρώ αν η 1η Άδεια Κυκλοφορίας τους είναι μεταξύ 2001 έως 2005 και σε 690 ευρώ αν η 1η Άδεια Κυκλοφορίας τους είναι μεταξύ του 2006 έως 31/10/2010.
Δηλαδή υπάρχουν τρεις ημερομηνίες όπου τα ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας μειώνονται ανάλογα με τα έτη κυκλοφορίας του οχήματος.
Στα αυτοκίνητα με κυβισμό από 2.358 έως και 3 λίτρα τα Τέλη Κυκλοφορίας κυμαίνονται από 820 έως και 920 ευρώ ανάλογα με την 1η Άδεια Κυκλοφορίας τους.
Στα οχήματα με κινητήρες από 3.001 κ.εκ. έως και 4 λίτρα το κόστος των ετήσιων Τελών Κυκλοφορίας ανέρχεται από 1.025 ευρώ έως και 1.150 ευρώ ανάλογα με τα έτη κυκλοφορίας του.
Τέλος στα αυτοκίνητα με κινητήρες από 4 λίτρα και άνω το κόστος των ετήσιων Τελών Κυκλοφορίας ανέρχεται από 1.230 ευρώ έως και 1.380 ευρώ.
Στόχος του υπουργείου Οικονομικών είναι η άντληση επιπλέον εσόδων από την επανακυκλοφορία χιλιάδων αυτοκινήτων αλλά και από την αναθέρμανση της αγοράς των αυτοκινήτων με κινητήρες μεγάλου κυβισμού που αυτή την στιγμή θεωρείται «νεκρή»…
Τέλη κυκλοφορίας: Κατασχέσεις λογαριασμών σε όσους δεν έχουν εξοφλήσει τα τέλη κυκλοφορίας!
Σύµφωνα µε όσα προβλέπει το επιχειρησιακό σχέδιο της Ανεξάρτητης Αρχής Δηµοσίων Εσόδων για το τρέχον έτος, η φορολογική διοίκηση θα προχωρήσει σε µια σηµαντική παρέµβαση στο συγκεκριµένο πεδίο απώλειας φορολογικών εσόδων.
Θα προχωρήσει στη µείωση κατά 50% του χρόνου παραγραφής των τελών κυκλοφορίας. Σήµερα τα τέλη κυκλοφορίας παραγράφονται µετά την πάροδο 20 ετών από το τέλος του έτους στο οποίο αφορούν και έχει ληφθεί η απόφαση η σχετική περίοδος να µειωθεί στα 10 έτη. Με την παρέµβαση αυτή επιχειρείται διπλός στόχος:
[Τέλη κυκλοφορίας: Θα υπάρξει τελικά μείωση;]
Σηµειώνεται ότι πολλοί ιδιοκτήτες ΙΧ προσέφυγαν στον Συνήγορο του Πολίτηεπειδή τους βεβαιώθηκαν από την Εφορία τέλη κυκλοφορίας ακόµη και πριν από 20 έτη, τα οποία υποστηρίζουν ότι είχαν εξοφλήσει αλλά είχαν χάσει τα σχετικά αποδεικτικά λόγω παρέλευσης µεγάλου χρονικού διαστήµατος.
Μάλιστα, σε πολλές περιπτώσεις οι φορολογούµενοι δεν µπορούσαν να εξασφαλίσουν τα σχετικά αποδεικτικά ούτε από την τράπεζα στην οποία είχαν εξοφλήσει τα τέλη επειδή δεν κρατούσε αρχείο. Ο Συνήγορος του Πολίτη είχε ζητήσει από τη φορολογική διοίκηση να συρρικνώσει τον χρόνο παραγραφής προκειµένου να µην επιβαρύνονται και να µην ταλαιπωρούνται οι φορολογούµενοι.
Δεύτερον, να κινητοποιηθούν οι εισπρακτικοί µηχανισµοί της φορολογικής διοίκησης, προκειµένου να «στριµώξουν» όσους φορολογούµενους δεν εξοφλούν τα τέλη κυκλοφορίας. Σύµφωνα µε εκτιµήσεις αρµόδιων στελεχών, περίπου ο ένας στους δέκα ιδιοκτήτες ΙΧ δεν εξοφλεί εγκαίρως τα τέλη κυκλοφορίας. Πρόκειται για τα τέλη κυκλοφορίας περίπου 500.000 οχηµάτων, πολλά από τα οποία θα καταλήξουν στη «δεξαµενή» των ληξιπρόθεσµων οφειλών των φορολογουµένων προς το ∆ηµόσιο. Κάθε χρόνο το Δηµόσιοεισπράττει περίπου 1,3 δισεκατοµµύρια ευρώ από τα τέλη κυκλοφορίας, αλλά χάνονται έσοδα άνω των 50 εκατοµµυρίων ευρώ.
Επιπτώσεις
Σύµφωνα µε όσα προβλέπει η φορολογική νοµοθεσία, τα τέλη κυκλοφορίας δεν αντιµετωπίζονται όπως οι υπόλοιπες φορολογικές επιβαρύνσεις αναφορικά µε τις επιπτώσεις για τους φορολογούµενους που δεν τα εξοφλούν εγκαίρως. Ενώ για τη µη πληρωµή φόρων, όπως είναι ο φόρος εισοδήµατος, επιβάλλεται ετήσιο επιτόκιο 8,51%, στην περίπτωση εκπρόθεσµης εξόφλησης των τελών κυκλοφορίας επιβάλλεται πρόστιµο 100% των τελών κυκλοφορίας που αναλογούν στο όχηµα.
Για παράδειγµα, ένας φορολογούµενος έχει στην κατοχή του ένα όχηµα 1.400 κυβικών, µοντέλο του 2009. Το συγκεκριµένο όχηµα βαρύνει τον ιδιοκτήτη του µε ετήσια τέλη κυκλοφορίας ύψους 255 ευρώ. Τα τέλη εξοφλούνται υποχρεωτικά έως το τέλος του έτους πριν από το έτος αναφοράς. Αν δεν εξοφληθούν, τότε ο ιδιοκτήτης τους θα επιβαρυνθεί µε πρόστιµο 100%, δηλαδή 255 ευρώ. Για την είσπραξη των ανεξόφλητων τελών κυκλοφορίας πρόκειται να ενεργοποιηθούν µέτρα αναγκαστικής είσπραξης, µε κυριότερο από αυτά τις κατασχέσεις τραπεζικών λογαριασµών των οφειλετών.