Να γίνει η επιλογή του παραχωρησιούχου ως το τέλος της χρονιάς ώστε να “τρέξουν” οι εργασίες και ως το 2026 να είναι έτοιμες οι υποδομές θέλει η Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας του ΤΑΙΠΕΔ στο διαγωνισμό για τη δημιουργία του επιχειρηματικού πάρκου της Φυλής, για το οποίο «κονταροχτυπιούνται» πέντε σημαντικοί «παίκτες» καταθέτοντας τις σχετικές προτάσεις.
Δημήτρης Μελισσανίδης (Aegean Oil), Δημήτρης Κοπελούζος (Fincop Infrastructure), Καλλίνικος Καλλίνικος (Goldair Cargo), οι συνέταιροι Γιώργος Θεοδόσης – Στρατής Απέργης (Newsphone Hellas) καθώς και ο Κωνσταντίνος Μπήτρος εκ μέρους της HIG Capital μέσω της “Ορφεύς Βεϊνόγλου” διεκδικούν το έργο που θα αλλάξει την εικόνα στην Αττική συγκροτώντας ένα σύγχρονο, πράσινο και καινοτόμο εθνικό κέντρο μεταφορών και logistics, αναβαθμίζοντας παράλληλα ριζικά την περιοχή της Δυτικής Αττικής, Άμεσος στόχος του έργου η μεταφορά το σύνολο των μεταφορέων, περίπου 400 εταιρείες, που σήμερα λειτουργούν στον Ελαιώνα.
Ο προτιμητέος επενδυτής θα αναλάβει για τουλάχιστον 35 έτη τη χρηματοδότηση, τον σχεδιασμό, την αδειοδότηση, την ανάπτυξη, την κατασκευή, τη λειτουργία, τη συντήρηση και τη μακροχρόνια εκμετάλλευση του Επιχειρηματικού Πάρκου του Δήμου Φυλής.
Το έργο κατασκευής των υποδομών του Επιχειρηματικού Πάρκου έχει προϋπολογιστεί από τη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας του ΤΑΙΠΕΔ σε 32 εκατ. ευρώ, συμπεριλαμβανομένων των συνοδών έργων. Δέσμευση του επενδυτή θα είναι να φτιάξει τον χώρο των πρακτορείων που θα αναπτυχθεί σε έκταση 80 στρεμμάτων και θα έχει επιπλέον 200 στρέμματα να αξιοποιήσει, όπως έχει σχεδιάσει, σε έναν οργανωμένο υποδοχέα που θα έχει σιδηρόδρομο και οδικές συνδέσεις με δυνατότητα logistics.
Παράλληλα, θα διατεθούν 21 εκατ. ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης με τη μορφή κινήτρων στις επιχειρήσεις του Ελαιώνα για τη μετακίνησή τους στο Επιχειρηματικό Πάρκο Φυλής. Το τελευταίο θα είναι το πρώτο «πράσινο» Επιχειρηματικό Πάρκο της χώρας και θα αναπτυχθεί σε ακίνητο περίπου 450 στρεμμάτων στην περιοχή Σπηλιές του Δήμου Φυλής. Το εν λόγω ακίνητο είναι προνομιούχο από άποψη εγγύτητας στον αστικό ιστό της Αθήνας και του Πειραιά, καθώς και σε βασικά δίκτυα (σιδηροδρομικό δίκτυο, κόμβο ΕΟ Αθηνών – Λαμίας και Αθηνών – Κορίνθου με Αττική οδό, Λιμένα Πειραιά, Λιμένα Ελευσίνας, Λιμένα Λαυρίου), αλλά και το Θριάσιο Εμπορευματικό Κέντρο. Επίσης, η ευρύτερη περιοχή διαθέτει εν γένει σημαντικές εκτάσεις που θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν για δραστηριότητες logistics και βρίσκονται επί του μεγαλύτερου χερσαίου συγκοινωνιακού κόμβου της Αττικής, αφού από τον κόμβο Αττικής Οδού και Περιφερειακής Αιγάλεω διέρχεται και ο Σιδηροδρομικός Αξονας από Πελοπόννησο και Σ.Σ. Θριασίου προς Β. Ελλάδα και Ειδομένη – Προμαχώνα, όπως και η παρακαμπτήριος προς ΕΛΠΕ και Ικόνιο PCT-COSCO. Προϋπόθεση, βέβαια, είναι να δομηθούν σε οργανωμένους υποδοχείς.
Μόχλευση 1 δισ. και οφέλη
Στο ΤΑΙΠΕΔ εκτιμούν ότι η δημιουργία του θα μοχλεύσει πάνω από 1 δισ. ευρώ ιδιωτικές επενδύσεις. Ιδιαίτερα σημαντικό είναι ότι το Επιχειρηματικό Πάρκο Φυλής θα ανακουφίσει σημαντικά το κυκλοφοριακό στον Κηφισό, αφού θα απομακρύνει από τον συγκεκριμένο οδικό άξονα περίπου 4.000 φορτηγά που κινούνται ημερησίως από και προς το πάρκο του Ελαιώνα – Βοτανικού.
Επίσης, η σιδηροδρομική σύνδεση που θα προσφέρει εκτιμάται ότι θα απαλλάξει περίπου 300 ημερήσιες μετακινήσεις φορτηγών αυτοκινήτων επί του οδικού άξονα Αθήνα – Θεσσαλονίκη. Παράλληλα, θα συμβάλλει στην εξυγίανση και ανάπτυξη της περιοχής του Βοτανικού, η οποία θα απαλλαγεί από το σημερινό χάος μέσω της δημιουργίας άλλων χρήσεων και επενδύσεων. Επειτα εκτιμάται ότι θα ενισχύσει το προφίλ της χώρας μας ως παγκόσμιας πύλης logistics προσελκύοντας σημαντικές ξένες επενδύσεις.
Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα που έχει τεθεί, ο επενδυτής-παραχωρησιούχος θα πρέπει να έχει οριστεί ως το τέλος της χρονιάς ώστε έως το 2026 να έχουν ετοιμαστεί οι υποδομές που δρομολογούνται για τα 80 στρέμματα προκειμένου να εγκατασταθούν οι μεταφορικές εταιρείες. Στόχος είναι μέσα στο 2026 να έχουν φύγει και όλοι οι μεταφορείς από τον Ελαιώνα. Για τα υπόλοιπα έργα που πιθανόν να θέλει ο επενδυτής (καταλύματα κ.λπ.) χρονοδιάγραμμα δεν έχει τεθεί.