Στις 20 Απριλίου 2021 το kefaloniapress διοργάνωσε διαδικτυακή συζήτηση με βασικό ερώτημα «Τι λιμάνια έχει ανάγκη η Κεφαλονιά σήμερα και στο μέλλον».
Μια συζήτηση που γίνεται για πρώτη φορά στο νησί μας. Μας τίμησαν με την παρουσία τους : ο Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Βαγγέλης Κυριαζόπουλος, o βουλευτής του Νομού Παναγής Καππάτος, οι Δήμαρχοι της Κεφαλονιάς Θεόφιλος Μιχαλάτος , Γιώργος Κατσιβέλης , Μάκης Μονιάς , εκπρόσωποι των δυο ακτοπλοϊκών εταιριών που συνδέουν το νησί μας με την ηπειρωτική Ελλάδα και άλλα νησιά Levante Ferries και Ionian Sea Ferries , oι αντιπεριφερειάρχες Σταύρος Τραυλός και Μανώλης Ορφανουδάκης , ο εντεταλμένος περιφερειακός σύμβουλος Δημήτρης Σπανός, οι εκπρόσωποι των ακτοπλοϊκών εταιριών Levante Ferries και Ionian Sea Ferries κ. Στράτης Απέργης και κα Ελπίδα Κατσαϊτη αντίστοιχα. (Δείτε εδω το video και τη λίστα όλων των συμμετεχόντων).
Tη συζήτηση συντόνιζε ο Νικόλαος Φαραντούρης, Διδάκτωρ Ευρωπαϊκού Δικαίου και Δικαίου Θαλασσίων Μεταφορών του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης . Καθηγητής της Ευρωπαϊκής Έδρας Jean Monnet στο Πανεπιστήμιο Πειραιώς.
Η επιτυχία του forum ξεπέρασε κάθε προσδοκία και τα σύνορα της Κεφαλονιάς! Τόσο στη διάρκειά του όσο και τις επόμενες ημέρες λάβαμε και συνεχίζουμε να λαβαίνουμε προτάσεις, παρατηρήσεις και ιδέες για νέες συζητήσεις.
Λόγω του μεγάλου ενδιαφέροντος , μετά την απομαγνητοφώνηση της συζήτησης, θα παρουσιάσουμε σε ειδικές αναρτήσεις βασικές εισηγήσεις των συμμετεχόντων με τους προβληματισμούς και τις προτάσεις που ανέπτυξαν και παρουσίασαν.
Σε αυτή την ειδική ανάρτηση καταγράφουμε την παρέμβαση της Levante Ferries στο forum, την παρουσίαση των προβλημάτων που έχει καταγράψει η εταιρία στα λιμάνια μας και τις προτάσεις της όπως εκφράστηκαν απο τον Γενικό Διευθυντή της εταιρίας κ. Στράτη Απέργη.
Μπορείτε να ακούσετε και να δείτε την παρέμβαση του κ. Απέργη στο παρακάτω video:
Η ΑΠΟΜΑΓΝΗΤΟΦΩΝΗΣΗ της παρέμβασης και των τοποθετήσεων για τα θέματα που έθιξε ο κ. Απέργης:
ΣΤΡΑΤΗΣ ΑΠΕΡΓΗΣ – LEVANTE FERRIES: . Πρόεδρε, κατ’ αρχήν θέλω καλησπερίσω τον Γενικό Γραμματέα του Υπουργείου Ναυτιλίας κ. Βαγγέλη Κυριαζόπουλο και τον κ. Βουλευτή κ. Παναγή Καππάτο. Κ. Αντι Περιφερειάρχα, εκπρόσωποι της Περιφέρειας, κύριοι Δήμαρχοι. Κυρία Χιόνη ευχαριστούμε για την πρόσκληση. Ακούγοντας τις πρώτες εισαγωγικές τοποθετήσεις, θα ήθελα, αν μου επιτρέπετε, να μπορέσω να μοιρασθώ μαζί σας μια μικρή παρουσίαση που έχω ετοιμάσει και λίγο συνοψίζει το πως βλέπουμε και το τι βιώνουμε εμείς από τη χρήση των λιμένων.
