Ενα ακόμα ενδιαφέρον τρικ που ακούσαμε στο σεμιναριο της Hosthub στο Αργοστόλι είναι ο τρόπος που τιμολογείται το κόστος διανυχτέρευσης στο τουριστικό κατάλυμα.

Εάν είστε ιδιοκτήτης ή διαχειριστής καταλύματος βραχυχρόνιας μίσθωσης, μία από τις πιο κρίσιμες αποφάσεις που θα πρέπει να πάρετε είναι ο καθορισμός της ”σωστής” τιμής. Η ”σωστή τιμή” θα σας βοηθήσει να μεγιστοποιήσετε το εισόδημα από την ενοικίαση, διατηρώντας παράλληλα το ακίνητό σας ανταγωνιστικό σε μια πολυπληθή αγορά. Ωστόσο, η τιμολόγηση ενός καταλύματος βραχυχρόνιας μίσθωσης δεν είναι εύκολη υπόθεση και απαιτεί προσεκτική εξέταση πολλών διαφορετικών παραγόντων.

Σε αυτό το άρθρο, θα συζητήσουμε τους βασικούς παράγοντες που πρέπει να εξετάσετε κατά την τιμολόγηση του καταλύματός σας, ώστε να μπορέσετε να ορίσετε μια τιμή που να είναι δίκαιη και κερδοφόρα.

Καθορίστε το έξοδά σας

Πριν ορίσετε μια τιμή για το κατάλυμά σας, πρέπει να κατανοήσετε το κόστος που συνεπάγεται η λειτουργία και η συντήρησή του. Λάβετε υπόψιν σας έξοδα όπως πληρωμές υποθήκης, φόροι ακινήτων, ασφάλιση, συντήρηση, υπηρεσίες κοινής ωφέλειας και τέλη καθαρισμού. Μην ξεχάσετε να συμπεριλάβετε τυχόν έξοδα που σχετίζονται με το μάρκετινγκ και τη διαφήμιση του καταλύματός σας. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε ένα απλό και εύκολο εργαλείο όπως το Expense Management της Hosthub για να διαχειριστείτε & να κατηγοριοποιήσετε τα έξοδά σας.

Μόλις έχετε μια σαφή εικόνα των εξόδων σας, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε αυτές τις πληροφορίες για να καθορίσετε την ελάχιστη τιμή που πρέπει να χρεώνετε για να καλύψετε τα έξοδά σας. Ωστόσο, να θυμάστε ότι η τιμή που χρεώνετε θα πρέπει επίσης να αντικατοπτρίζει την αξία του ακινήτου σας, γεγονός που μας οδηγεί στον επόμενο παράγοντα.

Βεβαιωθείτε ότι έχετε καλύψει όλα τα έξοδά σας προτού αρχίσετε να τιμολογείτε το κατάλυμά σας.

Ερευνήστε τον ανταγωνισμό σας

Είναι σημαντικό να παρακολουθείτε τον ανταγωνισμό και να προσαρμόζετε τις τιμές σας αναλόγως. Για να καθορίσετε μια δίκαιη τιμή για το ακίνητο που νοικιάζετε βραχυχρόνια, πρέπει να γνωρίζετε τι χρεώνουν παρόμοια ακίνητα στην περιοχή σας. Κοιτάξτε τις καταχωρίσεις σε ιστότοπους όπως η Airbnb, η VRBO και η Booking για να δείτε τι χρεώνουν άλλοι ιδιοκτήτες για ακίνητα παρόμοια με το δικό σας. Δώστε προσοχή σε ακίνητα που είναι παρόμοια σε μέγεθος, τοποθεσία, ανέσεις και ποιότητα. Αν παρατηρήσετε ότι παρόμοια ακίνητα στην περιοχή σας χρεώνουν περισσότερα από εσάς, ίσως ήρθε η ώρα να αυξήσετε τις τιμές σας. Από την άλλη πλευρά, αν το κατάλυμά σας δεν κάνει τόσες κρατήσεις όσες θα θέλατε, εξετάστε το ενδεχόμενο να μειώσετε τις τιμές σας για να το κάνετε πιο ελκυστικό για τους πιθανούς επισκέπτες.

