LIVE συζήτηση 27/05/2021 Θέμα: “Τουρισμός 2021. Τελευταίες εξελίξεις. Πόσο θα επηρεάσει τον Τουρισμό της Κεφαλονιάς η “Πράσινη λίστα” της Μ. Βρετανίας;”
Εισηγητής : Αγησίλαος Κονιδάρης – Καθηγητής Ιονίου Πανεπιστημίου
Συμμετέχοντες:
- ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΤΕΤΡΑΔΗ , Αντιπρόεδρος Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου – Ζάκυνθος
- ΓΕΡΑΣΙΜΟΣ ΤΙΜΟΘΕΑΤΟΣ , πρόεδρος Ενωσης Ξενοδόχων Κεφαλονιάς Ιθάκης
- ΣΠΥΡΟΣ ΓΑΛΙΑΤΣΑΤΟΣ, πρ. Αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού
- ΝΙΚΟΛΑΣ ΦΑΡΑΝΤΟΥΡΗΣ , καθηγητής Πανεπιστημίου Πειραιώς και επιχειρηματίας τουρισμού
- ΣΤΡΙΝΤΖΗΣ ΓΕΡΑΣΙΜΟΣ , Ξενοδόχος
- ΘΟΔΩΡΟΣ ΠΑΤΟΥΛΙΑΣ – Δ/ντης Ξενοδοχείου
- ΑΝΤΩΝΗΣ ΒΙΝΙΕΡΗΣ, διαχειριστής τουριστικών καταλυμάτων
- ΑΝΔΡΕΑΣ ΠΑΝΤΕΛΙΟΣ – Ξενοδόχος Σκάλας
- ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΑΤΣΑΡΟΣ Πρόεδρος Ομοσπονδίας Καταλυμάτων Κεφαλονιάς Ιθάκης
- ΑΝΑΓΝΩΣΤΑΤΟΣ ΑΝΔΡΕΑΣ – ΞΕΝΟΔΟΧΟΣ ΙΘΑΚΗΣ
Συντονισμός συζήτησης: Ελένη Χιόνη , διαχειρίστρια www.kefaloniapress.gr
H εισήγηση του κ. Κονιδάρη περιείχε διαπιστώσεις για την υπάρχουσα κατάσταση των κρατήσεων στην Κεφαλονιά, ανέλυσε και σύγκρινε με άλλες χώρες την πορεία των εμβολιασμών αμφισβητώντας το αφήγημα ότι η Κεφαλονιά λόγω του χαμηλού ποσοστού εμβολιασμών έχει ακυρώσεις στις κρατήσεις τουριστών από την Μεγάλη Βρετανία, επισήμανε τα αδύνατα σημεία στην τουριστική προβολή του νησιού μας και κυρίως επεξεργάστηκε προστάσεις για την άμεση αντιμετώπιση της κατάστασης και την ανατροπή της.
Στο video που ακολουθεί ακούστε την τεκμηριωμένη εισήγηση του κ. Κονιδάρη.
Στο τέλος παραθέτουμε τις προτάσεις του κ. Κονιδάρη προς ενημέρωση των αρμοδίων.
√ Εδώ μπορείτε να διαβάσετε τα πλήρες κείμενο της απομαγνητοφώνησης της συζήτησης: απομαγνητοφωνηση ΚΡΑΤΗΣΕΙΣ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ 2021
ΑΓΗΣΙΛΑΟΣ ΚΟΝΙΔΑΡΗΣ :
Έχω βάλει έναν τίτλο στη σημερινή παρουσίαση: «Η επίδραση της πράσινης λίστας της Μ. Βρετανίας στο τουρισμό της Ελλάδας και της Κεφαλλονιάς». Πού είμαστε; Τι θέλουμε; Πού πάμε;
Το πρώτο ερώτημα τι είναι τελικά τουριστικός προορισμός; Σε τι επίπεδο πρέπει να υπάρχει οργάνωση και διαχείριση σε έναν τοπικό προορισμό;
Πως λειτουργεί η λίστα της Μεγάλης Βρετανίας με πράσινους, κόκκινους και κίτρινους προορισμούς;
Mπορούμε να αλλάξουμε τη θέση της Κεφαλονιάς και να μπει στην πράσινη λίστα; Υπάρχει ο κίνδυνος να μπουν κάποια νησιά και να μη μπει η Κεφαλλονιά.
Ποια μπορεί να είναι τα επιχειρήματά μας για τον προορισμό Κεφαλλονιά για να μπει στη πράσινη λίστα. Αν δηλαδή μας έλεγαν: στείλτε μας στοιχεία και πείτε μας γιατί πρέπει να μπείτε στη πράσινη λίστα, εγώ θα τους έστελνα αυτά. Γιατί; Τα κρούσματα ανά εκατό χιλιάδες κατοίκους είναι τα ίδια ή χαμηλότερα από τη Πορτογαλία, που είναι στη πράσινη λίστα. Οι εμβολιασμοί είναι σε καλύτερο ποσοστό από τη Πορτογαλία, που είναι στη πράσινη λίστα. Η περιφερειακή ενότητα Κεφαλλονιάς και Ιθάκης είναι προτελευταία στην Ελλάδα σε συνολικά κρούσματα, στην καλύτερη θέση. Τελευταία σε κρούσματα ανά εκατό χιλιάδες πληθυσμού, αυτός είναι ο αριθμός, και η Κεφαλλονιά θα το ενίσχυε αυτό λέγοντας ότι η Κεφαλλονιά είναι μεγάλο νησί και έχει λίγο κόσμο. Άρα η πυκνότητα του πληθυσμού είναι μικρή, πράγμα που σημαίνει ότι υπάρχει μεγάλη ελευθερία χώρου.
Mπορούμε να κάνουμε και κάτι άλλο όμως εκτός από το να ελπίζουμε ή να στείλουμε στοιχεία για να μπούμε στη πράσινη λίστα;
Βεβαίως. Μπορούμε λιγάκι να δούμε τον εσωτερικό τουρισμό. Είναι πολύ σημαντικό θέμα. Νομίζω ότι πρέπει να ενισχυθεί πάρα πολύ κυρίως ο τουρισμός των νέων. Θα μπορούσε να βγει ένα voucher για νέους για να κάνουν τουρισμό φέτος, Έλληνες, έτσι; και πιθανά να μπορούσα να το συνδυάσουμε και με μια έξυπνη λύση να μπορέσει… να τους πούμε, είναι μια ευκαιρία να δημιουργήσετε content για την Ελλάδα, για εκεί που θα πάτε, και να τους εμπλέξουμε σε ένα τέτοιο παιχνίδι. Υπάρχουν ιδέες τέλος πάντων για τον εσωτερικό τουρισμό.
Επίσης να επικεντρωθούμε στους repeat visitors. Η Κεφαλλονιά έχει το πλεονέκτημα ότι έχει τεράστιο αριθμό επαναλαμβανόμενων επισκεπτών. Εάν εστιάσουμε σε αυτούς μόλις ανοίξει η πόρτα, θα μπούνε όλοι μέσα και θα έρθουν. Φτάνει να εστιάσουμε σε αυτούς και να μη μας φύγουν τώρα, υπάρχει ο κίνδυνος να φύγουν τώρα για αλλού και εκεί που ήταν repeat visitors και έρχονταν 10 φορές στη Κεφαλλονιά συνεχόμενες, αν πάνε μια χρονιά αλλού να τους χάσουμε και από repeat. Υπάρχει ο κίνδυνος.
Μπορούμε να πούμε ως προορισμοί ή ως υπουργείο ή ως κυβέρνηση ότι «Παιδιά, μπορούμε να συμφωνήσουμε ότι θα υπάρχει απαγόρευση μετάβασης εκτός νησιού σε όσους έρχονται απευθείας από Μ. Βρετανία». Άρα να επιβεβαιώσουμε κάπως στη κυβέρνηση της Μ. Βρετανίας ότι «Παιδιά, πετάνε από κει. Η κατάσταση είναι άλφα. Έρχονται εδώ, η κατάσταση είναι καλύτερη από άλφα ίσως. Τουλάχιστον ή ίδια με εσάς. Δεν θα πάνε κάπου που είναι βήτα γάμα η κατάσταση, χειρότερη.» Μέχρι να μπει ολόκληρη η Ελλάδα στη πράσινη λίστα δεν θα μπορούν να βγουν από τη Κεφαλλονιά εκτός από έκτακτη περίπτωση, που εννοείται ότι αν χρειαστεί κάτι θα μπορούν να βγουν. Άρα μπορεί ίσως να προσθέσουμε ένα τέτοιο στοιχείο.
