Σχεδόν δύο χρόνια από τότε που η κυβέρνηση Μητσοτάκη ανακοίνωσε μέσω του «πασοκικού» της βραχίονα, Κυριάκου Πιερρακάκη, το σχέδιο εξυγίανσης των Ελληνικών Ταχυδρομείων (ΕΛΤΑ), το σκηνικό του «γάμου» έχει ανατραπεί εκ θεμελίων.
Ο άλλοτε κραταιός όμιλος των ΕΛΤΑ αποσυντίθεται καθημερινά και η χθεσινή παραίτηση του διευθύνοντος συμβούλου, Γιώργου Κωνσταντόπουλου, αποτυπώνει μόνον ένα ελάχιστο τμήμα της αναστάτωσης που επικρατεί στην επιχείρηση. Αφορμή για την παραίτηση ήταν, υποτίθεται, το σκάνδαλο με τον διαγραφέντα πλέον βουλευτή της Νέας Δημοκρατίας Ανδρ. Πάτση και τις υπηρεσίες που εκείνος ανέλαβε για να προσφέρει «νομική προστασία» στα ΕΛΤΑ. Ποιος όμως ήταν εκείνος που άφησε τα ΕΛΤΑ απροστάτευτα;
Η «Εφ.Συν.» έχει στο παρελθόν ασχοληθεί επανειλημμένως με το έωλο καθεστώς που η διοίκηση ακολουθεί στις αναθέσεις προμηθειών αλλά και στις αναθέσεις ρόλων ευθύνης. Εγραψε για την παράταση θητείας χωρίς διαγωνισμό σε στελέχη με υψηλότατες αμοιβές, έγραψε για τις απευθείας αναθέσεις και έλαβε ως απάντηση απειλητικά εξώδικα.
Ο νόμος 4758, μέσω του οποίου τα ΕΛΤΑ «εξυγιάνθηκαν», προέβλεπε νέο Κανονισμό Προμηθειών «εντός 4 μηνών». Αλλά τέτοιος Κανονισμός δεν προέκυψε, αν και κοντεύουν 24 μήνες από την ψήφισή του τον Δεκέμβριο του 2020. Εκατομμύρια ευρώ σκορπίστηκαν από τα παράθυρα σε αμοιβές και προμήθειες. Για την εξυγίανση των ΕΛΤΑ, το Δημόσιο, δηλαδή οι Ελληνες φορολογούμενοι, διέθεσαν 300 εκατομμύρια ευρώ. Συσσωρευμένα χρέη διαγράφηκαν και δόθηκαν πριμ για την εθελούσια αποχώρηση 2.000 υπαλλήλων. Το κόστος λειτουργίας μειώθηκε και το λογικό θα ήταν τα ΕΛΤΑ να εμφανίζουν πλέον μια υγιέστατη οικονομική εικόνα το 2021.