Airbnb: Από τους Έλληνες οι κρατήσεις το καλοκαίρι του κορωνοϊού στην Ελλάδα

669

Οι προορισμοί που φαίνεται ότι ανακάμπτουν πιο γρήγορα είναι η Χαλκιδική, η Θεσσαλονίκη, γενικά η Βόρεια Ελλάδα – Διαφοροποίηση στα νησιά, όπου ξεχωρίζουν η Κρήτη και Κέρκυρα – Η Αθήνα δεν βρίσκεται στις πρώτες θέσεις.

Γράφει η Στεφανία Σούκη

«Οι Ελληνες είναι αυτοί που κάνουν αυτή την στιγμή κρατήσεις στην Ελλάδα και είναι εμφανές ότι επιλέγουν τη χώρα τους για τις διακοπές τους φέτος το καλοκαίρι».

Αυτό ανέφερε χθες στο forum των Δελφών Giacomo Trovato, Διευθυντής Ιταλίας και Νοτιοανατολικής Ευρώπης της Airbnb, επισημαίνοντας παράλληλα ότι τα προσφερόμενα σπίτια στην αγορά των βραχυχρόνιων τουριστικών μισθώσεων όχι μόνο δεν έχουν μειωθεί σε σχέση με τα τέλη του 2019 αλλά έχουν μάλιστα αυξηθεί στη χώρα μας.

«Η ελληνική αγορά βρισκόταν σε ανοδική τροχιά το πρώτο δίμηνο του 2020 , ωστόσο από το τέλος Φεβρουαρίου άρχισαν να μειώνονται δραματικά οι κρατήσεις και από την άλλη πλευρά αυξήθηκαν οι ακυρώσεις. Η ελληνική αγορά ακολούθησε τη γενικότερη τάση των άλλων αγορών, ξεκινώντας με την πτώση του Μαρτίου, ενώ ειδικά τον Απρίλιο είδαμε την πλήρη κατάρρευση της αγοράς».

Όπως επεσήμανε ο κ. Trovato για την Ελλάδα, «δεν είδαμε αντίκτυπο του κορωνοϊού ως προς τον αριθμό των εγγεγραμμένων καταλυμάτων. Στα τέλη του 2019 είχαμε συνολικά 119.000 καταλύματα εγγεγραμμένα στην πλατφόρμα, αριθμός που μέχρι την προηγούμενη εβδομάδα αυξήθηκε κατά 4.000, γεγονός που επιβεβαιώνει ότι το κοινό θεωρεί ότι υπάρχει χώρος για τις βραχυχρόνιες τουριστικές μισθώσεις». Στην Ελλάδα η εταιρεία, κατά τη διάρκεια της πανδημίας, προχώρησε σε συνεργασία με τον ΕΟΔΥ για τη φιλοξενία γιατρών και νοσηλευτικού προσωπικού.

Ο επικεφαλής της Airbnb αναφέρθηκε και στα χαρακτηριστικά της ελληνικής αγοράς στην μετά Covid -19 εποχή. Προ κορωνοϊού, η ελληνική αγορά βραχυχρόνιων μισθώσεων ήταν κατά βάση μία αγορά διεθνής, με ποσοστό 80% να αφορά επισκέπτες από το εξωτερικό. «Οι βασικές χώρες προέλευσης είναι από ΗΠΑ, Γερμανία, Ηνωμένο Βασίλειο και τη Γαλλία. Η αγορά έπεσε σε τέλμα τον Απρίλιο και έκτοτε έχουμε δει μια ανάκαμψη από το Μάιο και μετά, κυρίως από τον εσωτερικό τουρισμό. Οι Ελληνες, όπως φαίνεται κάνουν κρατήσεις στη χώρα τους και τείνουν να φτάσουν στα ίδια επίπεδα με πέρυσι. Εμφανώς, οι Ελληνες επιλέγουν τη χώρα τους για διακοπές».

Οσον αφορά τις αγορές εισερχόμενου τουρισμού και τους ξένους επισκέπτες, υπάρχουν κάποιες πρώτες ενδείξεις ανάκαμψης από το εξωτερικό κυρίως από τη Γερμανία. Η ανάκαμψη από τις ΗΠΑ, που είναι και από τις βασικές «πηγές» εισερχόμενου τουρισμού όσον αφορά την εγχώρια αγορά βραχυχρόνιων μισθώσεων θα είναι πιο δύσκολη, όπως εκτίμησε ο κ. Trovato.

Ως προς τους προορισμούς που φαίνεται ότι ανακάμπτουν πιο γρήγορα στη χώρα μας είναι η Χαλκιδική, η Θεσσαλονίκη, και γενικότερα η Βόρεια Ελλάδα, ενώ υπάρχει διαφοροποίηση στα νησιά, όπου ξεχωρίζουν η Κρήτη και Κέρκυρα. Η Αθήνα δεν βρίσκεται στις πρώτες θέσεις και είναι κάπου στο μέσον αυτή την στιγμή.

Ο κ. Trovato χαρακτήρισε θετικό το γεγονός ότι ο αριθμός των διανυκτερεύσεων την περασμένη εβδομάδα ήταν διπλάσιος σε σχέση με τις προηγούμενες δύο εβδομάδες, ενώ επί του παρόντος δεν φαίνεται να υπάρχει επιμήκυνση της σεζόν προς το φθινόπωρο δεδομένου ότι ο σχεδιασμός των επισκεπτών είναι περισσότερο σε βραχυπρόθεσμη βάση: Οι κρατήσεις επικεντρώνονται την περίοδο του Ιουνίου και του Ιουλίου– το 60% των κρατήσεων είναι για τον Ιούνιο, ένα 20% τον Ιούλιο και το υπόλοιπο 20% για μεταγενέστερη περίοδο. «Το κοινό εστιάζει στην τρέχουσα περίοδο, ωστόσο αν οι συνθήκες και τα δεδομένα στην Ελλάδα εξακολουθήσουν να είναι θετικές θα δούμε περαιτέρω βελτίωση για τους μήνες του φθινοπώρου».

Οσον αφορά την στρατηγική της δημοφιλούς πλατφόρμας αυτή την περίοδο προς την κατεύθυνση της προσέλκυσης περισσότερων επισκεπτών, κινείται σε τρείς άξονες διεθνώς και στην Ελλάδα: Ευέλικτες πολιτικές ακύρωσης (οι επισκέπτες μπορούν να πάρουν πίσω τα χρήματά τους μέχρι και λίγες ημέρες πριν το ταξίδι τους), τις οποίες πάνω από το 50% των σπιτιών στην Ελλάδα έχουν υιοθετήσει, άριστη υγιεινή στους χώρους φιλοξενίας και προωθητικές ενέργειες ώστε να υπάρχουν καλές τιμές για τους «φιλοξενούμενους» από τους οικοδεσπότες.

Ακολουθήστε το kefaloniapress.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις