Σε συνέχεια πρωινής μας ανάρτησης για την έναρξη του έργου του δρόμου του «Φαγιά» Ομαλά – Βλαχάτα, ( Διάβασε εδω Στρώνεται υλικό στο δρόμο του “Φαγιά” ) λάβαμε πολλά και διάφορα σχόλια και παρατηρήσεις , όλα με ιδιαίτερο ενδιαφέρον.
Διαβάστε μερικά :
Υπάρχουνε αυλάκια δεξιά και αριστερά να φεύγουν τα νερά; γιατί δεν τα βλέπω;
Έργο Λαγκάδα Νο2 – Που θα πάνε τα νερά αφεντάδες μου;
Mε το πρώτο μπουρίνι κατέβηκε ο δρόμος στα Βλαχάτα.
Ωραίο το σχετικό άρθρο για τον (Σ) ΦΑΓΙΑ δρόμο. Μα εκείνο που δεν σας λένε ότι η πίσσα δεν θα μείνει για πολύ. Θα ‘κουφώσει’ απο τα όβρια . Θυμηθείτε τον παλιό δρόμο Λαγκάδας- Φαρακλάτων. Ο σωστός τρόπος είναι εγκιβωτισμός εκατέρωθεν! Αλλά δεν τον βλέπω.
Επειδή ο λαός είναι σοφός , ας ψάξουμε την ταυτότητα του έργου από δημοσιευμένα έγγραφα να δούμε τι μας περιμένει…
√ Για το έργο καταρτίστηκε μελέτη πριν απο δυο χρόνια όταν εγκρίθηκε από την οικονομική επιτροπή του Δήμου Αργοστολίου στις 10/3/2020 !
√ To έργο περιλαμβάνεται στην «Αγροτική οδοποιία Δήμου Αργοστολίου» που τον Ιούνιο του 2021 εντάχθηκε στον πρόγραμμα «ΑΝΤΩΝΗ ΤΡΙΤΣΗ» το οποίο περιλαμβάνει 5 έργα κοινοτήτων!
√ Δημοπρατήθηκε τον Σεπτέμβρη του 2021 με προϋπολογισμό 1.012.762 ευρώ
√ H υπογραφή σύμβασης έγινε πρόσφατα, την 1/3/2022 με 28.64 % έκπτωση, δηλαδή το έργο θα γίνει με 702.000 ευρώ (από τα 1.012.762ευρώ )
* Στα αξιοσημείωτα του έργου : Τα ασφαλτικά είναι το 50% του συνολικού κόστους των εργασιών (252.922 ευρώ στα 414 χλδ) , που σημαίνει ότι με τις σημερινές τιμές (τρεις φορές επάνω) ξεπερνάει ακόμη και τον συνολικό ποσόν της σύμβασης (702.000 ευρώ) !!!!
√ Η άσφαλτος θα πέσει τον Σεπτέμβρη .
√ Στα διαθέσιμα έγγραφα δεν βρήκαμε υποχρέωση του εργολάβου σε «εγκιβωτισμό εκατέρωθεν», σε αυλάκια δηλαδή. Μπορεί να υπάρχει στη μελέτη , μπορεί και όχι.. Μιλάμε για ένα δρόμο μήκους 1.900 περίπου και κυμαινόμενου πλάτους 6 έως 8 μέτρα σύμφωνα με την σύμβαση του έργου ο οποίος είναι σε όλο του το μήκος κατηφορικός !
Εκτός όμως από τα αυλάκια που δεν τα βλέπουμε στην υπάρχουσα εικόνα του έργου, υπάρχει το μεγάλο θέμα της αλλαγής των τιμών στα οικοδομικά υλικά λόγω ενεργειακής κρίσης.
Το ποσό του 1.012.762ευρώ που δημοπρατήθηκε ήταν με τιμές μελέτης προ διετίας και βάλε, ήρθε και η έκπτωση του εργολάβου και το ποσό διαμορφώθηκε στα 702.000 ευρώ.
Όμως σύμφωνα με δηλώσεις στη Βουλή του Υπουργού Υποδομών Γιάννη Καραγιάννη η τιμή της ασφάλτου (που είναι όπως αναφέραμε είναι το…50% του κόστους του έργου), από τα 220 ευρώ / τόνο, σήμερα έχει φτάσει στα…600 ευρώ και μέχρι τον Σεπτέμβρη που θα πέσει η πίσσα στον Φαγιά , γύρευε σε τι ποσό θα έχει φθάσει.
Πως είναι δυνατόν να ολοκληρωθεί το έργο όταν έχει τριπλασιαστεί το κόστος του; Ποιος θα πληρώσει τη διαφορά ; O Δήμος ή το Υπουργείο ;
Και τι θα γίνει αν καθυστερήσει να πέσει η πίσσα μέχρι να ‘βρει τα λεφτά ο Δήμος ή το Υπουργείο ; και μας πιάσουνε οι φθινοπωρινές βροχές; Θα μείνει «έργο» στον Φαγιά ή θα το ψάχνει ο Τραυλός στον επαρχιακό του Πόρου;
Είχαμε που είχαμε την κακομοιριά μας με τα έργα του Δήμου Αργοστολίου , ‘ήρτε η ενεργειακή κρίση και μας αποτέλειωσε!
Kefalonia press