Επιτρέψτε μου να ξεκινήσω από μια βασική θεώρηση, που νομίζω ότι οφείλουμε όλοι να έχουμε, τουλάχιστον εμείς την έχουμε σαν εταιρία και πιστεύουμε ότι τα λιμάνια είναι στην ουσία οι υδάτινοι οδικοί άξονες της Ελλάδος. Όπως είναι οι λεωφόροι που συνδέουν μεγάλες πόλεις της ηπειρωτικής μας πατρίδας, τα λιμάνια καλώς ή κακώς είναι εκείνες οι υποδομές, οι οποίες συνδέουν τα νησιά μεταξύ τους ή τα νησιά με την ηπειρωτική χώρα.
Δεν θα σας κουράσω να πω ποιοι είμαστε, γιατί πιστεύω ότι από το 2014, που δραστηριοποιούμαστε στη περιοχή, μας γνωρίζουν οι πιο πολλοί από τους παρευρισκόμενους. Η εταιρεία έχει βραβευτεί με διάφορα βραβεία στη πορεία της.
Ένα σημαντικό θέμα για εμάς είναι η καινοτομία, που αποδείχθηκε μεγάλο όπλο αυτή τη περίοδο του κορωνοϊού. Αναφέρομαι στο ηλεκτρονικό εισιτήριο, που μπόρεσε και προστάτευσε πολλούς από τους επιβάτες δίνοντάς τους τη δυνατότητα να κλείνουν το εισιτήριό τους κατευθείαν χωρίς να συνωστίζονται στα πρακτορεία και να ταξιδεύουν εκεί που πρέπει.
Στη συνέχεια θα δώσω λίγο διάσταση του μεταφορικού έργου που εξυπηρετούμε για να μπορέσετε να καταλάβατε τι προσπαθούμε και τι βιώνουμε.
Απασχολούμε πάνω από διακόσιους ναυτικούς, για τη χρονιά του 2019 θα μιλήσω, γιατί δεν έχει νόημα να συζητήσουμε το 2020, που ήταν μια χρονιά πολύ δύσκολη για όλους μας.
Το 2019 εκτελέσαμε περίπου 9000 δρομολόγια και διανύσαμε περισσότερα από 170.000 μίλια. Οι εμπειρίες που θα μοιραστούμε, είναι από την μεταφορά 1,8 εκ. επιβατών προς και από τα νησιά μας.
Να μιλήσω λίγο με αριθμούς και εδώ συνοψίζω κάποια από τα δεδομένα, που είπε και ο κ. Γενικός και ο κ. Πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου.
Εμείς σαν επιχείρηση, όπως η κάθε επιχείρηση, κάθε χρόνο οφείλουμε να επενδύουμε στη συντήρηση, αναβάθμιση και εκσυγχρονισμό των πλοίων μας. Σας δίνω μια ενδεικτική τάξη μεγέθους. Επενδύουμε 5-7εκ. ευρώ κατ’ έτος για αυτούς τους λόγους.
Το έτος 2019 καταβάλαμε στα τέσσερα λιμενικά ταμεία, τα οποία προσεγγίζουμε, το ποσόν 1,6 εκ. ευρώ. Θα ήθελα εδώ να πω ότι αυτά τα χρήματα, δεν είναι χρήματα της εταιρίας. Είναι χρήματα του επιβατικού κοινού. Είναι χρήματα των επιβατών. Γιατί είναι τα λιμενικά τέλη επιβατών και οχημάτων, τα οποία είναι μέρος του ναύλου, τα οποία καταβάλουν. Όμως προς μεγάλη μας, αν θέλετε, έκπληξη ή απορία, διαπιστώνουμε ότι ένα πολύ μικρό μέρος αυτών εγγράφεται στους προϋπολογισμούς των λιμενικών ταμείων για έργα συντήρησης και εκσυγχρονισμού των λιμανιών, τουλάχιστον στο τμήμα που αφορά τα επιβατικά πλοία. Άρα εδώ έρχομαι να επιβεβαιώσω μια διαπίστωση που ανέφερε και ο κ. Γενικός, ότι πολλές φορές δεν φαίνεται η ανταποδοτικότητα των καταβεβλημένων ποσών.