Μπορεί να προσθέσουμε ένα στοιχείο που λέει «υποχρεωτικό self test» σε όσους μπαίνουν από άλλες περιοχές στη Κεφαλλονιά, που νομίζω υπάρχει.
Μπορεί ως προορισμός να δημιουργήσουμε ένα εκπτωτικό voucher ίσο με το κόστος του PCR για την επόμενη χρονιά. Θέλω να πω ότι ακόμα και τώρα εάν ήταν πληρωμένα τα PCR ή αν έπαιρναν ένα […] κάτι, για να έρθουν στη Κεφαλλονιά, ίσως θα ήταν καλό να σκεφτούμε πως θα έρθουν και του χρόνου, αν τους πληρώναμε το PCR. Να μη τους πληρώσουμε το PCR όμως και να τους δώσουμε ένα voucher για να έρθουν και του χρόνου. Ίσως να ήταν καλύτερη ιδέα ακόμα από το να τους πληρώνουμε το PCR, που γίνεται σε άλλους προορισμούς.
Να δοθεί μεγαλύτερη δημοσιότητα στα παραπάνω και να αποσταλούν σε όλους τους tour operators και τις αρχές της Μ. Βρετανίας.
Από τη στιγμή που τα νούμερα είναι καλά, πρέπει να τα δώσουμε. Όπως πολύ σωστά βγήκε αυτή η ανακοίνωση, που διάβασα πριν από λίγο, από την ένωση ξενοδόχων και την ένωση των καταλυμάτων, που δείχνει αυτά τα στοιχεία στην ουσία, αυτά που είπαμε, και τα δημοσιοποιεί, πολύ καλή κίνηση, έτσι θα έπρεπε να τα στείλουμε και παντού.
Θα μπορούσε, ας πούμε, να δημιουργηθεί ένας selfie post μέσα στην αίθουσα αναμονής του αεροδρομίου. Όσο περιμένει κάποιος τις βαλίτσες του να βγάλει την πρώτη selfie στην Κεφαλλονιά.
Θα μπορούσε το εισιτήριο του μουσείου να λειτουργεί ως εκπτωτικό κουπόνι για άλλες υπηρεσίες.
Θα μπορούσε όπως γίνεται στο Ντουμπάι ως προορισμός, να βάλουμε ένα sticker πάνω στα διαβατήρια στο αεροδρόμιο της Κεφαλλονιάς για τους ήρωες αυτούς ανθρώπους που θα έρθουν στη Κεφαλλονιά σε σχέση με τους ήρωες του ΄21, αν το συνδυάσουμε, μια που είναι και μια συγκυρία φέτος, είναι οι ΄20-΄21 travel heroes αυτοί, να το έχουν να το θυμούνται που θα έρθουν στη Κεφαλλονιά.
Λοιπόν, η Κεφαλλονιά και πάρα πολλοί άλλοι ελληνικοί προορισμοί είναι green list ready destination. Είναι προορισμοί που αυτή τη στιγμή, αν ήμασταν αντικειμενικοί και αν μιλάγαμε σε ένα στρογγυλό τραπέζι, θα έπρεπε να μπορεί να πείσουμε τη Βρετανική Κυβέρνηση ότι έπρεπε να είναι. Μια παραίνεση θα ήταν put the Greek list on the green list. Η ελληνική λίστα είναι οι ελληνικοί προορισμοί.
Τι θα γίνει λοιπόν;
Η πρόβλεψή μου είναι ότι αν δεν μπει η Ελλάδα, θα μπουν αρκετά ελληνικά νησιά στη πράσινη λίστα και άλλα, και Ισπανικά, στις 7 Ιουνίου, μπορεί και ολόκληρη η Ελλάδα. Ο κίνδυνος όμως είναι να μπούνε μερικά και εκεί πρέπει να εστιάσουμε αυτή τη στιγμή. Και η Κεφαλλονιά μαζί με άλλα νησιά και των Επτανήσων και του Αιγαίου δεν αξίζουν να μείνουν εκτός λίστας. Έτσι;
Κλείνω με δύο πραγματάκια, που πρέπει πάντα να έχουμε υπόψη μας ότι μιλάμε με τουρισμό και το λέω εγώ που σε όλες τις παρουσιάσεις μου έχω νούμερα κατά κύριο λόγο.
