Γράφει ΣΤΕΛΙΟΣ ΚΡΑΛΟΓΛΟΥ
Τη δυνατότητα να εξυπηρετούνται από την Ειδική Γραμματεία Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους (ΕΓΔΙΧ) με βιντεοκλήση ή τηλεφωνική εξυπηρέτηση έχουν πλέον οι πολίτες που θέλουν να εντάξουν τις οφειλές τους εξωδικαστικό μηχανισμό.
Η δυνατότητα αυτή παρέχεται μέσα από ψηφιακή πλατφόρμα της ΕΓΔΙΧ που κλείνει “ραντεβού” για την εξ αποστάσεως εξυπηρέτηση και παροχή πληροφόρησης σχετικά με τον εξωδικαστικό μηχανισμό. Επιπλέον βοηθά και όσους έχουν ξεκινήσει αίτηση αλλά «σκάλωσαν» ή έμειναν στη μέση και δεν ξέρουν πώς να κινηθούν στα τελευταία βήματα.
Ετσι, τόσο οι ίδιοι οι οφειλέτες (φυσικά πρόσωπα και εκπρόσωποι νομικών προσώπων) όσο και οι εξουσιοδοτημένοι σύμβουλοί τους (δικηγόροι, λογιστές, οικονομολόγοι, σύμβουλοι επιχειρήσεων κ.λπ.) μπορούν να προγραμματίζουν ψηφιακά την ημέρα, την ώρα και τον τρόπο της εξυπηρέτησής τους με την ΕΓΔΙΧ.
Η νέα πλατφόρμα «myEGDIX.live.gov.gr», παρέχει σε ενδιαφερόμενους τη δυνατότητα απομακρυσμένης πληροφόρησης από τις αρμόδιες υπηρεσίες του Φορέα, χωρίς μετακινήσεις και ταλαιπωρίες
Στην πλατφόρμα «myEGDIX.live.gov.gr», μπορεί να συνδέεται εύκολα με κωδικούς TAXISnet, είτε ο άμεσα ενδιαφερόμενος είτε ο οποιοσδήποτε εκπρόσωπός του (λογιστής, δικηγόρος, γραφεία ή εταιρίες συμβούλων κ.λπ.).
Στη συνέχεια ο ενδιαφερόμενος θα κλείνει ραντεβού επιλέγοντας συγκεκριμένη ημέρα και ώρα από τη λίστα διαθεσιμότητας που υπάρχει στην πλατφόρμα, προκειμένου συνομιλήσει εξατομικευμένα με στελέχη της Ειδικής Γραμματείας Ιδιωτικού χρέους για τις παρεχόμενες υπηρεσίες, με έναν από τους παρακάτω τρόπους:
- θα επιλέγει αν θέλει η συζήτηση να γίνει μέσω τηλεδιάσκεψης (videoconference), ή προτιμά απλή τηλεφωνική επικοινωνία.
- στην περίπτωση που επιλέξει εξυπηρέτηση μέσω τηλεδιάσκεψης, απαιτείται να έχει διαθέσιμο υπολογιστή/laptop ή smartphone ή tablet με ενεργοποιημένη κάμερα και μικρόφωνο. Η οπτική και ακουστική επαφή μεταξύ του ενδιαφερόμενου και του αρμόδιου υπαλλήλου του Φορέα είναι απαραίτητη, προκειμένου να επιδείξει στην κάμερα τα απαραίτητα στοιχεία ταυτοποίησής του και την εξακρίβωση ταυτοπροσωπίας από τον αρμόδιο υπάλληλο. Μετά το πέρας της ταυτοποίησης όμως, η τηλεδιάσκεψη δύναται να συνεχιστεί και μόνο με ήχο, χωρίς εικόνα.
- ο αιτών μπορεί να δημιουργήσει ραντεβού και για λογαριασμό άλλου προσώπου. Οφείλει όμως να καταχωρίσει τα στοιχεία του προσώπου που θα λάβει μέρος στην τηλεδιάσκεψη ή στην τηλεφωνική επικοινωνία. Αν δεν εμφανισθεί το πρόσωπο για λογαριασμό του οποίου έχει δημιουργηθεί το ραντεβού, η συνδιάλεξη ακυρώνεται.
- η συνδιάλεξη μπορεί να μετατραπεί σε τηλεδιάσκεψη και με ταυτόχρονη συμμετοχή τρίτου προσώπου (πχ δικηγόρου ή συμβούλου κ.λπ.) εφόσον επιλεγεί η βιντεοκλήση.
Στην περίπτωση αυτή το τρίτο πρόσωπο θα λάβει τον ειδικό σύνδεσμο (link) της τηλεδιάσκεψης προκειμένου να συνδεθεί και αυτός.
Πλησιάζοντας η ημέρα του προγραμματισμένου ραντεβού, αποστέλλεται εκ νέου μήνυμα υπενθύμισης, 24 ώρες, 2 ώρες καθώς και 30 λεπτά πριν την έναρξή του, στην ηλεκτρονική διεύθυνση του αιτούντος.
Στην περίπτωση που ζητηθεί η συνδιάλεξη να τελεστεί τηλεφωνικά, ο υπάλληλος της ΕΓΔΙΧ επιβεβαιώνει τα στοιχεία του ενδιαφερόμενου, όπως αυτά έχουν δηλωθεί κατά την κράτηση του ραντεβού.
Μέσω της υπηρεσίας «myEGDIX.live.gov.gr» παρέχονται:
1. πληροφορίες σχετικά με τις ενέργειες που συνίστανται ή απαιτούνται να κάνουν, κατά τη συμπλήρωση της αίτησης, ή την οριστική υποβολή της κ.λπ.
2. δυνατότητα επιπλέον πληροφόρησης σχετικά με εξειδικευμένα ζητήματα (νομικά, οικονομικά ή τεχνικά) σε σχέση με όλες τις ηλεκτρονικές εφαρμογές και πλατφόρμες που διαχειρίζεται ο Φορέας.
Τα προσωπικά δεδομένα που υποβάλλονται κατά την κράτηση του ραντεβού, διαγράφονται έξι μήνες μετά.
Σε καμία περίπτωση δεν διενεργείται καταγραφή ή αποθήκευση της εικόνας, του ήχου ή άλλων δεδομένων που λαμβάνονται κατά την τηλεδιάσκεψη ή το τηλεφωνικό ραντεβού.