Στις κρίσεις φαίνονται οι αντοχές της οικονομίας σε εθνικό και σε τοπικό επίπεδο. Στις κρίσεις πληρώνονται και τα λάθη .
Δυστυχώς φαίνεται όιτ ηρθε το πλήρωμα του χρόνου στην Κεφαλονιά για να πληρώσουμε τα συσσωρευμένα λάθη στη τουριστική μας πολιτική, στη δημιουργία του τουριστικού μας προϊόντος και στις επιλογές μας στους δημοτικούς και πολιτικούς άρχοντες που την διαχειρίστηκαν.
Η τουριστική μας αγορά εξαρτάται κατά 80% από την Αγγλική αγορά , αυτό την κάνει ευάλωτη σε κάθε κρίση που μπορεί να αντιμετωπίζει η χώρα προέλευσης. Κανένας μέχρι τώρα πολιτικός είτε δήμαρχος, είτε περιφερειάρχης, είτε βουλευτής δεν προσπάθησε σοβαρά να το αλλάξει αυτό.
Δεν ξέραμε για τον κορονοϊό αλλά ξέραμε για το Brexit ; Ανησυχήσαμε για τις συνέπειες μπορεί να έχει στο τουρισμό μας εδώ στην Κεφαλονιά λόγω της εξάρτησης από την Βρετανία; Όχι!
Δεν ζήσαμε από πέρυσι την ανικανότητα διαχείρισης της τουριστικής κρίσης σε όλα τα επίπεδα; Κάναμε κάτι να την ανατρέψουμε εφέτος; Όχι!
Η ανικανότητα των τριών δήμων της Κεφαλονιάς είναι πλέον δεδομένη προεξέχοντος του «μητροπολιτικού» (τρομάρα μας) δήμου Αργοστολίου με δήμαρχο μεγαλο – επιχειρηματία και του τουρισμού. Για δεύτερη χρονιά o δήμος με τις περισσότερες ξενοδοχειακές μονάδες βρίσκεται στη δίνη της κρίσης και από την Πλατεία Βαλλιάνου μόνο τους ήχους από τα πατίνια των παιδιών ακούς, κουβέντα από το δημαρχείο. Ούτε για το τουρισμό, ούτε για οτιδήποτε άλλο. Σιωπή. Αφού έχουμε δήμαρχο τον Θεόφιλο Μιχαλάτο όλα πάνε καλά, δεν υπάρχουν προβλήματα για αυτό τσίτο!
Τι ζητάτε από τον Δήμο Αργοστολίου; Τι περιμένατε από τον Θεόφιλο ότι θα κάνει δηλαδή; Το “I love Kefalonia” και πολύ μας είναι.. Μέχρι εκεί μπορεί, έχει τις δικές του δουλειές να φροντίσει ο άνθρωπος.
Τι να πεις και για τους προηγούμενους του ενιαίου δήμου Κεφαλονιάς. Προκαλούν τη τύχη τους. Γιατί οι προηγούμενοι δημοτικοί , περιφερειακοί και εθνικοί φωστήρες του τουρισμού απλά ήταν τυχεροί επειδή βρέθηκαν στην εξουσία την εποχή της παγκόσμιας έκρηξης του τουρισμού. Δέκα χρόνια ταξιδάκια ανά τον κόσμο για το θεαθήναι και ιδού τα αποτελέσματα. Ανέμους σκορπίσανε θύελλες εισπράττουμε τώρα.
Ούτε οι πρώην Ισχυροί ούτε οι σημερινοί μπιζινες μεν έκαναν οτιδήποτε να αλλάξουν την εξαρτημένη καταστροφική κατάσταση στο τουριστικό προϊόν της Κεφαλονιάς. Η πολιτική τους ήταν / είναι: μεροδούλι – μεροφάι ότι στείλουν οι tour operators.