Στο τουρισμό δεν ισχύει το 1Χ3=3Χ1 (ένα επί τρία, ίσον τρία επί ένα), αυτό που ξέρουμε απ’ τα μαθηματικά. Δεν ισχύει. Να το πω με ένα παράδειγμα. Εάν κάνουμε ένα τεράστιο welcome στο πελάτη μας και του δώσουμε τρία κρασιά ταυτόχρονα, θα νιώσει μια ικανοποίηση μια φορά. Αν σπάσουμε τα τρία κρασιά και του δίνουμε για τρεις μέρες ένα κρασί, η ικανοποίηση που θα νιώσει θα είναι πολλαπλάσια, αν και δεν του δώσαμε περισσότερα πράγματα. Στο τουρισμό πρέπει να τα βλέπουμε και κάπως αλλιώς τα πράγματα και όχι μόνο σαν νούμερα. Αν και στην συγκεκριμένη περίπτωση τα νούμερα μετράνε.
Oσον αφορά τις έξυπνες λύσεις στο τουρισμό, δημιουργούμε εδώ στο εργαστήριό μας, στο τμήμα μας, στο Ιόνιο Πανεπιστήμιο ένα γκρουπ νέων ανθρώπων, όχι μόνο πανεπιστημιακών, που το ονομάσαμε travel nudge group και έχει στόχο να φέρει κοντά αυτούς τους ανθρώπους και έχουμε να παράξουμε ιδέες έξυπνες με πολλαπλασιαστική αξία, που με πολύ εύκολο τρόπο, κάνοντας μόνο λίγες κινήσεις, κάνοντας ελάχιστα θα λέγαμε, αλλάζεις πως βλέπει κάποιος ένα πράγμα που έχει σχέση με τον τουρισμό.
Και κλείνω λοιπόν λέγοντας ότι εμείς στη Κεφαλλονιά, είμαστε the real outdoor summer, έχουμε εδώ πέρα, και πάντα το κάναμε γιατί να μη μπορούμε να το κάνουμε τώρα.
Σας ευχαριστώ όλους που με ακούσατε και περιμένω τις ερωτήσεις και εκτιμήσεις σας.
Ακούστε τι είπαν οι καλεσμένοι στη συνέχεια της συζήτησης:
Χριστίνα Τετράδη Αντιπρόεδρος Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου – Ζάκυνθος
ΘΑΝΑΣΗΣ ΚΑΡΑΠΕΤΣΑΣ, Tour operator – Jet2
ΓΕΡΑΣΙΜΟΣ ΤΙΜΟΘΕΑΤΟΣ – Πρόεδρος Ενωσης Ξενοδόχων Κεφαλονιάς και Ιθάκης
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΑΤΣΑΡΟΣ – Πρόεδρος Ομοσπονδίας Τουριστικών καταλυμάτων Κεφαλονιάς και Ιθάκης
ΓΕΡΑΣΙΜΟΣ ΣΤΡΙΝΤΖΗΣ – ΑΝΤΙΠΡΟΕΔΡΟΣ ΕΝΩΣΗΣ ΞΕΝΟΔΟΧΩΝ
ΘΟΔΩΡΟΣ ΠΑΤΟΥΛΙΑΣ – ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΞΕΝΟΔΟΧΕΊΟΥ
ΣΠΥΡΟΣ ΓΑΛΙΑΤΣΑΤΟΣ – ΞΕΝΟΔΟΧΟΣ – ΠΡ. ΑΝΤΙΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΗΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ
ΛΟΥΚΑΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΑΤΟΣ – ΑΝΤΙΔΗΜΑΡΧΟΣ ΙΘΑΚΗΣ – ΞΕΝΟΔΟΧΟΣ και ΑΝΔΡΕΑΣ ΠΑΝΤΕΛΙΟΣ ΞΕΝΟΔΟΧΟΣ ΣΚΑΛΑΣ
ΝΙΚΟΛΑΣ ΦΑΡΑΝΤΟΥΡΗΣ – ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΠΕΙΡΑΙΩΣ – ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΑΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ.
Το πλήρες video της συζήτησης :