Όταν ερευνάτε τον ανταγωνισμό σας, μην εξετάζετε μόνο τις τιμές που χρεώνουν ανά διανυκτέρευση. Κοιτάξτε επίσης και τα ποσοστά πληρότητας. Ένα κατάλυμά που χρεώνει υψηλό ποσοστό αλλά έχει χαμηλό ποσοστό πληρότητας μπορεί να μην είναι τόσο κερδοφόρο όσο ένα κατάλυμα που χρεώνει ελαφρώς χαμηλότερο ποσοστό αλλά έχει υψηλότερο ποσοστό πληρότητας. Ένα μοναδικό εργαλείο που μπορεί να σας βοηθήσει να αναλύσετε τον ανταγωνισμό των βραχυχρόνιων μισθώσεων είναι το AirDNA.

 

Εξετάστε τα μοναδικά χαρακτηριστικά του ακινήτου σας

Το ακίνητο που ενοικιάζετε πιθανότατα έχει μοναδικά χαρακτηριστικά που το κάνουν να ξεχωρίζει από τον ανταγωνισμό. Εξετάστε αυτά τα χαρακτηριστικά όταν καθορίζετε την τιμή σας. Εάν το ακίνητό σας διαθέτει υδρομασάζ, πισίνα ή εκπληκτική θέα, ίσως μπορέσετε να χρεώσετε περισσότερα από παρόμοια ακίνητα τα οποία δεν διαθέτον αυτά τα χαρακτηριστικά.

Ωστόσο, προσέξτε να μην υπερεκτιμήσετε την αξία των χαρακτηριστικών του ακινήτου σας. Το γεγονός ότι έχετε υδρομασάζ δεν σημαίνει ότι μπορείτε να χρεώνετε διπλάσια από τους ανταγωνιστές σας. Χρησιμοποιήστε την έρευνά σας και τα μοναδικά χαρακτηριστικά του ακινήτου σας για να καθορίσετε μια δίκαιη και ανταγωνιστική τιμή.

 

Προσαρμόστε τις τιμές σας ανάλογα με την εποχιακή ζήτηση

Οι τιμές καταλυμάτων βραχυχρόνιας μίσθωσης μπορεί να διαφέρουν σημαντικά ανάλογα με την εποχή του έτους. Οι τιμές της περιόδου αιχμής είναι συνήθως υψηλότερες από τις τιμές εκτός σεζόν και οι τιμές αργιών μπορεί να είναι ακόμη υψηλότερες. Προσαρμόστε τις τιμές σας ανάλογα με την εποχή για να διασφαλίσετε ότι χρεώνετε μια δίκαιη τιμή που αντικατοπτρίζει τη ζήτηση.

Ωστόσο, να έχετε κατά νου ότι η εποχιακή ζήτηση μπορεί να διαφέρει ανάλογα με την τοποθεσία. Για παράδειγμα, ένα παραθαλάσσιο ακίνητο μπορεί να έχει υψηλή ζήτηση κατά τους καλοκαιρινούς μήνες, αλλά μπορεί να έχει μικρή ζήτηση κατά τη διάρκεια του χειμώνα. Ερευνήστε τη ζήτηση για την τοποθεσία του ακινήτου σας και προσαρμόστε τις τιμές σας αναλόγως.

Συνυπολογίστε φόρους

Πολλά ακίνητα βραχυχρόνιας μίσθωσης υπόκεινται σε φόρους, τα οποία μπορεί να διαφέρουν ανάλογα με την τοποθεσία σας. Βεβαιωθείτε ότι έχετε κατανοήσει τους φόρους και τα τέλη που σχετίζονται με το ακίνητό σας και συνυπολογίστε τα στην τιμολόγησή σας.