Τα προβλήματα λίγο ως πολύ τα ξέρουμε, τα έχουμε ξαναπεί, τα έχουμε ξανακούσει, τα έχουμε ξανασυζητήσει πολλές φορές και διαφέρουν από λιμάνι σε λιμάνι. Όμως συνοψίζοντάς τα όλα μαζί είναι ότι πολλά απ’ τα λιμάνια που προσεγγίζουμε, έχουνε προβλήματα εκβάθυνσης. Δεν είναι παράξενο σε κάποια λιμάνια να καταγράφονται βάθη 5-6 μέτρων όταν τα βυθίσματα των πλοίων είναι 4,5-4,70 μέτρα. Με τη παραμικρή αυξομείωση του επιπέδου της θάλασσας ή σε θαλασσοταραχή τα πλοία αγγίζουν ή αγκαλιάζουνε τον βυθό, κάνοντας την λειτουργία τους και δύσκολη και επικίνδυνη για τους καπεταναίους και για τους επιβάτες.
Προσκρουστήρες. Υπάρχουν λιμάνια με προσκρουστήρες. Ευτυχώς στη Κεφαλλονιά υπάρχουν προσκρουστήρες στο λιμάνι του Πόρου, που χρησιμοποιούμε κατά κόρον. Σε άλλα λιμάνια για προσκρουστήρες υπάρχουν λάστιχα από φορτηγά και σε άλλα πάλι λιμάνια δεν υπάρχει τίποτα. Καθαρό μπετό. Κανονικό. Αυθεντικό. Όμως η κανονική κατάσταση είναι μία σαν αυτή που βλέπουμε. Αυτό ευτυχώς είναι από ένα λιμάνι της Ελλάδος. Ένα λιμάνι των Μεστών της Χίου, που όπως είπε και ο κ. Γενικός, κάποια λιμάνια λειτουργούν και δεν έχουν και επιβατική κίνηση. Όμως έτσι θα έπρεπε να ήταν τα λιμάνια μας και αυτό δεν είναι κάτι δύσκολο. Τα έχουμε συζητήσει.
Σχεδόν όλες οι ράμπες παρουσιάζουν φθορές από τη χρήση και άλλες είναι ακατάλληλες για χρησιμοποίηση. Σε κάποιο λιμάνι υπάρχουν δεκατέσσερις ράμπες εκ των οποίων χρησιμοποιούνται οι τέσσερις ή οι πέντε μονάχα.
Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις. Ένα από τα πιο σοβαρά και πιο εύκολα αντίστοιχα θέματα που μπορούν να επιλυθούν. Υπάρχουν περιπτώσεις που το πλοίο καταφθάνει στο λιμάνι, προσπαθεί να αποβιβάσει το κόσμο και για 40 και πλέον λεπτά δεν μπορεί να εκφορτώσει. Γιατί; Γιατί το λιμάνι έχει μπουκώσει και δεν μπορεί να αποχωρήσουν τα οχήματα. Πραγματικά αυτό είναι πάρα πολύ δυσάρεστο, διότι είναι από τα προβλήματα που λύνονται σχετικά εύκολα. Ούτε τεράστιες επενδύσεις θέλουνε, ούτε κάτι πολύ δύσκολο. Ποια είναι η λύση; Το έχουμε δει πολλές φορές και λυπάμαι που θα το πω έτσι απλά. Τιμωρείται η εταιρία με ένα πρόστιμο για καθυστέρηση και όλα είναι τακτοποιημένα, δεν υπάρχει κανένα άλλο πρόβλημα. Δεν μιλάω μόνο για την εταιρία μας. Για οποιαδήποτε εταιρία δραστηριοποιείται και βιώνει το ίδιο πρόβλημα.
Το πιο σημαντικό για το επιβατικό κοινό. Κύριε Γενικέ, πλέον είναι υποχρέωση να έχουμε σύστημα καταγραφής επιβατών. Δηλαδή πρέπει να γνωρίζουμε το όνομα, το επώνυμο του ταξιδιώτη, την ιθαγένειά του, την ημερομηνία γέννησης και αυτά μπαίνουν πάνω στο εισιτήριο. Θεωρητικά αυτά πρέπει να ελέγχονται και κατά την είσοδο του επιβάτη στο πλοίο. Είναι σχεδόν αδύνατον να μπορεί να επιτευχθεί αυτό με τις σημερινές υποδομές. Είναι σαν, να δώσω το αντίστοιχο παράδειγμα, σε ένα αεροδρόμιο, να θέλω να επιβιβαστούν οι άνθρωποι στο αεροπλάνο και τον έλεγχο ταυτοπροσωπίας να τον κάνει η αεροσυνοδός στην είσοδο του αεροπλάνου. Όχι. Δεν υπάρχουν οι απαραίτητες υποδομές για να μπορέσει να λειτουργήσει κανονικά αυτή η υποχρέωση που έχουμε όλοι.
Να πω κάτι άλλο πιο απλά. Απλές διαγραμμίσεις, διαγραμμίσεις για τους πεζούς. Κάθε καλοκαίρι κάνουμε το σταυρό μας μην έχουμε κανένα ατύχημα, εκεί που περπατάει ένας πεζός να τον χτυπήσει ένα διερχόμενο όχημα ή φορτηγό. Δεν υπάρχει μια διαγράμμιση, που να ξεχωρίζει τις διελεύσεις των πεζών από τις διελεύσεις των οχημάτων.
Φυσικά τα στέγαστρα για προστασία από τον ήλιο, γιατί είναι πολύς ο κόσμος που έρχεται και πολλές φορές περιμένει αρκετά λεπτά, ίσως και κάποια ώρα, στον ήλιο. Είναι εκτεθειμένοι. Κάποιες συντηρημένες δημόσιες τουαλέτες. Όλα αυτά συνιστούν μια αρνητική πρώτη εικόνα για τους επισκέπτες που έρχονται στο νησί μας.
Να πω άλλο για παράδειγμα, για βασικές υποδομές των λιμανιών, τα οποία τα γνωρίζουμε λίγο ως πολύ όλοι. Εμείς σαν ακτοπλοϊκή εταιρία μεταφέρουμε φορτηγά. Δεν υπάρχει σε κάποια απ’ τα λιμάνια γεφυροπλάστιγγα που να βρίσκεται σε λειτουργία. Αυτό σημαίνει πολλά προβλήματα, είτε από υπερφορτωμένα φορτηγά, είτε από φορτηγά τα οποία δεν θα έπρεπε να μπουν στο πλοίο, διότι ξεπερνάνε τα όρια ασφαλείας κ.ο.κ.
Ο φωτισμός πολλές φορές δεν είναι αρκετός και οι πλοίαρχοι τα βράδια, την ώρα που καταφθάνουν στο λιμάνι, δεν μπορούν να δουν τα όρια των λιμένων.
Μετεωρολογικοί σταθμοί. Πολλές φορές το χειμώνα, πραγματικά όταν ξεκινάει το πλοίο να φύγει από τη Κυλλήνη για να πάει στο Πόρο της Κεφαλλονιάς, όπου επικρατούν πολύ δυσμενείς τοπικές καιρικές συνθήκες, θα ήταν ιδιαίτερα χρήσιμο να μπορεί ο κ. Πλοίαρχος να ενημερώνεται ακριβώς εκείνη τη στιγμή για τα πραγματικά μετεωρολογικά δεδομένα του λιμανιού του Πόρου, όχι γενικά αυτό που δίνει η ΕΜΥ, αλλά το τοπικό φαινόμενο που ισχύει εκείνη τη στιγμή. Δεν είναι λίγοι οι επιβάτες, που ταλαιπωρήθηκαν, επειδή με το που έφτασε το πλοίο αναγκάστηκε να επιστρέψει χωρίς να αποβιβάσει.
Ένα θέμα της ασφάλειας, που είναι μαζί μας και ο κ. Ναύαρχος, υπεύθυνος για την ασφάλεια των λιμένων. Οι χώροι των προβλητών είναι αφύλακτοι, με ελεύθερη πρόσβαση του οποιουδήποτε όλο το 24ωρο, ακόμα και οποιοδήποτε δεν ταξιδεύει. Μπορεί να βρεθεί δίπλα στο λιμάνι, να τραυματισθεί από έναν καταπέλτη του πλοίου και να έχουμε όλοι πολύ δυσάρεστες συνέπειες στην λειτουργία της εργασίας μας αλλά κυρίως στον κίνδυνο για τη ζωή ενός ανθρώπου.
Δεν ακούγονται για πρώτη φορά αυτά τα προβλήματα . Όμως το ερώτημα εδώ είναι, τι μπορούμε να κάνουμε για να αλλάξει η κατάσταση;
Κατά την άποψή μας είναι πάρα πολύ σημαντικό να ξεχωρίσουμε την έννοια της λιμενικής προβλήτας ή της υποδομής απλώς, από την έννοια μιας λιμενικής επιχειρησιακής οντότητας, με τις διαδικασίες της, με τη λειτουργία της, με όλο το οικοσύστημα που είναι γύρω από το λιμάνι. Δεν είναι μόνο οι υποδομές. Είναι και όλη η αντίστοιχη λειτουργία. Θα πω εδώ το παράπονο, που φαντάζομαι ακούτε Γενικέ πολύ συχνά, ότι η πολιτεία παραδοσιακά δαπανάει εκατοντάδες εκατομμύρια στην αναβάθμιση, συντήρηση των οδικών αξόνων και καλά κάνει, όμως ένα πολύ μικρό κλάσμα αυτού του ποσού διοχετεύεται που σε αυτό που ονομάζουμε υδάτινους άξονες της νησιωτικής χώρας μας. Πρόσφατα ανακοινώσατε το πρόγραμμα Νέαρχο, που εύχομαι και καλή επιτυχία, όμως παρέχει τα εργαλεία στα λιμενικά ταμεία, ώστε να μπορούν να είναι ευέλικτα και να κατασκευάσουν, έστω τα μικρής κλίμακας, έργα; Όχι τα πολύ μεγάλα, τα πολύ θεσμικά, τα ανατρεπτικά, αλλά εκείνα που εξασφαλίζουν την καθημερινότητα. Αυτά που μας ταλανίζουν συνέχεια. Γιατί και τα λιμενικά ταμεία χρειάζονται τη βοήθεια και χρειάζονται και με ευελιξία να μπορέσουν να λειτουργήσουν.
