Τον περασμένο Οκτώβριο η αεροπορική εταιρεία Ryanair είχε ανακοινώσει 14 νέα δρομολόγια προς την Ελλάδα για το 2020 ανάμεσα στα οποία ήταν και η σύνδεση του νησιού μας με το αεροδρόμιο Frankfurt-Hahn το οποίο βρίσκεται 120 χιλιόμετρα μακριά από την πόλη της Φρανκφούρτης.
Τα τελευταία χρόνια η εταιρεία πραγματοποιούσε προς την Κεφαλονιά πτήσεις από το κύριο αεροδρόμιο της πόλης το Frankfurt am Main το οποίο αποτελεί και έναν από τους μεγαλύτερους αεροπορικούς κόμβους στην Ευρώπη.
Η είδηση πως θα υπάρχουν πτήσεις και από τα δύο αεροδρόμια αρχικά μας προκάλεσε ενθουσιασμό ωστόσο και κάποιους προβληματισμούς οι οποίοι δυστυχώς επιβεβαιώθηκαν.
Για το 2020 θα έχουμε τελικά πτήσεις μόνο από το αεροδρόμιο Frankfurt-Hahn και ουσιαστικά δεν πρόκειται για νέες πτήσεις αλλά για αντικατάσταση εκείνων που μέχρι πέρυσι εκτελούνταν από το Frankfurt am Main.
Όπως και τις προηγούμενες περιόδους θα υπάρχουν δύο πτήσεις την εβδομάδα κάθε Τρίτη και Σάββατο από τις 2 Μαίου έως τις 24 Οκτωβρίου.
Θα πρέπει εδώ να αναφέρουμε ότι από το συγκεκριμένο αεροδρόμιο υπάρχουν πτήσεις από εταιρείες χαμηλού κόστους όπως η Ryanair και η Wizz air ενώ από τον Απρίλιο θα ξεκινήσει πτήσεις και η FlyOne από τη Μολδαβία καθώς οι φόροι και τα τέλη αεροδρομίου είναι πολύ μικρότερα από το κύριο αεροδρόμιο Frankfurt am Main.
Η πιο δυσάρεστη είδηση από τη Ryanair σύμφωνα με τα έως τώρα δεδομένα και λιγότερο από τρεις μήνες πριν την έναρξη της φετινής τουριστικής περιόδου είναι ότι δεν θα πραγματοποιήσει τις πτήσεις από το αεροδρόμιο Tegel του Βερολίνου.
Οι πτήσεις αυτές ξεκίνησαν για πρώτη φορά το 2019 όπου η εταιρεία πραγματοποιούσε από τις 3 Απριλίου έως τις 26 Οκτωβρίου δύο πτήσεις την εβδομάδα κάθε Τετάρτη και Σάββατο.
Βρισκόμαστε στα μέσα Ιανουαρίου και οι πιθανότητες να υπάρχει κάποιο περιορισμένο πρόγραμμα έστω και την περίοδο που κορυφώνεται η τουριστική κίνηση είναι ελάχιστες.
Υπάρχουν αρκετά θέματα σχετικά με την παράδοση των Boeing 767 Max ωστόσο δεν είναι μόνο αυτή η αιτία που η εταιρεία δεν έχει δώσει πρόγραμμα για το νησί μας καθώς από το Βερολίνο προς τα υπόλοιπα αεροδρόμια της χώρας μας όπως η Κέρκυρα , η Κως , το Ηράκλειο και τη Ρόδο υπάρχουν κανονικά πτήσεις.
Τα πρώτα αρνητικά στοιχεία για την εξέλιξη της γερμανικής αγοράς προς την Κεφαλονιά για το 2020 είχαν φανεί τον περασμένο Νοέμβριο όταν σας είχαμε ενημερώσει για την απόφαση της εταιρείας Condor να διακόψει τις πτήσεις από το Ντίσελντορφ οι οποίες επίσης για πρώτη φορά είχαν ξεκινήσει το 2019 ενώ και το πρόγραμμα από το Μόναχο για τη φετινή χρονιά παρουσιάζει κάποια μικρή μείωση.
Την ίδια ώρα η Condor έχει ανακοινώσει για το 2020 νέες πτήσεις προς άλλους ελληνικούς προορισμούς:
Βερολίνο-Ηράκλειο
Βερολίνο-Ρόδος
Βερολίνο-Σάμος
Βερολίνο-Κως
Ντίσελντορφ-Σαντορίνη
Αμβούργο-Άκτιο
Μόναχο-Σάμος
Στουτγκάρδη-Σάμος
Φαίνεται λοιπόν ότι η εταιρεία η οποία όπως είναι γνωστό άνηκε στον όμιλο της Thomas Cook συνεχίζει κανονικά τη λειτουργία της και μάλλον η πληρότητα των πτήσεων από το Ντίσελντορφ προς την Κεφαλονιά κυμάνθηκε σε χαμηλά επίπεδα με συνέπεια να αναθεωρήσει το πρόγραμμα της για την προσεχή τουριστική περίοδο.
Το ευχάριστο είναι ότι η εταιρεία Easyjet θα συνεχίσει κανονικά τις πτήσεις από το αεροδρόμιο Tegel του Βερολίνου και έτσι λοιπόν από τις αρχές Απριλίου έως τα τέλη Οκτωβρίου θα εκτελεί σταδιακά έως και τέσσερις πτήσεις την εβδομάδα κάθε Δευτέρα , Τετάρτη , Παρασκευή και Σάββατο όπως και την προηγούμενη χρονιά.
Στον παρακάτω πίνακα μπορείτε να δείτε τις πτήσεις που είχαμε το 2019 από τη Γερμανία προς την Κεφαλονιά και εκείνες που αναμένονται με βάση τα έως τώρα στοιχεία για το 2020.
Όπως προκύπτει τη φετινή τουριστική περίοδο αναμένουμε συνολικά 150 πτήσεις 93 λιγότερες συγκριτικά με την περσινή χρονιά και επομένως θα έχουμε μείωση της τάξεως του 38%.
Μάλιστα το κόψιμο των πτήσεων θα επηρεάσει τόσο την έναρξη όσο και το τέλος της τουριστικής σεζόν.
ΑΠΡΙΛΙΟΣ
- 4 πτήσεις την εβδομάδα το 2019
- 2 πτήσεις την εβδομάδα το 2020
ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ
- 8 πτήσεις την εβδομάδα το 2019
- 4 πτήσεις την εβδομάδα το 2020
Φαίνεται ότι κάτι δεν λειτούργησε σωστά με συνέπεια να έχουμε λιγότερες πτήσεις για το 2020 κάτι που θα πρέπει να προβληματίσει τους αρμόδιους φορείς οι οποίοι θα πρέπει να λάβουν πρωτοβουλίες και δράσεις για την επαναφορά των πτήσεων.