Η Περιφέρεια; Aλλη πληγή από εκεί. Το απόλυτο ΤΙΠΟΤΕ! Η κα Κράτσα η οποία κράτησε για τον εαυτό της το χαρτοφυλάκιο του τουρισμού, αναλώνεται σε δεκάδες δελτία τύπου την εβδομάδα ιστορίες για μικρά παιδιά, προσπάθειες αυτοεπιβεβαίωσης , εκδηλώσεις και συναντήσεις κυριών και κυρίων για σουμάδα. Το αποτέλεσμα ΜΗΔΕΝ. Σε όλους τους τομείς ; υποδομές, χρηματοδοτήσεις, τουρισμός.. Μωρέ ούτε σε τηλεδιασκέψεις δεν καλεί Κεφαλονίτες !
Τα στρατηγικά λάθη
Αυτοί που κυβερνούσαν την Κεφαλονιά, αυτοί που αποφάσιζαν για τη δημιουργία και διαχείριση του τουριστικού της προϊόντος έκαναν και συνεχίζουν να κάνουν τα ίδια στρατηγικά λάθη :
- Προώθησαν και συνεχίζουν να προωθούν ως προορισμό το φυσικό περιβάλλον του νησιού. Ένας σεισμός, ένας ΙΑΝΟΣ καταστρέφει το φυσικό τοπίο και μείναμε χωρίς προϊόν. Αγνοούν ότι τουριστικός προορισμός είναι το κατάλυμα . Αγνοούν ότι ο τουρίστας δεν επιλέγει παραλία , επιλέγει το κατάλυμα που θα περάσει καλά, που θα του παρέχει υπηρεσίες , που θα νιώσει βασιλιάς.
- Εφησύχασαν με την Βρετανική αγορά, με συνέπεια να της παραδοθεί το τεράστιο 80% της πίτας
- Εφησύχασαν με την συνεργασία ουσιαστικά με ΕΝΑΝ tour operator από την Βρετανία και δεν αναζήτησαν και άλλους μικρότερους , εναλλακτικούς κλπ
- Στηρίχτηκαν στις μικρές οικογενειακές επιχειρήσεις και στον «καταστροφικό» αγροτικό τουρισμό και τώρα με τις βίλες , και όχι σε 5άστερες και 4άστερες επενδύσεις σε ξενοδοχεία.
- Αγνόησαν τους τους επαναλαμβανόμενους τουρίστες που η Κεφαλονιά καταγράφει ένα ζηλευτό 45%. Άλλοι δήμοι οργανώνουν εκδηλώσεις τιμώντας τους , προσφέρουν δώρα και αξιόλογα κίνητρα.
- Tα σχήματα τουριστικής πολιτικής (Τουριστικές επιτροπές) με τον τρόπο συγκρότησης και λειτουργίας τους, έχουν αφήσει χρόνους προ ετών από τις αναπτυγμένες τουριστικές αγορές. Νέα σχήματα όπως οι οργανισμοί προώθησης προορισμών και εξειδικευμένες συμβουλευτικές εταιρίες έχουν αναλάβει την τουριστική πολιτική. Σε εμάς την αναλαμβάνουν οι εκάστοτε «δικοί» μας ανεξαρτήτως ειδικών προσόντων.
Στα προβλήματα στρατηγικής και δομής του τουριστικού μας προϊόντος ήρθε και ο κορονοϊός. Και η πόρτα πάει να κλείσει ερμητικά!
Από όλες τις μεριές είμαστε χαμένοι. Οι υποδομές του νησιού σε άθλια κατάσταση, κομμένη στη μέση η Κεφαλονιά, διαγραμμίσεις ανύπαρκτες, η καθαριότητα στο χειρότερο σημείο, το Νοσοκομείο στην εντατική…
Πολιτιστική γύμνια..