Η Περιφέρεια Ιονίων Νήσων μπορεί να ενισχύσει το ρόλο της στα λιμάνια για να εξασφαλίσει χρηματοδοτικά εργαλεία, όπως είναι το ΕΣΠΑ ή άλλα εργαλεία, για να χρησιμοποιηθούν και να υλοποιηθούν αυτά τα έργα που προανέφερα; Εδώ έρχομαι και σε ένα άλλο θέμα που θίξατε. Είναι η δομή της διοίκησης των λιμενικών ταμείων επαρκώς αποτελεσματική; Δηλαδή, έχει το όραμα; Έχει την οργάνωση και τη στελέχωση; Κυρίως αυτό που αναφέρατε. Έχει την στελέχωση και την κατάρτιση να μετασχηματίζει τις λιμενικές προβλήτες σε αποτελεσματικές επιχειρησιακές οντότητες προς όφελος όλων;
Θα ήθελα να καταλήξω και να μην δαπανήσω άλλο από το χρόνο σας, να πω ότι, πιστεύω ότι ένα από τις μεγαλύτερες προκλήσεις που έχει όλη αυτή η συζήτηση που κάνουμε, είμαστε εμείς οι ίδιοι, εμείς, οι χρήστες των λιμανιών και ξεκινάω από εμάς, τον επαγγελματία της εταιρίας, να πάω στον ταξιδιώτη, να πάω στο νησιώτη, να πάω στον απλό επαγγελματία. Είμαστε διατεθειμένοι να αλλάξουμε παλιές κακές συνήθειες που έχουμε μάθει και να προσαρμοστούμε σε νέες απαιτήσεις;
Αν ναι, τότε μια μέρα μπορεί να έχουμε λιμάνια που να δείχνουν την οργάνωση που έχει η εικόνα, που σας έχω παραθέσει, όπου όλα είναι τακτοποιημένα, όλα είναι αυτόματα και όλα είναι στην ώρα τους. Δεν ταλαιπωρείται κανείς. Υπάρχει μέγιστη ασφάλεια και μέγιστη αποτελεσματικότητα.
Νομίζω ότι η προτεραιότητα είναι κάτι πολύ σημαντικό αλλά χρειάζεται και η αποφασιστικότητα και η δυνατότητα να μπορέσουν τα λιμενικά ταμεία, που αυτή τη στιγμή έχουν την ευθύνη λειτουργίας των λιμένων, που εμείς γνωρίζουμε, δεν ξέρω σε άλλες περιπτώσεις, να έχουν την οργάνωση, την δυνατότητα για να μπορούν να είναι αποτελεσματικά και να διαχειριστούν ένα καλύτερο αύριο. Εγώ θα ήθελα να σας ευχαριστήσω. Αυτή είναι η πρώτη μου τοποθέτηση, κ. Πρόεδρε. Δεν ξέρω αν έκανα κατάχρηση του χρόνου σας αλλά νομίζω τα είπα όλα.
ΦΑΡΑΝΤΟΥΡΗΣ: Σας ευχαριστούμε κ. Απέργη για την ωραία παρουσίαση. Νομίζω ότι θέσατε πάρα πολλά θέματα και καταγράφοντας ζητήματα και προβλήματα, που σας απασχολούν, μας εισάγετε στο επόμενο κομμάτι της συζήτησης. Δεν ξέρω αν θέλει ο Γ. Γραμματέας να τοποθετηθεί για τα θέματα που θίξατε, κ. Απέργη. Κ. Κυριαζόπουλε, θέλετε να έχετε το λόγο για ένα λεπτάκι, μερικά πράγματα τα οποία εθίγησαν στην παρουσίαση γύρω απ’ τα προβλήματα που αντιμετωπίζουμε οι επιχειρηματικοί φορείς και δη η ακτοπλοΐα στη προσέγγιση των λιμένων;
ΚΥΡΙΑΖΟΠΟΥΛΟΣ: Όχι. Νομίζω σε ένα μεγάλο βαθμό σαν να είχαμε προ συνεννοηθεί με τον κ. Απέργη. Πάνω κάτω είπαμε τα ίδια πράγματα. Κάναμε και τις ίδιες διαπιστώσεις. Βέβαια καλό είναι να μη μένουμε στις διαπιστώσεις. Όντως έτσι είναι τα πράγματα. Το κράτος βέβαια, να σας πω την […], όπως είπα και εγώ ότι και το πρόγραμμα Νέαρχος είναι για να καλύψει αυτό το κενό των μικρών και μεσαίων έργων με πολύ εύκολες και γρήγορες διαδικασίες, όπως έχει γίνει με τον Φιλόδημο. Αυτό προσπαθούμε να κάνουμε.