Ορισμένες πλατφόρμες όπως η Airbnb και η VRBO μπορούν να συλλέγουν και να αποδίδουν αυτούς τους φόρους για λογαριασμό σας. Ωστόσο, εάν χρησιμοποιείτε μια διαφορετική πλατφόρμα ή διαχειρίζεστε το ακίνητό σας ανεξάρτητα, θα πρέπει να συλλέγετε και να αποδίδετε τους φόρους αυτούς μόνοι σας.

Να είστε ευέλικτοι με την τιμολόγησή σας

Η τιμολόγηση ενός καταλύματος βραχυχρόνιας μίσθωσης δεν είναι ακριβής επιστήμη. Μπορεί να χρειαστεί δοκιμές και λάθη για να βρείτε τη σωστή τιμή για το ακίνητό σας. Να είστε ευέλικτοι με την τιμολόγησή σας και να είστε πρόθυμοι να προσαρμόζετε τις τιμές σας ανάλογα με τη ζήτηση, τα ποσοστά πληρότητας και άλλους παράγοντες.

Εξετάστε το ενδεχόμενο να προσφέρετε εκπτώσεις για μεγαλύτερης διάρκειας διαμονή ή για κρατήσεις μέσα στην εβδομάδα. Μπορεί επίσης να θέλετε να προσφέρετε χαμηλότερες τιμές για τους επισκέπτες που κάνουν κράτηση πολύ νωρίτερα ή εκτός σεζόν.

Παρακολουθήστε τον ανταγωνισμό σας και προσαρμόστε τις τιμές σας αναλόγως

Είναι σημαντικό να παρακολουθείτε τον ανταγωνισμό και να προσαρμόζετε τις τιμές σας αναλόγως. Εάν παρατηρήσετε ότι παρόμοια καταλύματα στην περιοχή σας χρεώνουν περισσότερα από εσάς, ίσως ήρθε η ώρα να αυξήσετε τις τιμές σας. Από την άλλη πλευρά, αν το κατάλυμά σας δεν κάνει τόσες κρατήσεις όσες θα θέλατε, σκεφτείτε να μειώσετε τις τιμές σας για να το κάνετε πιο ελκυστικό για τους πιθανούς επισκέπτες.

Είναι επίσης σημαντικό να ενημερώνεστε για τις τάσεις της αγοράς και να προσαρμόζετε τις τιμές σας αναλόγως. Εάν η ζήτηση είναι υψηλή στην περιοχή σας, μπορεί να είστε σε θέση να χρεώνετε περισσότερα. Αντίθετα, αν υπάρχει ύφεση στην αγορά, μπορεί να χρειαστεί να μειώσετε τις τιμές σας για να παραμείνετε ανταγωνιστικοί.

Μην ξεχνάτε τα τέλη καθαρισμού

Τα τέλη καθαρισμού αποτελούν βασικό στοιχείο κατά την τιμολόγηση του καταλύματος που ενοικιάζετε. Οι επισκέπτες περιμένουν ένα καθαρό και καλά συντηρημένο ακίνητο και είναι δική σας ευθύνη να το παρέχετε. Ωστόσο, η καθαριότητα μπορεί να είναι ένα σημαντικό έξοδο, οπότε βεβαιωθείτε ότι χρεώνετε αρκετά για να καλύψετε αυτά τα έξοδα.

Όταν καθορίζετε την αμοιβή καθαρισμού, λάβετε υπόψη το μέγεθος του ακινήτου σας και τον χρόνο που απαιτείται για τον καθαρισμό. Μπορεί επίσης να θέλετε να ερευνήσετε τι χρεώνουν άλλα καταλύματα βραχυχρόνιας μίσθωσης στην περιοχή σας για τα τέλη καθαρισμού, ώστε να διασφαλίσετε ότι χρεώνετε μια δίκαιη και ανταγωνιστική τιμή.