Κανένας δεν μπορεί να φέρει αεροπλάνα σε έναν προορισμό «δεύτερο χέρι». Τι έχει να επιδείξει η Κεφαλονιά; Τον Μύρτο; Δεν λειτουργεί λόγω Ιανού, την Ασσο; Λαβώθηκε από τον ΙΑΝΟ, τη Μελισσάνη; Μόλις προχθές αδειοδοτήθηκε για επισκέψεις..
Που είναι τα Μουσεία μας, που είναι οι αρχαιολογικοί χώροι ; (Στα μαύρα σκοτάδια είναι ακόμα το Κάστρο του Σαν Τζορτζη, τωρα που το θυμήθηκα). Που είναι τα 5αστερα ξενοδοχεία μας, που είναι τα γκουρμέ εστιατόριά μας;
Ήρθε η ώρα της πληρωμής των λαθών και των πολιτικών επιλογών
Και έτσι φθάσαμε στο ταμείο!!
Εάν δεν μπει βαθιά το χέρι στη τσέπη των δήμων, της περιφέρειας, του Υπουργείου , των επαγγελματιών , έτσι και χειρότερα θα είμαστε και του χρόνου.
Λίγα μπορούν να περισωθούν από τις αφίξεις charters το 2021 . Η Αγγλική αγορά στράφηκε στον εσωτερικό τουρισμό, η λίρα διασώθηκε, η παγκόσμια τουριστική αγορά διαλύθηκε. Η Αγγλία απέδειξε για άλλη μια φορά την υπεροχή της στον κόσμο με το δικό της νόμισμα!
Εμείς απροετοίμαστοι σαν από παλιά, βρεθήκαμε στο μάτι ενός δεύτερου κυκλώνα μετά τον ΙΑΝΟ.
Και τι κάνουμε τώρα;
Οι δήμαρχοι του νησιού έπρεπε ήδη να έχουν πάρει πρωτοβουλίες, έπρεπε ήδη να είχαν συνεργαστεί και να είχαν ζητήσει βοήθεια καθοδήγησης από εξειδικευμένα συμβουλευτικά γραφεία . Δεν έχουν οι πολίτες την απαίτηση να τα ξέρουν όλα οι δήμαρχοι. Αντίθετα έχουν την απαίτηση να έχουν βούληση οι δημαρχοί τους για να λύνουν καταστάσεις.
Η κοινή λογική λέει ότι άμεσα θα πρέπει να επιδοτηθούν θέσεις επιβατών σε αεροπλάνα για να γίνονται οι πτήσεις ακόμα και με μικρή πληρότητα για να πυκνώσουν τα δρομολόγια από τις ανοικτές χώρες : Γερμανία, Ολλανδία, Αυστρία και ότι απομείνει από Βρετανία..
Τώρα χρειάζονται κονδύλια! Να σπάσουν κουμπαράδες να ανοίξουν τα ταμεία τους οι δήμοι, η Περιφέρεια το ΕΣΠΑ…. Τώρα είναι η ώρα ανάγκης. Και στην ώρα ανάγκης πληρώνονται πολύ ακριβά οι όποιες λαθεμένες επιλογές του παρελθόντος και του παρόντος.
Η συντακτική ομάδα του Kefaloniapress
Πηγη φωτογραφίας εξώφυλλου https://www.bovary.gr
Πάρα πολύ σωστή τοποθέτηση πάνω στο πρόβλημα!!!!!Μονοκαλλιέργεια!!!!!!Και τώρα,τι;
Ήταν καιρός κάποιος να μιλήσει για την ανικανότητα των τουριστικών φορέων της Κεφαλονιάς ! Μας έχει μείνει μόνο ο προσωπικός εγωισμός ότι έχουμε το καλύτερο νησί …όταν τουριστικά έχουμε πατώσει …Πραγματικά η Κεφαλονιά μας είναι πανέμορφη όμως θέλει άτομα με όραμα ικανά να προβλέψουν και να δημιουργήσουν καινούργιες ευκαιρίες για τον τουρισμό!