Το κράτος προσπαθεί όσο γίνεται περισσότερο να βοηθήσει αυτούς τους θαλάσσιους υδάτινους διαδρόμους. Να σας θυμίσω ότι το 2019, όταν αναλάβαμε την ηγεσία του υπουργείου Ναυτιλίας, είχαμε περίπου τα 90 εκ. ευρώ για να χρηματοδοτήσουμε τις λεγόμενες άγονες γραμμές. Την επόμενη χρονιά πήγαμε στα 130 εκ. ευρώ και η φετινή μας χρονιά είναι στα 138 εκ. ευρώ. Τι πετύχαμε με αυτά τα 138 εκ. ευρώ; Περισσότερες και καλύτερες συνδέσεις σε όλα τα νησιά του Αιγαίου και του Ιονίου. Είχαμε καλύτερα πλοία. Μπήκανε καινούργια πλοία στην ελληνική ακτοπλοϊκή αγορά και έτσι είχαμε μεγαλύτερη εξυπηρέτηση σε όλο τον ακτοπλοϊκό χάρτη της χώρας. Παράλληλα λόγω του covid, λόγω του ότι σταματήσανε να γίνονται γενικότερα οι μετακινήσεις στη χώρα, ήρθαμε αντιμέτωποι με ένα πολύ μεγάλο πρόβλημα, που έχει να κάνει σχέση με την βιωσιμότητα των ακτοπλοϊκών εταιριών, γιατί πάψαμε να είχανε μεταφορικό αντικείμενο. Εκεί το κράτος και πρώτο απ’ όλα, ενδεχομένως μόνο απ’ όλα, δηλαδή το υπουργείο Ναυτιλίας κατάφερε και εξασφάλισε απευθείας ενίσχυση στο κλάδο της ακτοπλοΐας. Πουθενά κανένας άλλος κλάδος σε ολόκληρη τη χώρα δεν ενισχύθηκε απευθείας και άμεσα, όπως η ακτοπλοΐα, με ένα σεβαστό ποσό. Δεν είναι το ποσό που θα ήθελε ο κλάδος, την ενισχύσαμε με άλλα περίπου 80 εκ. ευρώ μέχρι στιγμής, τις λεγόμενες ελεύθερες γραμμές, ώστε να μπορούν και να καταφέρουν και οι ακτοπλοϊκές εταιρίες να ζήσουνε αλλά και να μεταφέρουν τα τροφοεφόδια στα νησιά αλλά και τους νησιώτες, που είχαν τη δυνατότητα όλη αυτή τη χρονική περίοδο να μεταφερθούν για λόγους υγείας ή άλλους λόγους στους προορισμούς που θέλανε. Προσπαθούμε, όσο γίνεται περισσότερο, αυτούς τους θαλάσσιους διαδρόμους, οι οποίοι είναι οι δρόμοι πραγματικά που ενισχύουν την συνοχή της χώρας μας και τη συνοχή της Ευρώπης, να το κάνουμε και έχουμε ένα πρόγραμμα για μεγαλύτερη ενίσχυση και από κοινοτικούς πόρους να κάνουμε ακόμα καλύτερες ακτοπλοϊκές συνδέσεις, να φτιάξουμε καλύτερα το δίκτυό μας. Έχουμε αναθέσει μια σχετική μελέτη στο πανεπιστήμιό σας κ. Φαραντούρη, μάλλον με την κ. Μποϊλέ, που είναι καθηγήτρια…
ΦΑΡΑΝΤΟΥΡΗΣ: Η συνάδελφος στο τμήμα ναυτιλίας και ναυτιλιακών σπουδών.