Εξετάστε το ενδεχόμενο προσφοράς πρόσθετων υπηρεσιών

Η προσφορά πρόσθετων υπηρεσιών, όπως το πρόωρο check-in, το αργοπορημένο check-out, κλπ., μπορεί να είναι ένας εξαιρετικός τρόπος για να αυξήσετε τα έσοδά σας από την ενοικίαση του καταλύματός σας. Αυτές οι πρόσθετες παροχές μπορούν να προσφέρουν αξία στους επισκέπτες σας, ενώ παράλληλα αυξάνουν τα έσοδά σας.

Όταν προσφέρετε πρόσθετες υπηρεσίες, βεβαιωθείτε ότι χρεώνετε μια δίκαιη τιμή που αντικατοπτρίζει την αξία της υπηρεσίας. Μπορεί επίσης να θέλετε να προσφέρετε εκπτώσεις στους επισκέπτες που κάνουν κράτηση για πολλές πρόσθετες παροχές ή τις κλείνουν εκ των προτέρων.

Χρησιμοποιήστε λογισμικό έξυπνης τιμολόγησης

Το λογισμικό έξυπνης τιμολόγησης μπορεί να αποτελέσει ένα χρήσιμο εργαλείο για την τιμολόγηση του ακινήτου σας. Αυτό το λογισμικό χρησιμοποιεί αλγόριθμους για να αναλύσει τις τάσεις της αγοράς, τη ζήτηση και τον ανταγωνισμό, ώστε να καθορίσει τη βέλτιστη τιμή για το ακίνητό σας. Το λογισμικό έξυπνης τιμολόγησης, όπως η Pricelabs, μπορεί επίσης να προσαρμόζει τις τιμές σας σε πραγματικό χρόνο με βάση τις αλλαγές στη ζήτηση ή τις τάσεις της αγοράς.

Ενώ το λογισμικό έξυπνης τιμολόγησης μπορεί να είναι ένα πολύτιμο εργαλείο, είναι σημαντικό να το χρησιμοποιείτε σε συνδυασμό με άλλες στρατηγικές τιμολόγησης. Χρησιμοποιήστε τα δεδομένα που παρέχει το λογισμικό για να ενημερώσετε τις αποφάσεις σας σχετικά με την τιμολόγηση, αλλά μην βασίζεστε εξ ολοκλήρου σε αυτό.

Εν κατακλείδι, η τιμολόγηση ενός καταλύματος βραχυχρόνιας μίσθωσης μπορεί να είναι μια δύσκολη υπόθεση, αλλά είναι απαραίτητο να διασφαλίσετε ότι μεγιστοποιείτε το εισόδημά σας από την ενοικίαση, παραμένοντας ταυτόχρονα ανταγωνιστικοί σε μια μεγάλη αγορά. Λαμβάνοντας υπόψη παράγοντες όπως το κόστος σας, τον ανταγωνισμό, τα μοναδικά χαρακτηριστικά, την εποχιακή ζήτηση, τους φόρους και τα τέλη καθαρισμού και παραμένοντας ευέλικτοι με την τιμολόγησή σας, μπορείτε να ορίσετε μια δίκαιη και κερδοφόρα τιμή για το ακίνητο που ενοικιάζετε βραχυχρόνια. Μην ξεχνάτε να παρακολουθείτε τον ανταγωνισμό σας και τις τάσεις της αγοράς, να εξετάζετε το ενδεχόμενο προσφοράς πρόσθετων υπηρεσιών και να χρησιμοποιείτε λογισμικό έξυπνης τιμολόγησης για να βοηθήσετε στις αποφάσεις σας σχετικά με την τιμολόγηση. Με προσεκτική εξέταση και προσοχή στη λεπτομέρεια, μπορείτε να ορίσετε μια τιμή που να προσελκύει επισκέπτες και να μεγιστοποιεί το εισόδημά σας από την ενοικίαση του καταλύματός σας.

Ακολουθήστε το kefaloniapress.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις