Του Σπύρου Δημητρέλη
Χωρίς αλλαγές θα είναι τα τέλη κυκλοφορίας που θα καταβάλλουν φέτος για το 2021 οι ιδιοκτήτες ΙΧ. Η ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών σταθμίζοντας την κατάσταση στην οποία βρίσκεται η οικονομία λόγω της κρίσης του κορονοϊού αλλά και της κατάστασης στην αγορά αυτοκινήτων αποφάσισε να μην προχωρήσει σε αλλαγές στα τέλη κυκλοφορίας.
Θα πρέπει να σημειωθεί ότι πρόθεση του υπουργείου Οικονομικών είναι να γίνουν στο μέλλον αλλαγές προς την κατεύθυνση της σύνδεσης των τελών με μεταβλητές όπως η παλαιότητα, η εμπορική αξία και το νέο ευρωπαϊκό πρότυπο ρύπων. Ωστόσο, οι αλλαγές έχουν παγώσει και σχεδιάζεται πλέον να γίνουν το 2021.
Τα ειδοποιητήρια των τελών κυκλοφορίας αναμένεται να φορτωθούν στο taxisnet εντός του Νοεμβρίου και η εξόφληση θα πρέπει να γίνει το αργότερο έως τις 31 Δεκεμβρίου.
Αναλυτικά τα τέλη κυκλοφορίας που θα πληρώσουμε φέτος είναι τα εξής:
Πρώτη ταξινόμηση στην Ελλάδα έως το έτος 2000 |
Κατηγορία |
Κυλινδρισμός κινητήρα (κυβ. εκατ.) |
Ετήσια τέλη κυκλοφορίας (σε Ευρώ) |
|
Α’ |
Έως 300 |
22 |
Β’ |
301-785 |
55 |
|
Γ’ |
786-1.071 |
120 |
|
Δ’ |
1.072-1.357 |
135 |
|
Ε’ |
1.358-1.548 |
225 |
|
ΣΤ’ |
1.549-1.738 |
250 |
|
Ζ’ |
1.739-1.928 |
280 |
|
Η’ |
1.929-2.357 |
615 |
|
Θ’ |
2.358-3.000 |
820 |
|
Γ |
3.001-4.000 |
1.025 |
|
Κ’ |
4.001 και άνω |
1.230 |
Πρώτη ταξινόμηση στην Ελλάδα από το έτος 2001 έως το 2005 |
Κατηγορία |
Κυλινδρισμός κινητήρα |
Ετήσια τέλη κυκλοφορίας (σε Ευρώ) |
Α’ |
Έως 300 |
22 |
|
Β’ |
301-785 |
55 |
|
Γ’ |
786-1.071 |
120 |
|
Δ’ |
1.072-1.357 |
135 |
|
Ε’ |
1.358-1.548 |
240 |
|
ΣΤ’ |
1.549-1.738 |
265 |
|
Ζ’ |
1.739-1.928 |
300 |
|
Η’ |
1.929-2.357 |
630 |
|
Θ’ |
2.358-3.000 |
840 |
|
I’ |
3.001-4.000 |
1.050 |
|
Κ’ |
4.001 και άνω |
1.260 |
Πρώτη ταξινόμηση στην Ελλάδα από το έτος 2006 και μετά |
Κατηγορία |
Κυλινδρισμός κινητήρα |
Ετήσια τέλη κυκλοφορίας (σε Ευρώ) |
Α’ |
Έως 300 |
22 |
|
Β’ |
301-785 |
55 |
|
Γ’ |
786-1.071 |
120 |
|
Δ’ |
1.072-1.357 |
135 |
|
Ε’ |
1.358-1.548 |
255 |
|
ΣΤ’ |
1.549-1.738 |
280 |
|
Ζ’ |
1.739-1.928 |
320 |
|
Η’ |
1.929-2.357 |
690 |
|
Θ’ |
2.358-3.000 |
920 |
|
I’ |
3.001-4.000 |
1.150 |
|
Κ’ |
4.001 και άνω |
1.380 |
Επιβατικά αυτοκίνητα ταξινομούμενα για πρώτη φορά στην Ελλάδα από 1.11.2010 και μετά, αποκλειστικά με βάση τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (γραμμάρια C02 ανα χιλιόμετρο).
Λαμβάνονται υπόψη οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, όπως αυτές αναγράφονται στην άδεια του οχήματος, ως εξής:
ΔΙΟΞΕΙΔΙΟΥ ΤΟΥ ΑΝΘΡΑΚΑ (γρμ. C02 ανα χιλιόμετρο) |
ΑΝΑ ΓΡΑΜΜΑΡΙΟ ΕΚΠΟΜΠΩΝ C02 (σε ευρώ) |
0-90 |
0 |
91-100 |
0,90 |
101-120 |
0,98 |
121-140 |
1,20 |
141-160 |
1,85 |
161-180 |
2,45 |
181-200 |
2,78 |
201-250 |
3,05 |
Άνω των 251 |
3,72 |
Για τα Ε.Ι.Χ. ρυμουλκούμενα, ημιρυμουλκούμενα (τροχόσπιτα): |
140 Ευρώ |