ΚΥΡΙΑΖΟΠΟΥΛΟΣ: Ακριβώς. Η κ. Μποϊλέ είχε αναλάβει μαζί με την ομάδα της μια μελέτη για την αναδιοργάνωση του ακτοπλοϊκού δικτύου στη χώρα, ώστε να μπορέσουν να γίνουν με μεγαλύτερη αποδοτικότητα οι ακτοπλοϊκές συνδέσεις. Συμφωνούμε με τις περισσότερες απ’ αυτές τις παρατηρήσεις που έχει κάνει ο κ. Απέργης σε σχέση με τις ελλείψεις στους λιμένες. Βέβαια θα πω ότι κάθε λιμάνι έχει την ιδιαιτερότητά του. Είναι δύσκολο π.χ. ο κύριος που άκουσα προηγουμένως, που είναι από τη Σύμη, να βρεθεί ο αναγκαίος χώρος η χερσαία λιμενική ζώνη για να φορτοεκφορτωθούνε φορτηγά και επιβάτες ταυτόχρονα σε ένα περιορισμένο χώρο, σε ένα παραδοσιακό οικισμό. Άρα κάθε περιοχή πρέπει να τη δούμε ξεχωριστά. Κάθε πόλη λιμένας είναι μια ξεχωριστή οντότητα αλλά και κάθε λιμένας δεν είναι πόλη. Πρέπει να ξεχωριστεί όντως. Υπάρχουν θέματα ασφάλειας. Υπάρχουν θέματα λειτουργικότητας, τα οποία όντως οι σύγχρονες μεταφορές έχουν ανάγκη από εξειδικευμένους λιμένες και εξειδικευμένη λιμενική διαχείριση. Θα μου επιτρέψετε όμως, επειδή έχει φτάσει η ώρα που θα πρέπει να πάω για να αναχωρήσω, κ. Φαραντούρη και εκ μέρους του διοργανωτή της Kefalonia Press να με αποδεσμεύσετε και σας ευχαριστώ πάρα πολύ για τη φιλοξενία. Θα είμαι στη διάθεσή σας και άλλη φορά. Είχα κανονίσει να κάτσω σε όλη τη διάρκεια της συζήτησης αλλά δεν θα μπορέσω. Σας ευχαριστώ πάρα πολύ και συγχωρέστε με που φεύγω από την συζήτησή μας.
ΦΑΡΑΝΤΟΥΡΗΣ: Σας ευχαριστούμε για τη συμμετοχή σας, κ. Γενικέ.
(Απόσπασμα απο την παρέμβαση του προέδρου του Λιμενικού Ταμείου και Δημαρχου Αργοστολίου Θεόφιλου Μιχαλάτου ως προς την εταιρία)..
Ενα μπράβο πρέπει να πω στον κ. Απέργη, γιατί η εταιρία του είναι πάρα πολύ τυπική και τα χρήματα τα οποία πληρώνουν οι επιβάτες τα έχει καταβάλει στο Λ.Τ. στην ώρα του και δημόσια πρέπει να τον συγχαρώ, όμως οι άλλες εταιρίες χρωστάνε. Υπάρχουν οφειλές πάνε από 650.000 ευρώ, χρωστάνε οι εταιρίες από τα χρήματα τα οποία έχουν παρακρατήσει από τους επιβάτες. Ουσιαστικά έχουν δανεισθεί από το Λ.Τ. Αν είχαμε τα χρήματα αυτά, τα 600.000 ευρώ, τα οποία οφείλουν στο Δ.Λ.Τ., θα είχαμε μια ρευστότητα. Και εμείς προσπαθούμε εκεί που είχαμε μια λειτουργία με 700.000, εμείς προσπαθούμε να διαχειριστούμε τώρα 500.000 ευρώ που είχαμε το ΄20 και […] τι θα γίνει το ΄21; Γιατί δεν ξέρουμε αν θα έχουμε έσοδα.
√ Θα ακολουθήσει σε επόμενη ανάρτηση η παρέμβαση της κας Ελπίδας Κατσαϊτη μέλους του ΔΣ της Ionian Sea Ferries.
√ Δείτε το video του Forum «Τι λιμάνια έχει ανάγκη η Κεφαλονιά σήμερα και στο άμεσο μέλλον;»