Σήμερα αναμένεται να κατατεθεί στη Βουλή τροπολογία που θα προβλέπει πλαφόν στις τιμές βασικών ειδών που πωλούν σούπερ μάρκετ και καταστήματα τροφίμων όπως των καθαριστικών προϊόντων, αλλά και των προϊόντων και υπηρεσιών υγείας, ακόμα και τηλεπικοινωνίων αλλά και στα καύσιμα.

 

Το υπουργείο Ανάπτυξης όπως έχει προαναγγείλει ο Άδωνης Γεωργιάδης, για να μην υπάρξουν φαινόμενα επιτήδειων που θα θελήσουν να εκμεταλλευτούν τις συνθήκες που επικρατούν λόγω της πανδημίας προχωρά στη νομοθετική ρύθμιση θα ορίσει ανώτατο όριο τιμών ιδιαίτερα στα σούπερ μάρκετ, λόγω ότι στην καραντίνα δέχονται σχεδόν αποκλειστικά το ευρύτερο καταναλωτικό κοινό.

Γράφει ο

Η διάταξη θα προβλέπει ανώτατο όριο, δηλαδή πλαφόν,  στο ποσοστό κέρδους με το οποίο δουλεύουν οι επιχειρήσεις. Τη Δευτέρα θα φέρουμε τροπολογία για το θέμα της αδικαιολόγητης αύξησης των τιμών που παρατηρήθηκε σε ορισμένα σουπερ μάρκετ. Είμαι υπέρ της ελευθέρας αγοράς αλλά όταν είσαι σε καθεστώς καραντίνας δεν έχεις ελεύθερη αγορά, έχεις ρυθμισμένη αγορά. Θα επαναφέρουμε τη ρύθμιση που είχαμε φέρει, τον περασμένο Μάρτιο, και όποιος έχει κάνει παράλογη αύξηση πάνω από αυτό που θα επιτρέψουμε, θα λάβει τεράστιο πρόστιμο. Καλώ τους επικεφαλής που το έκαναν να μην το συνεχίσουν». τόνιζε πριν λίγες ημέρες ο υπουργός Ανάπτυξης.

Αυτό σημαίνει ότι εάν μια λιανεμπορική αλυσίδα έχει τιμολόγια αγοράς που να δικαιολογούν τις αυξήσεις και το ποσοστό κέρδους είναι το ίδιο με την 1η Σεπτέμβριου, αυτό δεν θα δικαιολογεί κερδοσκοπία.

Όμως εφόσον δεν υπάρχουν τιμολόγια ανατιμήσεων από τη βιομηχανία ή εάν πάνω στα τιμολόγια υπολογιστεί υψηλότερο ποσοστό κέρδους από αυτό που εφάρμοζε η επιχείρηση τον περασμένο Σεπτέμβριο, τότε θα στοιχειοθετείται κερδοσκοπία και θα επιβάλλονται τα ανάλογα πρόστιμα, τα οποία θα ανέρχονται έως και το 1 εκατ. ευρώ.

Δείτε τη Ρύθμιση που είχε περάσει η κυβέρνηση στη πρώτη φάση του Lockdown για τις τιμές των σούπερ μάρκετ:

Πλαφόν στο περιθώριο κέρδους για τρόφιμα, καύσιμα

Άρθρο εικοστό πρώτο: Περιορισμοί ως προς την πώληση αγαθών

Εφόσον εξακολουθεί να υφίσταται άμεσος κίνδυνος διασποράς του κορωνοϊού COVID-19, η έλλειψη του οποίου βεβαιώνεται με απόφαση του Υπουργού Υγεί-ας, και πάντως για χρονικό διάστημα που δεν μπορεί να υπερβαίνει τους έξι (6) μήνες από την έναρξη ισχύος της παρούσας, απαγορεύεται η συνομολόγηση ή η λήψη περιουσιακών ωφελημάτων που αφορούν την πώληση οποιουδήποτε αγαθού ή υπηρεσίας που είναι απαραί-τητο για την υγεία, τη διατροφή, τη μετακίνηση και την ασφάλεια του καταναλωτή, ιδίως δε φαρμακευτικών προϊόντων, μέσων ατομικής προστασίας και προσωπι-κής υγιεινής, όπως χειρουργικών μασκών, αντισηπτικών υγρών και άλλων υλικών απολύμανσης, εφόσον τα ωφε-λήματα αυτά υπερβαίνουν την αξία της παροχής, τόσο ώστε το μικτό περιθώριο κέρδους να είναι μεγαλύτερο από αυτό της προ της 1ης Φεβρουαρίου 2020, για τα ως άνω προϊόντα και υπηρεσίες.

ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΡΚΕΤ

2. Αρμόδια αρχή, για τη λήψη καταγγελιών και τη διαπίστωση παράβασης της παρ. 1, ορίζεται η Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων.

3. Η αρχή της παρ. 2 ασκεί αρμοδιότητες ελέγχου ως εξής:α) αποκτά πρόσβαση σε κάθε πληροφορία, δεδομένο και έγγραφο από οιαδήποτε πηγή που διευκολύνει τον έλεγχο οιασδήποτε πιθανολογούμενης παράβασης,β) διενεργεί επιτόπιο έλεγχο, ο οποίος συμπεριλαμ-βάνει την πρόσβαση σε κάθε χώρο ή μέσο μεταφοράς που χρησιμοποιεί ο προμηθευτής τον οποίον αφορά ο έλεγχος, ή παραγγέλλει ελέγχους που διενεργούνται από άλλες δημόσιες αρχές, προκειμένου να λαμβάνονται, να εξετάζονται και να κατάσχονται στοιχεία, δεδομένα ή έγγραφα που προκύπτουν κατά τη διάρκεια του ελέγχου, ανεξαρτήτως του μέσου αποθήκευσής τους,γ) διατηρεί στην κατοχή της τα στοιχεία, τα δεδομένα και τα έγγραφα που προκύπτουν κατά τη διεξαγωγή του ελέγχου για όσο χρόνο και στον βαθμό που απαιτείται για την ομαλή διεκπεραίωση του ελέγχου,δ) αναζητεί την παροχή πληροφοριών όσον αφορά στα πραγματικά περιστατικά από κάθε εκπρόσωπο ή μέλος του προσωπικού του προμηθευτή που ελέγχεται, ο οποίος έχει την υποχρέωση να παρέχει πληροφορίες και εξηγήσεις όσον αφορά στα πραγματικά περιστατικά, τα δεδομένα ή τα έγγραφα που σχετίζονται με το αντι-κείμενο του ελέγχου.

4. Με απόφαση του Υπουργού Ανάπτυξης και Επενδύ-σεων επιβάλλονται σε βάρος οποιουδήποτε παραβαίνει την απαγόρευση της παρ. 1, είτε αυτεπαγγέλτως είτε έπει-τα από καταγγελία, μία ή περισσότερες κυρώσεις ως εξής:α) Σύσταση με σκοπό την παύση της παράνομης πρα-κτικής και τη συμμόρφωση εντός οριζόμενης με την απόφαση αποκλειστικής προθεσμίας, καθώς και την παράλειψή της στο μέλλον,β) πρόστιμο από χίλια (1.000) έως ένα εκατομμύριο (1.000.000) ευρώ, ανάλογα με τη βαρύτητα της παρά-βασης.5. Κατ’ εξαίρεση, σε περίπτωση που ο Υπουργός Ανά-πτυξης και Επενδύσεων έχει εξαντλήσει όλα τα μέσα που του παρέχει ο νόμος προκειμένου να επιτύχει την παύση της παράνομης πρακτικής και την άρση των συνεπειών της και προκειμένου να αποφευχθεί ο κίνδυνος σοβαρής βλάβης των συλλογικών συμφερόντων των καταναλω-τών, μπορεί να λάβει επιπλέον μέτρα ως εξής:α) να απαιτεί είτε από τον παραβάτη, είτε από πάροχο υπηρεσιών Κοινωνίας της Πληροφορίας την άμεση αφαί-ρεση περιεχομένου, τη διαγραφή, την απενεργοποίηση ή τον περιορισμό της πρόσβασης σε επιγραμμική (online) διεπαφή,β) να απαγορεύει τις διαφημιστικές καταχωρίσεις σε οποιοδήποτε μέσο για αγαθά που διατίθενται προς πώ-ληση κατά παράβαση της παρ. 1.6. Με απόφαση του Υπουργού Ανάπτυξης και Επενδύ-σεων μπορεί να εξειδικεύεται η έννοια της δυσαναλογίας των ωφελημάτων με την αξία της παροχής, να καθορίζο-νται ειδικότερα θέματα που αφορούν τις αρμοδιότητες ελέγχου, καθώς και τη διαδικασία επιβολής των κυρώ-σεων της παρ. 4 και να ρυθμίζεται κάθε επιμέρους θέμα για την εφαρμογή του παρόντος.

ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΡΚΕΤ

Άρθρο εικοστό δεύτερο:

Πρόστιμα και αρμοδιότητα ελέγχου

1. Η μη συμμόρφωση με τις διατάξεις του δέκατου έβδομου, δέκατου όγδοου και δέκατου ένατου άρθρου επισύρει την επιβολή διοικητικού προστίμου ύψους από χίλια (1.000) έως εκατό χιλιάδες (100.000) ευρώ, ανά πε-ρίπτωση, ανάλογα με τη βαρύτητα της παράβασης.

Ακολουθήστε το kefaloniapress.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις